[TI] stoppen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 22:45

Ik loop er al een tijdje mee rond in m'n gedachten en misschien helpt het om het van me af te schrijven.
Ik twijfel of ik niet gewoon helemaal moet stoppen met de paarden. Of het niet beter is om Shak en Darlah te verkopen.

Ik heb steeds minder tijd, waardoor ik er nu maar een paar keer per week kom. Ze staan wel allebei op de wei en komen niks te kort maar in m'n achterhoofd is er altijd dat stemmetje. Dat ze eigelijk zoveel beter verdienen dan dit. Iemand die de tijd heeft om ze elke dag de aandacht te geven die ze verdienen, iemand die een paar keer per week met ze naar het bos gaat. Waar ze niks te kort komen..
Ik ben ook niet meer zo fanatiek als voorheen, rijden vind ik niks meer aan. Ik wilde graag lessen maar m'n ouders willen niet dat ik m'n geld daarin steek, en zelf loop ik steeds tegen problemen aan waardoor ik er alleen maar op klim omdat het 'moet' omdat ze anders stil staan.
En niet alleen dat, ook ben ik van mezelf niet meer zo fanatiek als eerst. Soms als ik tijd heb betrap ik mezelf erop dat ik helemaal geen zin heb om te gaan. De passie is een beetje weg. Eigelijk is het de laatste jaren steeds een beetje minder geworden.

Een bijrijdster heb ik overwogen maar ook dat is geen optie ivm ouders en familie waar de paarden staan. Die willen dat ook liever niet.
Het valt me ook behoorlijk zwaar om de dames echt te verkopen, of iig aan te geven aan m'n ouders dat het wellicht beter is. Maar het is wel in het belang van de paarden zelf, en dat is wel een schrale troost.

En misschien is het beter om er in elk geval gewoon een paar jaar mee te stoppen. Misschien komt het fanatieke ooit wel terug, kan ik ooit zelf een paard kopen en m'n eigen beslissingen maken.
Ik weet het niet. Ik weet ook niet waarom ik dit plaats, ff van m'n afschrijven.
Misschien hebben jullie er een andere kijk op, of vind ik nu eindelijk de moed om de knoop echt door te hakken.

Biancaa

Re: stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 22:59

Dan reageer ik gelijk maar, bokt lag er net uit, dus ik denk dat nog niet veel mensen kijken Lachen

Ik ken je gevoel zo duidelijk! Ik heb het meer dat ik dus elke keer ziek ben. Maak ik een afspraak om buiten te gaan rijden, ben ik weer ziek (had me er net zo op verheugd) wil ik wat meer gaan teuten, ben ik weer te moe (heb een chronische vermoeidheid). Dus Noa staat ook af en toe een aantal dagen stil. Ik weet dat ze goed staat, maar toch dat stemmetje...

Máár er is ook een stem die heel duidelijk zegt, als je erop zit, dan is het zo leuk. Als dalijk het veulentje er is, dan is er weer zoveel vreugde...

Er zijn in deze tijden zoveel mensen die kampen met tijdgebrek (helaas). Toch haal ik ook heel veel energie uit Noa. Als ik bij haar ben en ze legt haar hoofd op mijn schouder of knuffelt ze me, dan weet ik dat zij het toch ook goed heeft. Ik zeg altijd maar "een paard hoeft niet altijd gereden te worden" je kan er ook op andere manieren plezier van hebben. Probeer dat ook te blijven zien.

Wat als je nou tegen je ouders zegt, dat je het niet meer alleen kan en wil doen. Wat gebeurd als je dit dus tegen ze zegt? Zouden ze hun dan wegdoen? Of laten ze de paarden dan gewoon in de wei staan (menig paard die dit heerlijk vindt en hier alleen maar van kan dromen), het voorstel om dus een bijrijdster te nemen is dan toch niet zo gek (zeker voor tijdelijk). Je zegt gewoon dat het met werk/school niet lukt en dat je er gewoon graag iemand bij wilt, al staan ze bij familie, je ouders doen er toch ook niks mee (vooral zeggen dat je er dan geld voor gaat vragen, misschien gaan ze dan overstag Knipoog )

Ik zou me niet te druk maken over de paarden, die vermaken zich wel op de wei, zeker de wintertijd en het veulen in hun buik is zwaar. Als ze nu lekker niets doen, dat maakt echt niet uit.

