Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
midgie schreef:Een paard kent geen verlatingsangst, het gaat hier denk ik puur om vertrouwen , ga grondwerk met hem doen,
Ook idd aan de hand wandelen en als je gaat rijden, gewoon afstappen als hij niet verder wil en dan er een stukje voor gaan lopen, dus even de leiding nemen en daarna weer opstappen en verder rijden, kan zijn dat je dit een aantal keer moet doen, maar voor een paard zeker een jong paard is het erg moeilijk om weg te gaan van de vertrouwde groep.
Ook als hij stil blijft staan en niet verder wil, kun je hem even uit balans laten stappen en vaak lopen ze dan weer door, zijn ze vergeten waarom ze stil stonden.
Maar het balangrijkst eis toch heel veel geduld hebben en zorgen dat hij je zo gaat vertrouwen dat hij wel met je mee wil.
Damber schreef:midgie schreef:Een paard kent geen verlatingsangst, het gaat hier denk ik puur om vertrouwen , ga grondwerk met hem doen,
Ook idd aan de hand wandelen en als je gaat rijden, gewoon afstappen als hij niet verder wil en dan er een stukje voor gaan lopen, dus even de leiding nemen en daarna weer opstappen en verder rijden, kan zijn dat je dit een aantal keer moet doen, maar voor een paard zeker een jong paard is het erg moeilijk om weg te gaan van de vertrouwde groep.
Ook als hij stil blijft staan en niet verder wil, kun je hem even uit balans laten stappen en vaak lopen ze dan weer door, zijn ze vergeten waarom ze stil stonden.
Maar het balangrijkst eis toch heel veel geduld hebben en zorgen dat hij je zo gaat vertrouwen dat hij wel met je mee wil.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens... Wanneer een paard jou als leider ziet, zal hij je overal volgen. Maar wanneer dit niet het geval is... wil een paard de kudde niet verlaten.. en heeft dus verlatingsangst

Damber schreef:Ga 'leuke' dingen doen met hem als je naar buiten gaat... Lekker even grazen etc. Verder sluit ik me helemaal bij Niekoezz aan.
Hij wil niet bij de shetjes vandaan. 5 meter bij huis vandaan en meneer draait om of zet zichzelf in z'n achteruit (bij een sloot, dus beetje eng!!!
)