[TI] Wat is jullie Tinkerstory

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxxLotte

Wat is jullie Tinkerstory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 20:55

Hoe is bij jullie de liefde voor tinkers begonnen?
Zet hier je verhaal Clown

Mijn Verhaal:
Het is eigenlijk begonnen bij mijn verzorgpaarden daar hadden ze alleen maar bontepaarden.
Tinkers of half tinkers, alles is daar bont.
Eerst had ik nooit zoveel met tinkers ik vond ze uiteraard hartstikke gaaf, maar nooit eerder heb ik er opgereden.
Nu ik er ongeveer ene half jaar helemaal tussen zit vind ik ze natuurlijk hartstikke gaaf!
Niet alleen om het geweldige karakter en de grappige manier van lopen maar ook
om het idee dat er geen een tinker is met het zelfde patroon/bonte vlekken als een andere tinker.
Dat idee dat er maar 1 van is.. met andere paarden is dat ook zo.. maar die lijken nogal gauw op elkaar.
Karakter blijft natuurlijk altijd anders Bloos

grrr

Re: Wat is jullie Tinkerstory

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:06

Wij waren op zoek naar een leuk paard/pony, in ieder geval een koudbloed. We gingen bij een stal kijken naar een fjord, maar zagen daar ook een geweldige tinker. Mijn man zei:"Toch even vragen wat hij kost, hoe hij is enz..." Ik zei: Nee joh, is toch veeeeel te duur voor ons." Maar hij ging het toch vragen, en we vonden het toen nogal meevallen qua prijs. Verder was het ook echt een hele leuke tinker, dus die hebben we toen gekocht. Ik vond ze altijd al wel geweldig, houd sowieso van stevige koudbloedpaarden. Maar dat ik er zelf een zou krijgen had ik nooit gedacht. Helaas heb ik m'n eerste tinker niet kunnen houden, maar heb nu wel een andere, hele lieve tinkermerrie. En ik zou niet anders willen, ook al blijven alle andere koudbloedpaardjes ook erg leuk! Waarom ik ze zo leuk vind? Ze zien er zo stoer en grappig uit, zijn vaak lekker breed (hou ik van), mooie manen en sokken!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:09

Ik weet nog precies wanneer ik voor het eerst een tinker zag: Paard98, een paardenbeurs in Utrecht. Ik was op slag verliefd op dit mooie, robuste en rustige ras. Heb toen de hele beurs lopen zeuren tegen mijn man dat ik een tinker wou, en zowaar een half jaar later had ik er 1 (en nu 7 jaar later 4 Haha! )

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:14

Toen ik 8 jaar geleden in Zeeland kwam wonen was ik op zoek naar stalling voor een leasepaard. Die had ik gevonden, maar helaas ging het leasepaard niet door.
De staleigenaar wees me op een oudere man een stukje verderop die een haflinger 'te huur' had staan, wellicht kon ik daar wat mee.
Ik natuurlijk naartoe. Hij had inderdaad een haflingermerrie met een hengstveulen en een heel dik mormel in de wei staan. Mijn 1e gedachte: "wat een lelijke koe".

Ik ben begonnen met rijden op die haf, maar dat was echt een drama(queen). De tinkermerrie beviel in oktober van een zwart-effenhengstje en moest na verloop van tijd ingereden worden. Omdat die haflinger echt gewoon gevaarlijk werd ben ik op die tinker gestapt (was nog groen) en er mee weg gereden. En toen werd ik verliefd. Op dat heerlijke nuchtere en koele karakter die tegelijkertijd toch eenkennig en tegen het onzekere aan was.
Na een tijd werd de haf verkocht en kwam er nog een tinkermerrie bij. Deze was ook drachtig en hierbij volgde hetzelfde verhaal als hierboven.

Wegens omstandigheden ben ik bij deze man weggegaan, maar ik zie de dochter van de 2e merrie en de 1e merrie nog elke dag als ik naar mijn eigen tinker rij met de auto. De 1e merrie is overigens de moeder van Damian van Annick hier op stal.

Na deze tinkerdames wilde ik een eigen tinker en kwam Baggio als 4 maand oude hengstveulen in mijn leven. Die zorgt nog elke dag voor heel veel plezier voor mij en mijn omgeving. In die 5 jaar dat ik hem heb, heb ik nog 2 merries gehad, maar die moesten vanwege persoonlijke omstandigheden weg en nu heb ik er nog een jaarlinghengstje bij.

