[TI] dit is vast niet hert eerste topic over schampoo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spocky

dit is vast niet hert eerste topic over schampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 13:20

mijn tinter doet als je moet poepen en plassen niet de moeite om haar staart op te tillen, met als gevolg een erg vieze aangekoekte vieze bruine en gele staart vol met dredlocks.

Afbeelding
het hoort parel-wit te zijn

welke schampoo mioet ik gebruiken om het weer mooi te maken
Laatst bijgewerkt door spocky op 10-10-06 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

janice

Re: dit is vast niet hert eerste topic over schampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:22

Voor mijn haflinger die hetzelfde doet gebruik ik eerst van de zilver shampoo(worden je vingers zo lekker paars van), daarna betadine(vind het er altijd erg schoon van worden) schampoo en dan nog een cremespoeling. Het is even werk maar daarna is haar staart weer prachtig Haha! .

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:32

Elke week keurig wassen met een shampoo die mestplekken goed oplost. Als ze in hun staart poepen heb je echt grote pech. Ik heb ook z'on Tinkermerrie die haar staart niet goed omhoog tilt, waarschijnlijk te zwaar, maar wel vreselijk is dat voor jezelf als je van witte glanzende dikke paardenstaarten houdt....

Als je van plan bent om een keer 'mooi' te zijn adviseer ik je om de staart te wassen en daarna te vlechten, zo blijft de staart redelijk schoon een aantal dagen.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:42

*Heeft de moed opgegeven.

Ik krijg de staart niet schoon. Die is nou eenmaal onderaan beetje bruinig. En als ik elke dag ga zitten schrobben komt het mss goed, daar zit ik ook niet op te wachten.

De dreadlocks zijn wel makkelijk te verhelpen, gewoon de staart met je handen uitpluizen of een haarborstel gebruiken. Als je de staart wast, en dan helemaal doorborsteld enzo, dan gaat het meeste vuil er bij mij altijd wel uit! Maarja, soms moet je dingen gewoon maar accepteren vind ik Knipoog Nagelbijten / Gniffelen

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:45

ik gebruik zilver shampoo.. en biotex dat maakt het erg goed schoon..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:03

Biotex! lauw water en proberen de staart een kwartier er in te laten hangen... vergt wel wat geduld van beide partijen Knipoog Maar hoe meer minuten, hoe beter de biotex 'opgenomen' wordt.

Daarna wassen met willekeurige (paarden)shampoo en de staart is prachtig wit! Eventueel de volgende dag of even later herhalen.

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:34

janice schreef:
Voor mijn haflinger die hetzelfde doet gebruik ik eerst van de zilver shampoo(worden je vingers zo lekker paars van), daarna betadine(vind het er altijd erg schoon van worden) schampoo en dan nog een cremespoeling. Het is even werk maar daarna is haar staart weer prachtig Haha! .

Wat Janice doet werkt!
Wij hebben het laatst ook bij Mick gedaan en het is helemaal goed gekomen! Haha!
Maar na een keer of 2 de wei op was het resultaat ook weer verloren... Gaat om het idee Clown

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:56

Cowbiys Magic: Shine In, Yellow Out

Werkt erg goed, eerst goed wassen met gewone shampoo en warm water, desnoods 2 keer en dan die shampoo.

Verder zou ik de staart in een grote losse vlecht doen, scheelt een boel ellende!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:33

-Driehoek vloeibare zeep
-Biotex blauw
-Zilvershampoo van Schwarzkopf (schuimt veel lekkerder dan die van Kruidvat huismerk)

Verder behandel ik de staarten iedere week met een soort Cowboy Magic (goedkoper merk, weet even de naam niet) om de boel strontvrij en doorkambaar te houden.

Helemaal wit krijg ik het onderste stuk van de staart van mijn volwassen merrie helaas ook niet meer................(ervaring na een keertje of 18 wassen voor het Hippisch Saluut vorig jaar)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:37

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 15:43

Wij wassen de paarden meestal 1 of 2 keer met goedkope shampoo (aldi shampoo of iets dergelijks) en dan nog 1x met zilvershampoo.
Laatst hebben wij een merrie met Teatree shampoo gewassen, dat werkte ook heel goed en is ook nog is goed tegen jeuk Ja

Zilvershampoo werkt echt super goed. Badedas en Biotex zijn ook goede witmakers Ja

@ Vasthi, bedoel je Riders Magic?? Die hebben wij tegenwoordig altijd i.p.v. Cowboy Magic.
Riders Magic is goedkoper en werkt even goed Pling