Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Je hebt er net een paard gekocht?
Dan hoop ik dat je er over een tijdje nog steeds in gelooft en zo tevreden bent!
suganicy schreef:ik moet hier even wat van zeggen ik denk dat je de verkeerde stal voor je hebt ben gister nog geweest ze hebben geen zoon er is daar geen zweep te bekennen ze staan alleen in een stal van 4x4 meter ze worden 7x per dag gevoert er word 3 keer per dag uit gemest ze komen in groepjes van 3 los en worden door liefe werknemers verzorgt die in het weekend nog graag langs komen om te tutten. dus ik vind niet dat je zo over ze mag praten als dat hele maal niet waar is dit maakt mij echt boosik heb alles gelezen en ik wou even mijn verhaal ertussen zetten:
ik kende hun zoon chris, beter bekend als oplichter ( kan eigenaar ian wel beamen)
maar daar stond een hardstikke lieve schat genaamd present, hij werd vaak geslagen door die eigenaar.
ik zou wel willen weten wat er met present is gebeurt, mis die liever knuffelbeer echt heel erg.
maar ik kende hun praktijken maar al te goed, en ben er zeer op tegen.
op hun computer kan je een fimpje zien van dancer (hun trofee-paard wat aan een rennessance fair show is verkocht)
op dat filmpje wat ze graag met trots laten zien zie je hoe dat paard word geslagen met een zweep in de longeerbak, tot hij helemaal uitgeput is(gebroken)
ieder mens met een hart, kan zien dat dat paard ten einde raad is en gewoon doodsbang is door de situatie.
echt laf!
en de paarden gemiddeld 20 per jaar worden door zigeuners gebracht vanuit engeland, waar ze ingekocht worden voor 350 euro per paard.
ze staan daar in een weiland, en het is 1 grote inteeld. ze komen uit propvolle trailers aan en worden dan losgegooid in de weide of met zen 2en of zelfs 3en op 1 stal.
ze erkende zelf de belasting goed op te lichten dankzij zijn vrouw die advocaat is geweest bij univé.
wat wil je nog meer.....
mensen die paarden liefhebben, koop daar aub geen tinkers en stop deze mishandelingen.
Mariska_28 schreef:Wat ik hoorde was vooral de leeftijd (2 jarige voor 3 jarig verkopen), de maat (iemand die er 1 koopt die 1.55 zou zijn, hem thuis nameet en diertje blijkt de 1.40 nog niet eens te halen) en de africhtingsgraad (als je goed kan rijden kun je ermee overweg, maar meer als zadelmak is het niet). Probleem is dat juist onervaren paardenmensen eerder een tinker zullen kopen, en dan hiermee thuis komen.. Want wie ziet nou toch niet het verschil tussen 1.40 en 1.55?! (en toch is dit echt gebeurd)