[TI] jullie mening: dit paard kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

jullie mening: dit paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 16:00

Oke ik ga mij even voorstellen ik ben Sunny. Een tinkermerrie van bijna 7 jaar oud. Ik sta nu tijdelijk bij iemand die mij verkoopt, aangezien mijn vorige eigenaar niet zo goed wist hoe hij met mij om moest gaan. Hij liet een klein kind op mij rijden en die heeft mij constant geslagen met de zweep. Bij alles wat ik moest doen, werd die zweep gebruikt en niet zo zachtjes ook. Daarom heb ik af en toe nog behoefte om de zweep te zien, ik hoef hem niet meer te voelen hoor!!

Nu is er vandaag een lieve mevrouw naar mij komen kijken, die ook op mij wilde rijden. Dit hebben er al meerdere geprobeerd, maar daar heb ik geen stap verzet. Deze hebben mij dus niet gekocht omdat ik niet in draf ging en dus helemaal niks deed voor ze.

De mevrouw heeft me eerst even staan poetsen, ze fluisterde allemaal lieve woordjes in mijn oren, dit klonk wel erg fijn. Mijn baasje (waar ik nu sta) ging daarna even met mij rijden. Dit ging goed, als de zweep maar in de buurt is (als ik hem maar zie). Die mevrouw wilde het ook wel even proberen, tja wat moet ik nou. Ze is wel heel lief en heel rustig met me. Zal ik dan toch maar gaan lopen... oke ik doe het, ik kijk wel wat ze doet. Goh ze praat de hele tijd tegen me, dat ik het goed doe en dat ik lief ben en een grote meid (zo groot ben ik niet hoor, maar 1,46) Ze wil dan in draf, dat doe ik gewoon ze rijd zo lekker en ze doet zo lief tegen me....

Dan geeft de mevrouw het zweepje aan mijn baasje, oef das wel erg moeilijk... lopen zonder dat vertrouwde ding. Ik blijf toch wel staan, ik ga niet verder. Met wat aandringen, zonder zweep, van mijn baasje ga ik toch lopen. Het voelt toch wel lekker zo zonder zweep. Die mevrouw vraagt of ik in draf wil, dat zonder zweep. ja ik doe het... dit voelt goed zeg!!

Na nog een rondje stappen zonder zweep, stapt die mevrouw af. Ik mag weer naar de wei. Ze komt even later wel weer terug om foto's te maken. Ze hebben het over kopen? Mag ik dan naar die mevrouw toe. Die mevrouw zegt dta ze al meer ervaring heeft met paarden met een trauma en heel rustig is en veel geduld heeft. Dit heb ik nodig. Een huisje waar ik gewoon rustig aan kan doen, dat wil ik zo graag!

Die mevrouw vroeg zich wel af hoeveel ze nou zou betalen voor mij? Iemand een idee, ik rij dus bitloos, dit ging super en deze mevrouw wil dit op zeker weer doen. Ik kan op buitenritten en reageer heel rustig op alles. Ik kan een kleine b-proef lopen, maar dat wil die mevrouw toch niet. Ik heb mooie ruime gangen en ben dus heel lief en niet zo drammerig (tja wel af en toe hoor, maar daar ben ik tinker voor toch Knipoog) Ik geef zowaar voetjes, dat was iets nieuws voor die mevrouw, die heeft allemaal verveldende tinkers die nog geen voeten willen geven... En helaas zijn mijn manen eraf gegeten door een jaarlingen die deze blijkbaar erg lekker vonden, dat etrwijl mijn manen zo ontzettend lang waren Verdrietig

hieronder de foto's van mij, dan krijgen jullie een idee. Die mevrouw had het er over dat ze nog even haar "man" over moest halen en een bijrijdster moest zoeken (maar deze is waarschijnlijk al gevonden) en dan uiteraard op stal moeten ze het ook weten en plek hebben voor nog zo'n monster als ik...

