[TMI 18+] enorme prop?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: [TMI 18+] enorme prop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:43

Sorry maar als je dapper genoeg bent om onbeschermde seks te hebben moet je ook dapper zijn om een zwangerschapstest te kopen.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: [TMI 18+] enorme prop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:52

Ik heb dit ook gehad. Dagen lang gigantisch veel. Huisarts deed er niets mee, want volgens hem kwam dat wel vaker voor. Was ook niks aan de hand!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [TMI 18+] enorme prop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:56

Ik zou toch even een testje halen TS. Niet het leukste misschien, maar zo weet je het wel. HAP kan je altijd nog bellen. En ieder lichaam is anders, dus wat bij een ander wel of niet is, wilt niet zeggen dat dan ook bij jou wel of niet zo is... De HAP beslist echter wel als je uitlegt hoe of wat, en wie weet kunnen ze het ter plekke overleggen, en het telefonisch overleggen?
Succes!

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:57

Romeo2007 schreef:
Sorry maar als je dapper genoeg bent om onbeschermde seks te hebben moet je ook dapper zijn om een zwangerschapstest te kopen.


Hoeft niks te zeggen. Het kan echt heel spannend zijn, snap ik wel.
Het is misschien wat confronterend TS, maar het is toch echt beter als je iig de huisarts even belt.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:57

Ik heb een Mirena, en heb ook wel eens proppen en hevige krampen, misselijkheid.. als je het niet vertrouwd zou ik een test doen.. al is het alleen al om de onzekerheid weg te halen.

Danielleeee_
Berichten: 3174
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:12

Maar heeft een eventuele miskraam met die verlengde stopweek te maken? Die te lange stopweek was nog deze maand als ik het goed lees, kan een miskraam zo snel komen?

Gewoon uit interesse hoor :)

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: [TMI 18+] enorme prop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:17

Kramp en stolsels zijn een soort van normaal.
(Helaas weten weinig vrouwen welke dansbewegingen we moeten maken tegen die krampen. Weet je dat wel, krijg je vaak ook geen stolsels.)

Maar misselijkheid plus duizelig hoort er niet bij, dus even overleggen met de hap.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:20

Janneke2 schreef:
Kramp en stolsels zijn een soort van normaal.
(Helaas weten weinig vrouwen welke dansbewegingen we moeten maken tegen die krampen. Weet je dat wel, krijg je vaak ook geen stolsels.)

Maar misselijkheid plus duizelig hoort er niet bij, dus even overleggen met de hap.


Dat heb ik al 2 jaar, huisarts vind het ''normaal''

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:22

Het wel of niet zwanger zijn (of geweest zijn) is ontzettend spannend, dat snap ik.

Maar los daarvan loop je nog meer risico's, ik zou toch de HAP even bellen voor overleg.
Heb je koorts?

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:23

Wat zoal kan helpen bij menstruatiepijn...

Ooit kwam ik over de vloer bij mevrouw Dorine (haar achternaam weet ik niet meer - heel jammer!), die in groepen bekkenbodemgymnastiek gaf. In die tijd kreeg iedereen standaard 12 zittingen fysiotherapie, dus we hadden als groep veel tijd. (Acht vrouwen maal 11 keer een half uur - ik weet niet precies meer hoeveel bijeenkomsten we hadden, maar per keer was het twee en een half uur. En er was dus veel tijd voor informatie doorspreken, uitwisselen van ervaringen, etc.)

Maar wat we in al die tijd dus deden, was behalve "gewone" BBoefeningen ook oefeningen tegen menstruatiepijn. (En leren, om zelf een speculum in te brengen - erg nutig!)

Kleine waarschuwing vooraf: het is geen quick fix. Menstruatiekramp wil zeggen, dat er mogelijk qua stofwisseling dingen net niet ideaal zijn (in een andere cursus leerde ik, dat je een teveel hebt aan eicosanoïden (het is niet uit te spreken) en dat voedingssupplementen met voldoende magnesium, druivepittenextract en maca helpen, in combinatie met een dieet met lekker veel noten en zaden (=vegetarische onverzadigde vetzuren).

Of nu ja, er is wel een quick fix. Voor wie NU pijn heeft: je kunt een soort 8je maken op je heiligbeen:
lig op je rug, knieen boven je buik, als je dat leuk vindt: enkels gekruisd.
Dan leg je je gewicht op bijv. je linkerheup - en trekt je linkerheup 'naar je hoofd'.
Dan schommel je naar je rechterheup, en trekt die over de vloer naar je hoofd.
In een vloeiende beweging schomml je weer naar links, waar je weer je linkerheup optrekt.
Na een tijdje draai je de draairinchting om:
je legt je gewicht op links - en duwt die heup juist over de vloer weg van je hoofd -
dan schommel je naar links en duwt je linkerheup weg van je hoofd.

