Maxolo is nu 4 jaar oud, (heeft een stokmaat van 1.43m in dec. 2005) en ik doe tot nu toe bewust helemaal niks met hem. Heb hem vorig jaar in april al wel zadelmak laten maken en voor de kar laten beleren. Dit pakte hij erg goed op en was erg braaf voor een 3-jarige hengst.
Nu is het zo dat ik na die tijd niks meer met hem heb gedaan. Hij komt nu (bijna) dagelijks buiten in de losgooiweide. Als het slecht weer is (veel regen) sla ik weleens een dag over. Hij heeft wel een redelijke ruime box van 4 x 4 meter.
Nu is het zo, het valt me op dat hij zo vreselijk gespierd is, ondanks dat ik hem niet in het werk heb. Het is gewoon 1 bonk spier over zijn hele lijf. Ik ben van plan om het rustig aan te doen met hem, zodat hij nog een beetje door kan groeien, want dat doet hij nog steeds. Na het afspenen stond hij tot hij 8 à 9 maanden oud was bij volwassen paarden en heeft daardoor een groeiachterstand gehad, die hij nog steeds aan het inhalen is.
Natuurlijk kan ik hem zelf wel gaan longeren, het tuig opdoen en de losgooiweide glad laten trekken, hem onder het zadel laten rijden etc. etc.
Maar vraagje: Wat zouden jullie doen in zijn en mijn situatie en waarom ??
Hier een foto van Maxolo....
Ik zal zo wel een foto plaatsen van haar sokken