[TI] Ervaringen met stoeterij gadedijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tinkervl

Ervaringen met stoeterij gadedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 13:51

Ik had een vraagje wie heeft slechte ervaringen met deze stoeterij.?
Ik heb zelf wel een hele slechte ervaring er mee gehad dus wilde eigenlijk weten of iemand anders die ook heeft gehad verhaal vertel ik persoonlijk wel... dus vraag maar als je wilt weten

groetjes iemand die wel om tinkers geeft..

Biancaa

Re: Ervaringen met stoeterij gadedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:38

Hai tinkerVl... Ik heb eigenlijk een hele goede ervaring met de stoeterij. Ik heb daar Noa vandaan en dat is toch echt wel de liefste tinker die ik tot nu toe heb gehad met een gouden karakter. Ik kan alles met haar doen, zelf buitenritten, met een groep naar het strand etc. Niks maakt haar uit.

Het nadeel daar is gewoon dat ze haar tinkers kwijt moest en daarvoor snel wilde verdienen. Het was dus bieden, akkoord dan nog diezelfde week ophalen. Verder eigenlijk dus geen rare dingen gehad....

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:41

KsVrPy ; Heeft ook haar tinker daar vandaan, En ook verder geen problemen ermee.

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:48

Even zoek hier op Bokt op Gadedijk.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:53

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:23

Ja... Ja Ik heb Patty daar ook vandaan. Hetzelfde verhaal als Biancaa ze moest snel paarden kwijt. Knipoog Ik ben zielsgelukkig met mijn Tinkertje en kan er alles mee doen. Ja Je kan gewoon merken dat ze goed is opgevoed en dat er veel mee gedaan is. Wat is jou slechte ervaring dan als ik vragen mag?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:24

Snel paarden kwijt....? Vanwaar dat dan, zijn ze gestopt?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:33

Ja ze moesten naar een andere locatie en ze konden niet alle paarden daar kwijt geloof ik.

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:28

mijn ervaring is best slecht
toen ik voor mijn tink ging kijken bij hun
was ik gelijk verkocht twister zou het worden maar
ik wou er nog wel een week over denken
nou ja eenmaal thuis en een nacht geslapen werd ik gelijk de vlgende ochterd gebelt door hen ''ja gaat het nog door en waneer kan ik hem komen brengen want er waren nog andere kopers en die zouden hem dan wel gelijk mee nemen'' bla,bla,bla
werd eigelik een beetje onderdruk gezet 2 dagen erna werd ik weer gebeld weer met het zelfde bericht
nou ja ik had nu wel er over naar gedacht en besloot hem te laten brengen
toen hij daar stond had hij heel raar ijzers voor en niet achter
erg vreemd maar die zouden eraf gaan als hij naar mij gebracht zou worden verder stond hj daar zonder deken en werd hij met een dikke winter deken naar mij gebracht in de traailer zeer zwaar bezweet kwam hij de traailer uit echt door en door nat en een door door natte deken
hij zag er ook wat moe uit en sloom maar dat zou door de rit zijn
de volgnde dag was hij nogsteets niet wat ik dacht echt goed en liet zijn hoofd nogsteets wat laag dragen dus de dierenats erij
ja hoor vette brongietes (sorry weet niet hoe ik het typen moet)
ik met de man gesproken en zei ''dit kan wel even duren waarom heb je niet eerder gebelt ? '' maar goed ik uitgelegt dat ik hem nu net de 2de dag had enzo
het scheen dus dat hij al een paar dagen zo geweest moest zijn
o' oke dat is niet zo mooi nou ja naar 3 weken goede zorg en veel liefde is hij er wel bovenop gekomen maar goed erg leuk zo een paard net 2 dagen hebben en gelijk een rekening hebben van 350 euro erg fijn
en daar ook nog eens bovenop dat hij super erge mok had maar dat wist ik nog niet want hij wou dus echt niet zijn been geven of af laten spuiten en een gevecht van 5 man tegen 1 tinker was ik er eindelijk achter hoe erg het was
verder was mijn tink niet helemaal goed in het hoofdje hij viel me aan kon niet geborstelt worden of gereden
het heeft wel 1 1/2 jaar geduurt voor dat ik een rustig rondje kon stappen door de bak maar dat verhaal heb ik al eens eerder vermeld (als je het verhaal wilt weten kijk dan bij mijn eerdere berichten)
al m al heb ik toen hun gebelt om te vertellen wat er allemaal aan de hand was en hun zeiden dat hij vorkomen gezond was toen hij daar stond
ik begreep er niets van kwam het dan door mij ? ben ik een slechte baas?maar nee kan niet want de dierenarts zei ook dat hij het allemaal al daar gehad moest hebben
en over de vorige eigennaren hebben ze ook egloen want hij zou gelijk uit engeland bji hun terecht zijn gekomen
maar niets daarvan is waar beetje jammer allemaal maar goed
als ik nu kijk ben ik wel weer blij dat ik hem heb en we zijn nu grote vrienden en hij is gezond duseigeijk klagen mag niet meer maar goed ik wou het toch nog even kwijt Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:43

Bij ons zeiden ze ook dat de volgende dag al mensen kwamen kijken. Bloos! Volgens mij liegen ze daar over zodat ze snel paarden kwijt raken... Maar dat durf ik niet met alle zekerheid te zeggen...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 08:14

Hier op stal ook een hele slechte ervaring. Vrouwtje had een cob gekocht bij Gadedijk. Ook deze kwam met een dikke deken aan, terwijl ik duidelijk zag dat hij een fixxe wintervacht had. Maar nee hoor, die deken had hij al maaaaanden op (spiksplinternieuw). Paard stond dus de hele dag te zweten. Daarnaast was hij ernstig ziek. Wormenbuik, schurft, luis, en bloedarmoede. Ik heb het wel 10x tegen de eigenaresse gezegd, maar die belde iedere keer met Gadedijk, en die zeiden dat IK het fout had en dat het paardje kerngezond was. Het heeft bijna een maand, en een paardenleven geduurd voordat er een dierenarts kwam kijken. Paard bleek al lange tijd ernstig verzwakt, en bloedarmoede door de wormen. Volgens de da was het paard ws nog nooit ontwormd. Het heeft lang geduurd en uiteindelijk is het dier wel opgeknapt. De kosten waren skyhigh. Toen het dier eindelijk weer lekker in zijn vel zat bleek hij niet echt ingereden en TE sterk voor de nieuwe eigenaresse. Dus heeft ze opgebeld dat ze hem konden halen. Dat wilden ze wel, maar tegen de helft van het geld. Het heeft uiteindelijk heel veel soebatten gekost om dat dier weer terug te krijgen naar die stal.Één en al ellende dus, inmiddels heb ik wel meer verhalen gehoord, maar dat is horen van en daar doe ik hier geen uitspraken over.