De paardjes staan lekker 24 uur per dag buiten en hebben het heel erg naar hun zin. Vooral Lizzy leeft heel erg op, ze groeit goed (buikomvang dus he
) en ze is superlief. Max is even bij een Shetje neergezet, aangezien Angel al tekenen van Hengstigheid gaat vertonen (Muts van 10 maanden
) Lijkt me niet verstandig om hem dan erbij te laten staan 
Maar nu Lizzy dus buiten staat, heeft ze een grote plek van ongeveer 10 cm doorsnede op haar flank. Er zitten wel wat schilfers, maar niet veel. Er zijn gewoon haren weg, er zit geen bijtwond. Je ziet ook niet dat ze jeuk heeft, want ik was er gisteren 4 uur, en ze heeft geen enkele keer naar die plek om gekeken.
Wel doet het een beetje pijn, als ik eraan zit, dan zit er een grote schijf onder haar vacht (huid).
De VA dacht dat het kwam omdat ze waarschijnlijk nooit ontwormt is en nu helemaal onder zit. Het is in haar bloed gaan zitten en tast nu dus haar huid aan. Als ze nu poept, dan zitten er gelijk van die grote horzels (zijn toch van die grote bruine "vliegen") op. Dus komt niet uit haar ontlasting, maar ze worden wel aangetrokken. Terwijl als er andere ontlasting ligt, ze daar dus niet opzitten (raar omschreven ik weet het).
Ik moest haar weer ontwormen en iets meer gebruiken (voor paard van 800 kilo) met ivermectine en dan het wondje behandelen met betadine shampoo en dan betadine zalf erop.
Ik hoop dat het geen kwaad kan voor haar veulen
maar Lizzy gaat nu even voor. Angel en Max hebben trouwens geen plekken, want we (de staleigenaresse en ik) waren dus bang dat het besmettelijk was. En zij staan dus constant bij elkaar (LIzzy en Angel staan praktisch op elkaar altijd en Max loopt erbij, als hij zin heeft
)Nou heel verhaal weer...misschien dat iemand nog meer ervaringen heeft, dat het misschien tinkerspecifiek is ofzo?
Nu maar hopen dat het morgen mooi weer is, want dan ga ik haar helemaal maar even wassen met baby shampoo en dan het wopndje weer met betadine.