[TI] Wauw een tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Wauw een tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 12:46

Misschien iets stom hoor, maar ik wilde het even kwijt....

Toen ik voorheen een haflinger had, kwam ik weleens tinkers tegen. Ik had echt zoiets van Wauwwww een tinker. Diepe zucht... wat zijn ze toch mooi.

Nu heb ik 2 tinkers... als ik nu dus tinkers tegen kom, dan komt die diepe zucht weer, maar nu echt van trots... Ik heb echt zoiets van yessss ik heb ook 2 van die mooie paarden Bloos Wat ben ik blij dat ik ze heb, het lijkt net alsof ik nu alle tinkers ga bekijken. Ben echt in staat om te stoppen en dan te kijken hoe ze eruit zien en hoe ze gebouwd zijn.

Ach hoe besmet kun je raken he.... tinkers daar raak je aan verslaafd geloof ik Knipoog

frenia

Re: Wauw een tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:49

haha! ja dat gevoel ken ik Ja hélemaal!!!
ik had vroeger ook een haf en daar was ik trots op, maar nu met de tinks is het nog net iets anders: soms sta ik zo naar mn paarden te kijken en denk ik: *kwijl* wat zijn ze toch mooi...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:57

Het probleem is dat ze verslavend zijn, je wilt er meer en meer en meer.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:58

ik vind mijn tinker ook de max en andere tinkers Haha! maar kzou voor geen geld mijn haflinger willen missen , die is voor mij nu net dat tikkeltje meer aan mijn hart. Knipoog

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:14

fjordkootje schreef:
Het probleem is dat ze verslavend zijn, je wilt er meer en meer en meer.

Met eentje neem ik ook genoegen mee hoor Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:48

heeel herkenbaar FK, hoewel ik er met 2 ook ontzettend blij ben!! Haha! (en het is werk genoeg Clown )

Maar een paar jaar geleden zat ik ook met m'n neus tegen het raam als ik een Tinker zag, toen zag je ze nog niet zoveel, maar ik wilde persé een Tinker hebben. En inderdaad, ben ook erg trots op m'n meiden Haha!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:16

Het zijn gewoon aparte paarden. Om te zien natuurlijk maar ook qua karakter. Ik zou die van mij voor geen geld willen ruilen met de duurste kwpn'er. (Nou ja, bij wijze van spreken Lachen ).

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:43

Ha ha, heeeeel herkenbaar, ik ben ook nog elke dag verliefd op m'n paardjes !! Bij mij begon het ook met eentje, die bleek drachtig uit Engeland gekomen te zijn, dus er kwam een tweede, en laat dat nou toch een merrie zijn, dus die bleef maar plakken .... Clown . Inmiddels ben ik dus trotse bezitter van 2 van die prachtige besokte meiden, het tweede veulen is inmiddels bij ons ook geboren, maar die hadden we wijselijk al op tijd verkocht ... volgend jaar weer een veulen, en het zou me niet verbazen als er in de loop van de jaren nog 'ns eentje zou blijven plakken ...

Een echte verslaving, dus .... Knipoog . Maar het zijn natuurlijk ook gewoon heeeeerlijke paarden, zou nooit meer anders willen hoor !!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:42

JA dat heb ik nu ook! Hahaha voordat ik een tinker zocht had ik er nog nooit van gehoord. Tot iemand op de manege zei, dat is nou net een paard voor jou, een tinker. Dus ik info zoeken op internet en toen wist ik het zeker! Ik wilde een tinker! Inmiddels heb ik 5,5 jaar een tinker en Spet nu bijna 4 jaar. Ze hebben mijn hart gestolen, en Spetje helemaal! Lovers

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:58

Proest, wat heb ik nou geschreven? Nagelbijten / Gniffelen

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:46

Heel herkenbaar.. je moet de smile op mijn gezicht zien als ik een kind met grote ogen zie zeggen oooh wauw wat een mooi paard!

heheh als ik samen met anderen rij ( geen tinkers) hoor ik veel te vaak.. Oh kijk paarden en dan als ze Blizz zien.. DIE is mooi Bloos hahaha..
Ik hou van paarden, mijn hele leven al, het zijn bijzondere dieren, maar mijn hart gaat net iets sneller kloppen als ik een tinker zie!

