Tinkerstal Mc Cloud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:19

heey barmat mag ik vragen wie!! (welke tinker neem ik aan) ze nog maar een week hadden?

kuzz anita

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:27

Nu heb ik nog maar 1 Tinker, maar ik moet wel zeggen dat hij bijna de meest relaxte van mijn paarden is. Wat ik vond opvallen aan Diablo, is dat hij echt heel cool is (soms een beetje té Haha! ), maar dat hij dus enorm in de stress kan schieten om iets waar een paard eigenlijk helemaal niet zo snel van zou schrikken.

Ik heb ook een kwpn-er, een behoorlijk felle tante, maar die niet snel bang te krijgen is. Ze schrikt eigenlijk nooit en áls ze schrikt, herstelt ze ook vrij snel weer. Maar dat karakter....pfffff, en dat is dan volgens mij het verschil met de meeste Tinkers. Of zit ik nu helemaal fout?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:07

snowdon schreef:
Dan is het goed uiteraard, maar zo kwam het over...


Nou ja, is dat weer opgehelderd Knipoog

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:40

snowdon schreef:
Barmat schreef:
Boya, ik waardeer je mening echt wel Ja Maar het is meer de manier waaróp je hem uit snap je? Je laat mij het gevoel geven alsof ik gek ben, dat ik niet weet dat ieder paardenras weleens een rotte appel er tussen heeft zitten.

Ik denk heus niet dat Tinkers per definitie bomproove makke lammetjes zijn hoor, ik weet dat er een heel eigen karakter in zit, dat het heus zo kan zijn dat ze rotstreken uithalen etc etc. Maar opvoeding, consequent zijn etc etc. kan een hoop schelen Knipoog


Ik denk niet dat Boya bedoelt dat er wel eens een rotte appel tussen zit, eerlijk gezegd krijg ik bij jouw woorden (en bij meer dan genoeg anderen 'nog-niet-tinker-eigenaren') ook het idee dat je wel denkt dat tinkers per definitie bomproof etc horen te zijn...
De karakters, gedrag, opvoeding, etc zijn bij tinkers onderling net zo divers als bij kwpn'rs onderling. Om karakter voor dit ras kiezen hoort gewoon imo niet. En nee, dan ben je niet gek of in z'n geheel onervaren als je dat wel denkt. Maar je zit dan wel fout imo en onervaren als het om tinkers gaat. Omdat het koudbloeden zijn, bij de zigeuners familiepaarden en verkeersmak... is niet gelijk aan het betrouwbaarheidsgehalte. En bij de import het reclamepraatje dat tinkers uitblinken in karakter is funest geweest voor het imago van het ras.

Een arabier, kwpn, haflinger of tinker... ze zijn allen net zo lastig of net zo makkelijk. Het gaat erom hoe je er mee omgaat in je eigen hoofd.

Anyway, om het totaal plaatje moet je dus voor het betreffende paard gaan uiteraard. Dus uiterlijk, gangen en het karakter van het desbetreffende dier. Een wat dominanter, actiever of stressy dier is dus niet gelijk een rotte appel omdat het de meeste tinkereigenaren niet aanstaat... Een rotte appel is imo een rampzalig gek geworden dier of een ongezond dier en niet een paard wat bijvoorbeeld tractoren van mijlenver al angstaanjagend vind.


Ben ik toch niet helemaal met je eens Leon. IMO is het zeker wel zo dat je bij de tinkers een veel grotere kans hebt een braaf dier te treffen dan bij een bloedpaard. Gemiddeld genomen is de tinker toch echt een behoorlijk koel ras. Maar dat ze over het algemeen genomen een stuk kalmer en koeler in de kop zijn wil niet zeggen dat alle tinkers dat zijn, ik spreek uit ervaring Haha!
Dat koele van de meeste tinkers kan overigens ook goed tegen je werken, een paard wat snel ergens van onder de indruk is zal, ook al is hij heet, makkelijker te corrigeren zijn dan een paard wat nergens van onder de indruk is.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 07:27

Ik snap wat je bedoelt Supertje....

