[TI] Tinker maat deken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

summer

Tinker maat deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 17:26

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar de maat dekens die jullie gebruiken.
Mijn Tinker heeft schofmaat 1.50 mtr. Maar ik moet omdat hij een brede kont heeft vaak dekenmaat 205 hebben.

Biancaa

Re: Tinker maat deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:16

daar kan ik je helaas niet bij helpen, ik gebruik geen dekens. Ik rij niet zo intensief om haar te scheren. Dus Noa heeft gewoon haar wintervachtje en geen rompslomp met dekens gelukkig, er is iemand op stal met een kwpn'er die gebruikt gewoon 3 dekens over elkaar pfff krijg het zelf al warm als ik er naar kijk (paard staat gewoon in een binnestal) maar ja zij rijdt heel veel wedstrijden en kan het dus niet veroorloven dat er een wintervacht komt. Al lijken me die dekens nu warmer dan die wintervacht...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:19

Chubby heeft maar 215 met hals (anders past 'ie nog niet goed).. Ze is 1.65 en redelijk lang in haar lijf..
Laatst bijgewerkt door Chubby op 11-11-06 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:19

Is 205 dan niet veel te lang? En dan bedoel ik voornamelijk naar beneden toe.
Mijn tinker is 1.56 en heeft maat 195. Dat past best netjes, maar de dekens zijn wel aan de lange kant (beetje jurk-effect Haha! ) ze hangen tot net boven zijn knieën maar de ruglengte is goed, met een 185 staat hij in zijn blote kont.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 18:51

Supertje schreef:
Is 205 dan niet veel te lang? En dan bedoel ik voornamelijk naar beneden toe.
Mijn tinker is 1.56 en heeft maat 195. Dat past best netjes, maar de dekens zijn wel aan de lange kant (beetje jurk-effect Haha! ) ze hangen tot net boven zijn knieën maar de ruglengte is goed, met een 185 staat hij in zijn blote kont.

Nee, dan past hij goed. Anders gaat het niet over zijn dikke reed heen. Mijn KWPN er heeft 195. Dus dat pas ik wel eens bij hem maar dan zit het te strak.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 18:53

Biancaa schreef:
daar kan ik je helaas niet bij helpen, ik gebruik geen dekens. Ik rij niet zo intensief om haar te scheren. Dus Noa heeft gewoon haar wintervachtje en geen rompslomp met dekens gelukkig, er is iemand op stal met een kwpn'er die gebruikt gewoon 3 dekens over elkaar pfff krijg het zelf al warm als ik er naar kijk (paard staat gewoon in een binnestal) maar ja zij rijdt heel veel wedstrijden en kan het dus niet veroorloven dat er een wintervacht komt. Al lijken me die dekens nu warmer dan die wintervacht...

Ik moet voor hem ook de dunste winterdeken hebben hoor anders zweet hij ook. Ik heb altijd 200 gr vulling.
Mijn tinker staat trouwens wel in de stal met uitloop naar buiten.
De deken is net nodig om niet in een te dikke wintervacht te komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:26

Connor heeft nu maat 215 ook, hij i s1,56 ongeveer en heeft een vrij lange rug. Bij hem is ie naar de onderkant wel lang maar anders houd ik billen over of hij kan voor niet bewegen.

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:30

onze tinkers hebben van van deken! Onze hensgt is 1.49m en heeft van deken maat 1.85mof 1.75m ik moet nog eens kijken!
En onze merrei ragan die is 1.55m en daar hebben we een deken van 2.05m nodig minimum! Ze heeft een hele lange rug!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:15

Mijn tinker is ook 1,50m en heeft dekenmaat 185. Ik heb speciaal uit Amerika een deken laten importeren die voor bredere paarden is. De gewone maat 185 is namelijk te smal, maar 195 is weer veel te lang

summer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 20:05

Nuage schreef:
Mijn tinker is ook 1,50m en heeft dekenmaat 185. Ik heb speciaal uit Amerika een deken laten importeren die voor bredere paarden is. De gewone maat 185 is namelijk te smal, maar 195 is weer veel te lang

Dat zal best prijzig zijn geweest?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:15

Het importeren zelf viel wel mee, via Divoza geregeld en koste niet heel veel meer. Maar de deken zelf was wel duur, maar is dan ook van Rambo. Die zijn altijd duur. Was €260,-
Maar ik moet zeggen dat het echt een top deken is die al jaren meegaat zonder een enkel scheurtje (afkloppen)

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:25

Ik zit ook al tijden te twijfelen over zo'n Rambo deken, maar ik ben toch bang dat Jordy die ook gesloopt krijgt.... Tot nu toe weet hij namelijk alles te ruïneren. Vooral de voorkant heeft het zwaar te verduren, aangezien hij zichzelf een enorme macho vindt en hij als hij een ander paard wil imponeren zijn deken bij de borstsluitingen vastpakt en zo hard mogelijk trekt. Tot nu toe heeft dus geen enkele deken dat op de lange duur overleefd (lees: 3 a 4 reparaties per deken per jaar).
Maar zo'n deken zou wel ideaal zijn tegen het 'jurk-effect'.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:34

Mijne heeft ook maat 205, hij zal zelf tussen de 1.55 en 1.60 zitten. Nu heeft hij een staldeken omdat hij geschoren is en die is 195, deze is net te krap van voren eigenlijk want ik moet hem steeds opnieuw opleggen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 05:34

wat een grote maten allemaal hihi, Chuck heeft 195, net als jordi zit dat aardig maar wel een beetje jurk, wel altijd zoeken naar een deken dat om zijn nek past, heb nu een rambo.

qannick heeft 185

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:34

ik heb ook een 1.95 en myn tink is 1.46 om te verkomen datik niet elk jaar een andere moet kopen.. want ze is 3 en niet alleen der schoft groeit nog..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:37

Ik heb voor Amy een 1.75.. En ze is 1.45 hoog Lachen
En die past goed..

summer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 14:25

Ik durf zelf ook geen Rambo te kopen. Voor Summer heb ik er wel een. Maar of Gipsy scheurt telkens zelf zijn deken bij zijn kont of Summer doet het. Daar ben ik nog niet uit. En om nou elk jaar 240 euro te betalen. Dat vind ik een beetje te veel van het goede.
Toch vind ik het jurken effect wel mee vallen. Als de singel om zijn buik gaat dan gaat de deken lekker mee en heeft hij dus een lekker warm buikje.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 14:53

Ik zou het ook niet zo snel uitgeven aan een paard wat erg sloopt. Nuala is gewoon braaf en die heeft nog nooit een deken kapot gemaakt. Daarbij is ze ook nog eens kuddeleider dus veel heeft ze niet te verduren Haha!

Voor Maddox koop ik voorlopig ook nog geen dure, die staat "gewoon" onder de goedkopere Weather Beetha. Is een klein beetje jurk maar met goede buiksingels valt dat idd wel mee.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:44

Jordy is ook de dominante, dus van andere paarden valt het erg mee, hij pakt daarom alleen wel zelf zijn borstsluitingen om te laten zien hij stoer hij is..... Blijkbaar wil hij zich zo toch groter laten lijken, hij is namelijk de Calimero van de groep, hij staat tussen alleen maar KWPN'ers.
Eén paard durfde trouwens wel zijn deken te pakken en eraan te sleuren, maar dat is een jonge hengst die ook stoer wil zijn.