Bitloos rijden internationaal toestaan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Basje98

Bitloos rijden internationaal toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 12:26

Joyce_

Re: Bitloos rijden internationaal toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:04

Is het in nederland officieel door? :oo :oo Meeeen je dat echt? Oké, ik heb ergens wat gemist dan, ben ik bang, wat super! Wil je me heel misschien een linkje laten zien waar dat te vinden is? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:55

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:13

jeej, mocht ik nu ooit mijn wedstrijdambitite terugkrijgen dan weet ik dat het kan:)
Vind het zeker een goed teken, ook gelijk met de 'bitwedstrijden' of nog apart beoordeeld?

Elmo1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:21

Mooi dat ze daar mee bezig zijn. Krijg je geen reclame van de site als je tekent?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:27

Typisch voorbeeld van geef ze je vinger en ze pakken je hele hand? :+
Ze moeten dan al die andere landen ook nog zover krijgen..
Mijn mening: eerst kijken hoe het lopen gaat binnen NL.

insanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:01

veel beter, echt tof :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:03

Tsja..... leuk voor ze ;) maar ik snap het niet helemaal. Ze hebben wel iets tegen wedstrijden, maar als het bitloos is is het opeens fantastisch. Maar ach.... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:06

Bizzybijtje schreef:
Tsja..... leuk voor ze ;) maar ik snap het niet helemaal. Ze hebben wel iets tegen wedstrijden, maar als het bitloos is is het opeens fantastisch. Maar ach.... :)

Wie zijn 'ze'? Mensen die bitloos rijden?

Om voor mezelf te spreken (rijd ook bitloos): Ik heb niks tegen wedstrijden, maar vind wel dat er in elk geval de keuze zou moeten zijn.

Anoniem

Bizzybijtje, wie bedoel je met "ze"?

Anoniem

RedPassion schreef:
Bizzybijtje schreef:

Wie zijn 'ze'? Mensen die bitloos rijden?

Om voor mezelf te spreken (rijd ook bitloos): Ik heb niks tegen wedstrijden, maar vind wel dat er in elk geval de keuze zou moeten zijn.

Ja dat wel hoor :D Mag je helemaal zelf weten ;)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:29

Ik ben ook wel benieuwd wie je met 'ze' bedoeld? Volgens mij heb je geen flauw idee waar je over praat, als je de bitloze ruiters bedoeld, want bitloos rijden heeft níks te maken met iets tegen wedstrijden hebben. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:31

Myukii schreef:
Ik ben ook wel benieuwd wie je met 'ze' bedoeld? Volgens mij heb je geen flauw idee waar je over praat, als je de bitloze ruiters bedoeld, want bitloos rijden heeft níks te maken met iets tegen wedstrijden hebben. :')

Laat maar, het komt verkeerd over :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:33

Dan ben ik wel benieuwd hoe je het dan wél bedoelde? Want jouw eerste post kwam op mij wel heel aanvallend over, tegenover de ruiters die bitloos rijden. Als je het anders bedoelde, ben ik wel benieuwd hoe. Als ik het zo verkeerd heb opgevat, kan jij daar natuurlijk niks aan doen, maar dan wil ik wel weten hoe ik het dan wél had moeten opvatten ;)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:34

ben benieuwd hoe fijn anky haar hulpen zou kunnen geven al bitloos :+
Dit is echt een 'hype' aan het worden :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:40

SETEFURII_ schreef:
ben benieuwd hoe fijn anky haar hulpen zou kunnen geven al bitloos :+
Dit is echt een 'hype' aan het worden :Y)

idd de fijne hulpen van de zz-zwaar enz. kunnen nooit uitgevoert worden met de fijn heid van het bit... heb verder niets tegen bitloos hoor (rijd zelf ook wel eens bitloos) en verder ben ik het met
moonfish13 eens wacht nou eerst maar eens af of het écht van de grond komt... (kan me nl goed voorstellen dat veel manege's niet eens bitloos wedstrijden willen organizeren) en verder is het mss wel een enorme flop en worden er maar 10 wedstrijden bitloos georganizeerd... omdat het animo toch echt met 90% (?) minder is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:38

Anoniem schreef:
idd de fijne hulpen van de zz-zwaar enz. kunnen nooit uitgevoert worden met de fijn heid van het bit...

"Fijnheid van het bit". O:)
Hoe kun je "fijne hulpen" in vredesnaam laten samengaan met zoveel mogelijk ijzerwaar in de paardenmond, dat is dan toch allang niet meer aan de orde.

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 10:20

@ elmo 1987, je krijgt als het goed is geen reclame als je tekent

Ik denk dat ik wel weet wat bizzybijtje bedoelt, maar dit topic is niet bedoeld om daarover te discussieren.

Bij deze petitie wordt er samengewerkt met Dr. Cook, misschien voor sommigen onder jullie ook wel een bekende naam.

Waarom niet proberen, om het toe te staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:47

JoviBan schreef:
Anoniem schreef:
idd de fijne hulpen van de zz-zwaar enz. kunnen nooit uitgevoert worden met de fijn heid van het bit...