(Het is ook een buikspieroefening, maar met al dat ge-sleep masseer je je eigen rug zo heerlijk.)


Termen als core stabilitty waren nog niet in zwang in 1983, maar daar komt dit verhaal van Dorine wel op neer.
De kern van deze oefeningen was "bekkenschok", waarbij je een hele serie spieren tegelijk aanspant - en weer loslaat.
(Afdeling fysiologie: ontspannen van een spier is doorgaans niet moeilijk als je die spier eerst lekker aan het werk hebt gezet.)
* Bij correct bukken en tillen moet je je bilspieren aanspannen, heel plastisch, alsof je naar de wc moet en het op wilt houden;
* Ook bij correct bukken en tillen moet je je buikspieren aanspannen, wat min of meer neerkomt op je navel en het gebied er onder naar binnen trekken
*Er zijn een aantal subtielere oefeningen, waarbij je kalm en ontspannen, kaarsrechtop op een stoel zit, en "je zitbotten naar elkaar toe denkt". Fysiek kan dat niet, dat moge duidelijk zijn. Maar pal tussen je zitbotten hangt een grote, dikke BBspier, door grappenmakers wel de "trampolinespier" genoemd - en die spierbundel spant zich aan als je je zitbotten naar elkaar toe denkt.

Als je al deze 3 spieren kunt aanspannen (je hoeft ze niet per se afzonderlijk te kunnen aanspannen, ze horen met elkaar samen te werken, dus activiteit in de ene activeert acuut ook de ander) kun je de bekkenschok uitvoeren.
Dorine had er (in de tijd voor mp3 , you tube of zels maar de CD) een hele collectie muziek op band bij gezocht, het gaat heerlijk op muziek. Afrikaanse trommels of arabische buikdansmuziek blijken zeer geschikt.

Rechtop staan, knieen niet "in het slot"
doe het logischerwijze tijdens een uitademing
qua armbeweging: als je je armen bijv. gestrekt voor je hebt, buig je ze nu met je ellebogen naar je heupen
- met een soort van ''schok'' span je alles aan terwijl je uitademt, je bekken kantelt daarbij: venusheuvel naar voor.
Is je ademhaling klaar (doorgaans is het een soort kort pufje, anyway vrij snel), adem je weer in, ontspan, je mag je hele rug ietsje hol maken.

Deze bekkenschok voer je uit in een tal van variaties:
staan - bekkenschok - los en open bij inademen, weer alles activeren bij uitademing - etc.
staan - bekkenschok en stap opzij - los en open bij inademen etc. (voelt fijn je armen bij het opzij stappen ook opzij te strekken)
Diagonaal: staan - bekkenschok en bij het inademen en opengaan draai je met voet (alsf je een sigeret dooft), knie, heup en deels met je romp opzij, wisselend links en rechts, met je arm "wijs je een ster aan"
just for fun: 3 kleine "schokjes" op 1 uitademing;
een hele leuke: staan, bij de bekkenschok trek je 1 been op, je wordt echt een bolletje (armen en 1 been bij ekaar rond een aangespannen bekken) uitademen en openen: strek je armen voor je en je maakt een stapje, trek bij de volgende uitademing je andere been op en zo wandel je dus door de kamer;
'de zwaai': begin staand, armen gestrekt boven je op een uitademing met je handen naar heupen en 'bekkenschok', op inademing naar beneden en veeg met je armen langs je voeten over de vloer, naar achter - dan handen over de vloer naar voor, zet kracht zoals je dat doet bij correct tillen en kom overeind (dit alles was inademend) - bekkenschok, ellebogen naar je heupen - inademen en met een rechte rug je armen weer omhoog (geen holle rug!);
en de zwaardere varianten, waarbij je voorover gebodgen staat met een rechte rug - je blijft bij in- en uitademing 'laag'.

Deze oefeningen werken als een trein bij pijn - maar het heeft zin, ze 1x per week te doen. Een deel van menstruatiepijn is nl., dat je spieren botweg te zwaar moeten werken. Train je ze met dit soort werk, kunnen ze het op die ene dag ook beter aan.
Uiteraard leg je bij pijn de nadruk iets anders: veel warming up, bij het ''echte'' werk van bekkenschok en crosstraining telkens goed ontspannen (..of nu ja, maak daar ruimte voor, of het lukt is uiteraard een vraag...) en zorgvuldig cooling down doen.