Ga voor jezelf na of je geen winterdip hebt, of speel je er al langer mee? Ik wet van mezelf dta je al sneller gaat als je geoon wat mooier en warmer weer hebt. Ik rij ook niet lekker als die kleine van me aan de kant van de bak staat en blauw van de kou ziet. Misschien dat je meer buiten moet gaan rijden, misschien dat je een maatje hiervoor kan vinden (lekker samen kou lijden Knipoog )

Nou denk er goed over na, als je ouders die prachttinkers wegdoen, dan heb je niks meer. Later kan je altijd nog een paard/tinker aanschaffen, maar nu weet je wat je hebt en waarvoor je al die tijd hebt geknokt, dan begin je weer opnieuw. Een jaar op de wei is echt geen straf voor een paard hoor!!

Succes hoor en een dikke knuffel (niet te dik want ik heb net buikgriep gehad en boven de WC gehangen het hele weekend.... krijg je het dalijk ook)

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:03

Ja,ik weet niet wat ik moeten zeggen als ik het zo lees,
heb je een beslissing genomen alleen durf je het nog niet hardop te zeggen.

Veel sterkte met je beslissing ! Ach gut

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:16

Heej meissie,
ik sluit me vooral aan bij Biancaa..
verder wil je altijd helpen, keer lesje geven, evt shak of darlah wat verzorgen ofzo..
denk er vooral goed overna.. zet de negatieve en positieve dingen op papier en denk daarover na (heb ik ook bij emor gedaan)
desnoods doe je er 1 weg, dan heb je al wat meer tijd ''over'' en is het ''moet gevoel'' misschien wat minder..
ik had er ook ff een tijdje geen zin meer in met emor en cinta en school, nu heb ik cinta ''weggegeven'' aan een super bijrijdster en dat lucht mega veel op...
wil je nog praten ofzo dan hoor ik dat wel!

dikke knuffel! succes, sterkte!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:31

Mij komt dit ook bekent voor. Toen ik 17 jaar was heb ik 1 à 2 jaar niet gereden, maar toen is het weer gaan kriebelen en heb ik even een fries van iemand anders gereden en toen een eigen paard gekocht. Ook toen mijn fjord doodging zei ik: nu stop ik er helemaal mee, want ik reed toch al bijna niet vanwege tijdgebrek en weinig zin. Na 2 maanden heb ik toch weer 2 tinkerveulens gekocht omdat het weeeeeer kriebelde (dan hoefde ik ook niet te rijden) en dan kon ik er lekker mee bezig zijn als ik daar wel zin in had, want met een veulen kan je toch nog niet zo veel mee doen. Nu vind ik het weer leuk om te rijden, ong. 1 keer OHZ en 1 keer aangespannen per week.

Misschien is dat voor jou ook een optie om na het spenen van je veulens de moeders te verkopen en de veulens te houden. Dan heb je tevens nog een jaar bedenktijd wat je wil en dan weet je ook wat je hebt, want je kan de veulens zelf opvoeden en ze hebben niet zo veel aandacht nodig als een paard wat je in conditie moet houden met rijden en je kan ook het leukste veulen houden en de andere verkopen anders is het nog druk.

Onze pensionklant rijd haar paard ook niet mee omdat ze volgens mij geen zin meer heeft, maar ze kan hem niet verkopen, want dat vind ze zielig dus mag hij hier oud(er) worden. Hij is nog super fit en gezond en heel braaf, dus dat vind ik ook zonde van zo'n paard.