Kijk, ik denk dat als je een Gribaldi, Jazz of Krack C afstammeling koopt, je toch eerder kans hebt op een heet bloedkikkertje dan bij een Tinker, of heb ik dat nu dan toch echt mis?
De Tinkers die ik tot nu toe meegemaakt heb, maar dat zijn er geen honderden, geef ik toe, waren allemaal lief, cool in de kop maar konden ook best streken uithalen, zoals ineens links gaan als jij rechts wil, of zoals ik in het geval van Diablo's Tinker meegemaakt heb deze week, ineens omdraaien tijdens een buitenrit en terug naar huis willen Knipoog

Maar als ik nu eens de vergelijking trek met mijn eigen Voltaire die ik had, toch ook bekend staande om zijn wat hetere paarden, als die schrok, ging hij 10 rondjes de bak door, voordat je hem uberhaupt er van kon overtuigen dat hij rustig moest worden en dat het niks was. Als je geluk had, bokte hij niet, anders lag je er naast Knipoog Maar dat keiharde wegrennen, daar heb ik nu wel schrik voor gekregen, het oncontroleerbare.

Het paardje waar ik dinsdag voor terug ga bij Mc Cloud, die schrok op een gegeven moment ook, omdat er een shet tegen een houtblok aan schopte, dat aan de rand van de rijbak lag. Reactie: oren naar achter, een snurk en een stap opzij, daarna onverstoord verder. Kijk, daar kan ik toch prima mee leven! Een paard mag best schrikken, het zijn geen machines! Maar het moet controleerbaar zijn, vandaar dat ik het coole in de kop van een Tinker zoek, schrikken mag, maar geen 10 minuten daarna nog compleet overstuur zijn.

Dat had mijn warmbloed dus wel, die kon een half uur van streek zijn omdat de stalhond op de bak gesprongen was voor zijn neus. Wat je dan ook probeerde om de spanning af te vloeien, hij naaide zich op en dan kon ik eigenlijk beter afstappen of alleen nog met contactteugel stappen. Iedere oefening die ik hem leerde (schouderbinnenwaarts, wijken, appuyementen, wissels) resulteerde in paniek en wegrennen, het werd hem moeilijk en dan deed hij zo. Dan was "de les" voor die dag afgelopen, anders was hij compleet in paniek.

Ik ga heus van een nieuw paardje tegenstand verwachten, echt wel Ja En uitproberen ook. Maar wat ik wil zeggen is - ik ben heel consequent in dingen, bijvoorbeeld met opstappen. Stilstaan is stilstaan, geen pas naar voren of naar achteren. Desnoods duurt het een half uur, maar ik heb een paard nodig dat stil staat, niet gelijk aan de wandel gaat, want ik kan niet op de normale manier opstijgen, ook niet op een kleintje, dan valt mn arm uit de kom. Dus ik gebruik een krukje Lachen

Zelfde als met meelopen, IK loop met HEM, niet andersom. Voetje tillen is netjes voetje tillen, niet slaan of hangen. En zo kan ik nog wel uuuuren doorgaan.

Zit het er nog niet op dat knopje, dan zet ik het er op. Zit het knopje verkeerd, dan verplaats ik het Haha!

Jammer genoeg lukte dat met Major, ondanks alle geduld, rust en consequent gedrag, niet. Hij had te veel angst in zijn lijf, en ik kreeg het er niet uit, wat ik ook deed.... raar toch. HEt kan ook gewoon zijn dat het tussen ONS niet ging, om wat voor reden dan ook, zoiets kan altijd, hoeft niet aan paard of ruiter te liggen, maar aan de combi.

Ik heb wel lastigere paarden gehad als Major, maar die pakten het toch op een gegeven moment op, Major helaas niet.

Vandaar is het afscheid, ik wens hem het beste en ik hoop voor hem dat hij fijn terecht komt Verdrietig

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:23

Inderdaad heb je bij zo'n paard een stuk grotere kans om een hete bloedkikker tegen te komen dan bij de tinkers. Er zijn zeker tinkers die zo zijn, maar het gros is dat niet. Net zoals je ook bloedpaarden hebt waar je een kanon naast kunt afschieten.
Die streken die je noemt zijn wel weer redelijk typisch tinker Haha! Doordat ze meestal zo koel in hun hoofd zijn, zullen ze ook op andere manieren proberen te kijken hoe ver ze kunnen gaan. Maar met een consequente behandeling zijn dat soort dingen toch echt goed op te lossen.

