welke bare-back-pad kopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gravity

welke bare-back-pad kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 18:22

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een bare-back-pad.
Veel op google en bokt gezocht,maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Ik twijvel nog tussen
Bare-back-pad Freestyle van Emiel Voest
deze vind ik zelf de mooiste
Bare-back-pad de luxe ook van Emiel Voest
en Christ bontzadel te vinden op http://www.ooteman.nl/Producten.asp?SubId=128
lijkt mij wel handig dat je er ook beugels aan kan hangen.

Welke vinden jullie de beste?
Heeft iemand ervaring met een van deze bare-back-pad's?

Speedster

Re: welke bare-back-pad kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:28

Beugels aan een barebackpad is geen goed idee. Zorgt voor veel te hoge plaatselijke drukbelasting en geeft bovendien een vals gevoel van veiligheid, want steun kun je er toch niet uit halen. Verder lijken ze me allemaal wel fijn, maar als ik zou moeten kiezen, zou het misschien de Christ worden.

Gravity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 19:37

ik zou de beugels ook niet gebruiken ,maar dan lijkt het iets meer op een zadel

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:54

Dan zou ik ze er ook niet aan hangen. Onbewust ga je ze toch gebruiken.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:57

diane_melody schreef:
dan lijkt het iets meer op een zadel

Dat vind ik een rare reden Verward
Waarom wil je een barebackpad als het op een zadel moet lijken?

Maar om terug te komen op je vraag, de laatste vind ik er erg mooi uit zien (en lekker zacht) Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:08

Die schaap vind ik SUPER mooi!

Maar zou ik nooit kopen, omdat schaap snel gaat stinken wanneer je paard zweet.

Gravity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:09

Dat vind ik een rare reden
Waarom wil je een barebackpad als het op een zadel moet lijken?

sorry je hebt gelijk . maar ik dacht dat die Christ ook iets van een boomloos zadel had en er daarom wel beugels aan kan hangen als je er zo'n speciale pad onder doet of zo

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:12

Ik vind bont niets ik ken iemand die heeft een leuke blauwe met grip eronder die is zoo leuk Haha!

Gravity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:13

het is niet van bont maar van lamsvel

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:14

ja vind het neits het stinkt en als je het dan schoon probeert te krijgen gaat het helemaal raar worden

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:39

Ik vind die Christ ook erg mooi. Alleen niet de beugels eraan hangen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:52

Geen idee wat er hier bedoeld wordt met "het gaat stinken als je paard zweet" is dat met een dekje niet zo dan?
Ik heb een bbp van lamsvel, ja mijn paard zweet ook maar mijn bbp stinkt niet hoor.
Is ook gewoon makkelijk te wassen, ik doe dat wel voorzichtig op 30 graden maar dat geeft dus geen problemen dus dat het "helemaal raar gaat worden" als je hem probeert schoon te maken, daar heb ik ook geen ervaring mee na het wassen voorzichtig laten drogen (niet op de verwarming en niet in de zon) en met een zacht borsteltje wat uitborstelen. Moet natuurlijk wel een goede kwaliteit lamsvel zijn.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:19

is een bbp ook een goede manier om een paard aan een singel van een zadel te laten wennen mijn verzorgpony ben ik aan het inrijden en een zadel op haar rug vind ze niet zo leuk maar een dekje maakt haar niet uit dus zou ik dan eerst het bbp gebruiken om haar aan een singel te laten wennen>?? of zou dat niets zijn?

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:19

Ik heb de bbp van Voest, volgens mij de gewone en die heb ik al zo'n 5 a 6 jaar. Ziet er nog super uit terwijl hij zeker wel vaak wordt gebruikt. Het is absoluut een topding! Haha! Ik heb er bij voorkeur geen dekje onder. Gezien de boel dan verschuift en het voor mijn gevoel niet meer direct op de rug zit als ik erop zit. Ik rijd dus gewoon zonder dekje en alleen heel soms met werken aan de lange lijen ed. met dekje. Prima ding! Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:27

Nelleke1 schreef:
is een bbp ook een goede manier om een paard aan een singel van een zadel te laten wennen mijn verzorgpony ben ik aan het inrijden en een zadel op haar rug vind ze niet zo leuk maar een dekje maakt haar niet uit dus zou ik dan eerst het bbp gebruiken om haar aan een singel te laten wennen>?? of zou dat niets zijn?

Ja hoor, ik heb die van mij gebruikt om een angstig paard aan iets op zijn rug en aan de singel te laten wennen, werkte perfect!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:30

Ik zou voor die van Voest gaan (geweldig bareback pad), die heeft een van mijn vriendinnen ook en ik heb er wel eens op gereden. Zit heerlijk en is kwalitatief ook helemaal goed.

