Bedankt voor al jullie tips !
Helaas is het ondertussen helemaal mis gegaan... Ik voel me zo ontzettend rot erover !
De instructrische kwam eens kijken hoe het allemaal ging bij mij, aangezien ze me les zou gaan geven.
Alles ging prima, maar toen wilde ze natuurlijk mijn galop "probleempje" zien...
Ik dus gedemonstreerd wat er gebeurt wanneer ik haar in galop zet...
Volgens mijn insturctrische is er niets aan de hand wat Kiara niet zou snappen, maar neemt ze een loopje met me. "Gebruik je zweep maar eens wat meer !" was haar advies.
Ik liet Kiara dus weer aanspringen in de hoek. Na de eerste galopsprong wilde Kiara alweer gaan draven. Ik gaf haar een tik, en daarop volgde een gigantische bok !!!
Ik schrok hier ontzettend van, want Kiara heeft nog nooit iets gemeens gedaan! Of iets waarvan ik eraf zou kunnen vallen! (Ik heb nogal val-angsten door een breuk in mijn rug, een aantal jaren geleden).
Van mijn insturctrische moest ik maar doorgaan totdat ik haar in een galop had gehad die langer was dan drie sprongen.
Helaas vanaf die dag gaat het helemaal mis. Daarna heeft ze nog meerdere malen gebokt onder het zadel. (en ze bokt zeer hoog !!!) Draven is nu ineens moeilijk voor haar, want wanneer ik haar actief laat draven gaat ze rare huppeltjes maken. (met de voorbenen aanspringen in galop).
Ik ben dus toch van mening, dat Kiara het allemaal niet zo begrijpt...
Hoe dan ook, ik heb een paard gekocht omdat ik lekker ontspannen wil paardrijden... Het is mijn hobby ! Ik hoef niet te presteren...!
Nu heb ik de afgelopen dagen alleen maar strijd gehad met mijn moppie! Terwijl ze alles voor me is !!! Dit wil ik niet, en zo wil ik niet verder gaan !
Heb nu besloten om te proberen heel erg ontspannen te gaan rijden. Beetje stappen en draven, en de galop helemaal achterwegen te laten (voorlopig). Kiara moet eerst weer terug naar het punt waarop het zo ontzettend goed ging tussen ons! Het punt vóór die proefles...
Ik heb Kiara al van veulen af aan, en heb haar altijde met respect behandelt. Dat respect was ook wederzijds! Heb het idee dat ik haar nu voor haar gevoel respectloos behandelt heb, en dat ze mij dus ook niet meer respecteerd...
Moeilijk, moeilijk.... pffff