[TI] Is een Tinker zo bijzonder voor Duitse toeristen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Is een Tinker zo bijzonder voor Duitse toeristen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 07:35

Misschien een beetje een raar topic.
Maar het is ook meer een beetje om het van me af te schrijven..

Maar er is mij gisteren iets heel raars overkomen.
Ik stapte met Amy langs een B-weg over het fietspad. Ineens word ik ingehaald door een auto die mij snijd over het fietspad. Hij reed me gewoon klem..

Ik denk, 'Oh iemand die de weg niet weet'. Dus ik blijf staan.
Komt er een man uit de auto, en die begint tegen me te praten dat Amy een ontzettend mooi dier is en dat hij haar van me wil kopen.
Ik zeg dat ik dat niet wil, maar hij wilde niet luisteren en schreef een cheque uit met 5000 Bloos! euro..
Met als ruiling ik de cheque, hij Amy.. Per direct..

Ik raakte echt helemaal in paniek en ik was doodsbang. Op een gegeven moment ging hij opzij en ben ik weggelopen met Amy. Helemaal met een omweg naar huis.
Ik hoop zo dat hij me niet gevolgt heeft.. Straks gaat ie haar uit de wei jatten ofzo..

Helaas is er hier in de buurt een soortje van 'bende' actief. Ik heb al meerdere verhalen gehoord van ponyeigenaren en andere mensen die lastig gevallen zijn door toeristen.

Het valt me de laatste tijd op dat toeristen, in het bijzonder Duitsers en Polen, Amy erg mooi vinden.
Ik kan nog met andere paarden op pad zijn maar Amy word er altijd uitgepikt en bestrooid met complimenten!
Dit vind ik niet erg, maar ze moeten natuurlijk niet zo gaan beginnen..

Hoe denken jullie hierover?

Elmond

Re: Is een Tinker zo bijzonder voor Duitse toeristen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:44

Nou ik maak dit zelf niet mee, maar goed ik heb dan ook geen tinker. Ik ben blij dat je weg bent gekomen en ik was zelf denk ik ook zo snel mogelijk weggereden! Lijkt me doodeng als iemand je aanspreekt en meteen ook nog een cheque uitschrijft...brr.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:58

ik snap je paniek. misschien had je zijn adres gegevens moeten vragen en of je er over na mocht denken, had je iig iets in je handen gehad. Lachen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:16

Of hem er nog een 0 achter laten schrijven Knipoog

Herken het wel hoor, hoewel aan deze kant meer tinkers rondlopen over het strand etc. Baggio wordt er ook regelmatig uitgevist (uitstraling), maar zo ernstig nog niet gelukkig.

Je hebt wel erg goed gereageerd~!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:55

Sjee zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Wel aso Duitsers die perse met je op de foto willen. En het eigenlijk niet vragen maar meer eisen enzo. Maar dit lijkt me ook doodeng inderdaad....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:02

Jeetje, dat lijkt me ook heel naar!
Al is 5000 euro natuurlijk niet mis Knipoog
De tip van adres gegevens vind ik wel een goede, verder gewoon rustig blijven. Duidelijk maken dat je paard gewoon niet te koop is, en al helemaal niet op deze manier. Mocht hij je blijven lastig vallen, dan zou ik de politie er wel bij halen.
Klinkt misschien overdreven, maar je kunt het altijd melden, misschien dat er meerdere meldingen over binnen zijn gekomen.

Ik heb het gelukkig nog niet mee gemaakt, maar kan me wel voorstellen dat je erg geschrokken bent! Ach gut

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:28

Bloos! Wat raar zeg! Vind ook dat je goed gereageerd hebt. Weet niet wat ik zou doen... ( Hamer ) Wat een enge gedachte dat hij inderdaad misschien bij je wei kan komen! Niet aan denken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:34

Dat lijkt me inderdaad eng zeg!
Ik kwam gisteren een auto tegen met een paar maffia mensen erin Nagelbijten / Gniffelen
Zo'n dikke vent met een giga accent: ééne móóie páárde he... Sigaar
Gelukkig wilde hij em niet kopen, maar toch best eng!
Er wordt veel gedeald daar enzo..
Ik houd ze maar te vriend en zeg netjes dankje, misschien komt t nog wel eens van pas, vriendjes bij de maffia Vork haha

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 12:10

Bedankt voor de reacties..
Ja ik wist eventjes niet waar ik het moest zoeken..

Het klinkt misschien stom, maar ik ben me op korte tijd heel erg aan Amy gaan hechten door bepaalde omstandigheden.. Iedere keer als het er op aan komt dat ze haar bij me weghalen ofzo sla ik in paniek..

Ik hoop niet dat ik nog eens lastig gevallen word.
Als ik nou een nummerbord wist, maar echt niet aan gedacht op dat moment, dan kon ik het doorgeven aan de politie ed..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 12:11

xsiroccox schreef:
Bloos! Wat raar zeg! Vind ook dat je goed gereageerd hebt. Weet niet wat ik zou doen... ( Hamer ) Wat een enge gedachte dat hij inderdaad misschien bij je wei kan komen! Niet aan denken

Nu moet hij wel eerst het erf op langs 2 rottweilers met een anti mannen syndroom..
Maar toch.. Ik heb vanacht ook echt niet lekker geslapen..

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:35

Zo dat is niet niks, en om flink de kriebels van te krijgen. Kun je haar niet zolang ergens veilig stallen tot na het toeristenseizoen, vooral als je misschien gevolgd bent.....

