[TI] oren bij tinkers hoe doen jullie dat ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

oren bij tinkers hoe doen jullie dat ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 11:34

ik heb even een korte vraag

paarden hebben vaak plukjes haar uit de oren steken waar dan van dat vieze oorsmeer in gaat zitten.
nu knipte ik dat altijd bij paardjes weg maar bij mijn tink heb ik dat eingelijk nog nooit gedaan wand het was niet echt vies.

nu is mijn vraag knippen jullie dat haar ook gewoon weg zoals bij andere rassen bij jullie tinkies of maken jullie het iedere keer weer schoon.

noem me blond maar het schoot me eingelijk net pas binnen Bloos

grrr

Re: oren bij tinkers hoe doen jullie dat ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:59

Zolang het niet echt vies wordt knip ik ze ook niet weg. En soms als ze wel vies zijn, knip ik even de vieze plukjes weg, maar verder niet hoor.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 12:01

nou het is bij mij zo als ik ze weg knip wil ik er geen happen of iets dergelijks in dus knip ik dan alles weg vandaar ook de vraag Haha!

heb jij er dan geen happen in ???

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:17

Nee niet echt, maar die van mij had ook niet echt hele vieze oren, 't waren maar kleine plukjes. Dus ik weet het ook niet...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:45

de oren van mijn tinker worden nooit echt vies dus ik knip de haren eigenlijk ook nooit weg. Mijn moeder heeft het wel eens gedaan omdat ze het mooier vond, maar daar kreeg je geen happen van

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:47

Mijn merrie vind het vreselijk als ik al met een schaar aankom voor haar oren. Wordt echt helemaal panisch, dus ik begin er niet eens meer aan. Dan maar plukken eruit. Andere paarden hebben er geen last van en daar knippen we het af en toe wel bij...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:48

Ik knip Amy haar oren gewoon, door die plukken lijkt ze zo op een ezel.. Tong uitsteken
Nee grapje, ik toiletteer Amy eigenlijk gewoon zoals ik geleerd heb op warmbloedpaarden.. Ik knip een plukje weg waar het hoofdstel komt en dus ook haar oren..
Waarom weet ik eigenlijk niet.. Maar ik vind die plukken gewoon niet mooi, zeker niet als ze dan ook nog vies zijn..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:51

Heb bij Say alleen wel eens de uitstekende plukjes erafgeknipt, omdat deze vies waren en ik t niet schoon kreeg Bloos .
Heb toen gewoon der oor dichtgeknepen en toen het plukje wat uitstak eraf geknipt --> Zo krijg je geen hap of zo Knipoog en blijft de rest van het oor gewoon mooi dicht gegroeid en donzig Haha!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:53

grid schreef:
Heb bij Say alleen wel eens de uitstekende plukjes erafgeknipt, omdat deze vies waren en ik t niet schoon kreeg Bloos .
Heb toen gewoon der oor dichtgeknepen en toen het plukje wat uitstak eraf geknipt --> Zo krijg je geen hap of zo Knipoog en blijft de rest van het oor gewoon mooi dicht gegroeid en donzig Haha!

Zo alleen vind ik trouwens dat je oren moet knippen. Ik knip nooit iets uit de oren, alleen wat er uitsteekt zoals jij het omschrijft.
Het is tenslotte ook een stukje bescherming van het paard....

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:54

Bij Flan kan ik t makkelijk schoonmaken. De plukjes zelf laat ik zitten, vind ik juist zo'n schetig gezicht.
De tinks van mijn stalgenoten worden wel 'geknipt' Haha!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:01

Ik heb ze toevallig afgelopen weekend bij mijn tinker geknipt maar dan alleen wat er uit stak, dat was al een heel bos haha, doe het normaal eigenlijk nooit maar er zaten hele kluiten modder in die uitstekende haren en kreeg het er niet uit, dus was meer noodzaak, anders had hij nu nog zijn pluusjes in de oren.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 13:03

grid schreef:

zo heb ik het ook geleerd de klonten er uit knippen en dan het oor dicht knijpen en dan knippen maar dat doen er dus best veel bij tinkers.
tja ik zou er ook niet teveel wilen uit halen maar puur het vieze gedeelte je ziet wel eens op keuringen dat ze ze helemaal uit scheren dat vind ik dus te ver gaan.
in ieder geval bedankt voor de vele reacties.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:17

Alleen voor keuring knip ik alles wat uit het oor steekt weg. Net als de baard. De rest van het jaar maakt het me niks uit eigenlijk.

