[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:23

Ik laat de delen die wit zijn leeg :).

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:24

Ik ben dit jaar begonnen met een challenge van Paardverzameld (mijn eerste keer) met een referentiefoto van Fnanne(bedankt daarvoor). Tijdens het schetsen kreeg ik steeds meer het gevoel van opstijgen en bij Tineke moet ik al snel aan vleugels denken. Zie hier het resultaat:

Afbeelding

WildDreams

Berichten: 2427
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:43

Jeeetje wat een gave werken zitten hier tussen! Ik ga volgen en hopelijk zelf ook weer een keer wat maken :D
Ben echt onder de indruk van alle stijlen hier, wauw!

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:11

Ik kan niet beloven elke keer een uitgebreide bij leespost te doen, maar bij deze :D

Jindai: hij doet me denken aan de scary snowman, is een sneeuwpop die opeens beweegt en mensen laat schrikken :') Ik vind je stijl erg tof <3
_San87_: hij is zo zacht, super mooi <3
Oooo, die zeehond vind ik net zo zacht ogen <3
Nienke15: ik heb die ecoline ook gekocht, zit er nog erg mee te emmeren om het netjes te krijgen. Die van jou is in ieder geval goed gelukt!
Telpeva: de marker koningin :D :D
Cactusknuf: oefening baart kunst!
Sjolvir: jij hebt zo'n eigen stijl, dat vind ik echt geweldig <3
Remembrance: zoals Arjen Postma het omschrijft: de hells angels van de natuur. Erg goed gelukt!
Kiwiris: als ik het in de winkel zou tegenkomen, zou ik het kopen!
Pluizebolpum: erg gaaf :j
Jis_: ik vind het erg geslaagd, dat losse!
NESCAFE: gaaf om te zien, het is heel erg realistisch, maar ook weer getekend. Dat vind ik zelf altijd heel erg mooi!
_roodvos_: jippie! Nog iemand met markers :D
Fnanne: waarmee heb je die gemaakt als ik vragen mag? Erg leuk namelijk, lekker losjes!
Viennanova: ik probeer het witte altijd wit te houden, maar moet daar ook erg mee oefenen!
sanneb: gaaf dat je twee stijlen hebt gecombineerd!

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:24

Zo, ik beschouw hem als af. Vooral om te voorkomen dat ik niet teveel ga proberen het te perfectioneren.
Dit is de eerste keer in jaren dat ik weer heb geschilderd, en ik vond het moeilijk om echt te durven schilderen zoals ik vroeger deed. Maar na een kwartiertje kon ik het een beetje loslaten, en ik ben blij met het resultaat!

Afbeelding
'Hamlet' :+

Anoniem

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:53

Mag ik me hier nog melden, een beetje te laat? :')
Ik schilder graag dierenportretten en teken van alles. Vind het wel motiverend om hier werkjes met elkaar te delen! Mijn doel voor het jaar is 2 portretten afmaken, en 1 stuk in potlood. Gister al begonnen aan mijn eerste portret, maar daar kunnen maanden overheen gaan voordat het af is. Mooie stukken komen er al voorbij!!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:56

cataplana schreef:
Mag ik me hier nog melden, een beetje te laat? :')
Ik schilder graag dierenportretten en teken van alles. Vind het wel motiverend om hier werkjes met elkaar te delen! Mijn doel voor het jaar is 2 portretten afmaken, en 1 stuk in potlood. Gister al begonnen aan mijn eerste portret, maar daar kunnen maanden overheen gaan voordat het af is. Mooie stukken komen er al voorbij!!


Nooit te laat, toch? En ik doe er maar 1 per maand dus daarvoor ben jij ook ruim op tijd, zelfs voor 1 per 2 dagen ben je nog op tijd :+ }>

@Marley, wat een heerlijk varkentje, daar wordt je blij van.
Ik heb hier nog doeken liggen en verf.. maar durf er niet zo goed aan te beginnen.... Misschien moet ik het gewoon ook maar gaan doen... Ergste wat me kan gebeuren is dat ie in de kliko eindigt.

@Sanne B, hi h, heerlijk paard met balonvleugels

@Vienanova, mooi! Ik zou dus zo graag realistisch kunnen tekenen/schilderen, maar daar heb ik blijkbaar geen talent voor en qua concentratie en zien, ga ik dat ook niet redden, dus geniet ik van die van jullie en ga ik schetsend het leven door, dat gaat sneller.
Ik gumde ook wel eens (toen ik het nog wel deed), maar leeg laten geeft mooier resultaat.

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:14

Ooh Hamlet is zo lief

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:32

Viennanova, wat is die leuk! Ik probeer het witte altijd wit te houden, en verder heb ik een speciale pennetje (soort typex gekruist met witte pen ofzo :') ) om witte lijntjes/stipjes te maken.
Witte gelpen werkt ook (al moet je dan wel even opletten of het wel dekkend is. Degene die ik eerder had, dekte niet heel goed en dan moest ik er dus meerdere keren overheen).

