[TI] vraag over mijn verzorgpaard chester

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tinkieches

vraag over mijn verzorgpaard chester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 22:07

Hallo ik ben vandaag net nieuw hier op deze site en nu wou ik graag iets weten ik rij namelijk op een tinker en op zijn paspoort staat chester vegilin van claerbergen zou het kunnen dat hij van die tinkerstal vegilin van claerbergen zou kunnen zijn geweest. Er is verders niks bekend van zijn vader en zijn moeder in zijn paspoort. wie kan mij helpen met een antwoord. groetjes mattie

beantsje

Re: vraag over mijn verzorgpaard chester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:50

Ik heb even gekeken op de site van Irishcob.nl maar daar staat hij niet op. Dat betekent dat hij niet uit goedgekeurde ouders is geboren en ook niet is gekeurd bij het ics. Volgens mij ging die stal vooral naar keuringen van ICS.
Of heb jij een tinkerstamboekpaspoort of een neutraal paspoort (kan overigens best uitgegeven zijn door het ics, moet je even kijken wat voor ras er in staat genoemd)?
De kans is groot dat hij uit engeland is geimporteerd. Zij haalden ze altijd uit Engeland, niet uit Ierland volgens mij.

zie ook viewtopic.php?f=98&t=662956

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:54

Misschien kun je een foto plaatsen? Dat kan helpen.

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:05

Vegilin van Claerbergen staat idd achter elk paard wat indertijd door deze stal uit Engeland geimporteerd is. Zij kochten de paarden uit kuddes in Engeland, gaven ze allemaal een "voornaam" (in jouw rijpaards geval Chester) en een "achternaam" (VvC). De ouders zijn niet bekend en wordt denk ik ook moeilijk om die te achterhalen.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:33

Hij staat ook niet ingeschreven bij het NSvT Knipoog

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:19

De paarden van stal Vegilin van Claerbergen zelf gingen niet naar 't ICS en niet naar 't NSvT.

tinkieches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 14:53

bedankt allemaal voor deze informatie ik zal een foto van hem maken en hem op mijn profiel zetten zodat jullie hem ook kunnen zien. groetjes mattie