Ik had Noa verplaatst naar een stal iets verder weg dan waar ik stond. Een rustige stal waar ik bijna alleen kwam te staan. Waarom iedereen wegging, daar had de eigenaar wel zijn reden voor. Ik had Noa daar dus neergezet, ze kwam bij de shet en welsh van de eigenaar te staan. Dat was eerst een beetje jagen op elkaar maar verder ging het goed.
Totdat ik wegging, het schijnt dat de shet Noa zo heeft opgejaagd dat ze door het houten hek is gegaan. Nadat hij de paarden had gepakt, heeft hij Noa op een stuk neergezet waar alleen drab lag en ze tot over haar enkels wegzakte. Ik kwam aan en vond haar daar dus. Nou ja geen probleem voor een keer... Ik heb haar even verzorgd en op stal gezet aangezien ze net nieuw was en ik haar dus niet buiten wilde met dat vuurwerk. Dat was ook geen probleem. toen ik haar binnen zette, lag er nog stront in van meer dan een maand geloof ik, want de schimmel lag er huizenhoog op
dus mijn gevoel zei al dat dit niet klopte... Toen ik vandaag aankwam... Ik had gisteren al gezegd dat ik Noa niet meer op dat stuk wilde hebben, een beetje modder oke, en als ze er zelf voor kan kiezen ook, maar niet alleen maar drab. Ze stond weer op dat stuk, weer tot haar enkels in de modder. zonder water, hooi of wat dan ook. Ze stond dus gewoon de modder te eten! hij had al een opmerking gemaakt dat een meisje uit zichzelf hooi had gepakt en dat kon niet hoor! Anders zou zijn hooiberg zo leeg zijn, tja als je helmaal niks geeft, dan doe je wel lang over die berg
Ik ben snel naar huis gegaan en heb 4 verschillende stallen afgebeld of ik kon komen kijken. Ik ben dus bij 4 langsgeweest en ik heb er nu 1 gevonden waarbij de overdag naar buiten kan en 's avonds binnen staat. Ik ben haar gelijk gaan halen. toen ik op die stal aankwam, zag een stalgenoot een wondje bij Noa haar been. Dat was me door alle commotie nog niet eens opgevallen. Ik heb Noa even op stal gezet, alles uitgeladen en ben toen haar wondje gaan schoonmaken, maar dat wondje bleek wel iets groter te zijn! Ik heb gelijk de DA gebeld om langs te komen. Deze heeft wat haren weggeknipt en er kwam een wond onderuit van 3 cm breed, meer dan 2 cm diep (door verschillende lagen heengegaan zij hij) en de huid had dus onderhuids losgelaten tot wel 5 cm!!! De DA heeft alles schoongemaakt en Noa heeft Antiobiotica gekregen. Morgen komt hij weer kijken en dan gaan we bepalen of we de wond gaan spoelen of juist zo min mogelijk aan gaan doen. Ik mag ook niet meer draven, alleen stappen. Hij zei dat er anders lucht onder de huid kon komen en dat daarbij de huid tot de schouder zou kunnen loslaten! Ze mag niet naar buiten (hij zei, tja tinker, geheid dat die in de troep gaat liggen rollen) en moet zoveel mogelijk boxrust houden. Ik mag dus wel rijden, maar alleen stappen om haar niet te stijf te laten worden.
Wat ik heel lief vond daar, was dat de eigenaar van de stal gelijk stond mee te denken over hoe we haar bezig houden en dat ze ook wat beweging krijgt. Ook over haar verzorging enzo. Een stalgenoot kwam gelijk met een berg hooi en kuil aan, want de DA had gezegd dat ze nu absoluut geen stro mag eten vanwege koliek. We hebben de stal wel iets verhoogd met stro, anders was de kans dat ze op de koude vloer ging liggen of op natte plekken. Nu lag ze hoog en zorgen we ervoor dat ze genoeg hooi en kuil heeft om te eten. Deeigenaar zou vanavond en vannacht ook voor de zekerheid even bij Noa kijken, zo houdt hij haar in ieder geval in de gaten.
Nou goed begin weer van een nieuwjaar
sterkte ! 
sterkte geef maar een dikke zoen aan noa van mij
Ik hoo pdat de nieuwe stal wel een beetje bevalt..
en veel sterkte met Noa