Waar veel tinkerliefhebbers hier nog steeds (en over het algemeen terecht ook) bang voor zijn is dat iemand een tinker koopt omdat die automatisch braaf zouden zijn. Ze zijn ook koel en hebben over het algemeen een veel grotere kans om een heel braaf paard te worden, maar het zijn wel paarden met een kop erop. En zelfs het braafste paard gaat zonder of met te weinig grenzen vervelende maar voor een paard logische trekjes vertonen.
Tinkers zijn heel veel verkocht aan mensen met weinig ervaring, en veel van die tinkers waren behoorlijk jonge en groene importtinkers. Die paarden zijn vaak nog overdonderd door alles wat er in korte tijd gebeurd is, maar na een tijdje, als ze zekerder zijn van zichzelf en meer vertrouwen en kracht hebben kunnen ze weleens ineens hele andere dingen gaan flikken.
Zo'n paard hoeft geen probleem te zijn als je het inzicht hebt dat ze dat doen en het niet pas herkent als het te laat is. Maar ga je ervanuit dat hij sowieso braaf is en blijft zonder dat je er iets aan hoeft te doen dan kun je weleens voor nare verrassingen komen te staan.

Schafstall

Berichten: 1234
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:14

Supertje schreef:
Inderdaad heb je bij zo'n paard een stuk grotere kans om een hete bloedkikker tegen te komen dan bij de tinkers. Er zijn zeker tinkers die zo zijn, maar het gros is dat niet. Net zoals je ook bloedpaarden hebt waar je een kanon naast kunt afschieten.
Die streken die je noemt zijn wel weer redelijk typisch tinker Haha! Doordat ze meestal zo koel in hun hoofd zijn, zullen ze ook op andere manieren proberen te kijken hoe ver ze kunnen gaan. Maar met een consequente behandeling zijn dat soort dingen toch echt goed op te lossen.

Waar veel tinkerliefhebbers hier nog steeds (en over het algemeen terecht ook) bang voor zijn is dat iemand een tinker koopt omdat die automatisch braaf zouden zijn. Ze zijn ook koel en hebben over het algemeen een veel grotere kans om een heel braaf paard te worden, maar het zijn wel paarden met een kop erop. En zelfs het braafste paard gaat zonder of met te weinig grenzen vervelende maar voor een paard logische trekjes vertonen.
Tinkers zijn heel veel verkocht aan mensen met weinig ervaring, en veel van die tinkers waren behoorlijk jonge en groene importtinkers. Die paarden zijn vaak nog overdonderd door alles wat er in korte tijd gebeurd is, maar na een tijdje, als ze zekerder zijn van zichzelf en meer vertrouwen en kracht hebben kunnen ze weleens ineens hele andere dingen gaan flikken.
Zo'n paard hoeft geen probleem te zijn als je het inzicht hebt dat ze dat doen en het niet pas herkent als het te laat is. Maar ga je ervanuit dat hij sowieso braaf is en blijft zonder dat je er iets aan hoeft te doen dan kun je weleens voor nare verrassingen komen te staan.

Mooi gesproken Supertje, is precies wat ik bedoelde.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:45

Inderdaad heel mooi gesproken,
Ik zelf heb dan inderdaad toevallig 2 super koele kikkers waar bij je inderdaad spreekwoordelijk een kanon zou kunnen afschieten zonder dat ze uit hun slof zouden gaan.
Maar ze kunnen zo machtig eigenwijs zijn, en omdat ze niet snel onder de indruk zijn is dat soms nog lastiger,

ariebien tuurlijk liefst eigen DA maar soms is dat niet echt mogelijk dus dan in iedergeval aanwezig zijn bij andere DA. al kan je er altijd voor kiezen om een da uit de omgeving te bellen om te laten keuren, maar mijn ervaring leert dat dat toen niet echt mogelijk was, het was die van hun of niet,
Ik ben er toen ingetrapt, maar zou ik nu nooit meer doen,
Wij hebben gewoon enorm veel geluk gehad door een goed gezond paard te hebben, maar er zijn genoeg anderen die dat niet hebben,
Maar dit geld ook voor particulier kopen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37301
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:06

Connor is zo'n voorbeeld van een groene die in onervaren handen een ramp was geweest. Tis een schat van een beest redelijk koel, al kan hij van stomme kleine dingen over de zeik gaan en in zijn achteruit gaan racen.

