waarom zijn tinkers zo duur? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
waarom zijn tinkers zo duur?
maar ik dacht dat, dat wel mee viel eigenlijk..Maar goed weet niet zo heel veel van tinkers af.. TinkerTreas schreef:Ik vind wel dat je moet oppassen wat je koopt (dat is natuurlijk altijd), want er zijn genoeg mensen die hun bonte als tinker te koop zetten. En zeker bij veulens is het soms lastig te zien of het wel echt tinkers zijn of kruisingen. Dus er wordt door sommige wel misbruik van gemaakt dat tinkers zo populair zijn.
Ik ken zat erg leuke goed aangereden warmbloeden die verkocht worden voor €2500 - €3500, en dat zijn echt niet allemaal oudere paarden o.i.d., maar ook genoeg dieren van een 'gunstige' leeftijd, die makkelijk de basissport door kunnen lopen (basissport is B t/m Z2).Ylana schreef:Heb je voorbeelden, advertenties of ander matriaal?
ik denk dat de prijs gewoon héél afhankelijk is van wat het paard kan.
Dat is met élk paard!
Caira schreef:Transport naar nl valt op zich wel mee, maar idd goede paarden zijn duur, en terecht vind ik. Een veulen opfokken kost ook al aardig wat, stel dat je 50 euro per maand kwijt bent, dan is dat al 1800 euro voordat het paard volwassen is, en dan laat ik het dekgeld nog buiten beschouwing. De echt goede paarden verdwijnen al langzaam naar het buitenland.
) Dat de tinkers vooral geïmporteerd werden en worden heeft de prijs toch wel hoger gemaakt, en die prijs wordt dan toch de 'norm' voor een tinker, waardoor je weinig verschil zult hebben tussen een geïmporteerde en een niet-geïmporteerde tinker. Ik denk namelijk dat er weinig mensen zullen zijn die denken 'hij heeft me minder gekost, dus gaat hij ook voor minder weg'.
Maar dat verschilt, wat jij ervoor uit wilt geven, er is toch nog wel aardig wat verschil hoor, ik vind dat het varieert van 2500 tot 4500 euro. Je moet dan zelf bepalen of je dat paardje het waard vindt, maar dat is bij elk ras zo. Ik heb toentertijd mijn haffie verkocht voor 1900 euro, aardig veel geld voor een ruin van 11 jaar, hij kon wel een aardige proef lopen, goed buitenrijden en je kon er een bom naast afvuren... kinderen eronder door, hond eronder door, maakte hem niet uit. Ik vind ook als je een paard verkoopt, je toch wat meer wilt vragen omdat je wilt dat er serieuze mensen op af komen. Dat daarom sommige paarden zo duur te koop staan...
Citaat:kijk dan eens naar haflingers...
waarschijnlijk omdat het ras "in" is, ik denkt dat dat ook een reden is dat ze nog steeds steigen in prijs..