De foto's:
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto=86T8VB4H
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JETHAW3D
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PAGIKAE4
http://www.mijnalbum.nl/Foto=D7HBBVW6
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QHRDMKQI

deze foto's zijn eerder gemaakt door het baasje waar ik nu sta.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3FQI73VC
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PJAVPLIP
http://www.mijnalbum.nl/Foto=URBPVM76
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PUE4PU7O
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3QYV4KFE
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8BLFQRTQ
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Karin op 29-09-06 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

KootMiraDrum

Re: jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:57

Biancaa, je bent verslaafd Knipoog Haha!
Prijs heb ik het niet over, ik zou willen aanraden om je op Lizzy te richten... Dat is natuurlijk als jij de mevrouw van het verhaaltje bent.......

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:48

oooohhh aaaaaah Lovers
Ik vind haar LEUK!!!!!!!!!

maarrrrrr 1 paard met trauma kost al ontzettend veel energie...laat staan twee...

is een moeilijke keuze en die kunnen wij niet voor je maken en ik zou ook niet zo eentweedrie weten wat et doen, juist omdat ik haar erg leuk vind Ja
anderzijds maak je haar en lizzy er niet gelukkiger op door twee paarden te hebben die inspanning vragen...
maar ze kunnen het misschien ook goed met elkaar vinden en elkaar helpen?

bij twijfel: niet doen!

wat betreft prijs: ik denk dat ik best wel wat voor haar zou durven neertellen (vooropgesteld dat ik de tijd/het geld/ de plaats etc had Knipoog) want ze is héél erg leuk!!!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:11

Ik vind het een leuk dier om te zien Lachen Ze lijkt me aardig wat overconditie te hebben, maar verder ziet ze er hartstikke goed uit.

Maar wat betreft het trauma, uit de beschrijving haal ik niet 123 een enorm getraumatiseerd paard, wel een enorm afgestompt paard qua rijden. En dat is naar mijn idee best op te lossen door haar gewoon op een goede manier weer goed aan het been te krijgen. Als dit paard gewoon toelaat dat er op gereden wordt zonder echt heel moeilijk te doen en in de omgang ook niet echt getraumatiseerd overkomt is het probleem naar mijn idee goed op te lossen.

Waar ik me wel zorgen over maak, die manen. Weet je heel zeker dat ze echt afgevreten zijn? Bij mij zou er namelijk gelijk een eczeem-belletje geen rinkelen. Eczeem kan heel goed erger worden met de jaren, een paard wat eerst alleen de manen afschuurt (de staart lijkt me ook niet al te vol meer) kan het jaar erop heel goed zichzelf ineens tot bloedens toe openschuren.
Kijk eens goed naar de manenkam, of deze opgezet/dik is en of er plooien in staan.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:24

Ik vind het een leuk dier zeker om te zien.

En ja kopen zal zeker je eigen beslissing zijn, al vraag ik me wel af of je het allemaal gaat redden, druk met lizzy en angel en dan nog een paardje er bij.

Ik bedoel het niet rot maar meer denk er goed over naar. Ik heb zelf ook een paard uit medelijden gekocht en kon het alleen ook niet bolwerken, ik heb dus een verzorgster gezocht.

Het wat supertje verder schrijft ben ik het geheel mee eens. ik denk niet echt aan een trauma als ik dit zo lees maar meer aan een verpruts paard kwa rijden en doen.

en met de staart en manen ga ik mee, weet je zeker dat het geen exeem is.

Ik denk toch, dat ze zo rond de 2500 euro zou kunnen opbrengen maar dat is puur eigen idee.

verder succes met de beslissing die je moet gaan nemen,

wat vind je man er van, aagezien je eerst ook geen 3 mocht hebben??

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 20:14

Ze is inderdaad niet heel erg mishandeld (gelukkig maar) alleen verkeerd bereden. Het is alleen dat ze niet iedereen op haar rug laat rijden, zitten is geen probleem, ze wil dan alleen niet voor je werken. Dat wilde ze voor mij wel (en ja ik ben dat vrouwtje dus) en de klik was er meteen. Ik denk zelf ook dat ze Lizzy tot grote steun kan zijn. Nu staat Lizzy een beetje alleen in de kudde. Ze heeft gewoon de paardentaal niet erg geleerd. Angel staat meer bij de rest (dat is echt zo'n overloopstertje) en soms bij Liz. Ik hoop dus dat ze elkaar kunnen opvangen en dikke maatjes worden.

