Wat een schrik vanavond. Wordt ik gebeld door iemand op stal dat Riona niet goed is. Ik was er vanmiddag al geweest en vond toen dat ze wat raar in het land stond. Even later lag ze in de wei en dat doet ze nooit overdag. Ik haar er uit gehaald maar ze was niet echt vrolijk. Ik heb een stuk met haar gelopen en weer in de wei gezet. Ze ging gelijk mesten. Toen ik later weer keek lag ze plat in de wei. Weer opgehaald en gelopen en de stal eigenaar er bij gehaald. Ze had geen koorts dus maar op stal gezet. Maar het was net of ze door haar achterhand zakte. Toch stond ze er nog redelijk monter bij. Vanavond ging het dus toch mis. Ze zakte iedere keer door haar achterhand. We hebben haar in de binnenbak laten lopen en gelijk de DA gebeld. Die had 3 spoedgevallen dus het kon nog even duren. Riona had nu wel koorts en hijgde verschrikkeljk. Weer DA gebeld binnen een half uur zou hij er zijn. We kregen haar echt niet meer vooruit en ze storte neer in de binnenbak. Griezelig. Ik ben bij haar gaan liggen. Eindelijk was de DA er. Ze moest in de benen maar ze kreeg eerst een pijnstiller. Binnen 30 seconden stond ze weer. Ze had echt veel pijn. Nog een laxeermiddel gekregen en een peneceline spuit en ze zag er een stuk beter uit. Alle stro uit de stal gehaald hennep erin. Ze heeft gedronken en geplast. Ik ga er straks weer heen om te kijken of ze gemest heeft. En vannacht gaan we ook maar er heen.
Wat een schrik. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Ik dacht even dat ze het opgaf. En zeker bij een tinker had ik er nog niet vaak van gehoort. Ik heb 3 paarden maar nog nooit heeft er 1 koliek gehad.
Ik ben er nog een beetje overstuur van. Hopen dat het vannacht goed gaat. Het liefst slaap ik bij haar in stal maar ik geloof dat Riona liever de stal voor zich alleen heeft. Ik laat weten hoe het verder is gegaan.