[TI] Hoofdstuk afsluiten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Hoofdstuk afsluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 18:15

Het is toch best bizar om dit neer te schrijven en ik weet ook niet goed waar te beginnen. Ik wil alles zo duidelijk en netjes mogelijk neerzetten, maar ik heb de indruk dat dat me niet zal lukken.

Ik heb Tinkerbell sinds de zomer van 2001. Dat betekent dat ze nu al bijna 7 jaar bij me is.
We zijn door menig dieptepunt gegaan, ze is niet de gemakkelijkste.
We zijn bij menig lesgever langsgeweest, ze is maanden op "opleiding" geweest, ook voor NH waar ik ook les voor genomen heb toen ( Geld, geld! Nagelbijten / Gniffelen ) Alles helpt een beetje en niets helpt echt. Ook de NH-er zei me nog aan het einde van de lessenreeks: zo'n paard heb ik nog nooit gezien, soms werkt ze goed mee, soms klapt ze compleet dicht, soms zou ze zichzelf en jou verongelukken om toch maar de baas te zijn en niet jouw zin te moeten doen...

Dikwijls kwam ik vloekend binnen, met geplette tenen, ribben, geschaafde handen,...
Toen moest ik altijd horen: waarom verkoop je haar dan niet?
Vooral mijn vriend kan niet met haar overweg en zij ook absoluut niet met hem...
En als antwoord gaf ik altijd: zo erg is het nu ook weer niet! We hebben gelukkg nog steeds meer goeie dagen dan slechte. Trouwens: wat moet ze bij iemand anders? ze is hier gelukkig! Ze went nu eindelijk!

Tis niet dat ik na bijna 7 jaar niet kan zeggen niets bereikt te hebben. Vergeleken met alle andere mensen, behandelt ze mij alsof ik van fluweel ben: ik wordt al jaren niet meer geplet tegen de muur Clown (anderen wel Nagelbijten / Gniffelen ) ze bijt niet als ik haar aansingel of aan haar uier wil zitten, ze rent me bijna niet omver,...
Ook het rijden gaat nu betrekkelijk goed (vergeleken met vroeger Bloos! )
Eigenlijk een toestand waar ik mee kon leven.

Tot gisteren...
Nu is ze altijd wel benauwd geweest als er iemand aan haar hoofd en dan vooral haar oren wil zitten.
Maar bij mij liet ze het toe.
Nu wilde ik gisteren haar maantop borstelen, goh pijnlijk Clown
Het is weer een heel gedoe geworden. En op een gegeven moment is ze op mijn teen gaan staan.
Ik weet het, zo gelezen lijkt het een alledaags onbenulletje wat je met elk paard kan tegenkomen Knipoog
Maar dat is het niet: bedoel: Dilhara heeft me vorig jaar bijna mn achillespees afgeschopt, mijn haflinger heeft (dezelfde teen als nu) ooit een teen verbrijzeld,... Allemaal niks ergs en ook niks om kwaad voor te zijn.
Maar bij Tinkerbell ligt het anders...
Ze is op een gegeven moment gewoon moedwillig met haar volle gewicht op mn teen gaan staan, verlegde haar gewicht zelfs naar die ene hoef.
Nadien zat ik dus te janken met mn voet in de waterbak van Angel Clown en toen straalde ze zo echt weer die koelheid uit en ze keek echt naar me van: moet je maar van mij blijven.
Ik kan het niet verklaren, maar ik voelde gewoon wat zij voor mij voelde op dat moment. Het is niet zozeer dat ze me lichamelijk heeft pijn gedaan, maar psychisch is er echt iets diep vanbinnen gewoon geknakt op dat moment. Ik ben het beu. Ik ben het kotsbeu. Als ik naar haar kijk, voel ik alleen nog iets dat nog het meeste op haat lijkt. IK heb sinds gisterenochtend alleen nog maar de behoefte haar pijn te doen, zoveel pijn als ze mij heeft gedaan vanbinnen...
Ik ga haar dus zoveel mogelijk uit de weg, heb ook mijn moeder gevraagd haar vanochtend buiten te zetten, want toen ik haar stal binnenkwam werd meteen duidelijk dat we nog steeds op voet van oorlog leven.