Succes met je keuze en misschien toch verstandig om het er met je ouders over te hebben hoe je er tegenaan kijkt met de paarden.
Ik denk ook dat de tijd van het jaar meespeelt. Ik vind het voorjaar ook veeeeeel leuker!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:37

het komt mij ook wel bekend voor

maar niet omdat ik van het begin geen zin had maar verschillende redenen
toen ik sil kocht zou hij voor mezelf een nieuw begin zijn, een kans een paard voor mezelf waar niemand wat mee te doen had waarmee ik (omdat hij hengst was) zijn kosten er uit kon krijgen in de vorm van dekkingen
sil was nog geen jaar dus had ik er een ruintje bij gekocht als maatje en mij eigen rijden weer op pijl te hebben met ik aan sil kon beginnen.
dat ging dus gelijk al mis
de plek waar ik woonde werd hem niet dus een heel geregel paarden weg ik weg enz enz
daarna onder weg naar stage (had net 2 weken de ponny onder zadel) kreeg ik een auto ongeluk waardoor ik dus weer niet verder kwam.
na een aantal maanden beloten dat die ponny maar door een ander gereden moest worden dus verzorger gezocht die hem had verder door gereden en ed voor een jaar lang.
toen nog een hoop financïele problemen de ponny verkocht met spijt

maar altijd nog sil waar ik inmiddels weinig hoop meer voor heb dat ie ooit dekhengst zou worden ivm zijn vooral niet indalede ballen.
maar toen hij 3 was al een paar keer wat geprobeerd met hem (zowel rijden als met zijn ballen) maar niets werd het hem wat.
het probleem is dat ik heb ook niet altijd bak tot mijn beschikking er ligt altijd een berg zand in
maar 1 a 2 maand geleden was ie leeg en kon ik beginnen na vol goede moet denkende een goede start gemaakt te hebben (bak weer vol gestort).
nu zakt de moed ook in mijn schoennen vooral ik er nu al minder zin in krijg er vol goedde moed heen te gaan van heb ik ruimte of niet.
en sil op een andere plek te zetten heeft ook niet veel nut gezien hij nog wel hengst is en die dieren als levensgevaarlijk worden bestempeld.
ik zit dus ook muur vast en met mezelf en met andere mogelijk heden
sil word nu 5 jaar en hij kent alleen nog maar de basis en dingen zoals het bos in gaan om te rijden word hem niet

ik denk maar zo het komt wel weer ik probeer altijd de moed er in te houden
en ik denk dat jezelf dat ook zou moetten doen

mischien werkt het al je jezelf een doel steld
mijn doel is dat ik uiteindelijk lekkere ritjes kan doen met sil en mischien af en toe eens een schow of iets dergelijks
probeer jezelf ook zo iets te geven om met je paardjes daar naar toe te werken voor mijn werkt het om de moed er in te houden dus mischien voor je zelf ook leg de lat desnoods voor jezelf wat hoger

sucses

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:27

Pfff, heftig Elke. Maar wel herkenbaar hoor, en dat zie je ook wel aan de reacties hier boven mij.

Ik heb ook wel 'ns schuldgevoel hoor, heb op het moment ook gewoon erg weinig tijd voor de paarden, met 2 kleine kids, een baan van 20 uur, een man Knipoog (die ook nog 'ns in ploegendienst werkt) .... Maar de paardjes hebben het goed, staan met z'n tweeen, hebben de ruimte, staan lekker bij huis dus contact genoeg, krijgen hun natje, hun droogje, hun knuffels ... en als ik tijd heb, gaat het zadel erop en ga ik er mee het bos in.
Keeva maakt een "gelukkige" indruk, krijgt natuurlijk straks weer zo'n kleine hummel om voor te zorgen. Kyara is een ander verhaal, daar moet ik mee aan de gang, dat is een ander geval. Maar dat is een jong paard, die heeft een uitdaging nodig.

Maar, als je de indruk hebt dat Shak en Darlah happy zijn, waarom je dan zo druk maken ? De tijd dat je er veel mee bezig bent komt misschien wel meer, en anders "gebruik" (klinkt zo oneerbiedig) je ze gewoon als fokmerrie, daar heb je toch ook je plezier van ?
Uiteindelijk zullen die twee bij ons ook voornamelijk fokmerrie zijn, die - als de tijd ervoor is - ook 'ns lekker mee op een bosritje gaan, of misschien in de toekomst nog 'ns voor de kar gezet worden.

