Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Biancaa schreef:ja de wond is echt groot, hij is iets van 3 cm breed, gaat iets van 4 a 5 cm diep (lijkt ook steeds dieper te worden) en gaat ook 5 cm zeker onderhuids door. Niet echt fijn dus...
Dank je wel voor je advies, heb je ook nog een toelichting waarom niet? Zou dat ook graag willen weten, dan kan ik dat afwegen.
jipje_niekje schreef:Je kunt wel het stukje rond de wond scheren, dan komen er ook geen haren meer in. Helemaal scheren zou ik nu niet meer doen.
Kun je haar niet in een open stal zetten, dat het wat meer de temperatuur van buiten ofzo heeft? Is ook maar een idee en ik weet ook niet of het kan.
Misschien kun je zalf op de wond doen tegen wildvlees groei en er niet meer met de spuit in om te spoelen. Tegen mij zeggen ze altijd, betadine is in het begin wel goed, maar daarna niet meer want dan is alles al schoon en krijgt de wond geen kans meer om te helen.
Mijn paard heeft namelijk ook zo'n soort wond gehad en ik heb er uiteindelijk een soort poeder op moeten doen wat tegen wildvleesgroei was en om de wond een beetje te laten opdrogen, zodat hij goed kon gaan helen.
In ieder geval succes!
Biancaa schreef:en advies gevraagd...
Ik heb vandaag even foto's gemaakt van Noa haar wond, het ziet er niet echt lekker uit. Ik meot van de DA koelen en dan schoonspoelen van binnen met Betadine oplossing. Ik heb zelf het gevoel dat ik met het spoelen meer aanricht dan dat ik verhelp. Ik moet dan met de spuit helemaal naar binnen en dus dan uitspoelen. Ik heb het gevoel dat ik dande wond meer open laat omdat ik er elke keer met de spuit in ga zitten "porren" als ik gewoon koel met de slang erp, spuit ik dus de wond ook helemaal schoon alleen niet van binnen.
Dus graag tips, zouden jullie Noa scheren of juist zo laten omdat het haar ook wel weer de wond beschermd.
ikke20 schreef:zou een stukje wegscheren of knippen. verder het uitspoelen is juist om ontsteking te vermijden. doe je dat niet zit er straks een ontsteking in. de wond moet van binnenuit dicht groeien als het eerst buiten dicht groeit blijven de bacterieen binnenin en kunnen ze niet weg dus wordt het een onderhuidse ontsteking. dus gewoon blijven spoelen
Maar de foto's vind ik redelijk

snowdon schreef:Ben ik de enige die de wond wel mee vind vallen? Of ben ik TE ernstig gewend geraakt....
Ik schrok wel van de diepte van de wond, die je beschreef...Maar de foto's vind ik redelijk