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:21

Ik sluit me hier helemaal bij aan Ja . Mijn droom was altijd een eigen paardje, maar wel iets stevigs en met veel sok, dus een Fries leek me wel wat. Maar mijn vriend wilde dan perse een bont paard... ik vond bont vreselijk Bloos . TOT ik voor het eerst in mijn leven een tinker zag staan, Vingers aflikken . En nadat ik ze ook van dichtbij had meegemaakt wist ik: als er ooit nog eens een paard in mijn leven komt wordt dat een tinker. En elke keer als ik nu naar de wei loop en Sirocco zie staan ben ik zo super trots en denk ik inderdaad ook WAUW!!! Lovers

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:25

In het begin moest ik best wel wennen aan mijn Tinker qua karakter (Kwpners gewend).
Maar nu zou ik nooit meer anders willen, zo cool en zo heerlijk eigenwijs af & toe.
Het uiterlijk sprak me meteen al heel erg aan, je hebt gewoon Heel Veel Paard Haha!

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 08:12

Ik zit nog niet zo heel lang in de tinker wereld,
Maar hoe meer ik met ze omga, Hoe meer ik hier op bokt over ze lees,

Hoe geweldiger ik ze ga vinden!:D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:32

ik heb gisteren voor het eerst met een tinker gereden, meteen een heel groot exemplaar (1m64 dacht ik), en ben gelijk verkocht. Haha! Had echt verwacht dat ik die veel te braaf zou vinden, maar nee hoor, meneer was lekker eigenwijs, heerlijk gewoon. En toch zalig betrouwbaar, moest ik niet de hele tijd denken 'wat is het volgende dat ie gaat uitspoken'.
Ben gaan wandelen bij mensen met tinkers, in de buurt van een militaire basis. F16's scheerden over onze koppen, zo laag heb ik ze nog nooit zien vliegen, lawaai, mensenliefs. En wat deden de tinkerbeesten ??? Vrolijk doorwandelen alsof er niets te horen was. Lovers Veel aangenamer dan die geschifte bwp-ers waar ik vroeger mee reed. Haha!
En wat een motor had dat beestje zeg ! Ik heb hem in galop niet eens voluit kunnen laten gaan, en hij ging al zo goed !

*gaat verder dromen*

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:47

Hmm... inderdaad.

Kan ook niet genoeg tinkers zien. En soms zie je zo'n geweldig dier, staat te koop. Oooh, dat zou je dan toch ook het liefste willen kopen. Ja, ik struin nog steeds heel internet af naar tinkers, voornamelijk die te koop staan, die ik nog niet gezien heb. Ik kan er niet genoeg van zien, gewoon beschamend. Na de vakantie is het eerste wat ik doe, kijken op marktplaats welke nieuwe tinkers er bij zijn gekomen. Nagelbijten / Gniffelen Ik ben erg Bloos

Mn verstand zegt ook dat het verstandig is dat Duncan geen meisje is, want dan zou ik er zeker weten een veulentje bij willen fokken. Maar als ik zo'n klein ding eenmaal heb, dan kom ik er niet meer vanaf.

Ben ook altijd weer zo verliefd als ik mn knappe mannetje zie. Het zijn gewoon heerlijke dieren. Hun uiterlijk, hun karakter Lovers

@ jokari, dat is inderdaad het karakter dat ik bij veel tinkers zie. Wel voorwaarts en wat ondeugend. Maar uiterst betrouwbaar en zeer bomproof. Lachen En gewoon erg vriendelijk, lief en nieuwschierig.
*verliefd op karakter*

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 22:01

@christah... ik ben net zo erg hoor Bloos Ik zit ook elke keer op marktplaats te kijken. Niet omdat ik er nog 1 bij wil (ach ja hart groot genoeg maar portemonnee niet Knipoog) maar gewoon omdat ik wil zien wat er te koop staat. Echt erg hoor... dan denk ik elke keer ohhhhh wat is ie mooiiiiiii maar ja de onderhoud is gewoon te duur....

