Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:44

Coconut schreef:
Aan mijn kater :')



Same :')

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:46

Mjah een vriendin van mij heeft al haar honden met 6 maanden laten helpen ( teefjes)
Worden allemaal oud 11-14 jaar ( zijn bouviers)

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:49

Ik zou het aan mijn moeder vragen voor de voorraad aan onderzoeken die ze als link klaar heefr maar... die is niet thuis :+, die heeft het er ook met een dierenarts over gehad namelijk. Het heeft als het goed is invloed op de gewrichten en botten van de hond. De garantie die mijn moeder geeft als de hond slechte heupen heeft vervalt dus ook wanneer de mensen zonder medische reden een PUP laten castreren. Het vergroot de kans op 17 soorten kanker, het vergroot gedragsproblemen in de zin van dat reuen angstiger worden. En.. vast nog veel meer wat ik me nu even niet meer kan herinneren :=

Maar een snelle Google search en je vindt vast genoeg :+

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:11

Dat ik morgen weer moet werken, ik wil gewoon 2 weken vrij :')
Dat het hier in huis zo verrekkes koud was en ik helemaal alleen in het studentenhuis ben :')
Dat ik mezelf helemaal lekker zit te maken met een vakantie (bestemming blijft een verrassing voor mijn vriend) maar dat ik eigenlijk 7 kleuren schijt omdat ik een watje ben en nog nooit alleen buiten Europa ben geweest :')
Dat die aanbiedingen voor diezelfde vakantie allemaal net niet voldoen aan mijn eisen :')
Mezelf :')

Groet,
Mij

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:31

Lestrange01 schreef:
Ik zou het aan mijn moeder vragen voor de voorraad aan onderzoeken die ze als link klaar heefr maar... die is niet thuis :+, die heeft het er ook met een dierenarts over gehad namelijk. Het heeft als het goed is invloed op de gewrichten en botten van de hond. De garantie die mijn moeder geeft als de hond slechte heupen heeft vervalt dus ook wanneer de mensen zonder medische reden een PUP laten castreren. Het vergroot de kans op 17 soorten kanker, het vergroot gedragsproblemen in de zin van dat reuen angstiger worden. En.. vast nog veel meer wat ik me nu even niet meer kan herinneren :=

Maar een snelle Google search en je vindt vast genoeg :+


Slechte heupen komen niet voort uit vroeg castreren dus dat is klinkklare onzin. Slechte heupen komen voort uit genetica, omgevingsfactoren en voeding. Dat het invloed kan hebben op de gewrichten en de ontwikkeling dat kan maar het veroorzaakt geen slechte heupen en dat de garantie dan weg valt is helemaal bullshit. Als jouw moeder verantwoordt fokt dan zal ze dus HD uitslagen moeten kunnen laten zien.

Dat hele verhaal over die 17 soorten kanker is volgens mij ook broodje aap, daar heb ik nog nooit enige wetenschappenlijk onderzoek van gezien of dierenartsen over gehoord en ik ken er genoeg.

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:34


SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:14

lotthje schreef:
Coconut schreef:
Aan mijn kater :')



Same :')



Zooo en hoe.... :r

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:20

Steeph schreef:
Dat ik morgen weer moet werken, ik wil gewoon 2 weken vrij :')

Ik moest vanmorgen alweer {:)-:( Morgen ook. Bleh.

En aan het feit dat ik alweer hoofdpijn heb. Gisteravond ook al.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:22

Mijn eigen onrust

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:31

Amandavd schreef:
Lestrange01 schreef:
Ik zou het aan mijn moeder vragen voor de voorraad aan onderzoeken die ze als link klaar heefr maar... die is niet thuis :+, die heeft het er ook met een dierenarts over gehad namelijk. Het heeft als het goed is invloed op de gewrichten en botten van de hond. De garantie die mijn moeder geeft als de hond slechte heupen heeft vervalt dus ook wanneer de mensen zonder medische reden een PUP laten castreren. Het vergroot de kans op 17 soorten kanker, het vergroot gedragsproblemen in de zin van dat reuen angstiger worden. En.. vast nog veel meer wat ik me nu even niet meer kan herinneren :=

Maar een snelle Google search en je vindt vast genoeg :+


Slechte heupen komen niet voort uit vroeg castreren dus dat is klinkklare onzin. Slechte heupen komen voort uit genetica, omgevingsfactoren en voeding. Dat het invloed kan hebben op de gewrichten en de ontwikkeling dat kan maar het veroorzaakt geen slechte heupen en dat de garantie dan weg valt is helemaal bullshit. Als jouw moeder verantwoordt fokt dan zal ze dus HD uitslagen moeten kunnen laten zien.

