Ervaringen met het Freemax zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Ervaringen met het Freemax zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 11:37

Ik kwam vandaag weer een nieuw boomloos zadel tegen; de Freemax.
Hij lijkt erg veel op de freeform. Normaal ben ik niet zo weg van zo'n kopieën, maar deze ziet er vanaf de foto toch erg netjes uit. Dus ik ben benieuwd of iemand hem al heeft uitgeprobeerd.
De prijs vind ik netjes als de kwaliteit vergelijkbaar is met bv barefoot.
Vooral de beige-bruine vind ik heel erg mooi Ja
Niet dat ik er een wil kopen trouwens, ik ben nog steeds tevreden met mn barefoot, maar ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen..

Enige minpunt vind ik dat er geen speciale pads bij staan. Of zou het zadel wel zelf een ruggengraat-uitsparing hebben? Dat staat er niet duidelijk bij. In ieder geval is de onderkant wel van foam.

http://equimatch.nl/default.asp?pageid= ... pfilter=63
Citaat:
Freemax is het nieuwste nieuwtje op het gebied van boomloze zadels. Het lichte gewicht en de flexibiliteit van het zadel zorgen dat het paard zijn natuulijke gangen kan laten zien en maakt volledige vrijheid van beweging mogelijk. Freemax geeft een stevig gevoel en zorgt voor optimale drukverdeling. Het past op (bijna) alle paarden, omdat de onderkant van het zadel gemaakt is uit 1 stuk foam. De Freemax is geheel flexibel en zal zich volledig aan het paard aanpassen. Freemax geeft de ruiter de mogelijkheid om in vol contact met zijn paard te blijven. Freemax is beschikbaar in twee versies: Freemax Evo en Freemax Class. Beide zijn geschikt voor dressuur, springen, endurance en recreatie. De zadels zijn samengesteld uit twee onderdelen: de basis en de afneembare zitting. Hierdoor is het mogelijk dat 1 zadel gebruikt kan worden met verschillende ztiingen voor verschillende doeleinden.

Afbeelding

Edit; dit stukje kwam ik tegen op aleashop.be:
Citaat:
Zo zijn er de nieuwe boomloze Freemax Evo zadels met verstelbare schoftbeugel, 3,5 kg met zowel een lederen als een kunststof uitvoering. De zit is modieuzer en positioneert het been op een betere manier. De aanpassing van de beugelriemen maakt het mogelijk een betere gewichtsverdeling te bekomen in functie van de anatomie van de ruiter en de conformatie van het paard.

Grotere foto's:
http://www.hold-your-horses.com/images/ ... 02_a_2.jpg
http://www.hold-your-horses.com/images/ ... 17_a_2.jpg

geluksvogel

Re: Ervaringen met het Freemax zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:06

Wat een ontzettend gaaf zadel! Ik vind hem erg gaaf! Zou je hem kunnen testen? En ik zie alleen 16 inch, dat is toch vrij klein?! Ik zou niet weten welke ik zou nemen, het verschil zit in die zitting die samen met kniewrongen zit of die alleen de zitting eraf kunt halen en waar de kniewrongen vast zitten. Vind ze echt leuk!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:28

Was dat niet dat boomloze zadel dat BestFit bij zich had op Horse Event? Ik heb ernaar gekeken en vond het niet echt vertrouwenwekkend uitzien. Het had een vrij stijve eigen vorm, maar ik kon niet zien hoe de constructie nou precies zat (verkopers waren met andere mensen bezig).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 21:18

Volgens mij is ie op het moment nog niet te testen, maar ik denk dat dat er snel gaat aankomen als er genoeg aanvragen zijn Lachen

In de omschrijving staat inderdaad dat ie vrij stijf is, aan de ene kant jammer dat je minder contact hebt, aan de andere kant wordt op die manier de druk wel wat beter verdeeld.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:01

volgens mij zijn je grotere foto's niet het zelfde model(?)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:59

Volgens mij heb ik dit zadel bij Divoza zien liggen. Kwaliteit liet echt te wensen over en was bij lange na niet zo fijn en stevig als de Echte Freeforms.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:45

jodi schreef:
volgens mij zijn je grotere foto's niet het zelfde model(?)