Ik ben dus echt op het karakter gevallen, pas na een periode kon ik ook het uiterlijk waarderen. Ben altijd een enorme warmbloedfan geweest.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:32

mijn liefde voor tinkers is geloof ik vandaag begonnen Haha! Haha!

ik heb zelf een welsh pony en ik sta op stal bij hele lieve mensen die helemaal dol zijn van tinkers..
vorige week is er al een tinker-meneer gearriveerd met de naam mickey..
hij is leuk...okee.,maar erg bijzonder vond ik hem niet... Knipoog

tot vandaag....
kelly, een drachtige tinkerdame van 14 jaar..
en ze is zooooooooo.........leuk!!!!!

volgens mij.......heb ik het tinkervirus Knipoog

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3BCRBFIT
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QYAKN4W4

ze komt van de irish tinker stables, en ik vind haar een plaatje!!!! Haha!

ohw en mariska....ken je haar toevallig?
je woont in de buurt zie ik Knipoog

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:46

O is kelly al weg? Ken haar inderdaad en het is echt een scheet van een merrie inderdaad, en een plaatje om te zien... haha pas maar op want het tinkervirus is heel besmettelijk en veroorzaakt een "ik wil ook/meer tinker(s)"

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:18

In de zomer van 1998 zocht ik een paardje erbij. Het moest een rustig paardje zijn, waar ik zo op kon stappen. In januari 1998 was ik namelijk van mijn warmbloed gevallen en had zoveel pijn, dat ik een half jaar niet kon rijden. In de paardenkrant zag ik een advertentie van Tinkers bij de Koning in Ede. Na inmiddels 2 Tinkers omgeruild te hebben, had ik dan nu een miezerig 3-jarig merrietje meegenomen, Nikita, zie foto: http://www.mijnalbum.nl/Foto=D4FUCQXC

In het voorjaar van 1999 (na een half jaartje) zag ze er al zo uit: http://www.mijnalbum.nl/Foto=F6OY8YNU

Heb nu alleen nog maar Tinkers en heb er nu nog zeuve....

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:26

Ik ken tinkers zo ongeveer 30 jaar. Heb ze voor het eerst in Ierland gezien tijdens een huifkarvakantie. "Onze" Gin was een geweldig paard maar na 14 dagen moesten we afscheid nemen.
Nu heb ik sinds ruim 4 1/2 jaar mijn eigen tinker, net zo lief van karakter als Gin maar net iets koppiger Lachen Ben er nog steeds heel blij mee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:26

ze hebben kelly vandaag gebracht, ik was er niet bij hoor, ik kwam later in de middag pas.
maar ik vind haar wel mooi Haha!
tja,die mensen van de stalling zijn helemaal gek van tinkers, en er komt vast nog wel meer bij Haha!

geluukig voor mij hoef ik niks zelf aan te schaffen...ze zijn daar wel aanweizg en knuffelgehalte is erg hooG!! Haha!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:30

Is dat een stalling in Assen Ellepel?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:35

Ik was vroeger al helemaal weg van koudbloeden, en shires, jee zo mooi met die sokken en lange manen..
Ik was ook helemaal gek van leuke aftekeningen en kleurtjes, hoe aparter hoe leuker. Appaloosa's vond ik geweldig, bonte paarden ook..
En toen ongeveer 3 jaar geleden zag ik voor het eerst op internet een plaatje van een tinker.. Net een shire, maar dan kleiner, en ook nog bont! Ik zocht wat meer op over het ras en dat was gewoon hét ras wat ik moest hebben Haha!
Toen ben ik gaan sparen, uitrekenen of ik het redde met school, poetsspullen gekocht enz enz Tong uitsteken En Een jaar later heb ik eindelijk mijn eigen tinker gekocht!

