Ik kreeg een berichtje van iemand die zei dat ze Noa kende en iemand die haar geleast had. Ze had een oproep op bokt gezet wie Noa en Spikkel kende. Iemand had daar geschreven dat ik Noa had, en diegene die de oproep plaatste heeft mij aangeschreven. Later kreeg ik ook bericht van degene die Noa geleast had.
Ze was erg bang dat ze me afschrikte omdat ik Noa net had en misschien zou denken, waar ze zich mee bemoeide enzo. Maar dat was ik niet
Ik ben juist blij dat ik iemand sprak die meer over de achtergrond van Noa wist. Na een mailwisseling en telefoonnummers gewisseld te hebben, belde de oud-leaser van Noa. Ik heb daar een heel leuk gesprek mee gehad. Erg grappig om te horen dat de dingen die Noa doet, ook bij mij doet, zoals het dus niet aanspringen in linkergalop, maar nu weet ik dus ook de reden. Dat is wel erg leuk! Ook dingen als weer in galop springen als je gaat doorzitten in draf (na een galop) dan denkt Noa dat ze weer mag (ze vindt galop ook wel ergggg leuk dus dat doet ze graag, ze staat gewoon te dribbelen als ze mag). Ook haar karakter klopte precies en gewoon de kleine dingetjes (snel weglopen na opstijgen, Noa wil graag werken) Ik vond het echt heel fijn om dat soort dingen te bespreken. Voor degene die haar geleasd had, was de hele toestand wat minder. Ze was verhuisd waardoor ze Noa niet meer elke week kon berijden en de oude eigenaar smste als ze kwam rijden. Dat deed ze op een dag en toen was Noa dus al met mij mee. Ze wist niet eens dat Noa te koop stond! Dat deed haar veel verdriet en daarom hoopte ze dat ze contact met mij kon opnemen. Ze had anders graag Noa zelf gekocht, maar nu had ze daar dus geen kans toe gekregen
Nu komt ze aanstaande zondag langs om bij Noa te kijken en weer eens te rijden. We gaan er gewoon een gezellige dag van maken. Zo kan ze in ieder geval zien waar Noa terecht is gekomen en hoe ze er nu aan toe is (ook enorme buik bekijken hihihi).
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Dat iemand dus nog contact opnam over je tinker? Vond je dat juist leuk of niet. Ik vind het dus zelf heel erg leuk, hoe meer ik over de achtergrond weet hoe fijner ik het vind. Maar ik kan me ook voorstellen dat iemand dit niet leuk vindt en meer oziets heeft van, laat mijn paard met rust, ze is van mij.
Nou heel verhaal weer, ben ik goed in
Brood- en broodmager, ribben kon je tellen door een wintervacht heen, heupen staken uit en zijn hals was net een stokje met een hoofd erop..... Ik ging er toen eigenlijk van uit dat hij zo geïmporteerd was.
En toen dat niet hielp hebben ze hem uitgehongerd om hem makker te krijgen.... Waar die mensen hem vandaan hadden wist degene van de email niet. Dus toen ging ik ervan uit dat zijn gedrag daar vandaan kwam.
Het was erg gezellig, het klikte meteen, ook tussen onze heren. Marije was zo blij om haar weer te zien, heeft haar gelijk gepoetst en vertroeteld. Het was wel een emotioneel weerzien hoor. Ze heeft daarna voor het eerst bitloos gereden (en boomloos) en dat was wel even wennen. Vooral de neiging om de teugels wat strakker te houden, wat bij bitloos juist niet de bedoeling is. Na even uit te leggen dat Noa het heeeerlijk vindt om wat meer teugel te hebben en ze dan nog beter reageert, ging het helemaal super!! Zelfs een paar keer in galop, al is Noa daar nog een beetje onzeker voor, ze is bang dat ze omvalt ofzo, dat merk je heel erg als je op haar zit. Toch hebben we haar (ook met behulp van een Fries die voor ons reed) in een linkergalop gekregen, iets wat me nog niet gelukt was. Toen ik reed, ging ik dus achter de Fries aan en die spoorde dan aan en toen zag Noa van "oh zo moet het" en dan ging ze ook... Al snijd ze graag bochten af en neemt ze dat dus veel te schuin en dan is ze bang dat ze omvalt
we hebben ze vandaag weer uitgekamd en weer opnieuw gevlochten pfff das een karwei hoor, ze zijn nu aardig vet bij de manentop, dus niet makkelijk doorkambaar, maar even dat spul halen voor in de manen, misschien dat het ook werkt bij superdikke manen