Je hebt 2 soorten Knipoog

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:00

Ik werk bij Equimatch en we zijn aan het kijken of er een mogelijkheid kan komen tot het huren van een testzadel Lachen

Verder is er wél een speciale pad bij te krijgen, dis staat alleen nog niet op de website. Ik heb tot nu toe alleen
de Class MicroSuéde Airnet in het echt gezien en die is juist wel heel stevig. De zadels zijn in principe te verkrijgen
in 15 t/m 19 inch, maar niet alle modellen zijn in alle inchmaten te krijgen. Het zadel is helemaal uit elkaar te halen en
het verschil in beide types zit hem inderdaad in het feit dat het ene type vaste kniewronngen heeft en het andere heeft
de kniewrongen vastzitten aan het (afneembare) zitvlak.

Er loopt ook een topic op [HAR] over deze zadels Ja

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:56

Ik heb hier een ander stukje informatie:
Citaat:
Freemax is het nieuwste nieuwtje op het gebied van boomloze zadels. Het lichte gewicht ongeveer 3.5 kilo en de flexibiliteit van het zadel zorgen dat het paard zijn natuulijke gangen kan laten zien en maakt volledige vrijheid van beweging mogelijk. Freemax geeft een stevig gevoel en zorgt voor optimale drukverdeling. Het past op bijna alle paarden door verschillende boomwijtes verstelbaar, omdat de onderkant van het zadel gemaakt is uit 1 stuk foam. De Freemax is geheel flexibel en zal zich volledig aan het paard aanpassen. Freemax geeft de ruiter de mogelijkheid om in vol contact met zijn paard te blijven. Freemax is beschikbaar in twee versies: Freemax Evo en Freemax Class. Beide zijn geschikt voor dressuur, springen, endurance en recreatie. De zadels zijn samengesteld uit twee onderdelen: de basis en de afneembare zitting. Hierdoor is het mogelijk dat 1 zadel gebruikt kan worden met verschillende ztiingen voor verschillende doeleinden.

zadels worden geleverd met een M boom ook verkrijgbaar in S L XL XXL 25,00
Er zit dus wel een boom in deze boomloze zadels.
Hier op MP staat de advertentie:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden-za ... &fta_ind=4

Ze kostten 445 euro.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 16:03

Das apart, een boomloos zadel met boom Clown

Ik vind die advertentie op marktplaats maar vaag.. Sowieso wel érg goedkoop in vergelijking met andere sites die freemax verkopen..
Ik vind ze op de foto's vrij plat, zeker als de zitting eraf is, ik kan me niet voorstellen dat daar nog een boom in moet passen.
Ik heb zo'n idee dat de verkoper de zitting bedoeld, dus je eigen kontmaat..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:05

Ik ga ze eens mailen,om te vragen wat voor boom er dan in dat boomloze zadel gaat. Clown

[edit] Dit heb ik ze net gestuurd,ben benieuwd wat het antwoord zal zijn:
Citaat:
Hallo,

Ik zag uw advertentie,en nu vroeg ik me toch af wat voor boom er in een BOOMLOOS zadel zou gaan.
Zodra je er een boom in stopt is het geen boomloos zadel meer lijkt me.
(boomloos=zonder boom)
Kunt u mij een plaatje laten zien waar de boom te zien is,en hoe hij verwisseld kan worden?

Linda.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:25

Ontluisterend is ook ´Het lichte gewicht ´....´ en ´optimale drukverdeling´. Het spijt me, maar dan houdt het voor míj wat de verantwoordelijke hiervan betreft al op.

hc

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 16:54

Een leren zadel mét boom zal geen 3,5 kilo wegen
Benieuwd hoe de verkoper op je mail!
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 29-09-07 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:56

Euh.... dat bedoel ik niet.

Het eerste is een taalkundige fout en het tweede een natuurkundige fout.

hc

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:02

Ik vind ze er erg comfortabel uitzien, maar ik ben wel benieuwd of de naad tussen de zitting en het "onderstel" niet gaat schuren aan de binnenkant van je dijen. Die naad ziet er nl nogal dik afgewerkt uit.

Ben wel benieuwd hoe ze zitten.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:28

Ik heb mail terug gehad,en ze bedoeld een pommel.
Om de schoft vrij te houden.
Het zadel is dus wel boomloos,met pommel.
(ze zou de advertentie gaan veranderen zei ze)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:38

Ik had net zoals TL ook een mailtje gestuurd, en kreeg ook terug dat het de pommel moest zijn die in verschillende maten te verkrijgen was. Diezelfde verkoopster is bezig met een testzadel. Ik heb thuis (zit nu nog op het werk) een pdf bestand van deze zadels, waarin bijpassende singels en dekjes in staan. dit zijn volgens mij wel dekjes waar een gelpad in gaat, en niet iets met inlage's. Voor de geinteresseerden, stuur me je mailadres, dan stuur ik de pdf naar je toe.