De staart is supermooi en erg vol, dus geen schuur neigingen. De manenkam heb ik helemaal doorzocht en de huid ziet er erg rustig en netjes uit. Je ziet ook geen schuurplekken (dus dat de huid rood ziet of geïrriteerd) dat zit wel goed. Ze komt trouwens bij iemand vandaan die Leon ook goed kent, dus het zit wel goed met vertrouwen Knipoog

Het gaat nu inderdaad meer om mijn man, wat Dobbel al zei, hij vond het eerst ook niet goed. Maar wat iemand in mn pm al zei, als ik met haar ook een veulen neem (als het lukt uiteraard) dan heb ik mijn stalgeld er al aardig uit. Dat ga ik als argument gebruiken en uiteraard een verzorgster, dat vind ik op zich niet erg, al laat ik haar zich meer bezig houden met Sunny ipv Lizzy. Sunny is niet erg getraumatiseerd, ze moet alleen meer vertrouwen krijgen in het rijden en meer plezier. En dat komt wel goed, want ze staat nu al met appeltjes op haar lichaam en ze kijkt al erg vrolijk uit haar ogen.

@supertje, kan je je voorstellen dat ze nog dikker was Boos! Ze is al een heel stuk afgevallen. Ze hadden haar in een overvolle wei gezet en haar gewoon vol laten eten, het was meer een varkentje dan een tinker. Gelukkig is ze waar ze nu staat wel goed in de gaten gehouden. Ik vrees dat ze daar waar ze gestaan had, ooit een koliek aanval had gekregen. En dat ze dat niet eens zouden hebben gemerkt of wat mee hebben gedaan... Degene waar ze nu staat is dus heel druk bezig om haar om te scholen (dus rijden zonder bit en zonder zweep, gewoon leuk en lol) en dat lukt goed. Ze is dus niet zoals Lizzy die elijk wegshciet als er iets is waar ze bang voor is, sunny blijft dan gewoon staan. Ze is heel rustig qua omgang, dus naar mijn idee ook wel lekker voor Lizzy, Angel is vrij druk en soms heeft Lizzy daar geen behoefte aan.

@Frenia twijfel is er van mijn kant dus helemaal niet hoor, ik vond (en vind) haar dus ook echt ontzettend leuk. De trauma bij haar valt dus wel mee. Ik heb iemand op stal die me graag helpt en die gaat ook al goed om met Lizzy (dat is niet mijn verzorgster maar van iemand anders paard) dus aandacht krijgen ze wel genoeg. Angel daar gebeurd nu nog niet veel mee, ze staat op de wei in de groep en meer niet. Af en toe hoefjes tillen, that's it. Daar zit nu nog niet zoveel tijd in en eer ik wat met haar wil gaan doen, ben ik 3 jaar verder (ik ga pas inrijden met 4 jaar) De tijd zou dus verdeeld worden tussen Sunny en Lizzy en dat is wel goed te doen. Zeker als ik iemand heb die af en toe mee gaat rijden, dan kan ik op Lizzy en de ander op Sunny en later mijn dochter op Sunny. Als Angel dan groter is, dan kan ik met Angel en Sunny misschien een 2 span vormen, ik denk dat Angel ook ergens tegen de 1,45 wordt.

@KMD tja heeeeel erg verslaafd Bloos Maar ik heb zoiets als ik het kan betalen... nu mijn man dus nog overtuigen...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:31

Deze ken ik wel idd Ja
Ik heb je ge-PB't!

doggiezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:58

Hoe durven jullie te zeggen dat dat jongentje sunshine mshandeld heeft met een zweep!!!!! sporen jullie wel????
waar sunny nu staat vindt dat alle paarden die met bit gereden worden mishandeld worden,ik zou zeggen ieder heeft zijn eigen manier van rijden dus.....

Ik kan je voor de volle 100% garanderen dat sunny nooit mishandeld is daar.
ze is eerder een beetje lui en verwend, een echte recreatie tinker, die graag buitenritjes maakt, niks mis mee dus.
En voor zover ik weet heeft in elk geval de afgelopen 4 jaar, zolang kom ik daar nog nooit een paard koliek gehad daar.