Ik ben gisterenochtend naar binnen gekomen met de woorden: als ik er een goede prijs voor krijg, verkoop ik haar en koop ik een leuker paard in de plaats! Het gekke is dat de mensen die me anders steeds zeiden haar toch te verkopen, nu opeens zoiets hebben van: haha, grapje, dat meen je niet.
Ik ben er alleen nog nooit zo serieus over geweest... Ik heb wel eens vaker gezegd van: ik ga haar toch maar verkopen, maar meer dan die ene zin was er nooit aan de hand.
Als ik nu mijn gevoel zou volgens, stond er sinds gisteren al een advertentie...
Nog nooit waren mijn gedachten zo concreet. Er is echt iets gebarsten en ik weet niet of dat nog te lijmen valt. Ik heb het gevoel dat er een punt is achter gezet.

Ik legde het uit aan mijn vriend, maar ipv dat die zei wat ik verwachtte dat hij zou zeggen (goed, verkopen die knol) opperde hij dat ik het geheel misschien verkeerd had geïnterpreteerd. Nu mogen nog best mensen dat denken als ze dit lezen, dat ik ze teveel vermenselijk, maar ik voel mijn paarden heel precies aan. Wat Tinkerbell deed, deed ze met opzet, omdat ik haar op dat moment geen snars uitmaakte, alleen omdat ze haar zin wilde, ze wílde me pijn doen.
En ik ben het beu mijn tijd en energie te steken in een paard dat uiteindelijk toch geen echte binding wil (of aankan). Ik heb er lang voor gevochten en er alles aan gedaan wat ik kon, maar nu heb ik het gevoel dat het tijd wordt dat ik dit hoofdstuk ga afsluiten.

Ik denk niet dat er een probleem is om Tinkerbell te verkopen. Eerlijk gezegd lijkt het wel alsof ik emotioneel heb afgesloten.
Voor een goede fokker is ze zeker van onschatbare waarde.
De reden dat ze nog niet te koop staat, zijn mijn ouders en vriend, het feit dat ze drachtig is en mijn verstand dat zich niet helemaal laat onderdrukken. Zoals mijn vriend zei gisterenavond: zou je er geen spijt van krijgen als je ze verkoopt?
Mijn gevoel zegt nee, mijn hoofd neemt het in overweging dat ik misschien toch foktechnisch spijt zou kunnen krijgen... Maar is dat voldoende reden om mezelf te blijven kwellen?

Ik wil graag een andere merrie in de plaats. En het is zelfs al zo concreet dat ik ook echt rondgekeken heb.

De eerste die me spontaan te binnen schoot was Darlah.
Foktechnisch gezien zou ik me dan zeker niet verbeteren. Anderzijds spreekt Darlah me al van in het begin aan. Ik vind haar leuk, haar uitstraling raakt me diep. Ze lijkt me een leuk karakter te hebben. Anders dan Tinkerbell, maar dat zoek ik uiteindelijk wel.
Ze lijkt voor mij sterk op Angel. Maar misschien bega ik daar de fout teveel een 2de Angel te willen?! Misschien kom ik dan sowieso teleurgesteld uit omdat ik aan de ene kant Angels karakter enorm apprecieer, maar het lijkt me aan de andere kant ook geen goede zet om van een nieuw paard hetzelfde te verwachten. En zelfs: stél dat ze hetzelfde zijn, wordt dat dan niet ook frustrerend?

Met die bedenkingen ben ik wat verder gaan kijken dan mn neus lang is.
In Engeland vond ik 2 merries die me aanspreken.
Een bruinbonte 2jarige met prima afstamming.
En een bewezen (!) zwartbonte (drachtige) fokmerrie.
Die laatste valt omwille van financiële redenen weg Clown (prijs ligt om en bij de 25000 wat een goede prijs is voor die merrie, maar als je het geld niet hebt Clown en tenzij ik haar naar Amerika ofzo verkocht krijg, denk ik niet dat ik die prijs uit Tinkerbell haal Clown )
Die merrie heeft overigens, opnieuw, veel van Angel weg Nagelbijten / Gniffelen (hoe zou het toch komen dat ik altijd op dat type paard val Verward Clown ) Showbeest, prachtige gangen, maatje 1m45, edel hoofdje, alleen heel wat beter in type en bouw Knipoog