Ik zou er niet van slapen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 12:38

Ze staat op de veiligste stal in de omgeving.. Gewoon bij mensen aan huis met nog 10 andere paarden.. 2 tegen vreemden, vooral mannen, waakse rottweilers..

Het hek van de wei is ook aan de kant van het erf, dus je moét eerst het erf over..
En als ik weg moet vluchten voor een paar toeristen, dan kan ik net zo goed emigreren naar een onbewoond eiland omdat er hier in Zeeland altijd toeristen zijn Lachen

Het is niet zo dat hij dr mee kan nemen hoor.. Alleen het is mijn gedachte Lachen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:50

het is heel erg vervelend en ook zeer bedreigend voor je als mensen zo op je af lopen.
maar stiekum is het ook wel een compliment toch ????
ik bedoel wat wil je met zo'n mooi beesie.

hoop dat je er niet teveel overlast van krijgt

Ziron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:20

he gatsie darrie ik zou dat echt doodeng vinden, als je zo wordt gesneden, mijn complimenten dat je zo rustig bent gebleven hoor
echt super van je. en idd nu maar gewoon achter je laten.

en maar gewoon beschouwen als een mooi compliment

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:34

Ik vind het ook maar eng hoor, pfff dat ze je zelfs klem rijden. dat is toch niet normaal Boos! Datze niet na kunnen denken hoe dreigend zoiets overkomt...

Hoop ook dat er geen problemen van zullen komen, het zal wel niet, maar je hoort tegenwoordig van die rare verhalen Boos!

dat je een band op hebt gebouwd, is alleen maar fijn, juist door kleine dingen die gebeuren, bouw je zoiets op. Helemaal top toch!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:36

Ik zou erg kwaad geworden zijn..is tie nou helemaal gek geworden.
Wat een idioot.
Kan me voorstellen dat je er eng van bent.

Mijn overburen hadden een tijd terug bezoek en er snuffelde heel de tijd een oud mannekke rond het hek.
Op het laatst ben ik er maar heen gegaan om eens te vragen wat er aan de hand was.
Of ik mijn paard niet verkocht want hij was er erg van gecharmeerd en babbelde in een of ander vaag taaltje...
Hem duidelijk gemaakt in het engels dat zijn waarde niet in geld uit te drukken was en er geen bord te koop aan hangt..dus NEE!!!!!!

Hij was niet bedreigend en ik was eigenlijk wel een beetje trots op al die complimentjes..
Een zigeuner die mijn zigeunerknolletje wilde hebben Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 17:24

Ja ik vond het erg raar.. Jullie reacties over dat ik goed gehandeld heb doen me goed!

Oke, wel een compliment tegenover mijn paard inderdaad als ik het van de andere kant bekijk..

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:22

Niet meteen in paniek raken. Je hebt er goed aan gedaan met een omweg naar de stal te rijden.

Goeie tip van Pellie, adresgegevens en telefoonnummer vragen omdat je er nog over na wil denken. Zal dat ook in mijn achterhoofd houden. Of ik ga met vette check van 5000 met a.s. koper en bolle naar de bank om te verifiëren. Want 't is een mooi bedrag Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 19:06

Mooi bedrag of niet.. Amy gaat niet bij me weg.. Alvast bief hij 5 miljoen! Ze is mijn maatje voor het leven!
Ik ben sinds kort 100% zeker dat ze bij me blijft dus ik verkoop haar niet.. En zeker niet aan een of andere aso die zo op me afstapt..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:12

haha! ik vind het helemaal niet asso Clown ben het eigenlijk ook wel gewwon Schijnheilig ook van belgen, fransen, etc...
In duitsland worden trouwens wel vaker dit soort prijzen betaald, dus ook zo immens gek niet Knipoog
Natuurlijk moet hij niet gaan aandringen als jij duidelijk maakt dat je niet wilt verkopen. Nee is nu eenmaal nee. Cheque zou ik sowieso niet aannemen, adresgegevens had ik wel gevraagd voor eventueel latere interesse...

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:37

Je hebt dan ook écht een knappe tinker. Maar wees hier ook van op de hoogte: (ik vrees zelfs dat dit het geval was)

"U kunt benaderd worden door kopers die door middel van een niet gedekte cheque uw occasion willen kopen. U wordt een cheque aangeboden, de koper ziet toch af van de koop en vraagt zijn geld terug. Nadat u dat gedaan heeft, blijkt de cheque helemaal niet gedekt te zijn, en u bent uw geld kwijt."

http://www.autoscout24.nl/services/fraude.asp

http://forum.speurders.nl/showthread.php?t=1084

http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=47928
Laatst bijgewerkt door Yabloko op 12-07-06 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:42

*oftopic amy is ook wel een erg mooie tinker hoor,mooie tekening op de borst*
ontopic vind dat je goed gehandeld heb,jeetje wat zul je raar staan te kijken zeg, nou ik hoop dat je geen last meer van ze krijgt,zal vast wel meevallen denk ik gewoon iemand die impulsief hoopte een mooi paard te kunnen kopen en misschien nog wel met een ongedekte cheque inderdaad

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 20:53

Bedankt voor de tip Paraat!

Trouwens nu ik die naam lees Angel Lopez in dat stukje van speurders.. Die heeft ook geboden op een aantal advertenties van mijn vriend van oa een kettingzaag ed omdat te verschepen naar weet ik veel waar..