Ik ben nog nooit helemaal alleen met Darlah naar buiten geweest, altijd met een ander paard erbij (of in groepen) of iemand te voet mee. Maar vanochtend de gok maar eens gewaagd
Ik ga altijd onder het motto 'als we iig maar tot het einde van het erf komen' ..nou is dat ook nog niet zo makkelijk, want daarvoor moet ik 4 draden en 1 poort door. Darlah is dan zo'n muts die met 4 benen tegelijk de lucht in springt bij het horen tikken van de draad
maar opzich viel het nog mee.Maarja, toen alleen de weg op.. álles is eng, en dribbelen of opeens stil staan en niet meer vooruit te krijgen (gelukkig mn dressuurzweep bij
) het probleem is dat ze me gewoon uit loopt te proberen, zoals gewoonlijk...
Maargoed, op een gegeven moment komen we een trekker tegen. Opzich niks aan de hand, ff kijken en weer door. Vervolgend gaat ie op het weiland naast ons lopen ploegen.
Darlah draait weer helemaal door, gaat staan steigeren en wil alleen maar omdraaien en héél héél hard naar huis rennen.
Nouja, zodra ze dat één keer voor elkaar krijgt, weet ik zeker dat ze dat dus altijd gaat flikken. Dus ben eventjes niet zo lief geweest maar had haar er uiteindelijk doorheen, heb haar precies zo teruggedraaid dat ze NIET haar zin kreeg (en m'n zweepje erbij gehouden zodat ze niet alsnog terug sprong) en toen ging het beter.
Ze heeft het nog een flink aantal keer geprobeerd en ik heb echt met haar staan vechten
Maar uiteindelijk ging het eigelijk best lekker. Op het laatst ontspande ze zich en konden we lekker op een los teugeltje stappen
(ze is nog wel één keer geschrokken van een haflinger die ineens een hoek om kwam in 't weiland naast haar.. ik heb zó gelachen, Darlah sprong echt 3 meter de lucht in, zet er vervolgens een nek op en gaat staan showen
).. én dat is nou precies waar ik haar voor heb, ik wil gewoon lekker rustig met d'r over straat zonder dat uitgeprobeer en gemuts van d'r. Ik geloof dat we de goede kant op gaan
(mss niet zo'n boeiend verhaal, maar wou 't toch ff delen, ben namelijk stiekem wel een beetje trots op d'r ondanks dr geklier)
Mijn Mira denkt dat ze Kootje of iemand anders erbij nodig heeft, die moet ik dan ook er van overtuigen dat ze bruggetjes over kan, en dat schaapjes gewoon schaapjes zijn, net als die op haar "eigen" boerderij.
.
Ben geloof ik een inhaalslag aan het doen.
Ik ga maar eens kijken of het lukt zonder zadel (alleen stap he...) Zou voor mij de eerste keer zijn dat ik zonder zadel rij. Nu eerst poedelen met Angel, die moet keuringsklaar zijn, zit te twijfelen over haar oorplukjes, die vind ik juist zo schattig bij haar staan en de anderen willen het er juist af hebben...