De bruinbonte wordt 2 jaar oud en gaat meer richting type Tinkerbell gekruist met Angel, volwassen zal ze circa 1m52 worden, korte rug, véél sok, mooi koppie Kwijl
en als ik mag geloven wat erover gezegd wordt: een heel mensvriendelijk, aanhankelijk karakter.
Ze is DNA getest, prima bloedlijnen langs beide kanten.
Ik zou het stiekem wel erg leuk vinden om zo'n 2jarig ding te hebben, lekker een jaartje niet veel doen, gewoon thuiskomen en goed voelen, tegen de winter een beetje oppakken met longeerwerk en lange lijnen, eventueel beleren voor de kar,...
Voordeel is ook dat ik dan met een 2jarige niet meteen de neiging heb haar al te laten dekken...
Jaar daarop als ze 3 wordt laten dekken en stilletjesaan opleren onder het zadel. Ik heb immers Angel om mee te rijden, ik hoef niet meteen een klaar rijpaard...
De prijs is natuurlijk niet minnetjes voor een 2jarige, gezien de afstamming...

Hier ten lande is het toch wel makkelijker en goedkoper een paard te kopen.
Als ik bv naar Darlah kijk: ik weet dat ze al gefokt heeft en hoe die veulen(s) eruitzagen, ze is beleerd onder het zadel, ik kan langsgaan om naar haar te gaan kijken,...
De 2jarige is foktechnisch de betere keuze qua afstamming, bouw,... maar moet nog beleerd worden, kan niet meteen ingezet worden voor de fok en bovendien is nog helemaal niet zeker of ze wel een goede vererver is. Bovendien komen er nog transportkosten bij, haar prijs ligt voor een 2jarige een stuk hoger dan een normale tot goede volwassen merrie hier kost én ik kan niet langsgaan om me ervan te vergewissen dat zij de juiste is voor mij...

Ik weet het even niet meer...
Mijn gevoel zegt: springen maar en we zien wel waar we landen
Mijn verstand zegt: vergeet je parachute niet anders zou de val weleens hard kunnen aankomen...

Ik hoef niet zozeer raad van jullie, al mag dat natuurlijk an sich wel (anders moet ik maar geen topic openen Clown )
moest het meer even ergens van me af kunnen schrijven.

Voor de nieuwsgierigen:
dit is de bruinbonte als veulen
http://img356.imageshack.us/img356/4787/foallk8.jpg

GeneralFlynn

Re: Hoofdstuk afsluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:24

Tjee meis,wat een verhaal zeg..
Ik kan het me zo goed voorstellen,ik kan me zo goed indenken dat je op een gegeven moment alleen haat voelt.
(niet dat ik dat met mijn paard heb,maar ik begrijp je wel)
Ik zou eerst een nieuwe eigenaar voor Tinkerbell gaan zoeken,en daarna pas voor een ander paard gaan kijken.
(en dan zou ik voor die 2 jarige bruinbonte gaan)
Wat een plaatje is dat zeg!!
Je kan haar mooi een jaar op de wei gooien,af en toe knuffelen,lekker wennen aan elkaar,en helemaal van 0 opnieuw beginnen.
(maar dat is wat IK zou doen,ik kan je niet zeggen dat je dat ook echt moet doen)
Veel sterkte met je beslissingen..

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:25

hoi frenia! toch ff iemand die het hele verhaal heeft doorgelezen haha!
ik vind het heel knap van je dat je zo eerlijk bent tegenover jezelf maar ook tegenover je paard! ik zou persoonlijk de voor en nadelen tegen mekaar afwegen, en van daaruit beslissen.
Maar als jij het gevoel hebt dat er iets geknapt is tussen jou en tinkerbell is het aan de ene kant ook niet eerlijk om dan misschien bevooroordeelt met haar om te gaan, en ik neem aan dat jij goed genoeg aangevoelt hebt hoe ze het teenincident bedoelde.. ik wens je veel wijsheid, en ik hoop dat je er iets aan hebt.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:49

hey frenia! wat een verhaal zeg! pff moeilijk moeilijk, maar als jij het voor je gevoel al hebt afgesloten dan is het misschien klaar, toch zou je (denk ik) een paard na 7 jaar niet ineens weg kunnen doen, al weet ik natuurlijk niet helemaal hoe jij je voelt bij dat besluit.
Ik weet er zelf niets van omdat ik het nog nooit heb laten doen maar wat dacht je van iemand die Tinkerbell kan readen, dat je weet waarom ze zo doet enzo? Of vind je dat misschien niet bij jou gedachtengang passen? (ik weet niet hoe ik dit anders moet omschrijven).
Toch denk ik als je van binnen al echt een besluit hebt gemaakt dat je er misschien inderdaad afstand van moet doen omdat jullie al zoveel hebben meegemaakt en je op een punt komt dat je dit niet meer "pikt" en er echt klaar mee bent.