En let op: het zijn spieren.
Begin dus met warming up: langzame hoelahoep; skigym (knieen en enkels bijeen, zigzaggen alsof je skiet); "de zeemeermin van Kopenhagen": zit naast je 2 benen op de grond, je voorste voet bij je achterste knie - til dan je achterste been op en leg m gekruist over je voorste been. (En/of allerlei losmaak, warming up, yoga etc. oefeningen die je buikspieren zachtjes aan het werk zetten.)

Doe aan "crosstraining":
*sta bijv. naast de muur, 1 hand vast en zwaai ieder been 15x fiks naar voor (en een beetje doorzwaaien naar achter, maar laat je rug niet echt hol worden)
zwaai 15 x naar achter (doen je rugspieren het werk)
til je been 15x opzij
*sta met 1 arm "naar het oosten" voor je en 1 arm "naar het westen" achter je - spring en draai om (zodat nu je oostelijke arm, die op haar plek bleef nu achter je is)
* sta met je rechte rug horizontaal en "wissel"zwaai met je armen: je begint met 1 naar voor en 1 achter. De oefening is je armen telkens omwisselen, houd je rug rcht en horozontaal - je mag in je knieen wat veren, sterker nog, dat veren in ej eknieen geeft extra zwaai en plezier (en maakt de oefeningen waardevoller).
Gaat dit goed, dan doe je ook telkens 1 stapje naar achter bij het veren.
(En uiteraard zijn er meerdere oefeningen te verzinnen die hier nuttig zijn.)

...en doe uiteraard aan een goede cooling down. Pak je onderlichaam goed warm in, wieg nog een beetje, ga op de rond ligen en til zowel vanuit buik- als rugligging nog loom een paar keer je been op (buikspieren moeten er wel voor zorgen, dat je rug plat op de grond blijft!!), herhaal een paar warming up oefeningen en rust uit.

Zowel voor alle mogelijke combi's van bekkenschok en crosstraining geldt: altijd warming up en cooling down, en het is dus goed, om dit 1x per week te doen.
Het kan een maand of 3 duren, voor je spieren sterk genoeg zijn, om het werk van de loskomende menstruatie aan te kunnen.

VenoSnorlax

Berichten: 4524
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 19:25

Okee dus om zeker te weten gewoon die test halen, zou t te laat zijn om dit woensdag te doen morgen is alles dicht.. of morgen gewoon de huisarts.
En als die test positief is kan ik ondanks die stolsols alsnog zwanger zijn?

Die oefeningen zijn heel lief maar word m helaas niet met ondanks ontwrichtte knie en heup

De reactie stel je niet aan had ik al verwacht en ondanks sat ik dacht een hoop te weten op mn 20ste ben ik hier enorm van geschrokken

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:28

Als de test positief is, ben je zwanger. De test moet negatief zijn.

Je kan dan idd zwanger zijn. Er zijn ook mensen zwanger terwijl ze evengoed elke maand ongesteld worden

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:38

Ik heb dit af en toe ook wel eens. De eerste keer was ik echt verbaasd en dacht aan een miskraam, terwijl de kans dat ik zwanger zou kunnen zijn zo goed als 0 was. Nadien nog wel eens gehad. Soms heb ik amper bloedverlies en is het met 2 dagen gedaan en soms verlies ik echt stolsels.

Ik heb eerder tussen mijn zwangerschappen een paar keer een miskraam gehad. Bij één keer ervan werd ik ook niet lekker en kreeg ook koorts. Die zwangerschappen waren allemaal gepland. Omdat ik niet zeker wist of het een miskraam was of een ''gewone'' bloeding heb ik de huisartsenpost gebeld. Ook vermeld dat ik koorts had en ik mocht langs komen.
Ik kreeg verder geen echo o.i.d. Ze hebben alleen aan mijn buik gevoeld en ik moest er maar vanuit gaan dat het een miskraam was. Ik kreeg antibiotica mee die ik moest gaan slikken als ik na 3 dagen nog koorts had. Op het doosje stond duidelijk dat je de antibiotica niet mocht slikken als je zwanger was. Dit kreeg ik dus gewoon mee terwijl een gezonde zwangerschap nog niet uitgesloten was. Uiteindelijk was het echt een miskraam, maar ik vond de zorg best slecht.
Verwacht dus niet te veel als je langs mag komen. De kans dat ze een echo maken zal heel klein zijn.

Het zou wel een heel erg vroege miskraam kunnen zijn. Kort na de miskraam kun je dan vaak nog een positieve test krijgen doordat er nog HCG in je lichaam zit. Dus ik zou bij twijfel tot zo snel mogelijk even een testje wagen.