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:42

bij mij is het begonne met een pony die ik van men ouders kreeg

het zou een tinker zijn zeiden ze

maar ja als je goed kijkt zie je echt alles er in zitten ( kleurn van een tinker , nek van een fjord , ..) maar zo ben ik meer gaan zoeken naar die beestjes en nu ben ik er zot van , alles wat sokken heeft is GE _ WEL _ DIG

ik heb wel nog altijg geen tinker want ik ga deze echt niet weg doen omdat het geen echte tink is Ach gut de volgende is er wel een

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 08:28

Ik kende het ras vaag, geen idee meer waarvan. Toen kwam op de kinderboerderij een "bonte pony met veel haar en grote hoeven" Een tinker dus! Leuk ding, ze staat er nog steeds. Maar door omstandigheden daar gestopt, en ergens anders gaan verzorgen.
Drie jaar later mocht ik een eigen paard! Waarom ik toen voor een Tinker ben gegaan weet ik niet meer Nagelbijten / Gniffelen Ik vond ze errug mooi, lekker harig en bont, en ideaal voor de recreatieruiter. Grote eis was ook dat ik hem rustig een paar dagen kon laten staan en er dan weer vrolijk mee op pad kon, zonder een bom dynamiet onde m'n kont te hebben. Enkele (afgekeurde) Tinkers later was ik die ierse rotknollen helemaal zat, en ging ik op zoek naar een normaal paard. Die geen versleten knieen hadden of onder de wormen/eczeem zaten.
Maar goed, een paar kwpn-ers later neusde ik rond op de site van de ITS in Ees, en daar stond een bonte merrie van 1.55. Het was bont, merrie en 1.55, dus maar gaan kijken.
Daar stond Jessie, een merrie met een flinke wil en die niet in de bak wou. Twee rondjes mee buiten gereden, ik paste er mooi op, dus maar gedaan Clown Nagelbijten / Gniffelen Een keuring en een week later stond ze dan op stal. Een merrie die zo gesloten was als wat, een ramp in de bak (lees: we zien de uitgang, scheuren er naar toe en we gaan steigeren/bokken als we er dan niet uitmogen )
Nou vier jaar later heb ik nog steeds een stug, maar heerlijk paardje dat perfect in de bak western loopt. Lovers

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:03

inmiddels alweer een jaar of 5 geleden las ik hier en daar op internet weleens wat over de Tinker, ik denk dat de Tinker rond die periode stilaan populair werd. Toch had ik er nog nooit eentje gezien.
Een flinke tijd later leerde ik leon kennen op bokt hier, en Snowdon was de eerste Tinker die ik in het echie zag, van dichtbij Haha!
En toen was ik verliefd... Ik werd inmiddels wat te groot voor m'n D-pony en nu wist ik zeker dat er een Tinker moest komen, een paar weken later stond er een 9 maanden oude merrie te koop bij Leon op stal, toen ging het allemaal erg snel, en sinds ik Shak heb, ben ik alleen nog maar gekker op het ras geworden. Inmiddels heb ik Shakyra en Darlah, beide drachtig dus volgend jaar 4 Nagelbijten / Gniffelen
Ik geloof dat ik niet de enige ben waar het virus kruipt waar het gaan kan, en het niet bij één tinkie blijft Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:09

Mijn liefde voor Tinkers begon op 25 augustus 2005..
Ik zal het echt nooit meer vergeten toen ik voor het eerst met mijn vriend zijn ouders ging kennismaken.. Clown

Ik reed samen met hem het erf op, en ik wist dat hij een Tinker had, maar dat ze zo mooi kon zijn van lelijkheid had ik niet verwacht.
Toen ik 's middags een ritje mocht maken op Amy was ik helemaal verkocht.
Iedere 2 weken als ik bij hem was kwam eerst Amy en dan hij..
We reden naar het bos in de buurt en crosten lekker door de Hoekse Waardse polders..

Toen Amy na een tijdje onhandelbaar werd daar, lees: uitbreken en weglopen, wilde hij haar verkopen en toen is ze naar mij gegaan.. Mijn verzorgpony kwam eindelijk aan huis.
We hebben veel meegemaakt samen en ik heb dikwijls gedacht waar ik aan begonnen was.
Nu ruim een jaar later is ze dan eindelijk van mij, ik heb haar een week geleden gekocht van mijn vriend omdat ik dan echt alle zeggenschap over haar had.

