Tinkerstal Mc Cloud

Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:34

hallo,

ik ben ervan overtuigd dat de negatieve verhalen altijd twee kanten hebben. Ik ben ervan overtuigd dat de eigenaren van deze stal ook nog wel een boekje open kunnen doen over hun ervaringen met (potentiele) kopers en "paardenliefhebbers" . Dit doen ze alleen niet en dat siert hen.
Ik kan vooral op mijn eigen ervaring af gaan en ik heb alleen maar bijzonder goede ervaringen met deze stal en met de eigenaren. Ik heb er een superpaard gekocht.
Niets dan goeds over deze mensen en hun paarden en geen twijfels over hun intenties, kennis van en liefde voor de Tinker.

groetjes, Pauline

james_bont

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:18

Je hebt er net een paard gekocht?

Dan hoop ik dat je er over een tijdje nog steeds in gelooft en zo tevreden bent!

Happy :-)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:00

Deze Tinkerstal bestaat al meer dan 10 jaar.
En nog steeds handelen ze in Tinkers.
Dus zo verkeerd is deze handelsstal niet bezig.

Mannen zijn wat duidelijker en korter van gespreksstof.
Ook de paardentrailer moet wel eens een Bovag keuring ondergaan.
Cochise de eerste goedgekeurde en oudste hengst van het ICS Nederland.
Elina, K4 & K6 zoeken een goed tehuis.

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:17

ja, Ariebren, dat geeft in mijn ogen toch wel bestaansrecht aan.
Daarnaast zijn er ook talloze (aantoonbaar) tevreden kopers.. Maar als er geen problemen zijn, dan wordt daar helaas vaak veel minder over gesproken... Maar goed ik heb alleen maar mijn ervaring gedeeld, net zoals de mensen met de minder positieve verhalen, dat doen. Mijn ervaring is net zoveel waard als andere (in dit geval negatieve) ervaringen.

meeltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:19

Ik heb bijna 9 jaar geleden mijn tinker gekocht (Cassanova Veglin van Clearbergen) daar toen het nog Mccloud heette.

Wij zijn er erg vriendelijk geholpen, alleen je paard wordt daar ingereden op de manier van dat er iemand op kon zitten.
Ik was toen een meisje van 12 en kon redelijk rijden, maar hebben behoorlijke problemen gehad, omdat wij niet veel wisten van jonge paarden en wij dachten dat hij alles kon zoals ons verteld was.

Uiteindelijk een super paard!! met een goed hard en een super karakter! :)

Ik weet niet hoe je een foto toe voegt dus helaas kan ik nog geen foto laten zien van mijn topper.

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:00

Citaat:
Je hebt er net een paard gekocht?

Dan hoop ik dat je er over een tijdje nog steeds in gelooft en zo tevreden bent!

Ik wilde nu zo'n 2,5 maand later toch nog even melden dat ik nog steeds heel blij ben met mijn tinkermerrie.
Mijn verwachtingen die ik al had bij aankoop zijn waargemaakt en eigenlijk zelfs overtroffen. :j

Lauradabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:40

Ik heb vandaag contact gehad met deze stal en kreeg er geen goede indruk van. De prijzen zijn zeer hoog 3750 voor een volwassen merrie van 8 jaar. En dat in de huidige markt. Toen ik aangaf dat erg prijzig te vinden was meneer ook niet vriendelijk aan de telefoon. Het kwam al bij al niet betrouwbaar over. Ook valt mij op op de foto's die op hun site staan dat er bij het rijden niet netjes op wordt gezeten.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 07:52

Ja ze blijven dezelfde prijzen hanteren Lauradable, ze trekken zich niks aan van de markt.. Het rijden laat wel te wensen over ja, de paarden leren in principe ook niks bij de stal, ze worden alleen beleerd ;)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 08:07

Jaren geleden ben ik bij deze stal geweest om eventueel een paard te kopen. Vond het arrogante lui,die er niet vies van waren andere tinkerstallen de grond in te boren. Dit kwam op mij niet erg prof over. Bovendien belachelijk duur, heb uiteindelijk een best paard gekocht bij een andere tinkerstal voor de helft. En inderdaad, al te kritische vragen stellen vinden ze niet leuk,want zij weten alles en jij weet niks.