Sanneb, wat leuk met die verschillende stijlen door elkaar heen!

Marley93, erg leuk! Ik vind je kleurgebruik erg mooi.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:55

Viennanova je kan ook witte verf gebruiken eventueel? Of een wit pastelkrijt/potlood. Werkt heel goed over donkere kleuren :j

Marley93 aah wat een leuk biggetje. Vind hem goed gelukt hoor. :)

Sanneb ik vind persoonlijk zonder ballonnen leuker. Maar begrijp je wel dat je dacht aan opstijgen/wegvliegen. Dt is het leuke aan kunst, iedereen heeft een andere kijk erop.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:12

Art_Ificious schreef:
Viennanova je kan ook witte verf gebruiken eventueel? Of een wit pastelkrijt/potlood. Werkt heel goed over donkere kleuren :j

Marley93 aah wat een leuk biggetje. Vind hem goed gelukt hoor. :)

Sanneb ik vind persoonlijk zonder ballonnen leuker. Maar begrijp je wel dat je dacht aan opstijgen/wegvliegen. Dt is het leuke aan kunst, iedereen heeft een andere kijk erop.

Witte verf kan een groen resultaat geven op grafiet. Dus dat is oppassen. Dan kun je beter een gelpen pakken :j.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:33

_roodvos_ Dan zal het van die keer zijn, denk ik (of 't was iemand anders die ook zulke leuke monstertjes tekende). Heb je nooit ergens anders iets gepost? *raakt ligt verwart*
Viennanova Dat weglaten...luiheid helpt wel :o , al is het dan nog de kunst om de juiste dingen weg te laten. Is wel ook een heel goede oefening om het perfecte los te laten, beginnen met 'niet helemaal afmaken'. Maar is zó moeilijk als je hoofd dan schreeuwt dat het perfect moet wezen...
Knap hoofdje! Is het een Welshje of iets in die zin?
Witte accenten zijn het makkelijkst met weglaten, als dat is 'misgegaan' (We don't make mistakes, just happy accidents - Bob Ross :D ) vind ik ook spaarzaam gebruik van een witte gelpen wel fijn. Bij sommigen kun je het wit dan ook nog wat vegen of wegdippen.
sanneb Wat een vrolijk gezicht zo! En ergens past 't ook prima, ballonnen bij dat hupserige van veulens.
marley93 O gossie, wat een heerlijke Hamlet! <3

Kreeg net spontaan inspiratie toen ik probeerde een cactus te vangen. Dat is erg niet fijn, maar moest gelijk aan mijn broertje denken. Die had een minicactus op zijn kamer en op een dag kwam ie ietwat beteuterd en snuffend naar beneden. Met de minicactus aan zijn vinger geprikt. _O-
Mja, zo ziet dat er dan een beetje uit. Hij was overigens de enige die het niet grappig vond. Net als die keer dat mijn moeder zijn sok had gestopt door er een grote bloem op te maken. De jongen heeft een zware jeugd gehad. :(:) :')
Afbeelding
Schetsje met stift op wit papier.

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:38

Viennanova ben benieuwd hoe die wordt. Voor het wit gebruik ik meestal een gum-potlood, of een witte gelpen :)
Sanneb ja, daar is Ønske <3
Hele leuke versie :j
Eclair98 dankjewel :)
Is gemaakt met fineliner en aquarel :)
Marley98 Wat een mooi guitig koppie :)


Afbeelding
#2
Vandaag weer één van mijn verslavingen. Of... Eigenlijk twee :=

[edit] Pluis... de arme jongen :=

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:43

Ik ben zelf niet zo'n tekenaar maar wat een heerlijk topic is dit. Ik kijk graag mee en geniet graag van jullie creatieve uitspattingen.

Jis_

Berichten: 11609
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:53

Dank jullie wel! Wordt nog wel wat gedetailleerder maar wil het wel los houden.

Dat werk van de verhuizing is zo leuk!

Mooi Viennanova, ik deed dat altijd met gum maar er zijn misschien betere opties.

Wat schattig en leuk bedacht sanneb. <3

Heel mooi werkje marley. :j

Cool Fnanne. :D

Hahaha heel leuk Pluizebolpum!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:22

marley93 schreef:
[ [url=m/N3WXVO.jpg]Afbeelding[/url] ]
'Hamlet' :+

Hamlet _O-.

Supercute.


Pluizebolpum schreef:
Schetsje met stift op wit papier.

Leuk :D.


Fnanne schreef:
[ [url=m/7bobXJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
#2
Vandaag weer één van mijn verslavingen. Of... Eigenlijk twee :=

[edit] Pluis... de arme jongen :=

Bwaha, mijn verslaving ook :D.

Telpeva

Berichten: 14729
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 20:58

Jullie... gaan... zo... snel _O- <3 Het gaat mij even niet lukken om op iedereen persoonlijk te reageren, daar ga ik later even voor zitten!

