flicka schreef:Ik denk ook dat de voorkeur van een paard altijd uitgaat naar gras en dan pas naar gedroogd gras.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik zomers onbemest gras heb, en dan nog wel een bunder, eigenlijk voor maar één paard. Dankzij een gastpaard zijn ze nu bezig 1/2 bunder kaal te vreten. Ik hoef dus niks bij te voeren.
Over Easy, die buik is nog te zwaar. Je zal hem meer moeten rijden om dat vet kwijt te raken. Op dieet zetten is niet de juiste methode want hij heeft toch zijn voedingsstoffen nodig. Kun je niet aan overjarig hooi komen? Dat kun je onbeperkt voeren zodat zijn stofwisseling op gang blijft en hij wordt er niet dik van.
Ik weet dat Eas nog te zwaar/dik is. Rijden probeer ik zoveel mogelijk te doen. Dieet.. hmm.. ik ken em wel op een vers stuk gras zetten maar hij BLIJFT eten tot het op is hij gaat echt gewoon door! Daar ben ik ook voor gewaarschuwd door de vorige eigenaar. Overjarig hooi.. Ik zou niet weten waar ik dat ken krijgen.. Maar heb nu mazzel mijn buurman handelt erin dus halen we het daar vandaan. Maar als ik hooi geef eet hij het in meestal ook in 1 keer op.
Maar Dankjewel voor je reactie