[TI] Ziggy is kreupel...snik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Ziggy is kreupel...snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:01

Vanochtend zou de hoefsmit langskomen omdat ziggy ijzers onder krijgt. Dus om iets voor 10 ging ik ziggy alvast op stal zetten. Normaal als ik hem roep komt hij aan draven, vanochtend dus niet. Dus ik het land in gelopen, zie ik Ziggy heel zielig en stram aan komen lopen. Ik schrok me dood, zijn hele voorbeen was dik.
Ik stond helemaal te flippen, wist even helemaal niet meer wat ik moest doen. Dus ik Ziggy maar op stal gezet, snel de dierenarts gebeld, en de hoefsmit afgebeld. Even later kwam de dierenarts, hij heeft ziggy een spuit gegeven en ik moet het been 3 keer per dag koelen. Over een week moet het weer over zijn, dus afwachten...
Hoe het nu gekomen is weet ik niet. Hij heeft waarschijnlijk met zijn knie ergens tegen aan gebeukt.

Ik baal echt heel erg. Ziggy loopt net voor de kar, en zou vandaag ijzers krijgen zodat we verder met hem konden op de weg. Dat ligt dus nu ook helemaal stil... Huilen

Hier nog wat foto's hoe het eruit ziet:

Afbeelding

Afbeelding
Dundee verzacht de pijn door er kusjes op te geven Ach gut

Afbeelding

Afbeelding
Zijn lieve koppie, je ziet aan zijn oogjes dat hij pijn heeft... mijn arme popje

Kiara04

Re: Ziggy is kreupel...snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:04

ocharme,ik hoop dat hij er weer snel vanaf is,zo'n kneuzing doet ook flink zeer,

sterkte Kiara

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:23

dit had mijn fries ook ooit.
Goed in de gaten houden! ikhad een soort klei.. Ebaldan? ik wet de naam niet meer.
Tegen zwelling. ik smeerde het er op. liet het dag trekken en daarna weer afwasssen. kreeg het van de DA.

Mijn fries had een scheurtje in zn knie. Ik reed er nog op!! liep niet kreupel niks!! maar die bult vond ik raar. dus kijk uit meid!!
houd de DA maar goed bij je!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:37

Bedankt Cayusejuhh, maar gelukkig komt de dierenarts elke dag koffie bij ons drinken en is hij een goede vriend van ons, dus elke dag kijkt hij ook even naar Ziggy.
Alleen het hele been van ziggy is dik, van boven tot onder (kan je niet heel goed zien op de foto's)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:38

hahah dat is beter zo goede vriend als DA.

Wij hadden vorige jaar een fjord. die had znschouder gestoten. Het trok naar zn knie toe het vocht! echt mega raar.
Vanuit de dikke bult dus van schouder. is het door gezakt naar zn onder been..
zn hele poot was dik.

Sterte Ach gut tis altijd kelote he

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:40

Dankje! Klinkt misschien een beetje raar..., maar ziggy is mijn kindje (zo voelt het tenminste) Dus voel me best wel kl*ten dat het gebeurd is. Geef mezelf een beetje de schuld, ook al weet ik dat ik er niets aan kan doen..

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:33

vertroetel hem maar en ik hoop dat hij snel weer beter is want voor de kar lijkt mij hartstikke leuk en wij willen het later ook gaan doen (eerst nog leren mennen)
sterkte met hem
gr. annita

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 08:17

Het gaat vandaag al weer een klein beetje beter. Maar kwam vandaag wel tot de ontdekking dat Ziggy zijn sok aan het af bijten is van de pijn Boos!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:19

Heeft hij geen mok zitten in dat been? Zo ja heb je best wel eens kans op een bloedvergiftiging als dat been zo dik is.. Het hoeft maar een heel klein plekje te zijn, wat net naar binnen geslagen is.. Zou er even goed naar kijken..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 11:51

Ik controleer altijd goed op mok. Heb niets gezien. Maar zal nog even extra goed kijken... Bedankt voor je tip Teuntje111

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:36

Ik sluit me aan bij Teuntje111's tip, controle op mok en mijt lijkt me verstandig.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 15:41

Ik heb net alles gecontroleerd. Kan geen mok of iets anders raars vinden.
Maar heeft een paard altijd mok aan al zijn 4 benen of kan ook aan 1 been mok zitten?
En kan ook aan 1 been mok zitten wat naar binnen geslagen is waardoor een ander been dik is?

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:12

Voelt de kleine zich misschien schuldig??
Niet een potje gestoeit met de shet?
Die kleintjes meppen altijd op knie hoogte.

Hoop dat hij snel weer op knapt.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:24

Mok kan ook gewoon aan 1 been zitten hoor, meestal in de kootholte bij de sporen of net onder de knie. Zou gewoon alle 4 de benen even goed controleren, maar meestal gaat het dikzijn niet van het been met mok naar het andere been over. Wel kan een wondje op de schouder of op een bil ervoor zorgen dat het been eronder dik wordt. Dan zakt het naar beneden.

Ik denk eerlijk gezegd ook wat Roosa denkt, als je echt geen mok kan vinden. Dat hij een poeier heeft gekregen van de shet..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 12:10

Ik heb heel goed gekeken naar alle 4 de benen, en er is geen mok te vinden. Het been is gelukkig al minder dik, en hij loopt al wat beter.
Misschien dat dundee hem heeft getrapt. Maar ziggy kan ook heel ongeduldig zijn rond voer tijd, ik denk dat hij uit ongeduld met zijn knie ergens tegen aan heeft geramt.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:30

hopen op een kneuzing met vocht en dat het snel weer overgaat Ja misschien kun je zelf ook je handen er op leggen en postitieve energie naar de plek sturen. misschien gaat het dan wel sneller over, je weet maar nooit. moeder-handen zijn altijd goed natuurlijk Ja

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 19:08

Pellie schreef:
hopen op een kneuzing met vocht en dat het snel weer overgaat Ja misschien kun je zelf ook je handen er op leggen en postitieve energie naar de plek sturen. misschien gaat het dan wel sneller over, je weet maar nooit. moeder-handen zijn altijd goed natuurlijk Ja

Bedoel je zoiets als reiki? Mijn zusje heeft namelijk een reiki cursus gevolgd, zal eens vragen aan haar of ze het bij ziggy wil doen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:16

Hey Janet!
Wat kelote zeg!
Als ik dundee zo zie kijken op de foto verdenk ik hem wel een beetje...
Kim was vorige week kreupel, dat is gelukkig snel over gegaan.
Nu Ziggy nog!

beterschap aan Ziggy!

Groetjes Angela

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 15:36

BlazingBoots schreef:
Hey Janet!
Wat kelote zeg!
Als ik dundee zo zie kijken op de foto verdenk ik hem wel een beetje...
Kim was vorige week kreupel, dat is gelukkig snel over gegaan.
Nu Ziggy nog!

beterschap aan Ziggy!

Groetjes Angela

Het gaat gelukkig alweer een stuk beter. Het is al niet meer zo dik, en hij loopt ook al niet meer zo erg kreupel.
Ik verdenk dundee er ook wel van. Het is wel een klein krengetje, ook al kan hij zo onschuldig kijken met zijn bambi oogjes Clown