[TI] Hoe vaak p.w gaan jullie naar je tink?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lydia64

Hoe vaak p.w gaan jullie naar je tink?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 07:29

Ik vroeg me af hoevaak iedereen naar haar tinker gaat per week.
Ik zelf probeer elke dag te gaan,maar soms moet ik een dagje overslaan i,v,m werk en andere drukte.
Sla nooit 2x achter elkaar over,voel me dan gelijk schuldig en moet Boy dan gewoon zien.
Gelukkig staat hij op een geweldige stal waar alles geregeld wordt...voeren,stal wordt elke dag gedaan,binnen en buiten zetten.
Ben gewoon nieuwsgierig hoe jullie dat doen en of je je ook schuldig voelt als je niet kunt.

Groetjes Lydia en Boy

Maaaike

Re: Hoe vaak p.w gaan jullie naar je tink?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:48

Ik probeer elke dag naar mn vz-tinker te gaan. Hij staat nu 24 uur p. dag op het land nog. Deze week amper kunnen gaan, eerst school en nu een blessure aan mn voet waardoor ik moeilijk loop. Maar normaal probeer ik elke dag te gaan, anders voel ik me inderdaad schuldig tegenover hem (al vindt hij het best als ie lekker in het land staat). Soms haal ik het een dagje niet, maar meestal ben ik er wel elke dag!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:53

Ik ben in de luxe positie dat ik m'n paardjes aan huis heb staan, dus ik "ga" elke dag ...
Toen Keeva in pension stond, ging ik ook elke dag. Was toch wel een eindje rijden (± 15 km heen en 15 km terug), maar ik vond dat ik dat wel aan haar verplicht was, zeker omdat ze normaal gesproken thuis staat en daar dus alles vreemd voor haar was.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:01

Mijn tinker staat inderdaad ook naast m'n huis. Dat is wel heerlijk hoor! Als er wat is zie je het gelijk. Moet dus wel alles zelf verzorgen, en da's wel een heel werk. Maar zij ziet mij dus ook elke dag, en ik probeer ook elke dag wat met haar te doen. Door m'n werk is het helaas niet altijd mogelijk, maar ik sla ook nooit twee dagen achter elkaar over om wat te doen.

Pietnhoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:11

quincy staat op ongeveer 25 minuten fietsen van mijn huis(aangezien ik niet vaak de auto mee kan nemen) en ik probeer elke dag te gaan. Donderdags kan ik nooit, ivm met school en daarna werken, dus dan verzorgt een vriendin van mij of mijn vader Quincy. Donderdag is zijn vaste vakantiedag.
Ze worden op stal binnen en buiten gezet, dus in principe hoeft dan alleen de stal gedaan te worden en ff wat aandacht.
Ik probeer ook geen twee dagen achter elkaar over te slaan.... Ondanks dat ik weet dat hij goed verzorgd wordt voel ik me dan schuldig...

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:30

Ik ga minstens 2 keer per dag naar alle 3. Het zijn nu al een hele tijd 2 verschillende weiden en soms wel wat zwaar. Maarja het is gewoon niet anders. Meestal ga ik zelf 3 keer omdat ik ook nog nh ga doen of gewoon lekker knuffelen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:32

Elke dag, soms één dagje niet, maar dat gebeurd zelden.
Helaas zal dat straks, wanneer de tijd verzet is wel wat vaker voorkomen omdat ik dinsdag en donderdag van half 9 tot kwart over 5 naar school moet (+ nog een uur reizen), en op woensdag tot 6u stagelopen. Dan lukt het dus niet meer.
Ze staan 24/7 op de wei, dus heb ook helemaal geen licht in de buurt...

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:29

Ik ben ook in de luxe positie dat ze aan huis staan. Alleen nu ben ik net verhuisd en staan ze nog bij mijn ouders en ze komen binnenkort naar mijn nieuwe huis Haha! dus nu ga ik 4 keer per week naar ze toe, heb ook eigenlijk te weinig tijd zeker omdat ik er 2 heb.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:43

Ik ga 3 keer per week naar mn vz tinker:) Waarvan 2 keer rijden en 1 keer de klusjes doen waarvoor ik nog geen tijd heb gehad, zoals invetten, dekjes schoonmaken, tpaard wassen enzo!:)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:02

Ik probeer iedere dag te gaan.
En soms ga ik zelfs 2 keer per dag.

De komende 2 dagen heb ik geen tijd, dus doet iemand anders haar. Vind het altijd best erg dat ik een dag over moet slaan.

Maar als ik er ben hou ik het er ook makkelijk een uurtje of 3, 4 uit.. Dan doe ik vanalles poetsen, rijden en andere klusjes.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:28

Op het moment ga ik iedere dag. Ze moeten bijgevoerd worden en het water moet worden bijgevuld en dat doe ik zelf.