Moet zeggen die bruinbonte is echt een schatje hoor wat een mooi beest! Zou in ieder geval een leuke nieuwe voor je zijn denk ik!

Sterkte in ieder geval!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:58

zo dat is moeilijk maar eerlijk gezegd kan ik me wel helemaal in je vinden. En nu dat stukje van binnen geknapt is, is het alleen maar eerlijk dat je ervoor uit komt dat het nu klaar is!
Ik zou gewoon rustig kijken voor een super plekje waar ze ook tot haar recht kan komen. En dan zou ik zelf keizen voor de bruinbonte 2jarige. Zo kan je met haar eerst een band opbouwen en dan volgend jaar dekken.
Ik vind het een heeeeel mooi dier als veulen. Ben benieuwd naar foto's van nu...

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:42

Goh Frenia, ik schrik wel van je topic, had dit echt totaal niet verwacht. Maar, jou "kennende" weet jij heel goed wat je wel en niet verwacht van je paarden, en ken je ze allebei door en door. Dus ik denk niet dat er nog veel andere dingen zijn die je kunt proberen om de band tussen jou en Tinkerbell te verbeteren, die band is gewoon al goed, en wat je nog kunt proberen, heb je al geprobeerd. Ik vind je verhaal heel herkenbaar, eerlijk gezegd. Keeva is er ook zo één met een moeilijk karakter, deels door haar verleden, denk ik, maar deels ook omdat het gewoon een behoorlijke dominante tante is. Als ik zou merken dat ze me bewust in gevaar zou brengen of pijn zou willen doen, zou er bij mij ook iets knakken, denk ik. Dat ze moeilijk is, vind ik niet erg, ik ben zelf ook wel 'ns moeilijk Clown . Maar bewust haar kracht misbruiken, dat zou bij mij ook een drempel zijn... Dus wat dat betreft kan ik je volledig begrijpen.
Ik zou dus een fijne nieuwe baas voor Tinkerbell zoeken, iemand waar je zelf echt een goed gevoel bij hebt, en die haar (hopelijk !) nog voor de fok zal gaan gebruiken, want het is en blijft een prachtmerrie.

Dan kan ik wel zeggen dat je het beter eerst kunt laten bezinken voordat je een andere merrie koopt, maar dat zou ik zelf ook niet doen Haha! .

Ik vind de 2-jarige errug leuk .... ziet er veelbelovend uit, vind ik. Bovendien kun je die helemaal lekker zelf opvoeden verder, en straks beleren. Lijkt me ook een prachtige fokmerrie uit te groeien .. heb je nog meer foto's ?

Darlah vind ik zelf ook aansprekend, maar als ik kon kiezen, ging ik ook voor de 2-jarige.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes, volgens mij heb je voor jezelf de beslissing al genomen Ach gut

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:54

Tja, misschien moet ik niet reageren, maar aangezien je het zo op bokt zet is kun je reacties verwachtten...

Ik geloof nooit dat een paard "moedwillig'' op je voet gaat staan om je pijn te doen, en al helemaal niet achteraf daar een soort "trots" op zijn. Ik lees dat je met haar op de NH toer bent gegaan, en vermoed zelf dat daar de fout in zit. Als jij een (dominante) merrie met NH wilt benaderen, prikt ze daar doorheen en red je het niet. Als een paard voelt dat je onzeker bent, of hem/haar niet vertrouwd, zal die daarmee proberen boven je te staan.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:56

schrik een beetje van je topic, maar je moet doen waarbij je je goed voelt.

