[TI] vertrouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Blacky_

vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 09:46

ik wil al heel graag een tinker, of een kruising tussen een tinker en een fries.
maar nu was mijn vraag
zijn tinkers een beetje betrouwbaar?
over het algemeen
of zijn ze heel erg speels?

groetjes

Jellie

Re: vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:03

Dat is per paard heel verschillend. Bij ons staan 3 tinkers op stal met allemaal een totaal ander karakter.
Al zijn ze alle 3 wel prettig in de omgang.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:06

Zo veel als er tinkers zijn, zo veel zijn er ook verschillen. Tinkers staan wel te boek als ideale paardjes, rustig en koel, maar dat behoeft enige bijstelling wat mij betreft.

Ze kunnen namelijk inderdaad bomproof, rustig en heel braaf zijn maar ook zijn er varianten genoeg die heel dominant, sterk, eigenwijs, stoer, snel en super voorwaarts, getraumatiseerd zijn etc. En er zijn altijd uitzonderlijke exemplaren van heel gemeen en gevaarlijk, ook onder de tinkers. Ook is er verschil in jonge en oudere tinkers.

Jonge tinkers zijn lang puberig en speels. Pas zo tegen 4,5 en 5 komt de volwassenheid dan om de hoek kijken. Maar zoals gezegd zoveel tinkers als verschillen. Laat je goed voorlichten, regel altijd een proeftijd en een keuring als je aankoop overweegt.

Wil je eerst zeker weten of het ras bij je past, zoek dan eens een verzorgtinker, er worden er genoeg aangeboden. Ideale kans om te kijken of het is wat je dacht.

Succes!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:02

**Gaat met Tinkerlady mee**

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:02

Ik sluit me aan bij Tinkerlady,
Ik zelf heb er 5 staan en zijn alle 5 niet de gemakkelijkste , heb ook 2 friesjes staan en dat zijn super brave beestje, ik zeg altijd als je een braaf en betrouwbaar paard wil moet je een friesje nemen, denk dat die qua karakter stabieler en zeker minder eigenwijs zijn dan een tinker.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:20

idd tinkerlady heeft t al goed omschreven *LOL*

Ik vertrouw mijn paardje 100% Ja maar weet ook dat ik er niet iedereen op kan zetten Knipoog

en idd hier op stal 6 tinkers en dus allemaal anders Knipoog

Ken geen tinkerstal of tinkers in de omgeving van Ede, maar ik zou idd ook zeggen ga er eens verschillende rijden om te kijken of je t leuk vindt en t klikt Ja

en midgie --> dan ken ik weer alleen "uitzondering" friezen Nagelbijten / Gniffelen, want die ik ken zijn toch echt VEEL eigenwijzer en onstuimiger dan bv mijn tinker Haha!

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:38

Zoals hierboven ook al staat, Tinkers onderling verschillen allemaal.
Ik zelf wou ook een tinker om vertrouwen te krijgen en om heel veel plezier mee te hebben zonder dat angst om de hoek komt kijken. Ik heb dan ook best wel even gezocht en een lijstje gemaakt van wat ik nou zelf wil van een paard.
Mijn zoektocht is geslaagd. Inmiddels heb ik m'n siobhaun al een jaar en ik heb er dus zo'n super paardje aan! Echt bomproof en heerlijk in de omgang, lekker met een eigen karaktertje!
Hopelijk vind je ook zoiets! Succes in ieder geval.