Om te voorkomen dat het zo recht is moet je op een andere manier knippen, weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen... je knipt niet van de zijkant maar van de voorkant... hahahahaha als je het snapt vind ik het knap Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 13:21

ik snap um teminste heb een idee:D
baard ed laar ik zowizo lekker zitten daar kan ik hem mooi mee geleiden hij heeft in het land geen halster om en zo krijg ik hem mooi de trailer ed in voor ik hem het halster om doe wand dat is nog steeds wel iets raars wat hij om zijn hoofd moet hebben Haha!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:26

ik zou gewoon de oren zeg maar bij lkaar knijpen en dan dan zo weg knippen....dan knip je het gewoon recht en staat het verder netjes maar knip je niet helemaal uit. Overigens een tinker in een dikke vacht met helemaal uitgeknipte oortjes staat denk ook niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:32

De haren die uit de oren steken en ook gaan klitten, die knip ik weg. Wat in het oor zit laat ik zitten. Schoonmaken doe ik eigenlijk niet, weet eigenlijk ook niet of dat moet?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:51

ik kan niet in de buurt ervan komen. Of ik heb een mep te pakken dus ik doe ze niet. Ze houdt ze ook redelijk schoon.

Bij mijn ouder verzorgpony gingen de oren altijd mee als ze helemaal gekortwiekt werd maar het is maar wat je mooi vindt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:55

Ik heb mijn tink nu twee jaar, en nog nooit oorsmeer of modder in de oorplukjes tegengekomen Haha!
Ik laat ze dan ook fijn zitten.
Voor een keuring zou ik ook wel de plukjes wegknippen, maar voor een bolletje wol mogen die plukjes er best aan blijven zitten Haha!

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:37

Hier ook geen oorsmeer of modder, dus wij laten de plukjes ook zitten, vind het wel cute uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:41

Ik mag niet aan Dewi's oren zitten, ofja, dat inmiddels wel, maar niet met een schaar in mijn handen. Maar ik werk eraan, en uiteindelijk gaan die plukken die uitsteken er ook af. 3e oor knip ik ook atijd, dat gaat inmiddels wel weer Lachen Ik vind het gewoon onverzorgd, met die uitstekende plukken... Clown

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:58

Geen troep-oortjes hier gelukkig.
Ik doe som seen poging met een schaar, maar een schaar bij haar oor is volgens haar not-done eigenlijk.. Lachen
Ik vind het wel lekker wollig staan!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:36

Ook hier geen vieze oortjes maar plukjes worden wel weg geknipt op het moment dat ik me er aan begin te ergeren. Laatste keer is ruim een jaar geleden toen ze naar de keuring ging.
Baardharen precies hetzelfde verhaal: als ze me gaan irriteren dan gaan ze er vanaf.

Bij mijn Shet knip ik wel regelmatig zijn pluimpjes weg. Die krijgt er altijd wel plakzooi in gesmeerd dus bij hem hou ik het zeer regelmatig bij. Gewoon oortje dicht knijpen en wat er dan uit steekt met een kromme/bolle schaar (toileteerschaar) weg knippen.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:50

Ik knip eigenlijk n iks af, tenzij ze dus oorontsteking ofzo gaat krijgen. Ik vind het wel leuk staan, hoort gewoon bij ze. Zeker als je zo'n pluizbol hebt, dan horen daar ook pluizenbol oren bij Tong uitsteken

Ik denk dat als je de hele tinker scheert, je ook de oren moet meenemen, dan lijkt het mij geen gezicht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:52

Jessie'r oren zijn ook harig haha. Ik vind het wel lief, die pluis oortjes. Past bij haar harige lichaam *LOL*
Misschien dat ik haar baard wel wegknip, zooo irritant bij m'n bitloze hoofdstel (kruislings onder de kaak door).
Maar de oren blijven gewoon in volle glorie (haardracht )

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:00

Eigenlijk heeft hij nooit van die vieze plukjes. Als ze er wel zijn knip ik ze er uit.
Straks als het weer voorjaar wordt, scheren we met de tondeuse zijn baard er af en dan nemen we zijn oren ook mee.