[TI] tinker onder het zadel rijden!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

peardemegje

tinker onder het zadel rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 21:36

hoi wie weet hoe een tinker rijd als je met zadel rijd?

heeft iemand ervaring op een tinker en op een kwpn-er?

is hier veel verschil tussen?

rijden tinkers fijn?

hoe rijden ze met dressuur en met springen?

ik hoor het hoop ik wel!

groetjes auke

FenDT

Re: tinker onder het zadel rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:39

Dat verschilt toch bij elk paard? Clown De een gooit hoog op de ander niet enz. enz. enz.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:40

precies...zou zeggen: probeer het eens uit Knipoog

peardemegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 21:40

ja dat klopt maar ik heb namelijk gehoord dat tinkers heel anders rijden dan kwpn-ers vandaar dat ik het vraag...want misschien kan ik 2 tinkers gaan verzorgen en er op rijden daarom vraag ik het

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:46

Oke...nou probeer het is uit...ze zijn over het algemeen breder en kleiner dus dat zegt ook wel wat....op de ene zit je alsof je op een leunstoel zit terwijl de ander weer hoog opgooit enz enz...Knipoog Probeer het eens uit....of kijk in het topic van barokke paarden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:03

RUI --> TI.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:27

Ik heb een tinker die zelfs van dag tot dag kan verschillen.
De ene dag heeft ze er zelf zin in en zit je op een heerlijk dressuurpaard, de andere dag zit er een kop op en is het echt een knol.
Zelf vind ik buiten het wat bredere lijf er weinig verschil in zitten, paard is paard, basis kunnen ze allemaal.
Zonder zadel zit ik wel liever op een tinker.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:37

Gewoon uitproberen Ja
Toen ik voor een tinker ging zoeken kwam ik heel veel verschillende tinkers tegen. Ik heb op ene gezeten die heel korte, snelle pasjes maakte, ene die heel hoog opgooide, maar de meeste hadden wel ruime gangen. Mijn eigen tinker loopt heerlijk, is doe bijna alleen doorzitten, dat zit super.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:26

mijn oude leasetinker reed zo ontzettend fijn, de draf kon je zo goed doorzitten dat het net galop leek.

En pim van de manege (kwpner) rijdt ook fijn, maar meer zoals een gemiddeld paard.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:17

Ik heb voordat ik mijn eigen tinker kreeg, eigenlijk voornamelijk kwpn'ers gereden.

En ja, tuurlijk zit er verschil in.
Ik heb heel bewust gezocht naar een tinker met wat ruimere gangen. Had op 2 tinkers gereden die toch wel heel kort waren in hun gangen. Verder zijn tinkers gemiddeld genomen wat minder soepel in hun lichaam.

Af en toe kan ik me daar best aan ergeren hoor. Er zit gewoon wat minder aanleg in, over het algemeen. Nu heb ik het voornamelijk over dressuur.
Nou vermaak ik me prima hoor op de rug van mijn tinker. En heb ook zeker geen spijt van mijn keuze.

En de ene tinker is de andere niet. Met kwpn'ers hetzelfde.
Tuurlijk kan het zo zijn, dat je een tinker treft die hartstikke soepel is, en een kwpn'er die stokstijf is in zijn lijf.

Kan alleen oordelen op basis van mijn eigen ervaringen. En ik vind wel dat er verschil in zit. Maar vergis je niet in het tinkerras. Ze kunnen véél meer dan je denkt!
Zou mijn tinkie voor geen goud in willen ruilen. Ze zijn heerlijk veelzijdig en hebben veel in hun mars.

Mijn tink kan alleen absoluut niet springen, maar ik heb al verschillende tinkers gezien die het tegendeel bewijzen.

Haha!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:24

Ik reed hiervoor altijd op ee nGelderse merrie.
In hoogte verschillen ze niet zo heel veel. Maar de merrie neemt veel grotere stappen dan Blue. Op hem had ik het gevoel dat ik op een pony zat. Nu ben ik helemaal gewend en het verschilt niet zo heel veel.

Ieder paard, zowel tinker als KWPNer, is verschillend.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:17

Een ding is wel duidelijk, als je in de dressuur wat wil bereiken is een warmbloed gewoon makkelijker te rijden (uitzonderingen daargelaten). Een tinker kan ook zeker prima, maar moet er wel bij zeggen uit eigen ervaring dat het gewoon hard werken is. Krijg je ook veel voor terug, maar hard werken is het zeker.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:36

precies wat christah zegt!