Dracarys als ze positief test kan het ook zijn dat ze niet meer zwanger is, maar dat kort geleden wel was en dus een miskraam gehad hebt.
Nu weet ik alleen niet na zo'n vroege miskraam hoe lang dat je positief kan blijven testen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:44

Anke98 schreef:
Okee dus om zeker te weten gewoon die test halen, zou t te laat zijn om dit woensdag te doen morgen is alles dicht.. of morgen gewoon de huisarts.
En als die test positief is kan ik ondanks die stolsols alsnog zwanger zijn?


Ik zou voor de zekerheid even testen. Test dan gelijk met ochtendurine en neem voor de zekerheid 2 testen mee. Simpele van het kruidvat zijn al goed hoor!

Mocht je positief testen dan ben je of zwanger of het was een miskraam. Na een miskraam blijf je nog even positief testen doordat er nog HCG in je lichaam zit.
In het geval van een positieve test raad ik je sterk aan om niet de huisarts te bellen, maar een verloskundigepraktijk. Die hebben vaak een echo apparaat op de praktijk en kunnen gelijk een echo maken. Volgens mij kan je daar een afspraak maken als je het verhaal uitlegd.

Bij de eerste miskraam heb ik de HAP gebeld vanwege koorts en ik was daar niet tevreden over en kreeg geen antwoord op de vraag of ik nog zwanger was of niet. Bij de tweede miskraam de verloskundige gebeld en ik kreeg een afspraak om langs te komen. Toen werd er gelijk een echo gemaakt.

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:21

Anke98 schreef:
Die oefeningen zijn heel lief maar word m helaas niet met ondanks ontwrichtte knie en heup

...de quick fix kan nog wel, de achtjes op je SI gewricht.

De rest is evt opbouwen voor eventuele volgende keren.

Lestrange01

Berichten: 2808
Geregistreerd: 20-01-14

Re: [TMI 18+] enorme prop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:33

@janneke2
Bedankt voor dat bericht, ik ga het zeker uit proberen wanneer ik weer eens verga van de pijn!.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [TMI 18+] enorme prop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:40

Wauw. Gewoon een test doen.
En iedereen die roept: dat had ik ook en er was niets aan de hand.. serious?!
Elk lijf is anders en elke arts roept dat als er iets veranderd aan je lijf of aan de normale zaken aan je lijf je moet bellen.
Het kán goed niets zijn. Maar ts zal dat zélf moeten ondervinden.
Wie weet is er wel iets.. dan kan ze beter morgen/overmorgen een test doen en hoe dan ook de dokter bellen.
Dan kan ze er beter vroeg bij zijn, wat het dan ook is.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [TMI 18+] enorme prop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:10

Je hebt een PB TS

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: [TMI 18+] enorme prop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:22

Je mag altijd de hap bellen als je iets niet vertrouwd. Vertrouw aub niet op een forum, maar volg je boerenverstand. Misselijk, duizelig, stolsels als je dat normaal niet hebt zou voor mij reden zijn even te bellen.

VenoSnorlax

Berichten: 4524
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: [TMI 18+] enorme prop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 14:15

Nog een gelukkig nieuw jaar iedereen,

Ik ga die test halen morgen t bloeden is niet heel heftig meer maar ik wil toch zeker zijn dat ik niet ineens zwanger ben, t is mn eigen schuld

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [TMI 18+] enorme prop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:42

Maar Anke heb je onbeschermde sex gehad in de zin van "zonder condoom" maar wel gewoon de pil geslikt?

VenoSnorlax

Berichten: 4524
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: [TMI 18+] enorme prop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 14:43

T was zonder condoom en deze maand 2 weken stopweek gehad, erna netjes geslikt

Anoniem

Re: [TMI 18+] enorme prop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:47

Vaak kan je ook bij de huisarts een zwangerschapstest doen, weet niet hoe het bij jou praktijk is. Dat is misschien fijner voor je, als je het niet fijn vindt om in de winkel te kopen (wat heel begrijpelijk is). Dan ben je ook meteen op de juiste plek om wat te doen met de uitslag. Succes en een gelukkig nieuwjaar ts!

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: [TMI 18+] enorme prop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:52

het hoeft helemaal niet zo te zijn.

er kan gerust gewoon een stolsel in je baarmoeder zitten,door de omvang raakt dat niet even soepel buiten als gewoon bloed en dat geeft krampen(baarmoeder trekt samen in een poging dat stolsel naar buiten te krijgen).

doe ff een testje voor de zekerheid,maar met zo'n bloeding geloof ik dan bv niet dat je zwanger bent,gewoon een reactie van je lichaam op het stolsel lijkt me.

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:53

Anke98 schreef:
T was zonder condoom en deze maand 2 weken stopweek gehad, erna netjes geslikt


Maar die keer zonder condoom was voor die stopweken?