[TI] hooi voeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monicees

hooi voeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 09:49

Hoi Lachen

Ik zit een beetje met een probleempje,
ik voerde mijn paarden altijd gewoon op de grond, in de stal en dit ging altijd goed, totdat.. Tong uitsteken

Nu heb ik een tinker, die echt elk kwartier met een pluk hooi in zijn mond naar buiten loopt,(en de helft eruit laat vallen)
verder tilt ze ook der achter benen net niet hoog genoeg op waardoor ze al dr hooi zo mee naar buiten sleept.
's Morgens ligt er dus steeds een hoop hooi buiten wat ze niet meer op eet.
zonde om weg te gooien,
dus ik vroeg me af..
Hoe voeren jullie je paard, heb je een speciale ruif/trog oid?
ik wil niet het hooi op gaan hangen ivm. stof wat dan rond gaat dwarrelen.

daarbij heb ik ook nog een vader die geen losse bakken/kisten/tonnen in de stal wil hebben,
een ongelukje is zo gebeurd.

ben benieuwd Clown

groetjes Moniek

8nnemiek

Re: hooi voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:52

Ik had hetzelfde probleem inderdaad.
Ik heb een grote rechthoekige bak gekocht en die vastgemaakt in de stal, daar past bijna een hele baal hooi in.
Wij hebben ook een hooiruif, maar mijn paard kreeg ook inderdaad last van de stof, daarom geven wij het nu ook op de grond.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:16

ik heb nu nog hooinetten die ik volprop en laag ophang. hiermee wordt het minste geknoeid en het meeste opgegeten.

ik heb cementtonnen geprobeerd en andere tonnen die iets hoger zijn maar die gooit gam om, en als ik er stenen tegen de zwaarte in leg, gooit hij het hooi eruit Hamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:51

Ik voer daarom het hooi in de 2e stal zodat ze het niet mee naar buiten kunnen nemen Lachen Anders zou je het idd in een hooinet kunnen geven? Als je bang bent voor stof, maak dan het hooi nat en overigens is goed hooi niet stoffig Knipoog Of je geeft wat meer hooi zodat ze meer kan verspillen? Of je sluit de deur af tijdens het hooigeven?

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:54

of je legt het hooi niet voor de uitgang. gewoon in een hoek, het verste weg van de uitgang!

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 13:11

maya:ik heb geen 2de stal, en de staldeur dicht houden is ook geen optie omdat ik wil dat ze snachts ook gewoon naar buiten kan. Knipoog

danamuts: dat doe ik al, in de verste hoek voeren Clown

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:12

Ik heb in de stal een sort van ruif, die op de grond staat;
beetje vaag misschien, maar ze kunnen er niet met de voeten in vast komen ofzo. (ik probeer wel eens een foto te maken, is een handig systeem, niet door mij bedacht overigens)
Buiten heb ik grote banden (van bijv een trekker) waar hooi in kan.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:59

ik heb ook van die rommelaars, geef ze uit hooizakken, niet te hoog ophangen dan valt het stof ook wel mee, die van mij hebben nergens last van.

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 16:31

is hooizak het zelfde als een hooinet? Bloos

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:34

Speciekuip gebruikte ik eerst altijd.

Een hooizak is een dichte zak met een gaterin waardoor het paard het hooi kan eten. Hooi net is een heel net.

Foto hooizak:
Afbeelding

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:49

wij geven de paarden ook hooi (en kuilgras) in een grote trekkersband, anders waait het weg. Maar voor in een stal lijkt me zo'n grote band ook niet echt handig. Zo'n hooizak is volgens mij ook erg handig en anders tja het blijven stinkers he, dus rotzooi maken doen ze nou eenmaal hihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:56

Zie ook : viewtopic.php?f=13&t=679067

Vandaar hier een slotje Lachen

(ik sluit deze omdat de andere ouder is, ook al op het goede forum staat en omdat crossposts niet zijn toegestaan)