Inmiddels rijden we fanatiek western en een wedstrijdje en ik ben nog steeds super in love met mijn mooie dame! En iedere dag als ik daar kom dan denk ik van wauw, je bent echt mijn droompony Ja

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:30

De eerste keer dat ik een Tinker zag was ook op, ik meen, Paard98 in Utrecht. Die Tinkers die ik daar zag vond ik eigenlijk maar een zielig koppeltje. Nee, ze trokken me echt niet. Het jongere zusje (=Lowara hier op bokt) van mijn vriendin was echter ook gelijk helemaal hoteldebotel op Tinkers. Na een jaar lang zeuren en toen bleek dat Cynthia toch niet zo'n goede combinatie vormde met hun C-pony kreeg ze voor haar verjaardag haar eigen Tinker: Lowara. Een jonge en vooral lompe 2.5 jarige merrie die net uit Engeland kwam. Lowara bleek echter een verrassing uit Engeland mee te hebben genomen die op 21 mei 2000 te wereld kwam: Fayette was geboren. Met Lowara had ik nog steeds niet veel behalve dan dat ik wel zag dat ze voor Cynthia het perfecte brave paard was. Maar Fayette.... tja... het was een lekker pittig ding Lachen Kort na de geboorte van Fayette werd er mij door de ouders van Cynthia al regelmatig op gewezen dat als ik dat wilde ik de eerste keus had omdat ze graag wilde dat het veulen in goede handen terecht zou komen. Ik hield de boot nog wat af want ik was immers student Nagelbijten / Gniffelen Maar nadat ik in de zomer 3 weken had ge-babysit omdat Cynthia + fam op vakantie gingen was ik om Lovers Fayette zou van mij worden!
Op 1 oktober 2000 is ze officieel van mij geworden en dat is ze nu, 6 jaar later, nog steeds. Ik heb heel wat kopzorgen gehad omdat Fayette toch niet altijd die brave Tinker was als haar moeder was (meer een warmbloed in een Tinkerlijf) maar ik zou haar echt niet meer kwijt willen.

En het mooie is: ik vond Tinkers dus vroeger niks en ik heb altijd geroepen "Ik wil later geen merrie hebben, geen veulen hebben, geen bonte en geen schimmel" en waar kom ik mee thuis? Met een Tinker, een merrie van 4.5 maand oud en ook nog eens een bonte met veel wit Gestoord

Onderhand is mijn paardencollectie uitgebreid met een vosbonte Shetlanderruin (ook als 4 maand oud veulentje gekocht Rolleyes) en het 1e veulen van Fayette zelf: een effenkleurig merrieveulen van nu bijna 6 maand oud.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:30

Mijn verhaal is ook best grappig Nagelbijten / Gniffelen

Ik; 11/12 jaar, verzot op paarden, gek op shire's, mocht een eigen paard als ik wat ouder zou zijn.
Dus ja, wat doe ik? Samen met mn broertjes blader ik hele boeken met rassen door om te kijken welk ras paard we dan zouden nemen, toen dacht ik nog dat dat zo makkelijk ging Knipoog . We wilden een appaloosa. Rond de 1.55 en een beetje apart was het idee.
Maar ik surfte ook wel eens rond op internet. En toen zat ik op zo'n kinderspelletjes site. www.kaboem.nl en daar hadden ze toen nog elke maand een ander paardenras. Die maand was dat dus toevallig de tinker. Ik verbaasd, want daar had ik nog nooit van gehoord!
Maar ik vond ze prachtig! Ze waren ook rond de 1.55 m., geschikt voor buitenritten, dressuur en springen konden ze ook (stond ook plaatje bij!). En ja, als shire-liefhebber (haha, overgehouden aan land van ooit!), was dit natuurlijk een prachtige variant. Ze waren er zelfs in 1 kleur. Maar ik vond dat bonte toch wel leuk.
Toen ben ik op internet nog meer informatie gaan zoeken. Jarenlang! Zooveel plaatjes gezien. En het werd steeds meer, want het begon echt populair te worden die rassen.

Toen ik daadwerkelijk een eigen paard mocht, ben ik bij behoorlijk wat paarden wezen kijken. Verschillende stoeterijen zochten voor me mee ( de Tinkerhoeve; waar ik dus helemaal verliefd was geworden op Uglee! dat had ik ze verteld, maar ik wilde wel graag een ruin, die ook wel goed aan de maat was. en Titus van het Huifkarcentrum in Bergh zocht ook mee). Zelf keek ik ook nog vollop rond! Toen had ik eerst bijna een Kwpn-ruin gekocht, gewoon omdat het zo'n geweldig dier was. Ik ken dat dier al zo lang, heb er jaren mee gereden. In springen en dressuur een spetter! Maar hij was daarvoor al een week bij andere mensen geweest op proef. Nou naderhand was er met dat dier niets meer te beginnen. Dat zag ik dus niet zitten! Wat ik nog steeds verschrikkelijk vind!
Tijd vloog voorbij, nog wel wat paarden gezien. Maar niets was wat het moest zijn.
Heb bij allerlei rassen gekeken.

