[TI] puberprobleemjes met Tinker Duncan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara04

puberprobleemjes met Tinker Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 09:54

Nou daar ging ik bijna onderuit gisteren,ik wou de paarden op de wei zetten,dat zijn er 5 aan mijn kant die dan naar buiten moeten,dat ging in principe heel goed,totdat ik Duncan buiten wou zetten,hij liep in de eerste instantie heel braaf mee,maar toen ik buiten kwam gooide hij zijn hoofd omhoog en werd lekker wild,waardoor ik maar een rondje om mijn as ben gedraaid met hem,wat overigens helemaal niet hielp.
Omdat ik nu nog niet echt veel kracht heb hielp dat dus niet!!!(BEn twee weken geleden geopereerd)
Met als gevolg dat ik meneer los moest laten en hij compleet de wei invloog.
Hij kwam vlak erna wel aan het koord staan voor een knuffel,maar hoe leer ik hem dit nu weer af,dit heeft hij nooit eerder gedaan!
Maar hij is nu bijna twee en 1.55m dus hij is zo sterk als een beer,iemand enige tips voor mij?
Mijn man is geen optie,want die durft dat niet?

Hoop dat jullie tips hebben,

Groetjes Cindy,Kiara en Duncan

Pellie

Re: puberprobleemjes met Tinker Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:37

misschien was het eenmalig, maar je zult er in het vervolg op bedacht moeten zijn dat het weer kan gebeuren en hier anticiperen. dus hem goed in de gaten houden en vóórdat hij gek wil gaan doen hem al streng toespreken en in toom houden.
het maatje van gam wil ook nog wel eens gek doen voor hij de wei of paddock in komt en rent vaak door de opening. ik moet dus altijd mijn kop erbij houden en hem voor zijn met z'n grapjes

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:23

Ik loop dagelijk naar de wei met Quint aan de ene hand en shet aan de andere hand het zandpaadje af naar de wei.
Gewoon los touwtje en ze lopen beide braaf achter me aan,soms wil er een van de twee wel eens snacken of zo ....en een kleine correctie met stem en/of rukje aan touw en we stappen relaxed verder....

Paar weken geleden haal ik ze uit de wei..we lopen rustig en ineen beginnen ze beide te snuiven/stuiteren en er was geen houden meer aan....Quint in volle galop door(een pas ingezaaid) weiland en de shet hield ik met 2 handen niet meer dus ook die weg....
Beide voor geen rede vatbaar..na heel lang roepen en moeilijk doen hebben we ze kunnen vangen..

Dit zijn 2 keurig opgevoede heren die al jaren braaf meesjokken.
Dus ja.....kan gebeuren en zolang hij er geen gewoonte van maakt zou ik me niet druk maken..
ik had zoiets van..het is wat waaierig deze tijd ,dus ze zullen de wind in de kont gehad hebben

djuno

Re: puberprobleemjes met Tinker Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:02

die heeft gewoon zijn kans schoon gezien.
Hij had allang geschoten hoe jij momenteel in je vel zit (paarden lezen onze houding feilloos) ....t'is een puber....dus ja....dan maak je gewoon misbruik van de situatie.

Volgende keer zelfverzekerd naar hem toe lopen, niet treuzelend handelen en neem voor de zekerheid een zweepje mee.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:51

Hoofdstel om met in de wei zetten (desnoods over het halster heen)
en consequent omdraaien met het hoofd naar het hek, voor je hem loslaat!