Ik kan veel met hem doen maar hij is absoluut ongeschikt voor beginners. Daar is hij veel te leep voor en kent genoeg trucjes om mensen aan het huilen te krijgen met rijden. Of ze zitten er gewoon naast.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:13

Overigens denk ik absoluut niet dat Barmat ervanuit gaat dat een tinker per definitie bomproof geboren wordt, en ik denk ook zeker dat ze genoeg kennis heeft om met een jong dier om te gaan, Barmat is niet iemand die niks gewend is en heeft volgens mij genoeg paarden onder haar kont gehad.
Maar ik denk ook dat een hoop tinkerliefhebbers nogal fel kunnen reageren als iemand een tinker wil omdat het een kalm ras is. Veel tinkerliefhebbers hebben namelijk al vaak genoeg gezien of verhalen gelezen van mensen die een tinker kochten en er ook vanuit gingen dat omdat het een tinker was hij sowieso wel braaf zou zijn, met alle problemen tot gevolg.
Er is niks mis met een tinker kopen omdat het een kalm ras is, zolang je je ervan bewust bent dat het nog steeds een paard is en geen automaat.

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:31

Wat een interessant topic. Ik had ook binnenkort willen afspreken om Snowdon, Magnum en Crown te gaan bekijken. Lees nu alleen dat Snowdon al verkocht is (gefeliciteerd trouwens...op de foto's ziet hij er schitterend uit) en heb nu mijn twijfels of ik wel moet gaan.

Dat tinkers geen default koelhoofden zijn heeft de eigenaresse van mijn bijrijdtinker ook op pijnlijke wijze ervaren. Zij had op advies van iemand anders de indruk gekregen dat tinkers, fjorden en haflingers een wel hele goede keuze zouden zijn als je een mak(kelijk) en bomproof (wie heeft deze term uitgevonden mbt paarden trouwens, ik heb er zelf nog nooit 1 gezien...zelfs het trouwe manegepaard dat al 15 jaar zijn rondjes hobbelt kan schrikken..niet waar?) paard zoekt. Toen deze merrie een pittig brokje dynamiet bleek te zijn was dat toch een teleurstelling (ik vind haar zelf helemaal geweldig trouwens)

Emily kijkt niet op of om als er een grote rottweiler om haar benen loopt te blaffen en schuimbekken terwijl de eigenaar zich de longen uit het lijf schreeuwt, maar toen er verderop een tak uit een boom viel??? yehaaaaaaaaaaaaaaaaa. Een kwartier later kijkt ze niet op of om van een grote grasmaaimachine (die o zo grappig vlak achter haar langs gestuurd werd), maar een cement-emmer was een waar horror-object en ik moest hemel en aarde bewegen om haar erlangs te krijgen....

Het aard van het beestje...of het nu tinker, fjord,arabier of kwpn'er is..het paard als individu moet gewoon bij je passen Lachen

Heb alleen hier en daar de topics van Barmat gevolgd (heb ook veel geleerd van de topics dus bedankt alvast daarvoor) en vraag me af waarom je niet voor een wat beter ingereden paard kiest ipv weer een "groene"?? Absoluut geen aanval op jouw rijdkwaliteiten of paardenkennis hoor (ken je niet dus heb hier ook geen mening over) maar ik denk dat ik me in jouw situatie (voor zover ik me dat kan voorstellen) beter op mijn gemak zou voelen door weer eens lekker, relaxed te kunnen rijden in plaats van er nog knopjes op te moeten zetten of verplaatsen. (zeker omdat je ook aangeeft dat je arm zo uit de kom kan vliegen enzo)

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 03:47

Nathalie2302:

Magnum vond ik echt een schatje alleen was hij voor mij te klein, ik weet niet hoe groot jij bent?
Crown is gewoon een lekkere dikkerd,maar wel een pittig ding met een willetje, tis maar wat je zoekt he Knipoog

Willen jullie trouwens even "lachen"???


viewtopic.php?f=1&t=843396

De buitenrit van morgen gaat dus even niet door, want ik ben er niet toe in staat, mijn gezondheid is nu dermate k-u-t dat ik de rit er naartoe al niet aankan, laat staan kan genieten van een buitenrit.