Vanaf eind deze maand al ik zo'n 4 a 5 keer per week gaan (op zondag komen mag dan niet meer), dan staan ze 24/7 buiten worden ze volledig verzorgd.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:34

Ik probeer elke dag te gaan, maar aangezien ik een chronische vermoeidheid heb, lukt dit helaas niet altijd. Meestal lukt het om de 1 of andere reden niet op dinsdag en donderdag, de rest wel. Maar ik probeer wel elke dag. die van mij staan altijd op de wei, dus ik hoef niet langs om binnen te zetten...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:42

Ik ga zowieso 's ochtends en 's avonds om te voeren,en meestal plak ik daar de verzorging aan vast.
Als ik tijd over heb,ben ik 's midaags ook bij m'n paarden te vinden,heerlijk vindt ik dat.
Ik heb ze dan ook aan de overkant van de straat lopen,dus ik ben in de gelegenheid.. Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:51

6x per week normaal, mijn zusje verzorgt Chub op zaterdag.. Komt wel voor dat ik dan toch ff ga knuffelen Haha!

Coco_Calan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:53

Elke dag ze staan bij mij achter thuis, wordt dus regelmatig gekuffeld.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:10

Ligt eraan waar ze staan: aan huis of op de zomerwei.
Aan huis dan ben ik meerdere keren per dag bij ze op de wei of in stal te vinden. Gewoon even lekker teuten en knuffelen. Staan ze op de zomerwei dan minimaal 1 keer per dag om ze te voeren, water bij te vullen en te controleren.

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:16

ik heb 3 verzorgtinkertjes daarbij staan 2 shetjes,
en ik probeer elke dag te gaan.
maar soms lukt dat niet.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:14

Eigenlijk elke dag. Soms kan ik niet als ik naar mijn vriend ga in het weekend, maar dan zijn er altijd wel mensen die Sjim willen verzorgen hoor.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:49

ik zal wel moeten elke dag anders heeft het geen eten. Maar in de vakantie's neemt meestal mijn pa het over en de weekende. rijden probeer ik minimaal 4 keer per week maar soms staat het ook wel eens een tijd stil dat ik alleen kom voeren en verzorgen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:57

Ik (of mijn verzorgers) ga elke dag. Ze staan nooit een dag alleen. Ik ga 5 dagen per week, mijn ene bijrijder neemt 2 dagen over en mijn andere bijrijder komt 2-3 dagen per week als ik (of mijn andere bijrijder) er ook ben. Maar soms ben ik er ook op de andere 2 dagen.. Zeker als het mooi weer is, dan maken we samen buitenritten.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:05

6 dagen in de week alleen op woensdag niet,dan wordt ze verzorgd door een meisje.
Soms ga ik ook 2 keer op een dag.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:20

gam staat nu aan huis, dus ik zie hem ook gelukkig elke dag. ik blijf het ook gaaf vinden dat gam gewoon wéét dat dit zijn plekje is, zíjn thuis... Lovers
maar toen hij nog op pension stond (3 min. van mijn huis Nagelbijten / Gniffelen ) kwam ik ook zo goed als elke dag, al was het even om 5 minuten hoi te zeggen. kon ik een keer niet dan ging ik dood van schuldgevoel. hier heeft hij 3 jaar gestaan, dus gelang de tijd werd het gevoel wel iets minder. al moet ik zeggen dat er altijd wel iets was als ik die dag niet was geweest, geen water ofzo, of hij stond niet buiten. Nors opkijken

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:51

Ik ga er iedere dag heen. Ik zal wel moeten want er gaat niemand anders.
Verder rij ik er nog wel regelmatig voorbij in de auto, omdat ze aan de grote weg staan.

Lydia64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 21:59

Leuk om te horen dat bijna iedereen elke dag naar hun tinker gaat.
En dat er ook mensen zijn die zich schuldig voelen als je een dagje niet kunt.
Voordat ik mijn ogen s,morgens vroeg open doe,ben ik al aan het denken op welk moment ik die dag naar Boy kan...hoezo verslaafd aan je eigen paardje.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:07

Goh wat een luxe je paardje aan huis, zucht had ik dat maar... Dan had ik daar echt de hele dag gezeten. als ik nu bij mijn paardjes ben, dan ben ik zo 3 uur weg ofzo (soms wel langer) Toch maar we lgoed dat ze niet bij mij aan huis staan, omdat ik door die chronische vermoeidheid gewoon weinig kan en uitmesten lukt me dan echt niet (ja 1 keer en dan kan ik 3 dagen niks meer...) Nu worden ze gewoon helemaal verzorgd en kan ik gewoon poetsen en opzadelen, wel zo makkelijk. Ze krijgt na het rijden altijd wel wat biks hoor, maar dan een klein handje gewoon voor de lekkerheid.

Schuldig voel ik me eigenlijk niet echt (soms wel hoor) maar dat is gewoon omdat ik weet dat ze daar goed staan en dat ze het naar hun zin hebben.