Dus, als je (of je ouders Knipoog ) het kunnen blijven betalen, en Darlah en Shak geen ongelukkige indruk maken, waarom je dan zorgen maken ? Ach gut

Sterkte ermee, komt vast goed allemaal ... Ach gut Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:30

moeilijke beslissing..

is leasen niet een oplossing? De paarden worden niet verkocht maar staan toch een tijdje ergens anders..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:44

eerlijk gezegd heb ik niet de indruk dat je onze raad nog écht nodig hebt. Ik zag je titel en wist meteen waarover het ging: ik had het zien aankomen zeg maar...

ik wens je in elk geval veel succes met je beslissing.

ik zou nooit op het idee komen mijn paarden weg te doen. de geiten, ja misschien, de cavia's, de konijnen,... maar mijn paarden: dàt nooit! ik zie er ook geen probleem in dat je niet altijd zin of tijd hebt om te rijden. wat veel belangrijker is is dat ze goed staan, niks te kort komen...

maar het is je eigen beslissing natuuurlijk. en ik kan ook begrijpen dat dit voor jou misschien hetzelfde gevoel geeft als mijn konijtnjes en cavia's mij gaven: ik had geen tijd meer, voelde het als verplichting om hen te gaan voederen, terwijl dat hooguit 10 minuutjes duurde. Het heeft toch anderhalf jaar geduurd, maar uiteindelijk zijn ze nu allemaal weg op 2 cavia's na.

persoonlijk denk ik dat je zelf je knoop al hebt doorgehakt innerlijk, maar het nog niet kan en wil toegeven. Geef het iig wat tijd om er zelf aan te wennen, maar ook misschien om te veranderen van gedachten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:51

Ik kan me best voorstellen dat je, zeker met de winter op komst, vaak liever op de bank blijft zitten dan dat hele end te gaan fietsen om ze een knuffel en wat lekkers te brengen..

Ik denk aan 2 dingen:
*Zet ze samen op een plek en houdt ze aan als fokmerries. Dan komen ze niks tekort. Het spijt me, maar nu staan beide paardjes eenzaam te wezen tot het veulen komt en dat is gewoon geen ideale situatie voor een kuddedier.

*Lease of leen ze uit. Je hoeft ze niet te verkopen, blijft zelf eigenaar en toezichthouder, maar de kosten voor een luxere stalling en alle andere benodigdheden zijn voor de leaser.

Sterkte met je beslissing!

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:45

Heb PB gestuurd...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:23

Zelf heb ik dat probleem niet.. maar kan me er wel iets bij indenken... Ik ga helemaal mee in de reactie van Chubby.
IIg sterkte met het maken van een beslissing Ach gut

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:28

Ook ik ken dit gevoel een beetje. Ik voel me ook schuldig als ik een keer geen zin/tijd heb om naar mijn paardje te gaan, ook al weet ik dat ze niks te kort komt en het stiekem best lekker vind om een dagje in de wei te luieren.
En als ik er dan toch heenga dan vind ik het heerlijk als ik erop zit.

Ik ga mee met het advies van Chubby, waarom zoek je niemand om ze te leasen of toch een bijrijder? Praat er eens met je ouders over.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:24

Als ik je topic zo lees dan lees ik er tussen door dat je besluit eigenlijk al gemaakt is. Aleen kan je het nog moeilijk aan jezelf toegeven.
Maar om nu te zeggen dat het in't belang van de paarden is, tja ik weet t niet.
God weet waar ze uiteindelijk belanden na verkoop al zoek je nog zo een goede thuis. En of je ooit nog 2 van die superpaarden zult tegenkomen.
Mijn Sweety staat nu ook al 7 maanden stil eerst door Déclan nu door mijn werk (werk gemiddeld 46 uur per week)
Ook met dyco en Déclan doe ik nu zo goed als niks. Ze staan gewoon lekker te genieten op de wei. s'ochtens ga ik voeren s'vonds mijn moeder (gelukkig wilt ze dat doen) Ze vinden het echt niet erg dat ze lekker mogen niksen. Ik zal ze dus ook zeker nooit om die reden verkopen. Het is natuulijk wel makklijker voor mij omdat t mijn paarden zijn en ik kan doen wat ik wil.
Maar denk goed na, wat je verkoopt ben je voor altijd kwijt ...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 21:28

bedankt voor alle lieve reacties. Helpt wel om de boel een beetje op een rijtje te zetten.
Net als een nachtje erover slapen trouwens Lachen