We hebben nu de afspraak voor zaterdag staan en als het kan, nemen we hem gelijk mee als het bevalt Ja Dus dat is wel weer een positief iets. tot die tijd hebben we een optie, maar het voelde wel l-ullig dat ik af moest zeggen, want ik heb echt, echt ECHT interesse!!!

De vraag waarom ik weer zou kiezen voor groen ipv verder doorgereden? Het is een afweging. Ik heb de ervaring wel met alle soorten paarden, groen en beleerd, maar beleerd betekende ook vaak "te corrigeren" en dat gaat er dan ook vaak niet misselijk aan toe.

Een paard dat groen is, maar op eigen benen kan lopen, netjes links en rechtsom in galop gaat, en luistert naar de basishulpen heb ik geen enkel probleem mee. het karakter speelt ook mee, deze Chad is toevallig een scheet van een paardje dat echt eerlijk is en meewerkend. Dan komt dat wel goed, ook al heb je dan misschien je strubbelingen. Maar hee, ik ken ook mensen met 10 jarigen die met de handen in het haar zitten.

Het klikte tussen Chad en mij, dat had ik gelijk al. Hij keek me vanonder zn pluk haar zo aan van " jou ken ik niet, ben jij wel goed volk?" en draaide zo van me weg Haha! Ik liep "met hem mee" en pakte hem gewoon, zei dat hij zich niet aan moest stellen Tong uitsteken en dat we gewoon lekker zouden gaan rijden. Die oogjes van hem.... *smelt*
ja, hij is jong, maar hij is stabiel. hij geeft een heel fijn en veilig gevoel en laat zich heel goed bewerken, en geeft tegelijkertijd heel goed zijn grenzen aan. Dat zoek ik in een paard, een fijn te bewerken dier, die best een eigen mening mag hebben, maar wel eerlijk is.

Tijdens het rijden wilde ik er gewoon niet meer af, hij was geweldig! nou, dat plezier is wat ik zoek! Jammer dat ik door alle ellende (zie dat topic) zoveel aanvallen heb gekregen dat ik gewoon niet in staat ben om morgen de rit te maken.....

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:08

Nathalie2302, dat bedoel ik nou precies.
Daiblo kijkt niet op of om van dingen waar andere paarden van uit hun plaat gaan (zoals wegafzettingen met knipperende gele lichten), maar als er een fiets in het gras ligt, kan hij zomaar abrupt om willen draaien en het op een lopen zetten.

jacky2

Berichten: 2854
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: stellendam

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:26

Ik volgde dit topic en heb eens even naar zijn site gekeken.

Het eerste wat me opvalt,is hoe je een 3 jarige die net zadelmak is zo kan aanprijzen als een
super koel paard ! Tong uitsteken

Gelukkig weet iedereen zo langzamerhand wel dat zulke verhaaltjes "sprookjes"zijn toch ! Pling

Je ziet op de foto in de buitenbak dat hij gewoon met zijn staart tussen zijn benen loopt,
wat logisch is bij zo'n jong paard ! Macho had dat ook de eerste maanden,ze zijn gewoon bang.

Ik vind het wel een hele leuke tinker met uitstraling,hoe lang geleden is hij trouwens geruind ?

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:43

@Barmat - Ik ben rond de 1m76, Emily is 1m56 en dat is qua tinker voor mij een mooie maat, veel kleiner zou ik zeker niet zoeken. Ik ben zelf alleen nog in een orienterende fase want ik weet nog niet precies wat ik wil en tot ik daar helemaal uit ben, wordt er ook niets gekocht. Dat Emily helemaal geweldig is, betekent uiteraard niet dat dit voor alle tinkers geldt *schuilt onder de tafel omdat ze zich realiseert dat ze op het tinker sub-forum is* Heb alleen nu heel wat paarden proefgereden (inderdaad von hot naar her getuft) en vergelijk ze allemaal met Emily dus overweeg nu serieus haar te kopen (dit zou dan pas eind volgend jaar zijn, nadat haar veulen dat we in April verwachten is afgespeend)...tenzij ik in de tussentijd ineens geraakt wordt door de magische klik. Maar ik kijk om te orienteren en hoop uiteraard op DE klik maar denk niet bij voorbaat, nu ga ik een paard kopen.