Ik vind Darlah een erg leuke merrie, maar de 2 jarige ook. Ik zou zelf voor de 2jarige gaan. Nog lekker jong, naar je eigen hand te zetten.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:31

Het is net of je verhaal over mijn eerste tinkermerrie gaat ,dat was ook zo'n exemplaar.
Toch heb ik met haar een enorme band gekregen ,helaas werd ze erg ziek en moesten we haar inlaten slapen.
Ik geloof eigenlijk niet dat een paard expres je voet plet ,maar ik snap je reaktie wel.
Ik kan me voorstellen dat dit de druppel voor jou was ,en dat je er genoeg van hebt ,veel inspanningen ,en dan is het net of ze je niet waardeert.
Het zal een moeilijke keuze worden,maar als je erachterstaat om haar weg te doen,ook nadat je boosheid is gezakt ,dan is het waarschijnlijk ook de beste keuze want Tinkerbell voelt echt wel dat je niks meer voor haar voelt en dat is voor jullie beiden niet leuk.
Dat veulen op de foto is echt superleuk! Ja

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 21:23

mariska en aricia: jullie kennen haar niet zoals ik haar ken he ze is tot heel wat in staat
en mariska: dat nh-gedoe is inmiddels al meer dan 3 jaar achter de rug en heeft weldegelijk profijt opgeleverd op bepaalde vlakken. Voor de rest pas ik het eigenlijk niet meer toe.
Ik vind het ook oké dat je dit plaatst Knipoog
Het gaat ook echt niet om mijn geplette teen, kan mij die schelen, die doet een paar dagen pijn, loop paar dagen mank, na een tijdje valt de nagel eruit en heb ik nog eens lol aan Clown and that's it, geen wereldschokkend drama Knipoog

Bubblegum: ze is al enkele keren geread geweest, ze voelt zich goed hier, maar volgens mij is ze er gewoon heel sterk in bepaalde dingen te verbergen. Ze heeft ook echt 2 kanten, soms is ze een leuk paard en soms een draak Clown alleen toont ze aan alle readers alleen het plaatje van zichzelf als opgewekt, vrolijk, sociaal en open paard. Terwijl ze eigenlijk juist heel egocentrisch, asociaal en afstandelijk is.

Voor de rest even geen fut meer, zit best wel in de put.
Heb nu ook ruzie met mijn vriend hierover en heb het dus echt wel even gehad nu. Wil het allemaal nog eens laten bezinken... Morgen een hele dag spelletjes spelen bij mn oom, dat verzet mn gedachten vast...

http://img338.imageshack.us/img338/9297/62872772mz3.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/4005/54461416ki3.jpg
http://img338.imageshack.us/img338/3815/74318349bd7.jpg

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:31

wat een plaatje van een merrie!!! wow!!! kwijl...
meis doe rustig aan en laat het rustig bezinken...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:35

Het is jammer dat je zo ver weg woont, had graag een keertje langs willen komen en kennis met haar willen maken...

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:14

het pletten van haar voeten is toch wel degelijk puur een dominantie "spelletje" op zo'n moment!
Ook wij leerden dat op een dagje paardentaal.
En niet ALTIJD is het zo dat als een paard op je tenen staat dat "expres" is, maar ehhh 8 van de 10x wel hoor. Niets lomp paard of wat dan ook. Het paard maakt op dat moment even heel duidelijk wie er op dat moment bovenaan in rang staat....of een poging doet daar te komen.

En ook wij dachten...goh bijzonder...zal dat zo zijn...doen ze dat onderling ook.
Totdat ik met een vriendin en haar friese merrie ging rijden. Indy beet Nienke zo even onder het rijden in een onbewaakt moment heel gemeen in d'r hoofd.
Nienke totaal beledigd...niet een banketstaaf Fries dametje. Indy liep na de beet triomfantelijk verder...de merrie ging een stapje langzamer lopen, wij zagen het zooo duidelijk gebeuren, ze keek...en patsssss zo met haar voorvoet op Indy z'n achterhoef!! Baffff zo onder het lopen door. Hij schrok...dimde in, ging wat langzamer en zij kwam daarna triomfantelijk voorbij...ze had hem even weer op zijn plaats gezet. Daar hoor je kereltje....denk d'r om!
Zo doen paarden dat onderling ook...en zo doen ze het ook bij ons.

En dat heeft niets met zweverig NHS te maken of wat dan ook...tis gewoon paardentaal. En cursussen daarover etc zijn echt leerzaam en je leert er een hoop van.

Tis niet zo dat een paard denkt als een mens inderdaad.