Ik heb er zelf eentje van Parelli, ook een hele fijne.

En inderdaad, nooit een met beugels kopen (dan gaat ook het hele effect van met bareback pad rijden te niet).
Veel plezier!! Lachen

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:58

tanja bedankt Haha!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:21

tis lang geleden dat hier wat gepost is, maar ik heb net de barebackpad deluxe van Emiel voest besteld.
Ben onwijs benieuwd.

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:14

geen barebackpad kopen. ik rijd al jaren zonder zadel en tegenwoordig wat vaker met zadel, maar ik heb een barebacpad liggen. en gebruikt, het kreng schuift veel meer dan dat je zelf zou doen op de paardenrug, je kan er niet meer opspringen zonder dat hij verschuift (daar heb je zonde zadel geen last van) en die buegels zijn al helemaal hopeloos, je kan ze niet gebruiken, en als je je benen ontspannen af wilt laten hangen zoals je zou moeten doen zonder zadel, dan verlies je je beugels. dus ben je veel meer bezig om je voeten in de beugels te houden, dan dat je anders lekker zonder zadel zou doen. verder geven de beugels een scheinveiligheid, want al zou je ze niet gebruiken om licht te rijden, maar wil je in de scherpe bochten je evenwicht even snel zoeken, dan schuif je van je paard af.
kortom ze zitten lekker (zonder beugels) maar verzieken het contact tussen de ruiter en het paard. nooit doen dus

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:11

Een barebackpad hoor je sowieso niet met beugels te gebruiken, eraf laten die dingen dus, zou ik zeggen. Ik weet niet wat voor een barebackpad jij hebt, fransis, maar die van mij schuift echt niet. Volgens mij zit er enorm veel kwaliteitsverschil tussen de prijsklassen. Ik heb ook eens een goedkopere gehad, een keer uitgeprobeerd en van ellende weer verkocht. Nu heb ik een Christ van bijna 200 euro nieuwprijs en ik ben er enorm tevreden over.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:07

fransis schreef:
geen barebackpad kopen. ik rijd al jaren zonder zadel en tegenwoordig wat vaker met zadel, maar ik heb een barebacpad liggen. en gebruikt, het kreng schuift veel meer dan dat je zelf zou doen op de paardenrug, je kan er niet meer opspringen zonder dat hij verschuift (daar heb je zonde zadel geen last van) en die buegels zijn al helemaal hopeloos, je kan ze niet gebruiken, en als je je benen ontspannen af wilt laten hangen zoals je zou moeten doen zonder zadel, dan verlies je je beugels. dus ben je veel meer bezig om je voeten in de beugels te houden, dan dat je anders lekker zonder zadel zou doen. verder geven de beugels een scheinveiligheid, want al zou je ze niet gebruiken om licht te rijden, maar wil je in de scherpe bochten je evenwicht even snel zoeken, dan schuif je van je paard af.
kortom ze zitten lekker (zonder beugels) maar verzieken het contact tussen de ruiter en het paard. nooit doen dus

Nou, Fransis, mijn bareback pad schuift helemaal niet, hoor. En inderdaad, er horen geen beugels te zitten aan een bareback pad. De mijne heeft dus ook geen beugels en zit heerlijk zacht. Zowel voor mij als voor mijn paard, want het beschermt zijn rug net even wat meer dan zonder bareback pad. Ik zou zeggen; koop eens een goeie zonder beugels. Vork Lachen

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:21

Ik heb de mijne inmiddels binnen.. HEERLIJK!
Het zit ontzettend stabiel en schuift helemaal niet.
Ik heb zoals ik hierboven al schreef de bbp deluxe van emiel voest, echt super fijn.
Hij is van tempur en neemt daardoor lichaamstemperatuur en vorm aan.
Naja, lijkt wel een verkooppraatje, maar ik ben er erg blij mee.. vandaar.
Groetjes

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:26

Eefste, ja, die van Voest zijn zalig!!!! Haha!
Ik snap wat je bedoelt...... Knipoog

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:19

Nadya schreef:
fransis schreef:

Nou, Fransis, mijn bareback pad schuift helemaal niet, hoor. En inderdaad, er horen geen beugels te zitten aan een bareback pad. De mijne heeft dus ook geen beugels en zit heerlijk zacht. Zowel voor mij als voor mijn paard, want het beschermt zijn rug net even wat meer dan zonder bareback pad. Ik zou zeggen; koop eens een goeie zonder beugels. Vork Lachen

ik heb een emiel voest bbp, en met beugels gebruik ik hem al helemaal niet meer, maar ik vind hem met opspringen nog steeds veel vervelender dan zonder zadel, en als je goed ontspannen zit dan maakt een pad echt geen verschil voor het paard hoor

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:19

CHRIST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb hem al een paar jaar, geniaal ding!!