[TI] eindelijk gevonden !!! de ideale deken voor spek nekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

eindelijk gevonden !!! de ideale deken voor spek nekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 17:13

na aanleiding van dit topic

viewtopic.php?f=98&t=649920

heb ik dus eindelijk mijn, nou eingelijk sil zijn dek gevonden Haha!
ik zou jullie nog laten weten of en hoe en vooral wat voor een ik gevonden had.
het is er een uit america geworden Clown besteld bij the oregon trail tack store hier in westerbork.

nou het is een big D deken geworden eingelijk de deken voor de zwaardere quarter nu heb ik er dus een met een extra dikke nek uit snede Haha! , groter word iets moeilijker.
nu ligt hij iets hoger op de hals maar daar hangt hij niet, daar zit dus genoeg ruimte onder, hij schuurt absoluut niet op de manen wat die anderen dus wel deden.
en verder is hij niet te dik lijkt mij van een super kwaliteit alleen een nadeel vind ik hij word alleen een beetje raar bevestigd maar dat is even wennen zowel voor mij als voor mijn aapje gezien die eerst even de bilriemen er probeerde af te bokken die zitten nu namelijk gewoon om de benen heen ipv gekruist zoals bij het vorige dek, maar goed heeft het dek ook gelijk zijn vuurdoop gehad Haha!.

maar genoeg verteld even een paar foto'tjes om hem gelijk maar even te showen
ja ik weet het zijn niet echt de duidelijkste foto's maar tja de telefoon was het enige wat ik bij de hand had Bloos

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto=AQKRBUIU

en dit is dus wat aapje lief zo raar vond (en ikke ook) maar het werkt wel
is trouwens wel een genante foto zo even met je zaakie op foto teminste ??? wie ballen ziet zeg het ff die zijn al een aantal jaar zoek
http://www.mijnalbum.nl/Foto=K6MTBGK6

en nog even een laatste foto on toch even te laten zien dat alles toch wel goed was en meneer toch na een gekke bui terug kwam om even lekker te gaan schooieren
http://www.mijnalbum.nl/Foto=THTC4BZR

Caira

Re: eindelijk gevonden !!! de ideale deken voor spek nekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:18

die deken heeft lot volgens mij al jaren!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:23

Ziet er niet gek uit hoor. Met die bilriemen is het even passen en meten, op de geplaatste foto lijkt er een heel laag te hangen. Mooie deken zo te zien.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:27

Je kunt de bilsingels beter even in elkaar haken, verder wel zo vast maken als je gedaan hebt.
Als je de singels kruist, schuift de deken veel minder.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 21:21

@ Caira ik heb geloof ik nix in het vorige topic over deze dekens gehoord, maar ben benieuwd naar haar bevindingen Haha!

@ flicka ik had ze al wat strakker maar dat was schijnbaar wat te strak aapje ging er wat raar van lopen had op de gebruiks aanwijzing gekeken en die gaf aan 10 inch = 25 cm zo lang heb ik ze nog niet.

@ tienus63 staat op de gebruiks aanwijzing dat dat niet mag de bil riemen zitten ook op een andere manier vast aan het dek dus vandaar ik ook zei dat die wel even raar zijn en even wennen.

btw het hele dek zit op een aparte manier vast gemaakt voor heb ik 2 aparte riempjes die door gaten heen moetten.
er zit 1 singel recht onder de buik door en dus die binriemen die zo zitten dus niet echt het standaard dek Haha! .
maar hij heeft al een vuurdoop gehad en bleef perfect liggen op die dikzak dus ik ben benieuwd wat ik morgen zie Haha!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:25

Oké Rommulus. Als de achterbenen er maar niet door kunnen bij het rollen. Bij mijn fleecedeken heb ik elastische bilriemen, dat was ook even wennen want die zitten strakker maar rekken dus mee bij het lopen. Bij mijn buitendeken doe ik het ook maar op goed geluk, ze mag er geen last van hebben bij het lopen maar er ook niet in knel komen te zitten.
Weet je niet hoeveel grams de deken is?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:41

mooi dekentje, ziet er strak uit Ja

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 06:38

@ flicka eh ik geloof 150 of 200 grams is mischien iets aan de dikke kant maar sil heeft er geen problemen mee hij gaat niet zweten of iets dergelijks volgens mij was het 150 maar weet het niet zeker
eingelijk wel dom een dek gekocht en weet niet eens hoeveel gram het is is wel een blonde actie Clown