Maar ik kan me voorstellen dat je na jarenlange "strijd onderling" en dan weer zo'n "terugslag" toch wel denkt "en nu is het genoeg, ik beleef niet genoeg plezier aan haar".
Weet je...misschien als ze bij iemand anders is, die ze meer "als leider" ziet ze een heel ander paard is.
Al zou dat wel een persoon van goede huize moeten zijn denk ik Knipoog

Ik vind overigens de bruinbonte merrie een plaatje...om te kwijlen gewoon!!!!! Knipoog

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:22

Frenia, mag ik dit verhaal doorsturen naar mijn vrienden, experts met moeilijke paarden, waar Drum woont?

Wat ik lees is geen respect voor ieders ruimte. Haar hoofd = haar moeilijke zone, waar je in komt, en waarvan ze aangeeft dat je eruit moet gaan. Andersom ook zo. Ik ben er van overtuigd dat als je haar verkoopt je er alles voor doet om te zorgen dat ze perfect terecht komt. Daar heb ik bij jou totaal geen twijfels over. Maar vergeet niet dat dit een merrie is die elke moment kan gaan bevallen, wat dat met een lichaam en hormonen doet. En waarschijnlijk heeft het nooit helemaal tussen jullie geklikt. Ik herinner me je opmerkingen dat je een tijd lang eerst met haar moest vechten om te voorkomen dat ze er met je vandoor ging.
Ik wens je alle sterkte die je nodig hebt.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:29

Frenia ik denk dat je gewoon moet doen waar je achter staat!
Het is heel jammer dat ik geen geldboom heb want anders had ik zeker interesse gehad in Tinkerbell.

Die 2-jarige ziet er prachtig uit! Waar vind je die in godsnaam?
Ben wel benieuwd wat voor prijskaartje eraan hangt hahahaha
Als je kunt zou ik alleen wel eerst gaan kijken.. foto's kunnen zo enorm vertekenen

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:46

frenia schreef:
Bubblegum: ze is al enkele keren geread geweest, ze voelt zich goed hier, maar volgens mij is ze er gewoon heel sterk in bepaalde dingen te verbergen. Ze heeft ook echt 2 kanten, soms is ze een leuk paard en soms een draak Clown alleen toont ze aan alle readers alleen het plaatje van zichzelf als opgewekt, vrolijk, sociaal en open paard. Terwijl ze eigenlijk juist heel egocentrisch, asociaal en afstandelijk is.

Als jij zo denkt over het paard dan lijkt het me zeker beter om haar te verkopen. Zoals je zelf al zegt, het is een prachtig paard, dus die kan wel goed verkocht worden. en je hebt Angel ook nog, die vind ik zelf trouwens super mooi.
En die 2 jarige lijkt me ook leuk Ja
Jij moet doen waar jij achter staat. Ik zou sowieso niet over 1 nacht ijs gaan, maar als je vertrouwensrelatie echt zo slecht is, dan lijkt het mij voor jezelf beter om haar te verkopen Lachen
Succes met deze moeilijke beslissing!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 07:41

phoe, moeilijk hoor Frenia.
Dat door je heen lopen rn op je tenen staan vind ik duidelijk van geen respect naar het baasje tonen.
Als jij deze gevoelens hebt naar haar is het denk ik eerlijker om haar te verkopen.
Mijn vorige paardje zat ook een beetje zo inelkaar, een engel bij het borstelen en knuffelen, maar als ik erop zat ging de knop om en ging hij op hol en dan ff lekker met je knie tegen iedere boom aan die je tegenkomt, op een gegeven moment snoeihard eraf gevallen, ik had veel verwondingen en was bewusteloos geraakt.
Toen brak er ook iets bij mij, ik ging hem alleen maar uit de weg.
Heb ook besloten om te verkopen en heb er nooit spijt van gehad, heb nu het paard waar ik heel mn leven naar zocht.

Ik wens je heel veel wijsheid en sterkte toe, vind Darlah geweldig maar die 2 jarige, menn wat een mooi dier, koppie doet me een beetje aan Ciara van Maris denken.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:12

je hebt in die zeven jaar er echt alles aangedaan om aan jullie band te werken, maar het moet wel van twee kanten komen! Ik vind het knap dat je het zolang hebt volgehouden.....Dat het nu alsnog fout gaat kun je jezelf totaal niet aanrekenen. Als je een paard al zo lang hebt dan kun je heel goed aanvoelen of ze dat met opzet of uit lompigheid gedaan heeft. Als jij je zo voelt is het beter om haar te verkopen dan kun jij ook weer met een gerust hart naar de stal.

