Heeft iemand ervaring met het Heather Moffet zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rianne25

Heeft iemand ervaring met het Heather Moffet zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 11:59

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met het heather moffet zadel? ik ben namelijk van plan om er een te kopen.

Ik heb het zadel gezien op: http://www.equihof.be/website/fhoenix.html en het klinkt fantastisch!

Elk advies is welkom.....Lachen

Antheman

Re: Heeft iemand ervaring met het Heather Moffet zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:35

Dit zadel was op de NH dag bij een zadeldrukmeting.
Mooi! Heb er al vaker naar gekeken.

Maar:
De onderkant is een grote lap met balletjes. Deze lopen ook in het midden door, waardoor het nooit voldoende ruggegraadvrijheid biedt.

Verder hoort dit op naturals, dus ik TEM even, zodat het verplaatst kan worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:00

-> NA

rianne25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 14:28

hoe moet ik het bericht verplaatsen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:29

dat heb ik al gedaan Knipoog

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:34

Ik heb een HM zadel, de SBS flexion, dus het oude model met kussen aan de onderkant ipv zo'n zak met bolletjes.
In de zomer is het een heerlijk zadel, superzacht Lachen In de winter is hij echter keihard en duurt het erg lang voor hij opgewarmd is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:45

Ik heb ook het oude model, de SBS flexion.
Wat betreft het nieuwe model....er is een 'normaal' model met kussens en een model waar je nog een losse 'zak' met ??? onder kan leggen.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:54

rianne25 schreef:
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met het heather moffet zadel? ik ben namelijk van plan om er een te kopen.

Ik heb het zadel gezien op: http://www.equihof.be/website/fhoenix.html en het klinkt fantastisch!

Elk advies is welkom.....Lachen

Bij Equihof kun je dit zadel aanvragen om te testen....

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:11

Ik heb er 1 en ik heb er ervaring mee Knipoog.

Het kan een oplossing zijn voor sommige situaties, maar toch werkt het ondanks de beweringen van mijn instructeur Heather Moffett, niet voor elk paard even goed. Ik heb zelf het nieuwste model, zonder die zak met bolletjes.

Overigens: een barebackpad ligt ook op de ruggegraat, dus wat is het verschil met het HM zadel (deze uitvoering dan)? Dat het een dikker kussen betreft? Ik zie die motivatie niet zo goed eerlijk gezegd.

Het zadel dat ik heb gebruik ik voor de workshops Verlichte Rijkunst omdat het mensen makkelijk in de juiste klassieke positie zet. Wel enigszins gedwongen, dus je valt door de mand als je ergens stijf bent Knipoog. Ik rij er zelf niet meer mee. Ik rij vooral Iberische paarden en ik werd wat moe van de spreidzit die het op die paarden veroorzaakt, je zit toch wel erg breed hoor. Mijn bekken vind dat na twee zwangerschappen niet meer zo leuk. Door de brede zit steken je benen ook makkelijker af. Voor hele dikke billen is het ook niet geschikt, helaas, je puilt dan toch wel een beetje naast het zadel uit. Daarnaast veranderde mijn gevoel. Na zoveel jaar ben je gewend aan je gevoel en dit zadel voldeed daar niet aan, ik moest weer op zoek en vond dat heel onprettig.

EN, ik vind het gewoon duur, mag het eigenlijk niet zeggen he, als vertegenwoordiger van EE in NL, maar laten we wel wezen, bijna 1600 euro? Het blijft een kussen toch? De kwaliteit leer/stiksels is overigens wel goed te noemen. Het moet wel vormen naar jou en je paard, daar heb je wel een paar maanden voor nodig.

Het is vooral goed als je wilt werken aan je zit, het geeft echt te denken, daarnaast denk ik dat het per situatie bekeken moet worden of het echt een uitkomst biedt.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:22

Oh BTW, als iemand niet te ver weg woont mogen ze het mijne wel proberen hoor.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:51

Kinke is zo aardig geweest om bij mij langs te komen zodat ik het HM zadel kon uitproberen. Ik vond het heerlijk zitten. Maar voor mij gewoon te duur. Ik heb nu een Barefoot en alhoewel dat ook breed zit bevalt het mijn paard beter dan een boomzadel. Nu wil ik nog eens een Ghost proberen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:43

monya wat een persoonlijk en eerlijk verslagje. Ja
Wij hebben ook veel gemaild omdat ik nogal wat vragen had over dit zadel. Inmiddels ga ik eerst een andere boomloze kopen omdat ik daar helemaal voor gevallen ben, en het ligt gewoon 100% op Gam. Maar de HM staat zeker nog op mijn lijstje dus dat wordt weer even sparen Haha!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:05

Ik heb toevallig vandaag op een startrekk Espaniola gereden, was best onder de indruk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 07:16

details please...Lachen por favor Haha!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:58

Nou het blijft lekker liggen bij het opstijgen, het zit ook goed, het is effe wennen zonder wrongen bij de benen, mijn paard had pommel 4 nodig, vergelijkbaar met boom 34/35... nee het is geen trekpaard, en die is dus leverbaar, het zadel bleef ook netjes op de plaats, je voelde de bewegingen goed, zat wat breed maar niet te breed en de drukverdeling is behoorlijk goed. Aan het dekje en de rug te zien droeg het over praktisch het gehele kussen, op een kleine plek na. Daarvoor komt er nog iemand om de kussens etc. te verplaatsen zodat dat ook opgelost zou moeten zijn. Al met al niet verkeerd.