Het is eigelijk begonnen sinds Kaylen weg is. Vanaf toen ben ik een beetje in een gat gevallen, vanaf toen was de wei opeens zo leeg, hoewel ik me voor hem geen beter plekje had kunnen wensen hoor Lachen ik denk nog wel beter dan dat ie het hier zou hebben.
Maar ik weet niet, vanaf toen is het gewoon allemaal wat minder geworden zeg maar.

Ik heb het er met m'n ouders eventjes over gehad (het vervelende is dat de tranen steeds weer komen zodra ik erover begin Clown )
Maar goed, heb gezegd dat ik sowieso de paarden een tijdje samen wil hebben om te kijken hoe dat gaat. Alleen denken m'n ouders dat geen van beide ooms er een paard bij wil hebben op de wei (+ 2 veulens nog straks).
Nouja, ik ga het gewoon vragen, niet geschoten is altijd mis toch.

Het klopt dat ik er inderdaad al zo'n beetje over uit ben, ik denk dat het voor mij ook beter is om ermee te stoppen maar zodra ik eraan denk om Shak daadwerkelijk te verkopen komen die verdomde waterlanders weer opzetten want het is toch wel moeilijk. Ze is in de jaren toch gewoon een deel van mezelf geworden.

Ik ga eerst in elk geval met m'n oom overleggen of Darlah bij Shak mag staan, en dan kijk ik weer verder. M'n ouders willen ze sowieso aanhouden tot na de bevalling dus ik heb nog heel wat nachtjes om erover te piekeren, en het is ook wel fijn om het voor mezelf duidelijk te krijgen wat ik wil en wat het beste is.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:41

succes ermee!

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:57

Hey Elke,

De keus blijft natuurlijk aan jou. Maar vergeet niet de leuke dingen waar je zo van kan genieten van je paardjes, kijk hoe goed je voor Darlah hebt gezorgd ! Dat is bij jou ook een vorlijke muts geworden ! Ik weet niet of ze het beter kunnen krijgen, ik ga er vanuit dat net zoveel jij aan je paarden bent gehecht de paarden ook aan jou zijn gehecht. En vergeet vooral niet dat mocht je ze verkopen je achteraf ontzettend veel spijt kunt krijgen.
Veel sterkte met een beslissing te maken, en denk eraan ! Na regen komt zonneschijn !

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 10:12

Misschien zie je het nu even niet meer zitten, maar ik zou toch even wachten met verkopen, als straks de veulie's er zijn ziet het weer allemaal anders uit. Succes iig.
Ik vind dat je 2 prachtige merrie's hebt hoor, zou zonde zijn.......

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:01

Weet niet zo goed wat ik moet zeggen...Ik ken het gevoel niet als in ervaring hebben met. Maar ik rijd ook wel eens tijden niet, komt me gewoon niet uit qua werk en andere verplichtingen, de verzorging is dan het belangrijkste maar niet het rijden.
Ik zou het gewoonweg niet eens kunnen om ze te verkopen...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:33

ik kwoot je even hoor, maar is dit ook of dé reden waarom je er geen zin meer in hebt?

Citaat:
leerpaard kopen

(ik heb op het moment 2 Tinkers, die zijn van mijn ouders, en ik baal er nogal van dat ik zelf geen verantwoordelijkheid heb wat betreft de Tinkers. Ik moet alles vragen, altrijd toestemming vragen, en ik zit wat betreft de paard niet altijd op één lijn met m'n ouders).

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 19:04

Pellie schreef:
ik kwoot je even hoor, maar is dit ook of dé reden waarom je er geen zin meer in hebt?