Maar ging ook vaak naar tinkerritten ed. en daar ging ik dan vanalles vragen. Ik wilde alles weten over dag geweldige ras!
Mee, met de achterburen op de wagen. Die hadden een tinker voor de wagen lopen.

Toen kwam ik Duncan tegen. Verliefd op zn koppie. Was niet helemaal wat ik zocht.
http://i106.photobucket.com/albums/m246/christa_luesink/Tekoop-fotoDuncan.jpg
Beetje jong vooral. Maar mijn ouders leek het ook wel wat. Dus van het een kwam het ander. Hij bleek wel een stuk lelijker dan dat ik verwachte. Nagelbijten / Gniffelen Maar ja, ik werd verliefd.
En nu ben ik alleen nog maar verliefder. Hij is van een lelijk eendje (in uiterlijk en soms ook in innerlijk, want soms was er echt niets mee te beginnen!) uitgegroeit tot een prachtige zwaan. Kan me nu geen ander paard wensen!

En ik ben echt verzot op het tinkerras! Hoe meer ik er van weet en zie, hoe geweldiger ik ze vind. Lachen

Haha!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:56

Bij mij is de liefde voor Tinkers begonnen toen ik 11 jaar was. Rolleyes Ik reed ongeveer een jaar of 2 en wou graag een verzorgpony! Nou, ik een advertentie op marktplaats neergezet, en een paar dagen later kreeg in een reactie van een vrouw die een tinker had staan, of ik die eens een keer wou poetsen knuffelen wandelen etc.(Rijden niet, want als broekie van 11 was het best logisch dat ik dat nog niet mocht op een onbenullige tinkerruin van 4 Rolleyes ) Nou ik vond dat natuurlijk helemaal geweldig. was alleen nooit eerder echt geinteresseerd in een tinker. Maar was nu Volledig Tinkerfanaat! Tong uitsteken na een jaar of 2 te hebben gepoetst gewandeld geknuffelt, en ook gelongeerd te hebben was het moment daar, Ik mocht rijden op hem ! en nu 4 jaar na de 1e ontmoeting met 'm. verzorg ik hem nog steeds! Helemaal leuk! Haha! Tinkers hebben zo'n leuk onvoorspelbaar karakter! Die manen sokken en blik alleen al, ik kan geen ras bedenken die ik leuker vind dan een tinker!

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:01

toen ik me hier aanmeldde op dit forum, waren we van zin om een van de volgende jaren een paard te kopen. Eerst was ik vanzin om zo een vuilbak ras te kopen. Zo eentje zodner papieren... terwijl ik elke avond het internet afschuimde vond ik schimmels wel prachtig. Dan waren het lusitano's... wawh wat waren die mooi, maar ook wel veel te hoog gegrepen voor mij. En zo kwam ik hier op bokt op een topic: stiekem vinden alle mensen onze bonte paardjes wel mooi.... ofzoiets. En ja ik ben dat beginnen lezen en beginnen kwijlen want wat waren die bonte vrienden toch oooooooooh zo mooi. Ben dan wat beginnen opzoeken iver het tinkerras en het bleek dat die super braaf waren, koudbloed ( ik had daar nog nooit van gehoord Bloos ) bomproof en voor een recreactieruiter zeer geschikt.
Ik ben dan opzoek gegaan om er eentje te kopen en helaas de exemplaren die ik wil kosten net wat meer als ik oorspronkelijk in gedachten had. Dus is de koop even uitgesteld ( ook door zware verbouwingen aan ons huis).

