Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 16:32

Hallo!

Sinds ik een tijdje doordeweeks niet thuis heb geslapen merk ik dat mijn bed thuis echt veel te hard voor me is; ik word werkelijk waar elke dag met rugpijn wakker. Tijd voor een nieuw matras dus (deze is zo'n 5 jaar oud).

Maar: vriend en ik zaten er al over te denken om een ander bed te kopen, ergens in het komende jaar. We willen namelijk een maatje groter hebben, en ik merk dat ik hier ook wel echt behoefte aan heb, mijn vriend slaapt nogal breed namelijk :=

Als we nu dus een nieuw matras zouden kopen is dat best zonde want over dan heb je het matras een paar maanden en dan ruil je hem alweer in. Om maar te zwijgen over het prijskaartje.
Nu een nieuw bed kopen is niet (echt) een optie, gezien dat we dat geld niet even hebben liggen. (We wilden wachten tot de teruggave van de inkomstenbelasting.)

Maar goed, in de tussentijd zit ik ermee :( ik word echt met een betonnen onderrug wakker en loop soms hinkend door het huis de eerste tijd.
Wat kan ik hieraan doen? Zijn er misschien bokkers die hiermee te maken hebben gehad en de gouden tip voor me hebben? :Y)

Alvast bedankt!

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:34

Bij Ikea een zacht dekmatras kopen voor de tussentijd? Die zijn maar een paar tientjes.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:34

Een topmatras?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 16:48

Een dek/topmatras, wat is dat? En past je beddegoed er wel nog omheen dan :oo

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:49

Ja hoor, past prima. Is een dunner matras die normaal op een boxspring gaat, maar kan ook prima boven op een ander matras.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:54

Als je toevallig een extra dekbed over hebt, zou je die alvast bovenop je matras kunnen leggen als ‘top matras’.
Dit hebben wij destijds ook gedaan tot ons nieuwe bed kwam.
Het leek niet zoveel te doen, totdat ik hem er weer afhaalde en en toch duidelijk verschil merkte. Het dempt toch ietsjes.

Natuurlijk geen lange termijn oplossing, je hebt tenslotte maar 1 rug. Een nieuw (goed) bed is nu eenmaal best een leuk maandsalaris :=

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:54


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:57

Het matras in onze camper vond ik ook wat te hard en daar heb ik zo'n traagschuim dekmatras voor gekocht. Werkt prima!

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:00

Ik heb hier ook een topper op mijn bed liggen. Echt heerlijk.

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:02

Weet niet wat je budget is maar de consumentenbond heeft matrassen getest en die van de lidl zijn er als beste uit gekomen, Matras van 160 breed voor maar 170€, Best geteste matras is zelfs maar 100€ is dat een optie?

https://www.lidl-shop.nl/Matrassen-beschermers/h116966

_Carien

Berichten: 1798
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:03

Herkenbaar, wij hebben laatst een matras gekocht wat veel te hard bleek te zijn en we allebei klachten kregen. Gelukkig hebben we inmiddels, door hele goede service, een andere kern gekregen waardoor we weer goed slapen en geen klachten.
Onze tijdelijke oplossing was, om het matras zachter te maken, door onze oude topper op het matras te leggen.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:03

Een topmatras werkt prima! Ik heb er 1 van traagschuim en slaap daarmee heerlijk. Een topmatras is een dun matras van 5 tot 10 cm dik, speciaal bedoeld om op een ander matras of in een boxspring te gebruiken. En daardoor een stuk goedkoper dan een normaal matras. En je kunt hem eventueel ook nog gebruiken op je nieuwe bed (als de maat dan nog past) of op een logeerbed. Topmatras wordt heel vaak gebruikt om een (te) hard matras wat zachter te maken, zonder dat je direct een heel duur nieuw matras hoeft aan te schaffen.
Ik heb zelf ooit een aantal maanden in duitsland gewerkt en had na 1 nacht ontzettend last van mijn rug van het bed in het appartement. Voor 90 euro een topper gehaald en de 9 maanden daarop heerlijk geslapen ;). Geld meer dan waard :D