Citaat:
leerpaard kopen

(ik heb op het moment 2 Tinkers, die zijn van mijn ouders, en ik baal er nogal van dat ik zelf geen verantwoordelijkheid heb wat betreft de Tinkers. Ik moet alles vragen, altrijd toestemming vragen, en ik zit wat betreft de paard niet altijd op één lijn met m'n ouders).

speelt idd ook mee.. Ja
Maar de reden dat ik dat topic geopend heb is met de blik op de toekomst, misschien dat het fanatieke ooit nog wel terug komt. En ja, ik zou zo graag willen dat ik m'n eigen beslissingen kon nemen... Ik heb al vaak geopperd om een van de dames over te kopen van m'n ouders, of een veulen. Maar dat willen ze niet.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:05

Mazzel-meid schreef:
rijden vind ik niks meer aan. Ik wilde graag lessen maar m'n ouders willen niet dat ik m'n geld daarin steek, en zelf loop ik steeds tegen problemen aan waardoor ik er alleen maar op klim omdat het 'moet' omdat ze anders stil staan.
En niet alleen dat, ook ben ik van mezelf niet meer zo fanatiek als eerst. Soms als ik tijd heb betrap ik mezelf erop dat ik helemaal geen zin heb om te gaan. De passie is een beetje weg. Eigelijk is het de laatste jaren steeds een beetje minder geworden

Tja, een paard wegdoen blijft een moeilijk besluit, maar paarden houden terwijl je bovenstaande gevoel en beleving beschrijft lijkt me ook niet de weg.

Misschien kun je de paarden in een leaseformule 'uitbesteden' om te kijken hoe dat gaat. Als je ze dan minder mist dan gedacht, kun je ze altijd verkopen als je dat meeneemt in het contract en zorgvuldig goede adressen zoekt. Maar ze zijn van je ouders? dus misschien kan dat niet. Het zou een manier kunnen zijn om te ontdekken hoe je er echt in zit. Mis je het inneens toch vreselijk, dan laat je ze terug komen bij je. Maar ook al hebben de paardjes het hartstikke goed bij je (ouders) op de wei, een zuiver gevoel van blij worden, genieten, zin hebben in tijd spenderen met de dieren, lijkt mij nodig om van een dergelijk intensieve en soms ook kostbare hobby een succes te maken.

Enne dat dipje van een periode geen zin, tijd hebben, kennen we allemaal wel. Als je paardjes de vrijheid hebben, is dat toch geen probleem. Menig pensionpaard heeft het slechter, om over manege paarden nog maar niet te spreken.

Wens je heel veel sterkte met je besluit!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:10

misschien niks van je ouders aantrekken en toch les gaan nemen? want je zegt dat je dat graag wilt.

en anders idd miss je eigen paarden verkopen en bv een verzorgpaard nemen ofzo. dan heb je veel minder verplichten enzo

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:25

Lijkt me een hele moeilijke beslissing, maar uit je woorden maak ik inderdaad uit dat je het eigenlijk al weet.

Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik Jessie ook niet elke dag doe, of zelfs maar zie. Soms zie ik haar weken lang niet vaker dan twee keer per week, door mijn studie en mijn werk. Ik voel me daar niet schuldig over, ik heb een leuke bijrijdster en ze staat prinsheerlijk in de wei met andere paarden.
Weet niet of jou merrie's alleen staan? Dan is het wat anders, dan ben jij de enige met wie ze zo contact hebben.

Ik begrijp dat je paarden bij familie staan, en ze liever niet iemand anders over het erf hebben. Begrijpelijk, maar als je nou eens iemand erbij zoekt, en dat zij ook goed kennis kunnen maken, en afspraken met diegene maken?
Jessie staat ook niet bij mij thuis, maar in overleg heb ik er ook een bijrijdster bijgezocht. Nou scheelt het wel dat daar meerdere verzorgsters lopen.

heel veel sterkte, heb een keer in dezelfde dip gezeten die jij nou hebt, kon er nog niet aan denken of ik snotterde al weer. Maar heb doorgezet, en nou met een bijrijdster erbij en het idee dat Jes lekker in de wei met vriendjes staat, loopt het allemaal heerlijk.

Heel veel succes en sterkte in ieder geval Ach gut

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:28

mag ik vragen waarom je ouders je niet eentje willen verkopen? wat willen ze zelf eigenlijk met de merries als jij ze niet meer voor ze zorgen wilt/kunt?