Zoals velen van jullie weten heeft Shayla artrose , sinds ze drachtig is heeft ze nog geen pas kreupel gelopen en zit ze gewoon erg prettig in haar vel. Soms iets te prettig als je het mij vraagt
Ze is vrolijk , opgewekt , glimt als een spiegel en is naar mijn inzien al die tijd al pijn vrij.
Omdat ze zich er zo goed bij voelt reist bij mij de vraag of ik haar elk jaar zou laten dekken.
Haar vorm van artrose is niet erfelijk omdat het ergens anders door is ontstaan (moeilijk verhaal
)Vorig jaar is ze op de keuring Nederlands Reserve Kampioen geworden dus voor de fok is het een zeer geschikte merrie.
Wat zouden jullie doen ? Ik weet natuurlijk nog niet of ze ook in de winterperiode zo blijft , maar ik ga er maar even van uit dat het goed blijft gaan.
Maar ook even met het oog op de verkoop....Is er veel vraag naar stamboek veulens uit goede ouders of valt dit tegen ? Niet dat ik dalijk met een stal vol met tinkers zit (niet dat ik dat erg vind , maar vriendlief is het er niet zo mee eens
) Of zouden jullie alleen veulens fokken "op aanvraag" (om het even zo te zeggen , ik weet er even geen ander woord voor. Maar ik bedoel hier dus mee dat een veulen alleen gefokt word als er al een koper voor is
)Graag jullie mening !

Je hoeft natuurlijk niet gelijk in de veulenhengstigheid weer te dekken.