[TI] Eindelijk bevestiging over Duncan's oog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Christah

Eindelijk bevestiging over Duncan's oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 10:45

Weet niet goed waar ik het neer moet zetten, maar ik moet het toch even kwijt.

2005 en 2006 zijn voor Duncan geen geweldig jaren geweest. Hij heeft echt vanalles gehad, had de dierenarts keer op keer weer op de stoep staan.
Gelukkig gaat alles nu goed, behalve zijn oog. Die schade blijft.
Het is van de ene op de andere dag zomaar blauw geworden, eerst begon het onderaan, en later was zijn hele oog helemaal blauw.
Afbeelding
Ondertussen heeft het alle vormen gehad en heeft hij allerlei medicijnen, druppels en zalfjes gehad.

Er hebben wel 6 dierenartsen naar gekeken in de loop der tijd, maar niemand wist wat het was.

Nu wilden ze het bovenste laagje hoornvlies eraf halen en dan zijn oog dichtnaaien. Het was een poging, maar kon ook verkeerd uitpakken. Dat heb ik niet laten doen. Ik had er absoluut geen goed gevoel over.

Nu was het na verloop van tijd, met behulp van wat zalf, een stuk verbeterd. Het blauwe zat nu alleen rondom. Niet meer in het midden, en Duncan kon er duidelijk weer wat mee zien.
Nu zij mijn hoefsmid dat ik toch nog maar eens met de DA moest gaan overleggen voor wat andere zalf, hij was ervan overtuigd dat het beter kon. Dat heb ik dus gedaan, en ik heb een of andere zalf gekregen die eigenlijk voor koeien is met een onsteking oid. aan de uier. Wonderbaarlijk. Het blauwe verdween echt een heel stuk. Maar ik mocht de zalf maar tijdelijk geven. Daarna kwam het dus weer stukje bij beetje terug.

Zou heb ik steeds beetje aangemodderd. Af en toe die zalf gegeven, en dat werkte best redelijk.

Nu kwam er gister een oogarts op de kliniek, dus ik ben met Duncan daar naartoe gegaan. Wat een gedoe, Duncan is absoluut niet gewend om in de trailer te staan. Helemaal bezweet kwam meneer aan.
De oogarts heeft er naar gekeken. Ze weet niet precies wat de oorzaak is, maar er was geen drukverschil in beiden ogen, dus dat was heel positief. Wel kon ze zien dat hij met dat oog minder kan zien, hij heeft een ontsteking in het oog gehad, maar dat is nu allemaal helemaal rustig.
Een van de dierenartsen die Duncan helemaal in het begin behandeld heeft, was erbij. En was ontzettend verrast. Hij vond het een enorme verbetering.
En we moeten gewoon verder gaan met hoe we bezig waren. Af en toe die zalf erin om de boel stabiel te houden. Als het zou veranderen moesten we meteen contact opnemen, maar ze hoopten dat dat niet zou gebeuren.

Jeetje, was best opgelucht. De bevestiging dat alles nu rustig is. Alle onstekingen weg zijn. En dat we het op deze manier stabiel kunnen houden.

Zal eens kijken of ik er een foto van kan maken, zoals het er nu uitziet.
Geen tranen meer, geen knijpend oog. En hij kan er duidelijk weer wat mee zien.
Lachen Ben opgelucht. Hopelijk gaan de komende jaren weer gewoon voorspoedig. Al die tegenslagen ben ik nu wel zat!

Maar meneer zit tegenwoordig weer kiplekker in zijn vel!
Afbeelding

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Re: Eindelijk bevestiging over Duncan's oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:52

Wat een verhaal zeg!
Maar hoe komt hij aan die ontsteking in zijn oog?
Hopelijk dat het nu wat stabiel blijft, geloof best dat je genoeg hebt van al die tegenslagen.

Veel succes gewenst, en Duncan is een hele mooie tinker!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 10:54

Ze hebben geen idee hoe hij er aan komt. Maar er hebben meerdere ontstekingen gezeten. Blijkbaar zowel in het oog, als in het hoornvlies. En er zitten nu nog scheurtjes in het hoornvlies. Gelukkig niet in het centrum van zijn oog, maar alleen onderin. Dat is zijn geluk. Daardoor kan hij nu nog wat zien.

Lachen Verder is het allemaal een groot raadsel.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:46

Jeetje zeg wat een verhaal... een rot idee dat ze niet weten hoe t komt.
Hopelijk blijft het nu goed gaan en kan hij toch nog lekker blijven zien door dat oog.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:52

Zoo, Rot dat ze niet weten hoe het komt!
Hopen dat het beter/of zo blijft!
Succes Lachen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:55

naar verhaal, gelukkig gaat het nu weer beter...

maaruh.. wat een witte tinker voor deze tijd van het jaar!!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:57

Die foto is geloof ik niet van nu?

Wat een naar verhaal trouwens, blij dat het beter gaat!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:00

tja daar twijfelde ik ook over, want anders... hoe rijg je het voor elkaar (tips graag!!)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:17

wat fijn voor je dat het in ieder geval weer beter gaat met Duncan. Hoop dat het oog zo goed blijft met wat zalf. Wel jammer dat ze niks kunnen vinden of niet weten waar het vandaan komt. Misschien dat het nog komt... Wel top dat hij zich weer lekker voelt en dat het te zien is aan hem!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 07:06

Wat raar, dat zoiets opeens op komt zetten ?! En dat er niemand is die een duidelijke diagnose kan stellen !?
Fijn dat het nu inderdaad stabiel blijft, merk je er met rijden niks van ?
Hoe dan ook : het is en blijft een heeeeeerlijke kerel !!! Knipoog

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 09:26

Dankjulliewel! Lachen

Tot nu toe lijkt het heel stabiel. Ook geen traanvocht meer ed.
Lachen

Foto is een paar weken oud. Maar als ik op een willekeurige mooie droge dag foto's van mijn vent maak, dan is hij gewoon wit hoor.
Een deken doet wonderen!! Knipoog

Hij heeft een hele droge wei, dus geen blubbervoeten. En onder de deken blijft hij ook mooi schoon.
De opgedroogde zandkorrels borstel je eraf en je hebt een wit paard! Zeker als er ook nog een zonnetje op schijnt.

In de zomer ziet hij er vaak viezer uit hoor! Nagelbijten / Gniffelen

Of na het rijden, lekker bezweet en dan lekker gaan rollen als het die dag nog geregend heeft.
Duncan is ook vaak vies hoor!
Afbeelding

Lachen Toch blijft het een heppie mannetje!

paardencoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:18

Fijn dat je nu meer weet,akelig als het erop lijkt dat je paardje blind wordt...Goed dat je je gevoel volgde toen de dierenarts voorstelde om het oog dicht te naaien.
Hopelijk verbeterd Duncans oog nog meer,beterschap gewenst!