DENK EVEN NA VOORDAT JE ZOIETS OP INTERNET ZET!!!!!!!!!!!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:18

Ik weet hoe de verslaving voelt, Biancaa, Lachen Waar ik me wel in vergiste bij de aankoop van Mira was dat Koot erg jaloers werd, 't kostte me maanden (doordat ik 12 jaar lang alleen hem had) voor ik een balans had gevonden tussen de aandacht verdelen over die 2. Ik ben blijven bevestigen dat Koot alles als eerste kreeg, hoger staat dan Mira, en dat gaat goed zo.
Verwen je man, of dreig hem niet meer te verwennen (hihihi) en volg je gevoel. Ik bedoelde alleen te zeggen dat mijn Kootje totaal NIET blij was in het begin.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 22:30

doggiezzz schreef:
Hoe durven jullie te zeggen dat dat jongentje sunshine mshandeld heeft met een zweep!!!!! sporen jullie wel????
waar sunny nu staat vindt dat alle paarden die met bit gereden worden mishandeld worden,ik zou zeggen ieder heeft zijn eigen manier van rijden dus.....

Ik kan je voor de volle 100% garanderen dat sunny nooit mishandeld is daar.
ze is eerder een beetje lui en verwend, een echte recreatie tinker, die graag buitenritjes maakt, niks mis mee dus.
En voor zover ik weet heeft in elk geval de afgelopen 4 jaar, zolang kom ik daar nog nooit een paard koliek gehad daar.

DENK EVEN NA VOORDAT JE ZOIETS OP INTERNET ZET!!!!!!!!!!!

ik vertel alleen wat ik heb gehoord en wat ik heb gezien. Dat kan je me niet aanrekenen. Daarom zet ik het juist op het internet zodat iedereen zijn mening kan geven. als jij meer info heb, dan kan je dat op een normale manier zeggen, desnoods per pb.

Als ik een paard zo dik zie... dan hou ik toch echt wel mijn hart vast. Zelfs een lui paard hoef je niet te meppen... maar ik zeg niet dat het gebeurd is, alleen dat mij dat is verteld. Degene waar ze nu staat, is niet tegen bit. Zij rijdt nou eenmaal zonder, net als ik. Haar dochter rijdt sunny gewoon nog met bit, dus er zijn gewoon bitten te vinden daar hoor... Ik ben ook "tegen" bit. als ik Lizzy rij met bit, liggen mijn handen open en loopt het bloed langs mijn vingers. Terwijl als ik zonder bit rij, ik nergens last van heb en Lizzy ook niet. Misschien wilde Sunny gewoon geen bit en reageerde ze daarom niet (dat deed Lizzy dus ook, maar dan agressiever, ieder paard heeft zijn eigen karakter). Ieder zijn keus om te rijden hoe hij of zij wilt.

Verder weet degene waar Sunny nu staat dat ik dit op bokt zou zetten, dat zal ze ook niet zomaar doen lijkt mij...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 22:33

KootMiraDrum schreef:
Ik weet hoe de verslaving voelt, Biancaa, Lachen Waar ik me wel in vergiste bij de aankoop van Mira was dat Koot erg jaloers werd, 't kostte me maanden (doordat ik 12 jaar lang alleen hem had) voor ik een balans had gevonden tussen de aandacht verdelen over die 2. Ik ben blijven bevestigen dat Koot alles als eerste kreeg, hoger staat dan Mira, en dat gaat goed zo.
Verwen je man, of dreig hem niet meer te verwennen (hihihi) en volg je gevoel. Ik bedoelde alleen te zeggen dat mijn Kootje totaal NIET blij was in het begin.

Van Lizzy weet ik dat ze nietzo jaloers is, ze komt meestal gezellig bij Angel staan als Angel bij me komt knuffelen. Helaas wordt ze dan door de rest van de groep weggejaagd Boos! Angel trekt zich dara niks van aan, maar Lizzy dus wel. Ik heb lizzy nu nog niet zo lang, dus ik denk dat het wel kan. Alleen hangt Lizzy nu heel erg aan me, dus wat jij ook zegt, even de verhoudingen goed vast leggen. Eerst Lizzy dan zij...

nou de eerste oorlog is hieral uitgebroken, dus het gaat lekker Knipoog Komt wel goed... ooit....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 05:56

Ik denk dat het inderdaad wel druk is hoor, 3 paardjes Ja
Maar volgens mij heb je het tinkervirus flink te pakken Knipoog hihi

Of je haar koopt is helemaal je eigen keuze. Hopelijk is het inderdaad zo dat ze dikke maatjes worden.
Darlah was op haar oude adres altijd degene onderaan de rangorde dus ik verwachte dat het met elk paard goed gaat. Helaas viel dat een beetj tegen. Ze is hier totaal veranderd kwa gedrag en kan absoluut niet met elk paard samen. Ze viel de shet van de buurman steeds aan enzo....
En daarnaast was ze enorm jaloers wanneer ik Kaylen een aai wilde geven ofzo, en mocht Kaylen niet eens meer bij me in de buurt komen.
Moraal; je weet het van te voren niet... maar misschien kan je haar eerst op proef nemen?