"Fijnheid van het bit". O:)
Hoe kun je "fijne hulpen" in vredesnaam laten samengaan met zoveel mogelijk ijzerwaar in de paardenmond, dat is dan toch allang niet meer aan de orde.

dat er zo veel mogelijk ijzer in zijn bek moet hangen is gewoon niet waar dat S&T verplicht is ja, Maar daar ben ik het dan ook niet mee eens. maar met een bit kun je een bijna onzichtbaare hulp geven wat met een bitloos hoofdstel simpel weg niet kan.. en het verschil in hulpen is met een bit gewoon veel beter te onderschijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:15

Anoniem schreef:
maar met een bit kun je een bijna onzichtbaare hulp geven wat met een bitloos hoofdstel simpel weg niet kan..

Ik snap niet dat jij zo stellig zegt dat het "simpelweg niet kan".
Ook zonder bit kun je onzichtbare hulpen geven.

Zo herinner ik me bijv. de demo van David de Wispelaere van vorig jaar. Zijn hulpen (bitloos!) waren zó subtiel en fijn èn onzichtbaar, dat mensen uit het publiek op een gegeven moment via de speaker vroegen welke hulpen hij nou gaf voor al die oefeningen (Grand Prix niveau!), omdat die hulpen simpelweg niet te zien waren.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:02

Hmhm, bit en fijnheid in één zin ... ... :? :P

Nou, ik ben trouwens best happy met de veranderingen in paardenland. Bitloos een hype.. Bokt stroomt er van over in ieder geval! Het zou leuk zijn als het niet zozeer een hype is, maar ook een stukje bewustwording van mensen. Maar goed, dat zijn mijn stille dromen O:) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 08:22

Dani62 schreef:
Hmhm, bit en fijnheid in één zin ... ... :? :P

Nou, ik ben trouwens best happy met de veranderingen in paardenland. Bitloos een hype.. Bokt stroomt er van over in ieder geval! Het zou leuk zijn als het niet zozeer een hype is, maar ook een stukje bewustwording van mensen. Maar goed, dat zijn mijn stille dromen O:) .

als jij fijnheid en bit niet in een zin kan plaatsen heb jij een erg strengen en harde hand ;)

want als mijn paard het bit zoooo verschrikkelijk vind.. waarom staatie dan al met zijn mondje open klaar om het bitje in te nemen ?

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 09:41

Citaat:
want als mijn paard het bit zoooo verschrikkelijk vind.. waarom staatie dan al met zijn mondje open klaar om het bitje in te nemen ?

Sorry, maar dit is een van de meest onzinnige smoesjes om wel een bit te gebruiken.
In de tijd dat ik nog reed, deed mijn paard zijn mond ook al open als hij het bit zag, geen enkel probleem, en ik had ook een "zachte hand" zoals dat graag genoemd wordt. Maar dit was gewoon aangeleerd gedrag: het is aangenamer om zelf je mond vast open te doen om dat kouwe stuk ijzer erin te krijgen, dan dat je dat kouwe ding eerst tegen je tanden krijgt of men in de mond gaat zitten wroeten om hem open te doen. Paarden zijn echt niet dom hoor.

En ook ik ben van mening dat fijnheid en bit niet samengaan, hoewel ik ook een zogenaamde (te) "zachte hand" had volgens sommige mensen... Een bit stoort een paard al zodra het in de mond zit, ook al doe je er (nog) niets mee. Misschien een tip om je eens te informeren over wat een bit allemaal veroorzaakt?

Ik wil niemand aanvallen hoor, vroeger deed ik het ook allemaal "traditioneel", maar ik heb er ook bijgeleerd (en besloten dat het beter is om helemaal niet meer op mn paarden te gaan zitten)

Het bit is uitgevonden, omdat het paard daarmee veel gemakkelijker te controleren is, daarvoor bestonden er ook al bitloze optomingen.

Heb je trouwens al eens een paard gezien, dat wanneer je hem de eerste keer van zijn leven een bit indoet, daar blij mee is? En dan de volgende keer met zijn mond openstaat omdat het zo fijn was?
(Dat trucje kan trouwens ook makkelijk aangeleerd worden door middel van snoepjes)
Sorry, maar dat smoesje telt voor mij echt niet!

Maargoed, om dit soort discussies gaat het hier niet, volgens mij zijn daar al genoeg topics over. Het gaat er hier om, dat er een aantal mensen mee bezig zijn een grote stap voor elkaar te krijgen - zou het niet mooi zijn als ten minste een ieder zelf kan kiezen, of hij zijn paard een stuk ijzer in zijn mond stopt, of juist niet?

En zoals bizzybijtje al probeerde te zeggen - voor mij is bitloos (wedstrijd) rijden geen ideaal, maar als ik er op deze manier voor kan zorgen dat tenminste een aantal paarden geen stuk ijzer meer in de mond hoeven te dragen - dan is dat toch al een reusachtige stap voorwaarts? Of niet dan?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:27

Anoniem schreef:
als jij fijnheid en bit niet in een zin kan plaatsen heb jij een erg strengen en harde hand ;)

Jij hebt het nu over hánden en fijnheid. Ik had het toch echt over een stuk metaal en fijnheid ... Ongeacht of er op dat moment aan getrokken wordt. Die twee woorden rijmen gewoon niet met elkaar, that's all I ment.