Wat een ontzettend mooie merrie die twee-jarige, het is miss wel goed zo'n jong paard. Dan heb je lekker een poosje om een band op te bouwen, lekker te knuffelen en poetsen. Heel veel sterkte

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:36

hmm ja dan heeft dat readen ook geen zin mee inderdaad! denk dr gewoon rustig over na zou ik zeggen maar erg begrijpelijk als de klik er gewoon niet meer is dat ze ergens anders heen gaat.. Er zijn vast genoeg mensen die er een uitdaging oid in zien!

Die andere foto's van de 2jarige zijn erg mooi! wat een knap dier!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:18

Heel zwaar en moeilijk topic ik schrik ervan.
Maarja das makkelijk om te zeggen als je eigen paarden allemaal schatten zijn die zelden wat verkeerd doen.
Ik zou ook enorm gekwetst zijn als 1 van mijn paarden me keer op keer zou kwetsen.
Of ik ze zou verkopen dat denk ik dan weer niet.
Ik ben erg tegen het verkopen van paarden maar das ieder zijn eigen mening. Ik heb al te veel paardenleed gezien en de gedachte dat dit 1 van mijn paarden zou kunnen overkomen of zelf in Dyco zijn geval een 2de keer neen dan werk ik me nog liever dubbel om alles te kunnen houden.
Het is zoals in het topic van de hengst Connor daar schreef ik ook
Ik snap je redenering wel maar begrijpen kan ik het niet.
Ik wens je heel erg veel sterkte bij je besluit en het vinden van een goede baas.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:18

tja een moeilijke keus

en wat iedereen ook zegt het is een keus die je zelf moet maken. niemand kan je daarbij helpen.
Als ze het maar goed krijgt als je haar weg doet

en die 2 jarige WOW Kwijl wat een plaatje

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:53

Veel van wat ik denk is hier al getypt, het niet weg kunnen doen van een paard vind ik dan weer bullshit Haha! Clown
en zo denkt iedereen er het zijne over.

Ik weet 100% zeker dat je zult doen wat het juiste is Alexandra, ik heb je leren kennen als een zeer serieus persoon waar het fokken en paarden betreft, dat je vriend en je moeder (of anderen) nu twijfelen is waarschijnlijk om jou te beschermen geen overhaaste dingen te doen, volg je hart en het komt allemaal goed, ook al gaat het vertrek van tinkerbell je ongetwijfeld toch nog enorm veel tranen kosten.......

Wat betreft die 2 jarige, Wow!
Ik ben ook nog zoekende, heb je goede tips voor me Haha!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:20

Jeetje, moeilijk en heftig verhaal. Als ik het zo lees lijkt het of het nooit geklikt heeft? Wellicht is verkoop dan idd beter.

Denk overigens dat mensen als de plek waar Drum staat een super adres zijn waar ze haar zeker verder zouden kunnen helpen, maar dat is voor jullie misschien al te laat....

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:59

Een maandje op JPK stables doet ook wonderen.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:49

ik had dit ook met een 2de paardje van mij. was kopschuw, maar ik mocht wel aan haar hoofd komen, ze kon momenten hebben dat ze heerlijk kon knuffelen. maar het rijden ging niet. ze was gewoon hatelijk onder het zadel. ik raakte er enorm gefrustreerd onder. Ik ben met haar overkop gevlogen en ik heb mijn duim een keer moeten laten naaien. toen sprong bij mij de knop ook om, en nu heb ik een droompaardje ervoor terug, ook met problemen, maar onze band is extreem sterk. En van express op je teen staan, daarin geloof ik je. Brandon staat ook afentoe op mijn teen. Maar het wonderbaarlijke is dat hij dat meestal doet als hij zich wit schuren ofzo. als hij dan merkt dat hij op mijn teen staat ( dit gaat ongeloofwaardig klinken maar het is echt zo) dan heft die meteen zijn voet omhoog precies alsof het niet de bedoeling was. Ik zou een goed thuis zoeken voor Tinkerbell. denk dat dat niet veel moeite zal kosten. Daarna zou ik voor een nieuw paardje gaan kijken. Die 2-jarige is een echt plaatje om te zien, daar zou ik dan ook voor gaan, omdat je die naar je eigen hand kan zetten.
Ik wens je veel suc6 met verdere beslissingen Knipoog