[TI] staart in de weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneIris

staart in de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:55

hoi allemaal..

de tinkerruin van mijn nicht heeft zoals de meeste tinkers,een hele dikke staart.
heel mooi natuurlijk maar hij heeft tijdens het rijden zijn staart tussen zijn benen hangen(in draf). hij lijkt er last van te hebben omdat hij 'sloft'met zijn benen en zijn oren in zijn nek legt als de staart ertussen zit..doet dit anders niet..

hebben jullie tinkers dat ook? en wat kun je eraan doen... invlechten helpt ook niet want dan hangt het onderste stuk alsnog ertussen... het lijkt me voor het paard erg hinderlijk en het ziet er ook erg stom uit.

iemand tips? Haha!

Pellie

Re: staart in de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:08

het klinkt meer alsof hij niet ontspannen loopt. dat kun je altijd mooi aan de staart zien hè. is er misschien iets met hem aan de hand, ergens last van?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:13

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 00:01

Pellie schreef:
het klinkt meer alsof hij niet ontspannen loopt. dat kun je altijd mooi aan de staart zien hè. is er misschien iets met hem aan de hand, ergens last van?

Denk ook dat het misschien wel met het niet ontspannen lopen te maken kan hebben.
Mijn tink, die de eerste maanden (of zelfs wel half jaar) super gestressed was had toen ook last van "staart tussen de benen" en dan vooral in draf.
Daarna is het me nooit meer opgevallen.
Grappig, nooit meer zo bij stil gestaan, tot ik dit las.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 00:03

die van mij heeft amper een staart door zomerexzeem, dus geen last van. ik heb er verder ook nog nooit van gehoord.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 06:53

ik ga met MysticTinker mee en hem pas weer los hebben met rijden tot je er bijna zeker van bent dat het kan

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 07:02

Djowy heeft er ook wat hinder van. Ik knip hem af en toe bij. Niet te kort maar toch wel een aardig stuk eraf. Hierdoor vindt ik geen plukken staart meer in de weide of in de stal.
(Als hij ging liggen stond ie er nl ook dikwijls op, vond ik erg sneu)

AnneIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 09:54

@ MysticTinker : dat is precies wat ik bedoel, alleen die van mijn nicht heeft nog een veel dikkere staart en dus nog erger die staart ertussen 'flapperen',handige tip trouwens, zeg het haar straks gelijk!
verder is hij voor zover ik weet niet gestressed en loopt hij best ontspannen.

verder heb ik wel eens wat gehoord over het uitdunnen van de staart. iemand daar ervaringen mee? en dat ziet toch niet mooi uit of wel Verward

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:46

ik héb het idee dat alle tinkers daar wel 'last' van hebben, dat kan ook bijna niet anders dan met die dikke zwabbers. Lachen

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:47

Fay heeft ook zo'n zwabber, maar ze sloft niet. Hier een foto van haar in stap.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DOE6FZNK
In draf is het echt heel erg. Ik vind het niet mooi om te zien als die staart telkens tussen haar benen zit, maar gelukkig zie ik het zelf niet als ik er op zit. Haha! Maar ze wordt nu voor de kar beleerd, dus dan zit ik er straks heel de tijd wel tegenaan te kijken, Boos! maar ik ga er niets aan doen, want het is net zo mooi zo'n dikke staart! Ja
Ik denk ook dat het komt door de lage staartinplant. Ze heeft ook moeite haar staart op te tillen met mesten, dus dan wordt de staart ook vies. Huilen