@ Pellie thanx ik ben er ook nog zeer blij mee, mog ook wel voor die prijs Haha!
ik hoop dat ie wel langer mee gaat dan 2 jaar dan heeft hij zijn geld ook weer terug verdient

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:26

Hmm. Zit nog wel vrij hoog dicht of niet?
Klemt die deken dan niet zijn hele keel af als hij gras staat te eten enzo?
Vraag het me gewoon af hoor.
Ik heb ook een tinker met een enorme dikke nek.
Heb nu net een nieuwe deken, moest flink geld neertellen om iets passends te vinden. Heb er een hoop gehad, die ongeveer hetzelfde sloten als die van jou, maar als hij dan zijn hoofd naar beneden deed dan zat dat daar zo helemaal in zijn keel te snijden enzo.
Verbaasd me dat je met een tinker met dikke nek toch zo mooi hoog sluitende (aan de voorkant Knipoog ) deken kan vinden! Die hem niet in de weg zit.

Hij staat iig netjes hoor! Haha!

*edit: even gekeken in dat oude topic...
Ik heb dezelfde deken als Nuage. Rambo XL deken. Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 23:19

ik heb hem er nog geen problemen mee zien hebben maar hij kan nog wel vatsoenlijk bij de grond komen zonder dat het gaat knellen voorzover ik kon zien.

en dat hoge sluitende ben ik helemaal niet naar opzoek geweest eingelijk gewoon een dek waar die dikke nek is in zou passen en dat was dus dit type

en de rambo die waen of te dik gevoerd of toch weer in de hals te strak en ik denk dat mijn uk verzuipt in een xl dek hij is niet zo heel erg groot van zich zelf maar wel een grote nek dat was dus ook het probleem Haha!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:04

Gelukkig dat je dan toch een passende deken hebt gevonden!
Haha!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:51

Ja ik heb deze deken nu voor het tweede jaar en ben er helemaal weg van! Ik heb ook al eens gereageerd op een deken topic met foto's hoor. Ik heb alleen wel door dat je de deken niet moet nemen met een gesloten voorkant omdat hij dan nog niet past, dus gewoon met sluitingen nemen. Maar ik ben er helemaal weg van idd.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 10:00

@ annelot sorry niet echt gezien Bloos

maar deze is dus wel met een gesloten voorkant (hij word met soort van sporen riempjes vast gezet) maar hij zit goed.
die met uitgesneden schoft heb ik ook zien hangen maar die werd mij afgeraden omdart die nog alsnog wel eens wil gaan snijden in de schoft (wat mijn vorige dek dus ook deed).
fijn te horen dat je er helemaal weg van bent het is nogal een duur dek dus blijf ik een beetje huiverig voor een miskoop Haha! .

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:35

Hoi Rommulus, ik heb dezelfde sluiting als jij aan de voorkant, deze kun je nog iets verstellen. Je hebt deze deken ook zonder sluiting aan de voorkant dus helemaal dicht. Deze voegt niet bij speknekken. Ik trek hem altijd over zijn hoofd aan, omdat ik geen zin heb om de sluitingen los te maken. hij was idd duur, maar gaat als het goed is wel jaren mee. Ik heb hem na de winter gewoon laten wassen en toen opgeborgen en toen ik hem weer pakte voor de winter was hij nog als nieuw.

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:56

tienus63 schreef:
Je kunt de bilsingels beter even in elkaar haken, verder wel zo vast maken als je gedaan hebt.
Als je de singels kruist, schuift de deken veel minder.

ja dat zag iik ook al Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 12:18

@tamlin ik quote mezelf ff Haha!
@ tienus63 staat op de gebruiks aanwijzing dat dat niet mag de bil riemen zitten ook op een andere manier vast aan het dek dus vandaar ik ook zei dat die wel even raar zijn en even wennen.

aanvulling: stom genoeg blijf het dek geweldig liggen op zijn plek en kruizen? daar zijn de riemen ook niet geschikt voor gezien die nogal breed zijn het is dezelfde breette als van een gewone singel Haha!