Mijn eerste rit op een tinker heb ik gemaakt bij lucy -1 hier op bokt op haar mooie merrie phyllis. en zo is het gekomen....
Het besluit kwam er dan dat ik er geen ging kopen en ben dan beginnen zoeken naar een half pension. het moest specifiek een tinker zijn want wou net hem hem meer ervaring opdoen als het dan ooit zo ver zou zijn.
En dan stond er ineens een advertentie op kapaza van Aedan hier op bokt die een half pension zocht. Nu rijd ik 2 keer per week 60 km/ heen en weer om die schat te gaan verzorgen en rijden. En ik moet zeggen het tinkervirus heeft me sterk te pakken.
Gelukkig dat ik deze kans mag hebben zo kan ik nu geduldig blijven wachten tot ik er eentje zelf kan kopen...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:54

Ik verzorg een Tinker. Ik was niet op zoek naar een vz-paard, had altijd genoeg te doen op de manege etc. Maar toen het me aangeboden werd, zei ik geen nee. De eigenaar heeft 3 tinkers en nog 3 andere pony'tjes en ik mocht 1 van de tinkers gaan doen. En hij is super, onwijs lief, een hoogknuffelgehalte, 100% bomproof en 100% te vertrouwen. Geen verkeerde match geweest Knipoog!
Heb nog geen minuut spijt gehad dat ik ja gezegd heb!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:32

Tsja, ik ben van kind af aan al meer een pony- dan een paardenmens geweest.
Reed op de manege ook liefst zo lang mogelijk op de pony's, wilde liever niet op de paarden, maar op een bepaald moment moet het dan toch.
Ik heb nog het geluk gehad dat er altijd wel een stevige fjord of haflinger op stal stond, die konden mij ook wel dragen.
Friezen vond ik leuk om hun sokken, maar te veel paard.
Bonte pony's vond ik geweldig, maar die waren vaak te klein of niet sterk genoeg.
Bleven over de haflingers en fjorden.
tot ik in 2000 in utrecht op een beurs de tinker tegenkwam, alles wat ik wilde in 1 paard!
Niet zo groot, rosbuust, sterk, bont en met sokken!
Mijn eigen droomcombinatie!
Mijn eerste tink was bont, maar dat klikte helaas niet zo.
Mijn huidige is geheel zwart, wat ook mooi is.
Want hoe zegt met het ook weer?
Een goed paard heeft geen kleur!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:10

Toen mijn zeeeer lieve fjord veel te jong is overleden aan koliek wilde ik geen paard meer (behalve de shetjes die we ook nog hadden). Dit heb ik 2 maanden volgehouden en toen wilde ik een tinker omdat ik die wel eens gezien had en die vond ik geweldig mooi met die bonte kleuren en veel sokken en manen. Bij ons in de buurt stond er iemand met een tinker die hier wel eens langs kwam en ik hoorde dat dat een hele brave was, dus ik dacht zo'n paard wil ik ook! Omdat ik geen volwassen tinker aandurfde heb ik een veulen gekocht om zelf op te voeden. Toen heb ik er nog een tinkerveulen bij gekocht als maatje om later te verkopen, maar ik heb het eerste (eigenlijk de mooiste) verkocht en het maatje (Fay dus) gehouden.
Hier een foto van de beide dames 2 jaar geleden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RJWQAMEK

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:15

Leuk om te lezen al die verhalen hier ! De meeste ken je natuurlijk al, maar ik lees toch ook weer nieuwe dingen van nieuwe mensen Knipoog .

En hoe is 't bij mij gekomen ?
Nou, ons eerste eigen paardje was een voor de renbaan afgekeurde volbloed, die een peesklap gehad had. Een heerlijk, lief beest, maar stiekum zag ik er toch altijd tegenop om op z'n rug te klimmen ... het was echt moéten "omdat je hem niet zomaar stil kunt laten staan", maar echt genieten deed ik er niet van. Deze prachtige vent hebben we na anderhalf jaar in moeten laten slapen na een darmtorsie Huilen .

Toen werden de kids geboren, en waren we dus met hele andere dingen bezig ... maar toen de kleinste bijna een jaar was, begon het toch weer te kriebelen. Dus gaan zoeken, veel lezen op Internet, en daar kwam ik ze tegen, bonte koudbloedpaardjes, ideaal voor recreatieruiters als ik. En dat uiterlijk ... Vingers aflikken Wow! !!!!
We zijn veel rond gaan kijken, hebben allerlei stoeterijen bezocht, en uiteindelijk kwamen we bij Stoeterij De Ierse Tinker in Oirsbeek. De klik met de eigenaars was er meteen, en dus zijn zij op zoek gegaan naar een leuke tinker voor ons. Ik wilde een ruin, manlief wilde een merrie, en een merrie is het geworden ... Clown of eigenlijk twee ...
In juli 2003 kwam Keeva naar Nederland, en ze bleek ook nog een verrassing meegenomen te hebben, want ze was drachtig ! Zo hadden we dus 2 tinkers voor de prijs van 1 Haha! ! In januari 2004 werd een prachtig merrieveulen geboren, Kyara. Toen zag ik eigenlijk ook pas het voordeel van een merrie (ik had altijd het idee dat dat van die drakerige paarden waren), namelijk : fokwaarde ! Inmiddels heeft Keeva ook haar tweede veulen bij ons gekregen, en ook volgend jaar verwachten we weer zo'n heerlijk klein bontje !

