[TI] Typisch Tinkergedrag ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_1995

Typisch Tinkergedrag ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 18:27

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-06 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie.

maflingergek

Re: Typisch Tinkergedrag ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:38

tja ik heb er maar 1 en die doet dit dus niet nee... haha

WinnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:47

yep, mijn tink en zijn vriendinnetje doen dit ook bij elkaar.

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:58

De mijne heb ik het nog nooit zien doen bij elkaar...
Geen typisch tinkergedrag voor hen dus..

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:58

Ja hoor mijn tinkermerrie en haar verkering (tinkerruin) doen dit ook bij elkaar. De andere 3 niet.

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:20

de tinkers van ons op stal zijn gek op kriebelen maakt niet uit waar sokken of rug waar ze maar jeuk hebben en ze doen het alle 9 geen uitzondering zelfs de veulens goen het bij elkaar

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:23

Ja ja ik heb het de tinkers hier ook bij elkaar zien doen... érg grappig en ik had het nog nooit eerder gezien! ze weten gewoon van elkaar dat dát het plekje is wat vaak jeukt Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:26

Hihi nee nog nooit eerder gezien, Jes doet dit bij haar zelf Tong uitsteken
Maar goed, er staan dan ook geen andere Tinkers bij haar.
Wat grappig zeg!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:44

Hi hi ja paarden gaan bij de ander kriebelen op de plek waar zij zelf jeuk hebben in de hoop dat de ander dat terug doet Ja

Hebben ze beide dus geen jeuk aan de sokken dan doen ze dat dus niet Knipoog

Zie je bv ook goed bij paarden met zomerexceem --> die gaan enorm hard kriebelen/ bijten bij de ander omdat ze zelf zo'n jeuk hebben en t dus volgens hen wel harder mag ... helaas vind de ander t in dat geval vaak niet meer fijn en loopt die weg waardoor exceem-ertje maar weer een ander paard opzoekt of tegen boom/ muur/ stal gaat schuren ...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:33

ja ik herken het biggels en lonan doen dit af en toe ook bij elkaar, grappig is dat he.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:59

Wel aan hun eigen sokken, maar niet bij elkaar. Wel gewoon lekker op de rug, hals en flanken kriebelen. Ken het dus ook niet als typisch tinker.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:17

Wat een grappig gezicht!

Fay gaat staan stampen als ze jeuk in de sokken heeft.
Als ik bij haar in de stal op mijn hurken ga zitten dan wil ze met haar mond naar haar sokken achter en doet dan net of ze er niet bij kan op de hoop dat ik het weer voor haar doe (maar dan met m'n handen hè), de slimmerik!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:04

ja, dit ken ik Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:41

aaaha, er gaat een lampje bij me branden. Ik vroeg me steeds af waarom mijn tinker soms zo geobsedeerd lijkt door de benen van zijn liefde. Maar dan heeft 'ie dus zélf jeuk! Z'n liefde begrijpt het niet helemaal en begint rare bekken te trekken als m'n tink een partijtje wil beenkriebelen. 'K heb d'r nog grappige foto's van, zal ze eens opzoeken.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 01:19

Jordy doet dat niet, wel probeert zijn shetten-vriendinnetje het af en toe bij hem. Maar ach, die is ook bent, die zal wel een identiteitscrisis hebben Haha!
Jordy wordt echter vooral heel boos als een ander paard aan zijn benen wil zitten. Zelf krabben aan zijn sokken doet hij trouwens ook nooit.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:28

Boya schreef:
Wel aan hun eigen sokken, maar niet bij elkaar. Wel gewoon lekker op de rug, hals en flanken kriebelen. Ken het dus ook niet als typisch tinker.

Hier precies hetzelfde: wel aan de eigen sokken maar niet bij elkaar. Niet dat mijn Shet veel sok heeft maar zo in de winterperiode doet hij goed zijn best op zijn sokomvang Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:11

Jammer dat ik er op deze pc geen plaatjes van heb, maar mijn tink 'doet' het ook.
Er zijn geen andere tinks voor handen dus doet ze 'het' met shetten of een lief dravertje.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:00

Sally en Indy doen het ook bij elkaar!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:59

Mijn 2 tinkermutsen (moeder en dochter) doen het ook bij elkaar.
Bij de vorige stalling stond mijn merrie met een andere tink samen,en die deden het ook bij elkaar.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 23:42

Na het lezen van jullie reacties doen Tinkers dus best wel graag in de sokken van een ander Tink bijten, scrubben...

Maar op zich is het best wel gewaagd hoor, om met je neus in de sokken van een ander peerd te duiken...

Schijnbaar is het dus een hele normale gewoonte om het te doen, leuk !! Hebben we toch bijzondere paardjes, maar dat hadden jullie schijnbaar al in de gaten, anders was het jullie niet opgevallen Knipoog

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:50

Haha, wat schattig !!! Lovers Ik ken een Tinker, die gaat rustig helemaal in de knoop liggen om lekker aan zichzelf te gaan knagen. Vork Die helpt zichzelf van de jeuk af. Helaas heeft hij wel (ik weet niet of hij het nu nog heeft, tijdje terug wel) hele ernstige mok gehad in zijn sokken, dat komt vaker voor bij Tinkers (ik ken er nog eentje die het ook heeft). Verdrietig Hij heet Simba, en is een zoon van The Lion King. Dat is een dekhengst uit Engeland of Ierland (dacht ik) met de meeste sokken van dat land !!! Cool Simba heeft ook enorme sokken. Daar blijft natuurlijk veel zand en troep in hangen, die eigenaresse rijdt met hem in het bos en duin. Dat zand blijft hangen en gaat schuren enzo, logisch dat je dan die mok enzo krijgt... Scheve mond Die andere Tinker die ik ken die ook die ernstige mok heeft, reed ook dagelijks door het duin enzo. Verder heb ik het nooit eerder gehoord, maar ik ken ook niet zoveel mensen met Tinkers. Knipoog

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:17

Maxielover schreef:
Dat zand blijft hangen en gaat schuren enzo, logisch dat je dan die mok enzo krijgt... Scheve mond Die andere Tinker die ik ken die ook die ernstige mok heeft, reed ook dagelijks door het duin enzo. Verder heb ik het nooit eerder gehoord, maar ik ken ook niet zoveel mensen met Tinkers. Knipoog

De zand is de oorzaak niet van de mok hoor, ws dringt het zand niet eens door tot de huid vanwege de dikke sokken. Meestal komt het van binnenuit of wordt het veroorzaakt door een mijtje die die lekkere warme sokken prettig vindt.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:47

Toevallig zag ik het gisteren ook, mijn grote brede merrie, begon in de piepkleine beentjes van mijn shetje (8 maanden) te bijten, die was daar niet van gediend, en gaf beschaafde schopjes tegen Mirthe's neus. Zag er wel grappig uit.

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:05

ik denk dat jullie tinkers denken dat dat hooi is, die sokken. Omdat ze zo geel zijn. Mijn verzorgtinker heeft dit nog noiit gedaan, maar die staat ook niet met andere tinkers.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:49

Meen je dat nou, dat tinkers denken dat het hooi is? Als dat zo is, ik denk het niet, zou wel lastig worden voor paarden als ze het verschil tussen haar en eten niet kunnen zien Haha!