Ik had de foto idd al zien staan op MP, ze heeft een heel aansprekend koppie Lachen
Heel veel succes met je beslissing!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 08:15

Ik ken dit paardje ook, heb ook op haar proefgereden volgens mij. Als het tenminste dezelfde is. Bianca ik pm je even.
Toen ik er op reed was er nog niets aan de hand en deed ze het prima. Heb zonder zweep op haar gegaloppeerd en alles. Maar ze was wat te klein voor mij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:11

poeh moeilijk hoor. WIj hebben ook een probleem pony gehad en daar is zoveel tijd in gaan zitten dat ik blij was dat we er alleen een "normaal" paard bij hadden.

Gevoelsmatig zou ik zeggen lat haar waar ze is en richt je op de twee die je al hebt. En een oorlog in je relatie voor een paard zou ik er zeker niet voor over hebben.

Kwa bouw en gangen ed denk ik wel dat ze wat waard is.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:12

Eerlijk gezegd zou ik me persoonlijk focussen op de paardjes die je ondertussen al hebt. Ook al is je merrie niet drachtig en verwacht je geen 3e, heb je waarschijnlijk toch wel je handen vol.

Ik herken het hebbuh hebbuh gevoel enorm goed hoor, zou ik ook wel hebben, maar oorlog thuis zou ik er niet voor over hebben. Had er op en gegeven moment ook 5 staan, maar was toen alleen en dat scheelde Nagelbijten / Gniffelen

Maar al met al, is het jouw porto en jouw keuze natuurlijk Knipoog

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:41

Geheel eigen keuze, maar wil toch 1 dingetje zeggen:

Citaat:
Maar wat iemand in mn pm al zei, als ik met haar ook een veulen neem (als het lukt uiteraard) dan heb ik mijn stalgeld er al aardig uit.

Heb je wel eens zelf een veulen gefokt? Als je namelijk een veulen heb waarmee je een paar keer naar de dierenarts moet, ben je al blij als je met de verkoop de dekkosten eruit hebt... Reken jezelf dus niet rijker dan je bent. Kosten voor een veulen voordat hij verkocht is, lopen aardig op, zeker als het een beetje tegen zit...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:39

die laatste ben ik het dus mee eens,
mij heeft het intotaal meer als 600 euro gekost en ik heb niets, dus reken je niet rijk met een veulen,
alleen al aan da kosten was ik meer als 300 euro kwijt, dus hou dat goed in de gaten,

persoonlijk zou ik ook zeggen rich op wat je hebt, maar dat is eigen keus.

Ziron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:49

ik zou zeggen doe wat je hart je ingeeft, maar idd zoals vele al zeiden een relatiebreuk is het ook niet waard denk ik.

ik zou ook zeker op haar gevallen zijn ,
ik ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat beslissen

doggiezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:13

Ik heb helemaal niks tegen zonder bit rijden, super toch als dat kan, maar aangezien we beschuldigd werden op stal omdat we met bit rijden door diegene, van mishandeling .dacht ik dan zal ze alles wel dierenmishandeling vinden ofzo.

en waarom ik zo fel reageer is dat het jongentje dat er op reed een schat van een ventje van ongeveer 25 kg is, hoe zie jij die mishandeling voor je?
hij kwam amper met zijn beentjes onder het zadel uit, en sun is liever lui als moe, vandaar een zweepje, maar zoals je al zei, als de zweep maar in het zicht is, en af en toe een klein tikje(aanleggen) kan echt geen kwaad hoor, en sun is echt niet bang voor de zweep.