002/180
Fan art van Peter Spilles, de zanger van Project Pitchfork. Voor de oplettende kijker, ja hij draagt normaal veel meer make-up, maar dat durfde ik niet aan :+
Copics
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:10

Telpeva schreef:
Jullie... gaan... zo... snel _O- <3 Het gaat mij even niet lukken om op iedereen persoonlijk te reageren, daar ga ik later even voor zitten!

002/180
Fan art van Peter Spilles, de zanger van Project Pitchfork. Voor de oplettende kijker, ja hij draagt normaal veel meer make-up, maar dat durfde ik niet aan :+
Copics
[ Afbeelding ]

Geen idee wie het is, maar very awesome :D.

WildDreams

Berichten: 2427
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:14

Marley93, wat schattig!
Pluizebolplum, wat een superleuke tekening, dat verhaal er achter ook! <3
Fnanne, mooie stijl heb je!
Telpeva, gaaf contrastgebruik, ik ben fan! Geen idee wie hij is tho haha

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:53

Ach gosch... arm cactusje, heerlijk getekend.

En wauw Telpeva

Ik zag deze vandaag in het bosje met de hond, op de tekening is hij te dik ze zijn puntiger, maar dacht ach.. laat maar voor snelle schets, had ook niet helemaal de kleuren viltstift die ik in gedachten had, maar dat het een GROENE specht is is wel duidelijk.
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:17

Hier is mijn inzending voor week 1

Taylor Lautner
Niet tevreden, maar plaats hem toch om over enkele maanden. Hopelijk verbetering te zien door meer te oefenen.

De kaaklijn links klopt niet helemaal. Maar oefenen... Oefenen oefenen.. Dan komt het wel goed :=
Afbeelding

Pluizebolpum arme jongen. Wel leuk gedaan :)

Fnanne, cool ook beetje mijn verslaving al ben ik ferm geminderd haha.

Telpeva, geen idee wie maar wauw wel erg goed gedaan.

Sjolvir, heb jij geluk een mooie bonte specht tegen te komen. Mooi gemaakt.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:23

Ik heb even getwijfeld of ik mijn #2 morgen niet zou overschilderen, maar ga toch iets nieuws doen. Eerst geschetst en daarna verpest met kleurpotlood. Poging gedaan met ecoline eroverheen en toen had ik geen tijd meer.
Jammer, maar wel geleerd dat ik geen geduld of aanleg heb voor potloden :')

Bedankt voor jullie reacties op mijn #1. Ik zal tussendoor ook zoveel mogelijk reageren.


Afbeelding

Malenka

Berichten: 7569
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:27

Ik vind deze onaf-stijl juist erg leuk!

Kiwiris

Berichten: 68
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:56

Wow weer een hoop nieuwe en mooie tekeningen!

@sanneb: oh, ik vind de kleuren juist heel aansprekend zo! Ik hou er wel van, weer eens wat anders!
En je veulentje is echt cute! Ik hou er wel van als iets niet helemaal realistisch is, zoals met deze ballonetjes :j

@Art_Ificious: dat is al een mooi begin en goed dat je het deelt ook al ben je er niet tevreden mee. Leuk om zo je vooruitgang bij te houden :)

@Sjolvir: dat is zeker duidelijk een groene specht! Die kleuren groen van de specht vind ik erg mooi!

@Telpeva: wow, mooi gedaan! Sprekend gezicht!

@Fnanne: ik vind dit echt een toffe manier van tekenen. Een soort schets in kleur!

@Pluizebolboom: hahaha die is echt grappig, leuk getekend ook :')

@marley93: wat een cutey! Mooi geschilderd!

@Viennanova: wouw! Echt al heel mooi! Zou je het zwarte nog zwarter kunnen krijgen? Dan knalt het er dadelijk echt uit!

Heb weer echt zin om te tekenen in mijn boekje door deze topic!
Normaal kleur ik alles in met aquarel, maar met kleurpotloden is wel even lekker relaxed en dan hoeft het van mij niet zo perfect :P

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11609
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:41

Gaaf Telpeva, lekker dark, wat volgens mij heel goed past bij deze jongen. Ken hem ook niet. :o

Heel mooi Sjolvir, prachtige vogels zijn het, en zo leuk om ze tegen te komen. Deze aparte achtergrond vind ik heel goed gekozen.

Art_Ificious, vind hem heel goed al.

Het kleurenverloop is heel gaaf geworden sanneb, :j dat vind ik aan water verven heel leuk, dat er spontaan dingen kunnen gebeuren die naar mijn idee nooit verkeert uit kunnen pakken. Het pakt alleen verkeert uit voor de maker als deze andere plannen had maar dan nog kan het voor een ander juist weer een wauw zijn, en ik had gelijk wauw.

Wat een lief fantasievol plaatje Kiwiris.