Al lezende op het tinker subforum zag ik trouwens dat je een paar weken geleden helemaal verliefd was op een andere tinker en dat deze jouw absolute match was?? Ik neem aan dat jullie plannen om deze te kopen niet door zijn gegaan?
Las in ditzelfde topic dat Major als een blad aan een boom was omgeslagen en ineens heel lief en mak was en je hem wilt houden, maar in de link die je net post schrijf je dat hij weg moet en niet bepaald lief is....weer omgeslagen?
Ik bedoel dit absoluut niet gemeen of aanvallend maar ik zie wel een bepaalde trend....mijn oprechte advies aan jou zou zijn om even helemaal geen paard te kopen en om even rustig tot jezelf te komen en goed te kijken wat je ECHT wilt. Ik bedoel het echt goed hoor! Hoop je alleen te helpen voorkomen dat het volgende paard een rebound-paard is (kan even niet op de nederlandse terminologie komen..sorry). Zo te lezen heb je genoeg vriendinnen met paarden waarop je in de tussentijd kunt rijden en die je vertrouwt....dan later gewoon heel relaxed op zoek naar een fijn paard...het komt allemaal een beetje gedwongen over...

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:59

nathalie2302: Die Tinker die je noemt, dat klopt, ben ik nog steeds helemaal verliefd op. Maar de eigenaresse wil hem niet verkopen "aan iemand die niet goed in zn hoofd is" Boos! (zo noemde ze mijn epilepsie). Bovendien moet het een paard worden voor therapeutisch rijden voor gehandicapten (ik zie je denken: en dan niet aan mij willen verkopen??) maar het feit is dat ze hem niet wil verkopen, hij is van een manege en tja, wat doe je er aan.

Major was ook als een blad aan de boom omgeslagen, maar dat deed hij ook wéér - van heel lief en meewerkend ging hij weer terug naar bang, banger, bangst. We hadden een paar keer aan de longe onder het zadel gereden en toen raakte hij weer in paniek, waardoor hij viel en we bijna over de kop sloegen. Dat maakte dat ik dacht: aan me hoela, hij is helemaal niet veranderd, dat is slechts schijn. Hij struikelt heel erg veel en daardoor valt hij steeds, en dan raakt hij in paniek. Doet hij ook in de wei hoor, en ook dan paniek van zijn eigen val-reactie Tong uitsteken
Major is en blijft een heel lief paard, ik zal hem ook gigantisch missen Ja Want in de omgang is hij - op blauwe ogen slaan en voeten pletten - heel lief en zou je hem nooit geven wat hij zo mooi kan, in paniek raken en dan flippen.
Toen Major zo lief werd, dacht ik - yes, misschien ben ik er nu "door" en gaat het vanaf nu beter. Dat ik mijn enthousiasme deel op bokt is dan misschien heel stom, zo komt het over of ik de ene keer dit, de andere keer dat wil... alsof ik werkelijk "niet goed in mijn hoofd ben" Clown

Maar geloof me, zo lunatic als ik misschien over kom, ben ik helemaal niet Ik ben een verstandig iemand, alleen een kletskous en een flapuit, alle goede en alle slechte dingen deel ik gelijk mee, terwijl ik die misschien voor me moet houden, zeker op een medium als bokt. Knipoog

Met deze Chad klikte het, en bij mij liep hij alles behalve met de staart tussen de beentjes, hij liep te marcheren als een jonge hengst, hij sloofde zich enorm uit en deed zó zn best voor me Ja

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:01

Oh ja, Nathalie2302: Magnum is denk ik 1.42, en Crown iets groter maar wel veel dikker. Voor jou te klein, ik ben 1.83m en zoals gezegd...... dan verdwijnt het paard onder je Haha!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:11

Afbeelding

Zeg nou zelf, dit is toch een mooi plaatje?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:12

Ja ok, beetje van verraf genomen Tong uitsteken Maar ik zie geen knijpende staart hoor

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:16

Ik werd al nieuwsgierig naar een foto van Chad Haha!
Leuk ding en combi zit wel goed geloof ik.
Ik zie ook geen knijpende staart...