Dat hele verhaal over die 17 soorten kanker is volgens mij ook broodje aap, daar heb ik nog nooit enige wetenschappenlijk onderzoek van gezien of dierenartsen over gehoord en ik ken er genoeg.


Dat is helemaal geen onzin verhaal, of anders zal onze dierenarts ook onzin vertellen :+. De onderzoeken zijn vooral gedaan in Amerika, daar is er namelijk ook veel meer over bekend. Hier in Nederland speelt dat nog helemaal niet zo, al begint het wel steeds meer te komen. Dus mocht je interesse hebben dan zou ik vooral in het Engels dingen erover gaan lezen, in het Nederlands zul je niet bijster veel tegen komen.

En uhm hoe leg jij het verband tussen garantie wegvallen en hd uitslagen blijkbaar niet laten zien, die vind ik wel heel bijzonder namelijk? Wij fokken enkel met honden met gezonde heupen ellebogen en knieën en laten gerust de foto's daarvan zien, dus als de nieuwe eigenaren hun pup dan te dik houd, castreert zonder reden en te veel laat spelen... tja... dan is mijn moeder ook niet meer verantwoordelijk voor een eventuele slechte uitslag van hun hond

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:34

Dat ik me vanmorgen niet helemaal top voelde, vooral heel erg moe.. En nu gaan we richting de avond en voel ik me helemaal fit en wakker? :')

En dat ik morgen weer moet werken -O- Vind mn werk hartstikke leuk hoor, maar mijn vakantie was leuker

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:15

Asvinia schreef:
De pijn in mijn onderrug, kom echt nauwelijks omhoog en elke beweging is vervelend.

_Dreamer schreef:
ik voel met je mee -O-

CharIsabella schreef:
Hier nog een #)

Hier is het juist m’n bovenrug die het meeste verveeld. Vandeweek op de camping even met iemand staan kletsen toen ik met de hond liep, laat de hond d’r bal naar de weg rollen dus spurt er achteraan mij meetrekkend. Net voor de weg glij ik uit op de glade kleigrond en val op m’n rug. Sindsdien kan ik niks meer.

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:41

Paniekaanvallen.. -O- Het ging zo goed...

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:48

Mijn buren.... doe gewoon gvd zachtjes.... er zijn mensen die morgen gewoon moeten werken.

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 00:07

Aan mijn verkoudheid

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 00:09

En we zijn weer verhuisd naar de woonkamer {:)-:( maar het is hier iig rustig. Wat je al niet over moet hebben voor een goede nachtrust.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 00:28

Lestrange01 schreef:
Amandavd schreef:

Slechte heupen komen niet voort uit vroeg castreren dus dat is klinkklare onzin. Slechte heupen komen voort uit genetica, omgevingsfactoren en voeding. Dat het invloed kan hebben op de gewrichten en de ontwikkeling dat kan maar het veroorzaakt geen slechte heupen en dat de garantie dan weg valt is helemaal bullshit. Als jouw moeder verantwoordt fokt dan zal ze dus HD uitslagen moeten kunnen laten zien.

Dat hele verhaal over die 17 soorten kanker is volgens mij ook broodje aap, daar heb ik nog nooit enige wetenschappenlijk onderzoek van gezien of dierenartsen over gehoord en ik ken er genoeg.


Dat is helemaal geen onzin verhaal, of anders zal onze dierenarts ook onzin vertellen :+. De onderzoeken zijn vooral gedaan in Amerika, daar is er namelijk ook veel meer over bekend. Hier in Nederland speelt dat nog helemaal niet zo, al begint het wel steeds meer te komen. Dus mocht je interesse hebben dan zou ik vooral in het Engels dingen erover gaan lezen, in het Nederlands zul je niet bijster veel tegen komen.

En uhm hoe leg jij het verband tussen garantie wegvallen en hd uitslagen blijkbaar niet laten zien, die vind ik wel heel bijzonder namelijk? Wij fokken enkel met honden met gezonde heupen ellebogen en knieën en laten gerust de foto's daarvan zien, dus als de nieuwe eigenaren hun pup dan te dik houd, castreert zonder reden en te veel laat spelen... tja... dan is mijn moeder ook niet meer verantwoordelijk voor een eventuele slechte uitslag van hun hond


Jij zegt zelf dat de garantie wegvalt omdat mensen hun hond te vroeg laten castreren. En dat is onzin want alleen vroegcastratie heeft daar niks mee te maken. Een hond geboren met mooie heupen krijgt niet ineens verrotte heupen omdat ze vroeg gecastreerd wordt. Dus daar op alleen kun je geen garantie op weg laten vallen. Ik vind garantie sowieso een eng woord en imo zou een goede fokker dat wordt nooit in de mond mogen nemen.

