Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Coco_Dipsy schreef:Hoi,
Hoe oud is je tinker?Galopeerd hij in het weiland wel dan?
Wat wij zelf wel eens doen is via een klein kruisje laten aanspringen en dan proberen door tegaan.
Het word denk ik toch veel oefenen.

Sies schreef:Rijdt je al met hem buiten? Vaak gaat het in het bos wel met een ervaren paard voorop dat aangalopeerd

maar ik denk nietd at hij dat nog snapt.

maar nat hoeft niet altijd glad te zijn dus het hoeft geen probleem te zijn, maar als de bak zwaar is dan zal ie er zeker meer moeite mee hebben 
en dus niet alleen een keer gaan stappen na werk in de bak 
). Dus gaat ie harder meteen terugnemen en opnieuw proberen en dus niet laten rennen
maar dat komt pas later

en verder gewoon lekker blijven oefenen het kwartje valt vanzelf een keer

grid schreef:
Ik begrijp dat ie dus wel in galop ging en niet die ander die er vandoor ging achterna ging
daar moet je toch alleen maar HEEL blij om zijn dat ie mooi bij jou bleef
![]()
En nog een vraagje: Waarom ga je voornamelijk alleen nà het bakrijden even buiten uitstappen? Je geeft al aan dat ie het leuker vindt, dan zou ik dus lekker regelmatig buiten gaan RIJDEN als afwisseling en dus om galop te oefenenen dus niet alleen een keer gaan stappen na werk in de bak
![]()
, maar hiermee probeer ik te zegegn, dat hij dus ook niet achter een andere wil aan galoperen 
suusje26 schreef:En ik doe ookz eker rustig aan,.. en is ook niet zo dat hij meteen hoeft, maar ik denk dat ik ;anger wacht dat hij het dan helmaal niet doet, en hij hoeft ook zeker geen 10 rondjes achter elkaar,.. al doet hij maar 20 galopsprongen, dan ben ik al blij

je kan h em ook aan de long doen want met jou er op is nog moeilijker.. dapperdier schreef:suusje26 schreef:En ik doe ookz eker rustig aan,.. en is ook niet zo dat hij meteen hoeft, maar ik denk dat ik ;anger wacht dat hij het dan helmaal niet doet, en hij hoeft ook zeker geen 10 rondjes achter elkaar,.. al doet hij maar 20 galopsprongen, dan ben ik al blij
Geen zorgen hoor.. blijven rijden, buiten en in de bak en je zult zien dat hij steeds meer balans krijgt en dus ook zal gaan gallopperen, ik heb het vaker gezien. Echt waar. Je hebt er alleen wat gedudl voor nodig. Elk paard zal galopperen, daar zijn het vluchtdieren voor. Maar liever dat ze het doen uit plezier dan als vluchtgedag
Jij en je kanjer komen er wel!

sorry had t verkeerd begrepen, uit je verhaal leek t net of je bijna alleen naar buiten ging om uit te stappen na t rijden in de bak