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:10

Als je geen goed gevoel hebt bij een stal of paard moet je natuurlijk geen zaken doen. Mijn ervaringen zijn anders en ik heb er daadwerkelijk zaken gedaan en een paard gekocht. Mijn paard is prima gereden daar door een goede ruiter. Ik ga niet vertellen wat ik heb betaald, want dat gaat niemand wat aan, maar de prijs is inclusief zadel, sjabrak en hoofdstel, garantie en veel service. Dit is het laatste wat ik erover kwijt wil. Als je positieve ervaringen wilt horen over deze stal pb je me maar.

ambertje687

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:24

hoi,
ik heb mijn paardjee bij tinker stal mc cloud gekogt.
zij was 100% getest. wij hebben er zelfs papieren van.
maar ze hebben ons toch beedgenomen. wij hebben een
ziek paard gehaalt. ze heeft het niet overleeft.
iederendag voor haar was adem happen.
het waren onzekeren tijden voor haar (het paard) en mij.
nan een tijdje was de kans op overleven (voor het paard)
niet meer in het spel. ze zou stikken vandaag morge
of vorge week. wij hebben haar uit haar lijden verlost.
ze is ingeslapen in de laatste week wan de zomervakantie.
ze wouden niks weten van de toestande van belle (het paard)
en hebben verschijnlijk samen met de dierenarts met de uitslagen (de test)
geklooit. /3

kimmmm2696

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:55

Woow wat heftig ambertje 687 ! Dat was bij ons dus ook het geval.... alles papieren waren goed, paard was helemaal klinisch gekeurd enzo en alles... maar nee hoor .. alleen leeft hij waarschijnlijk nog wel steeds gelukkig, mijn vader is toen super boos geworden zodat ze wel wat van het paard wouden weten! Dat ze zo met die papieren kunnen klooien .. en dat de dierenarts daar aan mee werkt.. dat is toch verschrikkelijk !
Sterkte nog maar met dit verlies !

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:00

Sterkte Amber... Hier zelfde ervaringen; geklooi met papieren. En daarnaast schandalig hoge prijzen :\

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:52

suganicy schreef:
ik heb alles gelezen en ik wou even mijn verhaal ertussen zetten:

ik kende hun zoon chris, beter bekend als oplichter ( kan eigenaar ian wel beamen)

maar daar stond een hardstikke lieve schat genaamd present, hij werd vaak geslagen door die eigenaar.

ik zou wel willen weten wat er met present is gebeurt, mis die liever knuffelbeer echt heel erg.

maar ik kende hun praktijken maar al te goed, en ben er zeer op tegen.

op hun computer kan je een fimpje zien van dancer (hun trofee-paard wat aan een rennessance fair show is verkocht)
op dat filmpje wat ze graag met trots laten zien zie je hoe dat paard word geslagen met een zweep in de longeerbak, tot hij helemaal uitgeput is(gebroken)
ieder mens met een hart, kan zien dat dat paard ten einde raad is en gewoon doodsbang is door de situatie.

echt laf!

en de paarden gemiddeld 20 per jaar worden door zigeuners gebracht vanuit engeland, waar ze ingekocht worden voor 350 euro per paard.
ze staan daar in een weiland, en het is 1 grote inteeld. ze komen uit propvolle trailers aan en worden dan losgegooid in de weide of met zen 2en of zelfs 3en op 1 stal.

ze erkende zelf de belasting goed op te lichten dankzij zijn vrouw die advocaat is geweest bij univé.

wat wil je nog meer.....

