Bij lizzy is het redelijk gegaan. Voor was geen probleem bij haar, ze liet alles netjes toe en stond lekker op wat hooi te knagen. Zelfs de voet naar voren op een standaard was geen probleem. Deze zien er weer subliem uit

Achter hebben we de linkerachterhoef helemaal kunnen doen, ze moest dan wel haar voet erg laag houden, maar dan vond ze het prima, ook op de standaard naar voren ging daarna goed.
Rechts dat was een ramp
We hebben de voorkant redelijk bij kunnen werken, maar aan de onderkant niet. De Da is nog geweest om haar een beetje te verdoven waardoor we de linkerachterhoef konden doen, maar zelfs toen was rechts niet te doen. We weten nu ook waarom dat niet lukt. Ze kan het simpelweg niet. Het doet aan haar linkerkant pijn, als we haar rechterhoef optillen. Ze komt dan met haar volle gewicht op dat been en dat doet pijn bij haar. Ze zit dus ongeveer ter hoogte van haar "litteken" helemaal vast in haar heup. De DA zei dat als ze massage gaat krijgen en als het allemaal wat losser gaat zitten, zeker nu omdat de linkerhoef nu goed staat, moet het zeker gaan lukken. Ze zei ook dat Lizzy niet schopte omdat ze niet wilde dat aan haar hoef werd gezeten, maar omdat het dus pijn deed. Ze trapt dan ook meer haarzelf dan ons, totdat ze het zat wordt, dan gaat ze wel naar achteren schoppen.
De HS kon zelfs onder de buik van Lizzy gaan zitten (dus echt op haar kont tussen beide benen in) om aan haar hoef te gaan peuteren, Lizzy stond toen gewoon netjes te wachten, en liet alles aan haar hoef toe. Als het maar niet opgetild wordt. De HS heeft nu dus de buitenkant helemaal bijgevijld en bijgeknipt zodat Lizzy in ieder geval gelijk staat, en daardoor geen problemen krijgt. Als nu over een tijdje de linkerkant los komt, dan zal ze ook aan de rechterkant geen problemen meer hebben.
Ze staat nu in ieder geval weer een stuk lager en recht. Al was de HS nog niet helemaal tevreden, maar ja ze zei ook dat het niet in 1 keer lukt om zo'n getraumatiseerd paard helemaal gelijk goed te krijgen. Daar was ze wel al trots op, dat ze nu in ieder geval een stuk netter staat. Ik was al supertrots dat Lizzy zich zo netjes heeft gedragen, dat iemand gewoon onder haar buik kon zitten zonder dat ze wat deed, heb ik toch nog heel wat bereikt in dat jaar...
De hele stal stond ondertussen mee te helpen en ons te ondersteunen, dat was wel erg lief van iedereen. Wat ik nog liever vond, was dat Dianne ook even langs kwam zeilen om ons te helpen. Ik was erg blij dat ze er was, want met Lizzy kwamen we gewoon handen te kort (ik hoef vast houden, HS knippen en Dianne Lizzy vasthouden
) Ach we hebben veel bereikt, nog meer oefenen en dus massage geven, dan komen we nog verder (nou ja de nieuwe eigenaren dan
)
Vond dat Lizzy het super had gedaan hoor!! Jammer van het ene voetje, maar ze heeft er in ieder geval een goede ervaring aan overgehouden!