[TI] Nieuwe huisvesting voor mijn Dames!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Nieuwe huisvesting voor mijn Dames!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 12:59

Hoera! Vasthi, Cesair en Fenore gaan eind september naar een nieuw adres. Ik kreeg gisteravond op de valreep een telefoontje van de eigenaar naar aanleiding van een oude advertentie van mij op Marktplaats. Eigenlijk zou ik diezelfde avond iemand anders gebeld hebben om te zeggen dat mijn dames zouden komen, maar ik ben vanochtend toch maar even gaan kijken.

Nou helemaal super! Ze krijgen nu een inloopstal met een stuk uitloop dat helemaal bedekt is met rubberen matten. De halve hectare grond is in tweeen gedeeld en daar kunnen ze zolang het weer het toelaat dag en nacht op en anders mogen ze in ieder geval overdag het land op. De eigenaar laat ze 's ochtends het land op en voert ze bij en ik kan ze dan als het nodig is in de middag weer bij de inloopstal zetten en ze nogmaals bijvoeren.

Ze blijven lekker samen dus en voor Vasthi heb ik nu de allerbeste omstandigheden gevonden in verband met haar hoefkatrolontsteking!!!!!

silas

Re: Nieuwe huisvesting voor mijn Dames!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:31

wow super Diny!!!!
helemaal tegek!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:14

Goed joh Diny! Ik heb ook een nieuwe stal voor de winter voor Nuala en Maddox. Lijkt erg veel op elkaar, ze hebben ook een inloopstal alleen blijft die dag en nacht open want de uitloop is een zandpaddock. Ik ben ook blij ivm Nuala haar dampigheid. Zijn onze dames voor de winter iig goed verzorgd!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:02

Goed voor je zeg!!! Fijn dat Vasthi dan een onderkomen krijgt dat zo geschikt is!! Bij mij gaan Lizzy en Angel in de winter nu ook buiten staan met een uitloopstal. Samen met de paarden van de staleigenaresse. Ik vind het helemaal top!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:23

jeem wat fijn dat je dit nog ff op de valreep aangeboden kreeg, maak je snel foto's van je nieuwe plekje en wanneer kunnen je dames er naartoe?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:44

Fijn Diny, klinkt als een super plekje voor je mooie dames !! Is het ook dicht bij je huis in de buurt ?
Inderdaad : gauw foto's hé !

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 21:19

He super Esme en Biancaa dat jullie ook een fijne oplossing voor jullie paardjes hebben gevonden!

Ze kunnen er eind september naartoe en het is zo'n 10 kilometer van waar ik woon. Zodra ze er staan maak ik natuurlijk foto's!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:26

Ik ben er ook erg blij mee hoor. Ik heb de staleigenaresse op het idde gebracht. eerst was alles daar zoals een oude stal, alles netjes op stal 's avonds en in de winter.

Ik heb haar toen gewezen op de site www.paardnatuurlijk.nl omdat haar fries een gigantisch mok en spat probleem had. Ik heb gezegd dat als ze haar niet buiten kan laten staan, dat ze dan haar het beste op het beton kon neerzetten. dit heeft ze gedaan en het gaat nu super. mok dat heeft ze nog een beetje maar de rest is zo goed als weg. Ze is toen toch ook maar op de site gaan kijken en heeft toen heel haar stal omgegooid. Je hebt wel de keuze hoor, paard op stal of paard buiten. Mijn paarden dus buiten Knipoog Ook in de winter wil zij ze nu buiten hebben en mogen die van mij dus ook Lachen Toch wel een goede invloed van mij Tong uitsteken Nu rijd ze dus bitloos, boomloos of zadelloos, bekapt ze natuurlijk en haar paarden zijn er stukken beter van gaan lopen. Ze doet nu aan wormenbestrijding, dus niet alleen ontwormen maar ook wormentesten laten doen. Vanauit daaruit laten kijken of het nodig is om je paard te laten ontwormen. Ach we komen er wel *LOL*

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:54

Go jij! Go jij! Joepie Diny, wat fijn voor je. lekker je 3 meiden bij elkaar. Super hoor!!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:24

He, da's een hele zorg minder, Diny!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 07:40

wauw Diny dat klinkt echt super! Ben trouwens erg benieuwd naar je dames, wanneer zien we weer eens foto's?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 10:47

Het is dus gelukt, super!!!
Gauw foto's plaatsen idd Knipoog

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 18:56

Thanx allemaal!

Foto's van Fenore van gisteren zet ik in het verzameltopic Pling

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:05

Klinkt goed Vasthi... Fijn dat je zo'n plekkie hebt gevonden.... *LOL*

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:15

Hey diny super!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 12:25

Tong uitsteken eh, update.......

De dames gaat toch ergens anders heen. Na een nachtje slapen ben ik tot de conclusie gekomen dat iedere dag aan het einde van de middag aanwezig zijn om de paarden weer bij de inloopstal met uitloop te zetten niet goed te combineren is met werk en gezin, bovendien twijfelde ik toch of een halve hectare land voldoende is voor die vreetmonsters van mij.

Vasthi, Cesair en Fenore komen nu per 23 september a.s. (eerst 's ochtends naar de keuring met Noortje Haha! ) in Hollandsche Rading op een hele grote wei te staan met o.a. Femke en Jinty van Tinkerloos. Bijvoeren en water wordt allemaal geregeld door de eigenaar dus ik heb veel meer vrijheid om te komen en te gaan op tijden die mij uitkomen en de uitrijmogelijkheden zijn natuurlijk fantastisch aan de rand van het bos (zowel Fenore als Cesair kunnen volgend jaar al voor de wagen gezet worden).

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:29

hihi maakt het uit, lekker idee nog steeds. Leuk bij Femke en Jinty. Fun!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:30

Klinkt helemaal goed Diny! Hoop dat jullie het er naar je zin krijgen..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:41

Tssssssssss, je hebt nog keus ook!! Goed hoor! Nog een plekkie daar voor een mooie stoere vosbonte hengst? Knipoog Tong uitsteken

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:44

klinkt goed zeg !
Veel plezier op jullie nieuwe stal ! Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:58

Ow klinkt ook goed Haha! En nog gezelliger ook! Veel plezier daar Ja

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:38

Ohhh nog beter dus, gezellie bij andere vreetmonsters *LOL* Leuk hoor zo'n groep tinkers bij elkaar!! Helemaal top!