*gaat dromen van haar eigen boerderijtje met een heleboelllll tinkers....*

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:35

tinkers zijn gewoon in 1 woord GEWELDIG Haha!,

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:17

Christah schreef:
Kan ook niet genoeg tinkers zien. En soms zie je zo'n geweldig dier, staat te koop. Oooh, dat zou je dan toch ook het liefste willen kopen. Ja, ik struin nog steeds heel internet af naar tinkers, voornamelijk die te koop staan, die ik nog niet gezien heb. Ik kan er niet genoeg van zien, gewoon beschamend. Na de vakantie is het eerste wat ik doe, kijken op marktplaats welke nieuwe tinkers er bij zijn gekomen. Nagelbijten / Gniffelen Ik ben erg Bloos

Biancaa schreef:
@christah... ik ben net zo erg hoor Bloos Ik zit ook elke keer op marktplaats te kijken. Niet omdat ik er nog 1 bij wil (ach ja hart groot genoeg maar portemonnee niet Knipoog) maar gewoon omdat ik wil zien wat er te koop staat. Echt erg hoor... dan denk ik elke keer ohhhhh wat is ie mooiiiiiii maar ja de onderhoud is gewoon te duur....

Ha haaa, zooo herkenbaar !! Ik struin ook nog alle sites af om te kijken wat er zoal te koop staat, wil er helemaal geen bij (nouja, geen kwestie van niet WILLEN natuurlijk Clown ) ... na een paar dagen geen Internet wordt ook altijd eerst Marktplaats-Friezen en Tinkers geopend Knipoog
(en ik woon nog wel op een eigen boerderijtje, helaas met "maar" 3500 meter grond, dus dat is al te weinig voor 2, laat staan meer ...)

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:24

Keevagirl schreef:
Christah schreef:

Biancaa schreef:

Ha haaa, zooo herkenbaar !! Ik struin ook nog alle sites af om te kijken wat er zoal te koop staat, wil er helemaal geen bij (nouja, geen kwestie van niet WILLEN natuurlijk Clown ) ... na een paar dagen geen Internet wordt ook altijd eerst Marktplaats-Friezen en Tinkers geopend Knipoog
(en ik woon nog wel op een eigen boerderijtje, helaas met "maar" 3500 meter grond, dus dat is al te weinig voor 2, laat staan meer ...)

Haha. Bij mij is het meer de kwestie dat ik nog maar een jaar hier thuis woon. Dan ga ik op kamers. Beetje dom om dan nu al een 2de paard erbij te nemen. Heb plek voor minimaal 4 Nagelbijten / Gniffelen Nouja, mn ouders dan hè. Geld moet ook nog wel lukken. Maar ja, waar haal ik de tijd vandaan om al die stront op te ruimen? En alle andere dingen te doen ook natuurlijk Knipoog En wie draait voor ze op als ik volgend jaar niet thuis woon? Kan moeilijk mn moeder met meer dan alleen Duncan opzadelen. Dat kan ze nooit aan, ze is van oorsprong doodsbang voor paarden.
Verder zou ik met alle liefde nog wel 3 tinkers erbij willen hebben.

Heb ook al eens een keer bijna een geweldige friese ruin erbij gekregen. Uiteindelijk was ik gelukkig zo verstandig om het niet te doen.

Het is wat. Tinkers zijn gewoon zo geweldig. Ik zie er nooit genoeg van, heb er nooit genoeg van.
Lovers Wat een heerlijke paarden zijn het ook hè Haha!

Gypsy_2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:41

Mijn zus heeft sinds een paar jaar ook een tinker, en ik vind hem helemaal stoer Haha! Ik heb al lang niet meer gereden, maar gister heb ik weer es ff geprobeerd en het was SupeR! Paar bokkesprongetjes, maar het was gewoon helemaal geweldig, zelfs voor iemand de nog niet zo goed kan rijden Bloos Ik wil er ook een! Het tinker virus is toegeslagen.. Tong uitsteken wel nog ff een jaartje sparen, maar ondertussen gewoon nog ff op mijn zus der tinky rijden en dan mn eigen halen Haha!