mensen die paarden liefhebben, koop daar aub geen tinkers en stop deze mishandelingen.
ik moet hier even wat van zeggen ik denk dat je de verkeerde stal voor je hebt ben gister nog geweest ze hebben geen zoon er is daar geen zweep te bekennen ze staan alleen in een stal van 4x4 meter ze worden 7x per dag gevoert er word 3 keer per dag uit gemest ze komen in groepjes van 3 los en worden door liefe werknemers verzorgt die in het weekend nog graag langs komen om te tutten. dus ik vind niet dat je zo over ze mag praten als dat hele maal niet waar is dit maakt mij echt boos

/\\\

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:22

lief dat je het zo voor de stal opneemt mie123gie. Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met deze stal. Het lastige van die negatieve verhalen is dat je zelden "de andere kant van het verhaal" hoort en daardoor nooit een volledig beeld kan hebben om een goed oordeel te kunnen vormen.
Dit doet overigens niets af aan het verdriet als je afscheid moet nemen van je paard of als de aankoop op een grote teleurstelling uitdraait.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:18

Maar je moet ook toegeven als meerdere mensen zulke ervaringen hebben dat er wel een kern van waarheid in moet zitten :o

Egano L2+12
Shadow Z2+8 - Yselina Z1+5 (eindstanden)
Cheyenne M (v.Bing) <3 Lavatera M (v. Benson) <3

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:32

Dat kan zeker. Maar op basis hiervan (ver)oordelen is in mijn ogen niet correct, want je kent niet het hele verhaal. Deze stal heeft honderden paarden verkocht. Er zijn ook heel veel goede verhalen. Daarnaast zijn ze nu veel kleinschaliger dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden. Dat er ook wel eens wat mis kan gaan met een paard of tussen mensen, is niet gek.
Dus vandaar dat ik me gewoon bij mijn eigen (goede) ervaring hou en deze ook deel, net zoals sommige mensen hun negatieve verhaal.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 03:48

Als ik naar feiten kijk vind ik de stal ook niet zuiver, zadels die niet passen en een aankoopkeuring door eigen DA zonder aanwezigheid nieuwe eigenaar bijvoorbeeld :? Dat eerste komt veelvuldig voor, dat tweede is de onontkoombare gang van zaken...

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:40

Dat is ons inderdaad ook overkomen HijadelaLuna.. We zouden gebeld worden als de dierenarts zou komen zodat we bij de keuring zouden zijn. Wij hoorden maar niks, belde hij savonds op ja vanmiddag is de tinker gekeurd en hij is goedgekeurd.
We hadden ook gezegd stel het is te kort tijd voor ons om erbij te zijn wilt u het dan filmen, heeft hij ook niet gedaan. Erg apart.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:55

Wij hebben in 2004 onze merrie gekocht bij deze stal, inderdaad met een keuringsrapport waar je maar op moest vertrouwen, maar zijn goed behandeld door de eigenaar en zijn dochter (de laatste is er nu niet meer), we hebben ook meerdere paarden uitgeprobeerd en er werd ook duidelijk bijgezegd dat de paarden alleen de basis kenden. Er reden toen ook kinderen op, dus veel kon je daar ook niet van verwachten. Wij vonden dat eerlijk gezegd ook maar beter, want onze merre was 2,5 jaar oud, dus het leek ons helemaal niet goed als zo'n jong paard al helemaal ingereden was. Wij hebben haar dus thuis even onder het zadel gehad met onze lichtgewicht (40kg) dochter erop (tenslotte hadden we een omruilgarantie, wij moesten dus nog wel even uittesten of ze bij ons thuis ook echt zo braaf was als ze zeiden), daarna hebben we haar in de wei laten lopen. We kregen er ook nog een gratis dekking bij van hun eigen hengst, maar daar hebben wij nooit gebruikt van gemaakt, het bleek trouwens dat er een veulentje in zat, dat wisten wij ook pas toen deze onvolgroeid dood in de wei lag.
Onze merrie had duidelijk een trauma opgelopen mede waarschijnlijk door de reis naar Nederland, ze was als de dood voor mannen, bang voor sokken wassen en een wormspuit heeft ons heel wat halsters gekost. We hebben ontzettend veel geduld met haar gehad en dat is beloond. Ze is onder het zadel super, zowel in de dressuur als het springen, sinds vorig jaar loopt ze ook aangespannen en ze doet zo nu en dan voltige met kleine kindertjes, deze kinderen kunnen onder haar door kruipen, ze is nu zo betrouwbaar.
We hebben ondertussen ook een veultentje bij haar gefokt, maar dat was een eenmalige actie, mevrouw blijkt bij anderen (we hadden haar naar de hengstenhouder toe gebracht) een onhandelbaar paard te zijn, zelfs de hengst moest rennen voor zijn leven, ik denk dus dat dit paard hier gewoon bij ons blijft en dat ook wel duidelijk heeft gemaakt dat dat is wat ze wil.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:02

