[TI] Irish Cob type A1, wie legt uit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkerlady

Irish Cob type A1, wie legt uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 22:18

Ik ben niet zo thuis in de kwalificaties van de Irish Cobs, omdat ik bij het NST andere types ken. Maar wie kan mij uitleggen wat typerend is voor de Irish Cob type A1. Ben benieuwd. Ik vond op de site van irishcob.nl de typeringen zoals deze niet terug.

Alvast bedankt!
Groet Tinkerlady

Fiorile

Re: Irish Cob type A1, wie legt uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:20

Als ik het goed heb (wat ik volgens mij heb Knipoog ) dan heeft dat alleen met de hoogte te maken. A-klasse is stokhoogte 1.54 t/m 1.70 m

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:38

Heeft in ieder geval te maken had met veulenopname --> dus nog niet het basisregister (dit is ICS M)

bv tinkerveulen loopt aan voet van tinker, maar de vader is onbekend --> die wordt dan ingeschreven als ICS A1 (nog onzeker of gaat voldoen een de raskenmerken vd Irish cob)
--> deze kan later op een keuring alsnog voldoen aan de eisen van het basisregister en dus overgaan naar ICS M (als dan dus blijkt dat ie voldoende voldoet aan de raskenmerken vd Irish cob)

Ken 2 veulens die zo dus opgenomen zijn in ICS A1 --> ga je ermee naar de keuring en halen ze bv een 1ste of 2e premie dan komen ze alsnog in ICS M

Maar meer weet ik er helaas niet van, eerst stond t op de site Ja, maar staat er nu ineens niet meer bij Verward

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:58

*neemt gauw de ics papieren van Dyco erbij en leest*
ICS A, uw paard/pony is dan een Irich Cob Crossedbred
Dyco is alleen als veulen gekeurd geweest. Ik hoop dat je dit zocht?

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 08:21

Dank voor jullie reacties~!