en tuurlijk was sun lekker dik als ze in een groot weiland staat, maar echt niet extreem, ze heeft weinig tot niets gedaan en veel gevreten, en ze is nu eenmaal een dikke tinker en geen sportpony.
ze kan nu gewoon lekker de winter in toch?

maar ik kan slecht tegen beschuldigingen die maar zomaar op het net gezet worden, waarom neem je niet gewoon contact op?als je wat wil weten?
we zijn gewoon een gezellige stal,waar de paardjes goed verzorgd worden.

nog niet zolang geleden was er een topic dat de tinkers daar zo mager en slecht verzorgd zijn, en nu zijn ze weer te dik??????

er is daar niks aan de hand mensen, let gewoon lekker op jezelf, en als je nieuwschierig bent, kom dan gewoon even langs om alles met eigen ogen te aanschouwen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:35

Naja, het is ook zo ongeveer stoerder om een mishandeld of verwaarloosd paard te kopen dan om een 'normaal' paard te kopen.. Plus kan een verkoper er alle gekkigheidjes van een paard mee verklaren, da's best handig..

Als je ziet hoeveel Tinkers er hoegenaamd zijn geslagen, mishandeld en verwaarloosd Rolleyes

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:52

Citaat:
en tuurlijk was sun lekker dik als ze in een groot weiland staat, maar echt niet extreem, ze heeft weinig tot niets gedaan en veel gevreten, en ze is nu eenmaal een dikke tinker en geen sportpony.

Ik mag niet off topic gaan, maar hiervan gaan mijn nekharen overeind staan. Boos! . Hoezo een dikke tinker is geen sportpony. Voor geen enkel paard is het goed te dik te zijn. Afgezien het feit dat het voor niemand gezond is zijn juist tinkers supergevoelig voor te dik zijn. Ze lopen grote kans op bevangenheid ed. En hoezo goed de winter ingaan. Een paard moet je ook in de winter zo voeren dat ze op gewicht blijven hoor. En ook al is een tinker ronder van vorm, daarmee zijn ze nog niet allemaal dik.

Met deze instelling is al menig paard heel erg ziek geworden.

Excuus Biancaa voor de offtopic reactie.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 13:15

doggiezzz schreef:
Ik heb helemaal niks tegen zonder bit rijden, super toch als dat kan, maar aangezien we beschuldigd werden op stal omdat we met bit rijden door diegene, van mishandeling .dacht ik dan zal ze alles wel dierenmishandeling vinden ofzo.

en waarom ik zo fel reageer is dat het jongentje dat er op reed een schat van een ventje van ongeveer 25 kg is, hoe zie jij die mishandeling voor je?
hij kwam amper met zijn beentjes onder het zadel uit, en sun is liever lui als moe, vandaar een zweepje, maar zoals je al zei, als de zweep maar in het zicht is, en af en toe een klein tikje(aanleggen) kan echt geen kwaad hoor, en sun is echt niet bang voor de zweep.

maar ik kan slecht tegen beschuldigingen die maar zomaar op het net gezet worden, waarom neem je niet gewoon contact op?als je wat wil weten?
we zijn gewoon een gezellige stal,waar de paardjes goed verzorgd worden.

nog niet zolang geleden was er een topic dat de tinkers daar zo mager en slecht verzorgd zijn, en nu zijn ze weer te dik??????

er is daar niks aan de hand mensen, let gewoon lekker op jezelf, en als je nieuwschierig bent, kom dan gewoon even langs om alles met eigen ogen te aanschouwen.

Daar heb je weer gelijk in, ik ben alleen gewoon altijd heel bang voor hoefbevangenheid (heb zelf een paardje gehad die daar gevoelig voor was) dus daarom schrik ik altijd een beetje als een paardje te dik is. Nu kan ze zeker goed de winter in.

Ik heb het ook een beetje "zwaar" neergezet, als mishandeld zijnde. Dat klopt ook niet helemaal. daarom schreef ik later ook dat ze niet echt mishandeld is (gelukkig niet) maar gewoon met zweep is doorgereden. Ze is inderdaad niet bang voor zweep, wat ik bij haar deed, hoef ik bij Lizzy dus niet te doen. Die had me allang alle kanten van de bak laten zien hihihi.