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:41

Wisselen van kant!
Mijn vriend kreeg ook hele erge last van zijn rug na het slapen. Even geen geld voor een nieuwe, dus wij hebben gewoon gewisseld van kant. Doet even gek de eerste nachten, maar hij heeft geen rugpijn meer gehad +:)+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 18:47

Rebel_Jits schreef:
Wisselen van kant!
Mijn vriend kreeg ook hele erge last van zijn rug na het slapen. Even geen geld voor een nieuwe, dus wij hebben gewoon gewisseld van kant. Doet even gek de eerste nachten, maar hij heeft geen rugpijn meer gehad +:)+

Bedoel je waar we slapen?
Want omkeren doen we al regelmatig :=

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:00

Misschien een idee om in het nieuwe bed twee losse matrassen te gebruiken in plaats van één hele. Kun je ook je eigen sterkte uitkiezen. Ik slaap na jaren op een M-Line (*piep*-ding) nu op een relatief goedkoop Lidl-matras en ben meer, maar dan ook meer dan tevreden. Had ik jaren eerder moeten doen!

Goof

Berichten: 28794
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:04

Zo'n topmatras is een ideale oplossing voor nu. Wat je ook kunt doen is wel alvast nieuwe matrassen kopen naar de nieuwe afmetingen en helemaal naar jullie wens en ze tijdelijk gewoon op de grond leggen totdat je een nieuw bed hebt uitgezocht. Slaap je toch op iets nieuws en aangepasts aan je rug.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:08


smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:11

Vorig jaar druk op zoek geweest naar een matras. Ivm zware rugklachten en meer lichamelijke klachten veel medische matrassen geprobeerd maar er lag er geen 1 lekker. Uit wanhoop probeerde ik is bij de jisk en ja hoor daar vond ik er 1 voor 100 euro die perfect voor mij was. Al snel vroeg mijn partner of ik er voor hem ook 1 wilde halen. Misschien dus ook een optie voor jullie

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:22

Ik heb eventueel nog een 1 persoons top matras te koop. Het is echt een uitkomst voor een tussentijdse oplossing of bovenop een boxspring bijvoorbeeld.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:25

Magrathea schreef:
Rebel_Jits schreef:
Wisselen van kant!
Mijn vriend kreeg ook hele erge last van zijn rug na het slapen. Even geen geld voor een nieuwe, dus wij hebben gewoon gewisseld van kant. Doet even gek de eerste nachten, maar hij heeft geen rugpijn meer gehad +:)+

Bedoel je waar we slapen?
Want omkeren doen we al regelmatig :=

Ja, van plek wisselen. Als je altijd links slaapt, ga je nu rechts slapen. Jij op de plek van je vriend, vriend op jouw plek.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:33

Wij hebben een prima topmatras bij de Leen Bakker gekocht paar jaar geleden voor de caravan.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:42

Een 1 persoons dun luchtbed niet al te hard opblazen en op je bed leggen. Doe ik ook op vakantie. Ik heb een waterbed en kan op geen enkel bed slapen, alles is te hard. Met dat luchtbed geen last meer.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:48

Ik zou ook een topper proberen, erg fijn en zacht.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Tijdelijke oplossing slecht matras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:55

Heb je nu een bed van 140 en wil je straks een 160 breed ga dan voor een dekmatras van 160 , staat misschien beetje slordig maar dan geef je niet onnodig geld uit.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:58

bigone schreef:
Heb je nu een bed van 140 en wil je straks een 160 breed ga dan voor een dekmatras van 160 , staat misschien beetje slordig maar dan geef je niet onnodig geld uit.

Maar als TS straks een goed bed koopt heeft ze hem niet meer nodig toch?