2018 Het jaar dat ik een eigen paard kocht.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

2018 Het jaar dat ik een eigen paard kocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 15:31

Het jaar begon met het beleren van Roxy, wat een ongoing proces is maar waarin ik de eigenaresse 1,5 jaar heb begeleid.

Het hele verhaal is te vinden in dit topic. Een leuk en positief topic met veel fijne input van o.a. Peetstap & sanne83 (en nog veel meer) de mooie kant van Bokt : [PP] [VOLG] Reactieve Roxy inrijden..

Maar op 10 maart hangen:


En op 31 mei is er voor het eerst op Roxy haar rug gezeten, leuk deze eer te hebben gehad.
Afbeelding

Nog een foto van 3 juni waar ik opnieuw op haar rug heb gezeten, en stukjes gestapt.
Afbeelding

Het gaat nog steeds erg goed, er is al vele malen op Roxy gezeten en gestapt en er wordt nog veel schriktraining met haar gedaan om haar te desensibiliseren (of iig te leren dealen met stress). Roxy is echt al een ander paard geworden tov toen ze voor het eerst bij ons kwam.

Maar voor mij geheel onverwachts zag ik op 21 juni een advertentie voorbij komen op FB van Baileigh. De eigenaresse moest besluiten haar te verkopen en ik had al sinds veulen af aan een zwak voor B (die ik als jaarling heb mogen fotograferen). Ik was totaal niet van plan een paard te kopen, maar Baileigh was míjn paard en het kon niet gebeuren dat iemand anders haar zou kopen. De volgende dag ben ik bij haar gaan kijken en de 27e heb ik haar laten keuren. Een week geleden had ik nog niet eens het plan een paard te kopen en zo had ik ineens een paard gekocht *\o/* .

Little Miss Baileigh
Geboren: 23 Juli 2014
Vader: Ryon O'Malley Vegilin van Claerbergen
Mmoeder: Lady Eve of the Owlish Fortress

3 Juli kwam Baileigh bij ons op stal aan, ze liep als een ware kampioen de trailer op en was eigenlijk direct al rustig in haar nieuwe omgeving. Dat was het karakter waarop ik ben gevallen, en waar ik nog iedere keer weer verbaast over ben.

8 Juli zijn we met stal naar de Lek geweest:
Afbeelding

Afbeelding

Op 18 juli ben ik er voor het eerst opgestapt. Er waren wel al stapritjes op B gemaakt maar ze was nog niet echt ingereden. Je kunt zien, dat was een ontzettend gespannen aangelegenheid :z :')
Afbeelding

Op 22 Juli nog een keertje naar de Lek geweest, gewoon omdat het kan.
Afbeelding

27 Juli mijn westernzadel laten aanmeten <3
Afbeelding

En daarna kon het genieten van buitenritjes beginnen :D
Afbeelding

Naast veel buiten rijden moest er uiteraard ook wat gewerkt worden. B heeft zichzelf erg aangeleerd om haar rug weg te drukken, hoofd erg hoog te dragen en dan achter te stuwen ipv te dragen. O.a. door aan de dubbele longe te trainen is daar al enorm veel verbetering in opgetreden.
Dit was 30 augustus en ze gaat nog steeds heerlijk vooruit. Heb haar inmiddels ook 1-2x per week onder het zadel, maar daar geen beeldmateriaal van
Afbeelding

Afbeelding

En als een echte veelzijdige tinker betaamd, laat ik haar regelmatig vrij springen.


Inmiddels heb ik er al bitloos buiten op gereden.
Afbeelding

En als ik zie wat we nu in een half jaartje hebben bereikt, kan ik me niet voorstellen wat de aankomende jaren ons nog meer gaan brengen. Ik heb na 18 jaar in de paarden mijn eerste eigen paard, en heb geen seconden spijt gehad. Ook al was een tinker totaal niet wat ik in gedachten had, maar ja komt er ooit iemand thuis met het paard dat ze in gedachten hebben? :+
Afbeelding

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: 2018 Het jaar dat ik een eigen paard kocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:05

Mooi topic! In stilte heb ik het topic van Roxy gevolgd, super leerzaam en interessant!
Fijn dat je nu je eigen paardje hebt en wat voor 1! Lekker vab genieten, mooi overzicht!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: 2018 Het jaar dat ik een eigen paard kocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:24

Wat een leuk topic. Ik heb je topics met stippels al jaren meegelezen en nu heb je je eigen droompaard, een tinker. En wat voor een!

Jullie zijn een leuke combinatie. Veel plezier de komende jaren!

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: 2018 Het jaar dat ik een eigen paard kocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:57

Knappe bayleigh, leuk paard toch en fijn dat ze zo goed terecht gekomen is.
Ken haar vanaf haar geboorte, eigenaresse van ryon is goede vriendin van me.
Zusje van bayleigh staat ook in de buurt, bij Culemborg.
Waar staat bayleigh? Volgens mij vlakbij de mijne

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: 2018 Het jaar dat ik een eigen paard kocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:55

Leuk dat je B hebt overgenomen van Jen.
Als klein hummeltje bij Annelot vond ik haar al zo leuk.
Ik heb een 2.5 jarig half zusje van B

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: 2018 Het jaar dat ik een eigen paard kocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:07

Aaah wat een leuk overzicht zo :D <3

Ik heb het zo moeilijk gehad met de knoop door te hakken en toen de advertentie was gezet met de vele reacties van mensen die ik niet kende. En toen kwam jij in beeld :D het is toen zo snel gegaan maar wat was ik blij, in betere handen kon mijn kleine meisje niet zijn en het voelde ook voor mij meteen goed.

Jullie twee samen zijn zo’n geweldig team en het is een genot om jullie te volgen!

Ik kom snel eens langs, kan ik meteen eens voor beeldmateriaal zorgen van jou op B :D

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 18:20

AnnetteFlame: Dankjewel met Roxy gaat het ook nog steeds hartstikke goed dat is wel echt fijn. Ook leuk dat ze op dezelfde stal staan dus kan d'r blijven volgen/helpen.
Maflinger_S: Karlijn blijft een speciaal plekje in m'n hart houden, wat was ze lastig en wat was ze geweldig tegelijk <3. Baileigh is totaal anders maar dat is juist wel goed, zo blij met haar.
Tinkermuts: Wat grappig, Baileigh staat in Lopik dus aan de goede kant van de Lek :P :P
kiki1976: Heb je topics inderdaad even doorgespit, zie je echt wel terug he dat Ryon bloed.
Calanddra: Jaa toe ze te koop kwam wist ik het eigenlijk al, maar moest mezelf nog even overtuigen dat het een prima moment is om een paard te kopen hihi. Ik werd al jaloers bij het idee dat B naar een ander toe zou gaan xD. Leuk als je langs komt inderdaad :D, zal B ook leuk vinden :D.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: 2018 Het jaar dat ik een eigen paard kocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:46

Kasmir, DAX in hagestein, dus redelijk in de buurt

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:27

Kasmir schreef:
[b]
kiki1976: Heb je topics inderdaad even doorgespit, zie je echt wel terug he dat Ryon bloed.

Ja hij hij kon zin stempel goed drukken op zijn nakomelingen

Afbeelding

Afbeelding