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:20

ik denk, wat veel mensen hier bedoelen, dat je ws nu niet moet denken "dit is het, dit is een superbraaf paard". Hij is 3 jaar, net onder het zadel.
Geimporteerd ws....hier gekomen, hop beleerd....al met al best wat overdonderd ws.
Je hebt kans (want dat gebeurt gewoon veel), dat zo'n paardje op een gegeven moment ECHT lekker in z'n vel gaat zitten en je dan toch gaat uitproberen, puberen. Die leeftijd zit/komt hij gewoon straks.
Wat je bij veel Tinkers hoort, die nog niet zo gek lang hier zijn, basis ingereden zijn en hop de verkoop in, dat ze vaak wat overdonderd zijn en dat ze later gewoon als een blad aan de boom omkeren. Je zou niet de 1e zijn waar dat mee gebeurt.

En omdat je al meerdere vervelende ervaringen hebt met paarden zullen mensen hier ws zeggen "weet wat je doet ook al lijkt het nu zo geweldig en leuk allemaal!". Ws is het Tinkertje die je leuk vindt nu nog niet helemaal "zichzelf". Misschien ook wel, maar de kans bestaat ook heel goed dat hij nog erg zal veranderen.

Ik zelf denk in dat geval ook...waarom niet een wat meer doorgewinterd paard, die hier bijv al langer is, de normale dagelijkse dingen allemaal al lang kent, die je goed kunt gaat proberen en evt een proefperiode voor afspreken?!?
In jou geval had ik dat denk ik gedaan.

En denk dat een aantal mensen die hierboven schrijven dit ook bedoelen...zonder je hierbij te willen aanvallen hoor!

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:20

Leuke cobinatie hoor. Ziet er goed uit. Ik zie inderdaad ook geen knijpende staart.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:21

snowdon schreef:
Ik werd al nieuwsgierig naar een foto van Chad Haha!
Leuk ding en combi zit wel goed geloof ik.
Ik zie ook geen knijpende staart...


Dank je Ja

Ik hoop het zoooooo he, ben stiekum toch wel verliefd op hem Bloos

Dat gevoel dat je hebt "dit is um" dat had ik gelijk bij hem, ook al bekeek ik hem als laatste. Hij deed zo heerlijk stout met opzadelen, gewoon omdat hij wat wantrouwend was wie ik was, je moet hem echt voor je winnen, en ik geloof dat ik zijn vertrouwen snel had gewonnen, want bij het weggaan gaf ik hem nog een kroel en toen gaf hij gelijk een kus Lovers

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:23

Mag ik vragen wat hij dan deed met opzadelen?
Mijn ruin is nog altijd wat 'moeilijk' met opzadelen.... Dat was hij bij hun al.

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:24

@Barmat- bedankt dat je het uitlegt al ben je mij (of iemand anders trouwens) uiteraard geen uitleg verschuldigd. Het kwam inderdaad erg "hak op de tak" over (maar ja..conclusies trekken uit momentopnames op bokt is hoe dan ook "gevaarlijk") en ook een beetje "gedwongen", zo van "en NU moet er een braaf, bomproof paard komen" en een tinker is HET. Zou het alleen zo sneu vinden als je weer een teleurstelling te verduren moest krijgen, vandaar dat ik ook vertelde over de eigenaresse van mijn bijrijdtinker omdat zij wel degelijk teleurgesteld is terwijl IK Emily helemaal geweldig vind....laat het dus alsjeblieft een paardgebonden keuze zijn en geen rasgebonden keuze. Deze paarden zijn natuurlijk ook nog maar net onder het zadel en je komt op afspraak dus je weet niet of ze voor jij kwam bereden/gelongeerd of wat dan ook zijn...bij jouw thuis kan het natuurlijk heel anders zijn vooral omdat ze nog zo gruwelijk veel moeten leren.

Het is inderdaad vervelend dat ze er op de site geen stokmaten bijzetten. Na de reacties hier gelezen te hebben, heb ik zelf besloten dat ze te groen zijn voor de tijd die ik heb en het voor mij niet verstandig is. Heeft iemand misschien suggesties voor een betrouwbare stal die een bezoek waard zou zijn?