[TI] Nog een paardje erbij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eas_Mon

Nog een paardje erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 13:47

Heey!

Zoals veel van jullie mij al waarschuwde dat er zo weer een paardje bij zou komen hebben gelijk! Pling

Ik ben sins 6 mei 2006 de gelukkige eigenaar van een super tinker!
Hij staat nu bij ons achter op een afgezet stukje wei.. (niet te groot(Hij is veel te DIK!! Tong uitsteken ))
En toen ik lekker op hem zat in het weitje kwam mijn moeder ineens naar me toe en zei van wat dacht je wil je nog een leuk vriendje of vriendinnetje voor Eas? Ik kon het natuurlijk niet geloven eerst geen paard en nu mocht ik er zomaar 2!! Bloos! We zijn nu weer rustig rond aan het kijken wat we willen:

Mijn moeder wilt graag een veulen omdat.. Ze ooit samen een keer met mij wilt rijden (Ze heeft komende paar jaar geen tijd vanwege school+werk), En ik denk weer bij mezelf dat het veel tijd in neemt met opvoeden etc. Maar je kan het dan wel zien opgroeien dat vind ik ook wel wat Lachen Een naar je eigen hand zetten..

Ik zat eerst te twijfelen tussen een shet en een tinker.. Natuurlijk vond ik de tinker het leukst..
Hij moet wel rond de 1.50m zijn/worden en het type cob dat spreekt ons het allermeest aan!

Nu had ik het met mijn moeder ook over een haflinger, Oude type.. Maar zijn die wel 1.50 of hoger??
Want volgens mij zie je steeds meer die luxe haffies.. ZONDE!

Maar nu de vraag.. De tinker staat zoals gewoonlijk bovenaan.. Maar wat zouden jullie kiezen?
- Veulen
- Jaarling
- of toch ouder?

En het belangrijkste waarom????

Groetjes: Emma

orange1

Re: Nog een paardje erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:53

tja het ligt aan beide kanten aan de 1ne kant is het een oudre want als je er geen tijd voor hept om m op te voeden is het zonde ! maar aan de andre kant een jaarling of een veulen daar kan je echt helemaal mee opgroeien ik zou toch een veulen doen Geld, geld!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:55

Kwa prijs is een jaarling of 2 jarige het meest interessant. Ik zou zelf voor zo iets gaan dan.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:36

Mijn eerste tinker was toentertijd een jaarling, en ik vond het super om met haar een band op te bouwen en later alles zelf te leren. En zoals Mariska zegt, zijn ze ook kwa prijs best betaalbaar (hoewel opfok, VA etc er toch allemaal nog bij komen).

Voor mij was het iig het belangrijkste dat je ze zelf alles kunt leren en rustigaan een band op kan bouwen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:31

Veearts komt bij elk paard er wel bij, mazzel-meid Knipoog
Opfok is er ook niet in deze situatie geloof ik?

Ik denk dat de keuze voor het ras toch echt heel persoonlijk is, maar ik denk dat je er verstandig aan doet om een volwassen paard te kopen. Een jong paard gaat, zoals je zelf al zei, ook veel tijd inzitten om deze goed op te voeden. Zeker als dit paard niet in een grote kudde staat, waar die opgevoed word door andere paarden.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:56

snowdon schreef:
Veearts komt bij elk paard er wel bij, mazzel-meid Knipoog
Opfok is er ook niet in deze situatie geloof ik?

ja weet ik wel, maar bedoel dat er altijd nog extra kosten bij komen bij een jong dier.

Rianne_kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:01

Ik zou gaan voor het veulen...
Ik heb mijn eigen Tinkie ook als veulen gekocht, en zij is nu 3 jaar ! En de band die je opbouwt met zo'n veulen is onbeschrijflijk ! Zo mooi... Haha!

Maar dan moet je idd wel de tijd hebben om ermee aan de gang te gaan ! Want om een band te krijgen, moet je wel veel tijd erin stoppen !

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:24

of je kiest voor een 1 jarige of 2 jarige. Die kan je ook helemaal naar kehand zetten. en hoef je minder lang te wachten Knipoog