Ik wist toruwens niet waar ze vandaan kwam hoor, dat hoorde ik dus pas nadat ik haar op het net had gezet. juist daarom zet ik haar neer, zo kan iedereen reageren. Zo kom ik ook wat meer te weten over het paardje en over haar eigenschappen. Zo kan ik beter een beeld vormen. Ik ben juist blij als mensen dus wat neer zetten. Over dat mishandelen had ik inderdaad anders moeten neerzetten, daar heb je gelijk in, dat is mijn fout.... mijn excuses Bloos

@Karuna geeft niet hoor, dat schreef ik net ook al, ik ben dan ook altijd bang voor hoefbevangenheid (hoeven zagen er trouwens erg goed uit) Het is voor mij niet echt fijn als ik dat er ook nog bij krijg Knipoog

@Dobbel en Wendy_komen daar hebben jullie ook gelijk in. Maar dat is ook weer het risico van het "fokken" (ik vind dit altijd zo'n naar woord) Dus kosten heb ik altijd wel, maar ik haal er ook kosten uit, dat scheelt dan weer... als ik 600 euro zou moeten betalen aan DA kosten, en ik verkoop het veulen voor 1000 dan heb ik toch 400 "winst" dat scheelt weer in de jaarkosten Knipoog

@chubby, nou stoerder vind ik het niet hoor. Maar blijkbaar heb ik nou eenmaal aanleg om kneusjes te kopen en werk ik daar graag mee... (thuis heb ik ook een paar van die kneusjes zitten) dat heeft niets met stoer te maken...

Over die oorlog thuis... hihihi ik heb nooit ruzie hier dus dan heb ik eindelijk iets om ruzie over te maken Knipoog

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:15

Biancaa schreef:
@Dobbel en Wendy_komen daar hebben jullie ook gelijk in. Maar dat is ook weer het risico van het "fokken" (ik vind dit altijd zo'n naar woord) Dus kosten heb ik altijd wel, maar ik haal er ook kosten uit, dat scheelt dan weer... als ik 600 euro zou moeten betalen aan DA kosten, en ik verkoop het veulen voor 1000 dan heb ik toch 400 "winst" dat scheelt weer in de jaarkosten Knipoog

Vergeet het dekgeld (en meestal ook stalgeld), scannen en misschien een stamboekopname (chip paspoort en eventuele opnamekeuring) niet he Haha!

Als ik naar mezelf kijk... Ik heb nu 4 tinkers, 2 al onder het zadel, een veulen en een 2,5 jarige. De 2,5 jarige gaat volgend jaar naar mijn zusje zodat zij lekker op haar kan gaan rijden, want ja, je kan maar op 1 paard tegelijk. En hoe meer paarden, hoe meer je je tijd en geld moet verdelen en elk paard dus iets minder krijgt. Ikzelf kan de verleiding van Fagan houden niet weerstaan, maar soms denk ik nog wel eens terug aan de tijd dat ik alleen Katinka had en die dus 100% van mijn aandacht kreeg.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:56

Ga er van uit dat je niet elke merrie drachtig krijgt... ga er ook vanuit dat het niet mee valt om als particulier een veulen te verkopen... Er is een groot aanbod, dus je moet echt iets heel moois hebben wil je er geld voor krijgen. En zeker als je een hengstveulen krijgt, valt het niet mee om die voor goed geld te verkopen...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:09

Ik zou me lekker op je andere paardjes richten en lekker wat rust in je kudde houden. Als ik me goed herinner heb je wat moeite gehad om het voor jou juiste paardje te vinden. Ik begrijp dat je enthousiast bent, leuk juist, maar probeer je enthousiasme eens over de paarden die je al hebt te verdelen.

Wat het fokken betreft. Als je de kosten eruit haalt mag je in je handjes knijpen. 9 van de 10 keer "verlies" je er zelfs op. Ik deze keer ook met Vic. Als ik dekgeld, DAkosten en extra voerkosten reken al. Dan tel ik nog niet eens de birthalarm mee en de kosten van de uierontsteking van de merrie. Daarnaast moest ik ook nog eens een andere stal regelen om te bevallen, ook extra kosten... Al bij al geen vetpot, geen winst zelfs... Paarden kosten geld, en dat zal altijd zo blijven. Verkoop zal best lukken, is het niet in NL, dan vaak wel naar het buitenland, maar verwacht er geen winst op te maken...