En we genieten nog elke dag van onze 2 mooie bonte dames Ja Lovers !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:43

Ik zit al op een paard sinds ik 6 ben. Van voltige, naar een huurpaard en ga zo maar door. Ik heb voornamelijk op een Welsh Cob gereden en verder nog een enorme KWPN-er en op een haflinger.
Ik ben er een paar keer zo hard afgeklapt, dat ik op een bepaald moment de lol er niet meer van in zag. Dus ik heb de paarden een tijdje in de ijskast gezet. Wel nog wel af en toe met een huurpaard door het bos op Dwingelderveld, maar verder niet.
Maar het bleef wel kriebelen, altijd in de auto achterstevoren zitten als je een paard voorbij kwam, vreselijk.
Op een gegeven moment kon ik een bont (ben altijd gek geweest op bont) paard kopen, Ucos. Harstikke mooi beest, maar mij iets te fel, ze is verkocht naar Engeland later.
Mijn toen nog vriend, zei tegen me; maar je houdt toch van zoveel haar op een paard? En zo is de tinker in mijn hoofd geboren. Alleen had ik er nooit de tijd voor, we gingen ook verhuizen, trouwplannen, kinderwens.
Toch ben ik blijven kijken op internet naar een tinker. Ik kwam op de site van Gipsy Spirit en zag daar bij de veulens Feodor liggen. Nou ik was verliefd, wel niet bont maar goed.
Vlak voor ons trouwen heeft mijn man een afspraak gemaakt bij stal Gipsy Spirit en heb ik Feodor van hem voor ons trouwen gehad.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:31

Oke mijn verhaal,

Ik moest wegens omstandigheden stoppen met mijn verzorgpaard 2 jaar geleden, helemaal verdrietig was ik natuurlijk, totdat een vriendin van me moeder zei wil je dan lord bijrijden? Ik had hem nog maar 2 keer gezien, waarvan 2 keer opgezeten. Eerst had ik zoiets van, een tinker? Nee niets voor mij, maar ik wil het wel proberen. Nou na 2 keer rijden was ik verkocht, het rijd echt heerlijk en relax ze willen voor je door het vuur, en ze zijn gewoon geweldig! Nu anderhalf jaar later rij ik lord nog steeds, alleen heb ik sinds 29 mei een eigen tinker erbij, Pallieter genaamd. Het was eigenlijk heel vreemd gegaan, we zaten in de auto en ik zeg tegen me moeder, mama zou ik het veulen van patti(een zwangere merrie van stal) Niet mogen kopen, waarop ik het antwoord kreeg: Als jij er goed voor gaat zorgen, en zeker weet dat je de tijd ervoor heb en op stal kan blijven staan dan mag het. Het probleem was, hij was nog niet geboren ik wist niet wat het zou worden helemaal niets!
Totdat ik in de nacht van 28 op 29 mei werd gebeld dat hij was geboren, ik natuurlijk als een speer naar stal en daar stond me kanjer dan, al gekocht voordat hij was geboren. Hij is Prachtig bruin bont, en heeft afgelopen keuring een 2e premie met 141 punten behaald. Meneer is nu 4 en een halve maan oud, en heeft al praatjes van een volwassene. Je kan alles met hem doen en loopt al zonder moeite over straat, geen bus is te eng!
Dit was wel mijn tinker Verhaal, ik zou nooit en ook echt nooit meer zonder kunnen! Lord heeft mijn hart veroverd, ondertussen rijd ik meerdere tinkers van stal af en toe bij, en ze zijn allemaal geweldig. Geen denke aan dat ik ooit nog een ander ras koop, ik vind ze helemaal geweldig!