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 00:35

xDenies schreef:
Independence schreef:
De schone schijn op sociale media en iedereen die zegt dat alles beter wordt in 2019. De 'new year, new me' bullshit.

[ [url=m/YOBqjN.png]Afbeelding[/url] ]


Daarom heb ik heel kort en krachtig gezegd wat een k*t jaar het was en waarom en dat het 'morgen' echt niet ineens over is :')

Precies dit. Het maakt soms wel dat ik me heel alleen voel met mijn k.jaar. Al weet ik dat dat niet zo is.

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 00:40

Independence schreef:
Independence schreef:
De schone schijn op sociale media en iedereen die zegt dat alles beter wordt in 2019. De 'new year, new me' bullshit.

[ [url=m/YOBqjN.png]Afbeelding[/url] ]


Daarom heb ik heel kort en krachtig gezegd wat een k*t jaar het was en waarom en dat het 'morgen' echt niet ineens over is :')

Precies dit. Het maakt soms wel dat ik me heel alleen voel met mijn k.jaar. Al weet ik dat dat niet zo is.[/quote]

Precies dit... 2019 begint gewoon niet lekker, soort van “pech” en dat doet zeer ;(

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 01:37

Waar ik me vorig jaar rond deze tijd vol enthousiasme heb ingeschreven voor mijn opleiding lig ik nu wakker omdat ik twijfel of ik wel door wil gaan..

Zit zo met mezelf in de knoop de laatste tijd.. ik wil gewoon dat het ophoudt allemaal, die slechte film waar ik soms in lijk te zitten. Waarom kan ik me nou nergens op mijn plek voelen in deze wereld..

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 01:41

Omdat je 21 bent en dat hoort er gewoon een beetje bij. Een studie is niet moeilijk omdat het niveau zo pittig is maar omdat doorzetten en volhouden 2 van de moeilijkste dingen ever zijn.

Dus hop, schouders eronder. Dit jaar is al op de helft. Focus je op de eindsprint, als je je diploma hebt ziet het leven er heel anders uit en ga je een werkplek zoeken waar je je lekker voelt.

Je hebt alles onder controle. Chill *D

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 01:57

Het niveau is juist niet pittig.. ik kom van havo af en doe nu MBO 3.

Het is vooral dat ik me in de arbeidsomgeving keuken niet op mijn plek voel.. ik doe BBL en loop dus 4 dagen per week stage bij een leerbedrijf. Het is allemaal zo hard en begriploos.. ik voel me bij sommige collega's echt alsof ze verwachten dat ik als een volwaardig kok moet functioneren. En ik mis klantcontact. Mensen direct helpen. Die voldoening mis ik gewoon.

De stof op school vind ik geweldig en interessant. Die haal ik ook met 2 vingers in de neus. Maar ik ga al weken met tegenzin naar mijn stage toe.. en dat klopt imo gewoon niet.

Mijn vriend werkt al 10 jaar in de ICT en die is nog steeds even enthousiast en gedreven als hij altijd is geweest (hij is nu 28) en ik zie dat bij mezelf helemaal niet momenteel. En dit is niet de eerste keer dat ik mijn keuze in twijfel trek helaas..

Maar tussen mijn gezever door, dank voor je antwoord lieveli, fijn dat er iemand leest en meeleeft :)

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 02:02

Maar in dat geval: misschien maakt dit werk je gewoon niet gelukkig en heb je achteraf gezien de verkeerde opleiding gekozen? Want zo te lezen ga je dit geen 10 jaar volhouden.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 02:03

Independence schreef:
Maar in dat geval: misschien maakt dit werk je gewoon niet gelukkig en heb je achteraf gezien de verkeerde opleiding gekozen? Want zo te lezen ga je dit geen 10 jaar volhouden.


Zo voel ik me nu dus ook.

Morgen weer een dag van 10 uur op het programma staan. Zie er als een berg tegenop.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 02:16

Lastig! Heb je een begeleider op school waar je mee kunt praten?