Mariska_28 schreef:
Wat ik hoorde was vooral de leeftijd (2 jarige voor 3 jarig verkopen), de maat (iemand die er 1 koopt die 1.55 zou zijn, hem thuis nameet en diertje blijkt de 1.40 nog niet eens te halen) en de africhtingsgraad (als je goed kan rijden kun je ermee overweg, maar meer als zadelmak is het niet). Probleem is dat juist onervaren paardenmensen eerder een tinker zullen kopen, en dan hiermee thuis komen.. Want wie ziet nou toch niet het verschil tussen 1.40 en 1.55?! (en toch is dit echt gebeurd)

Als je een beetje verstand van paarden hebt zie je echt wel het verschil tussen een twenter en een 3-jarige, zo ook het verschil tussen 1.40 en 1.55 :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:08

Een kennis heeft ook een merrie gekocht die drachtig bleek te zijn.
Verder is het wel een lievebgezonde merrie

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:51

Wij hebben onze tinker gekocht als een Grai, ze heeft daar ook de naam Grainey gekregen, ze was namelijk hoog op de benen en best rank, maar wat wil je ook als later blijkt dat in zo'n tweejarige merrie al een veulen blijkt te zitten. Er werd ons ook verteld dat ze bijna drie was, maar onze veearts heeft de tanden eens goed bekeken en het hield wel op met 2,5 volgens hem. Je hebt natuurlijk de verschillende types tinkers, als die van ons een Grai was geweest had ze qua model best wel drie kunnen zijn, maar een cob die drie is (wij hebben er nu zelf een lopen van drie) ziet er toch heel anders uit. Ondertussen is ze door het stamboek tot Cob gepromoveerd, wij hebben dus een Cob tinker die Grainey heet, heel apart.
Toen wij er waren waren de boxbodems best hoog, je moest omhoogstappen om er in te komen, dan verkijk je je heel snel op de grootte, die van ons was ook zo'n 10 centimeter kleiner dan ze zeiden, ze is het ondertussen wel geworden hoor, maar als je geen meetstok hebt trap je er heel gemakkelijk in, daarbij vertrouw je ook nog wel op de verkoper, hij zei dat hij ze gemeten had.
Heeft allemaal niet zoveel met verstand van paarden te maken, wel met eerlijke handel.

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:14

Mie123gie
het is wel degelijk mccloud waar over gepraat word.
Ik ben daar maanden over de vloer geweest en ik kan je zo een boek voor je neus schuiven hoor..
Het gaat er wel degelijk aan toe dat ze rommelen en de veearts doet er gewoon aan mee..
Of ze moeten zo erg omgeslagen zijn maar dat lijkt me sterk

Maar goed
Geen eerlijke handel zowel voor de kopers als die arme beessies..

I love my 3 hubbies!! Ian Blue, Chico & Macho
Love the life you live & live the life you love
Mijn Goud Rinkelt niet, Mijn goud staat in mn wei!!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:39

Ik hoorde via, via dat hij de tinkers krijgt van jan de koning van horseking. En hij koopt natuurlijk tinkers hier in Nederland die een leuke prijs hebben.