[TI] Lizzy goedgekeurd en mee naar huis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Lizzy goedgekeurd en mee naar huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 22:54

Nou vandaag was het zover....

Lizzy is gekeurd en goedgekeurd! Er stond in het rapport dat ze naar de hoefsmid moest, maar dat had ik ook al gezegd. Verder liep ze erg mooi en regelmatig, alleen jammer dat het zo'n strijd was om haar zover te krijgen Ben blij dat ik de dierenarts niet was die haar achterbeen 1 minuut omhoog moest houden, pffff wat is ze sterk.

Ze is officieel 18 juni uitgerekend. Verder alle papieren erbij gekregen en ze is inderdaad Lizzy 2.

Thuis aangekomen, lekker bij laten komen en 's middags laat even in de bak gedaan met later de veulens erbij. Ze ging trouwens redelijk de trailer in en uit al helemaal goed.

Uiteraard foto's gemaakt. Na een flinke borstelbeurt, want wat zag ze eruit

Hier de eerste 2, die ik erg mooi vond en de rest in linken.

Afbeelding
De longeerlijn zat daar omdat ik bang was dat ze me omver zou trekken, maar ze liep heeeeel netjes mee.

Afbeelding
Ze is nog niet helemaal schoon en netjes, maar het ziet er toch redelijk uit nu.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=ESCYZ8VA
Nu al slapen

http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZWWTMVMF
Heerlijk ontspannen was ze na de borstelbeurt, toen ik bezig was stond ze ook echt met haar achterhoefje omhoog, heerlijk gezicht.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=WBVFIDKI
Rollen deed ze ook al heel gauw

http://www.mijnalbum.nl/Foto=6KHWBFZW
Pfff is moeilijk hoor opstaan met zo'n zwangere buik. (gaat mn poetswerk)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=QJ6BIF7F
Dat had niet veel zin

http://www.mijnalbum.nl/Foto=GUTB8AVS
Tja do i need to say more...

http://www.mijnalbum.nl/Foto=UZNQDRBZ
Zwangere buikje

Ze liep netjes mee en met de veulens ging het goed. Ze ging ze wel even achterna, maar ze deed ze niks. Max ging de uitdaging aan, hij bleef gewoon staan toen ze op hun afkwam. Daar keek ze toch wel even van op

Ik zal de rest van de foto's op ITP plaatsen. Ik heb er uiteraard nog veel meer. Ik heb gelijk ook een afspraak gemaakt met de hoefsmid (deze komt zaterdag) en met de DA (VA) deze komt donderdag voor een enting en een scan. Ik weet namelijk niet of dit al gebeurd is en ik wil toch wel een beetje voorbereid zijn.

Ook wil ik Max weer even na laten kijken, hij is de laatste dagen weer erg timide en wil weer niet zijn stal uit. Mijn staleigenaresse probeert alles, maar dan eindigt hij alsnog in de stal en niet in de bak. Het is me vandaag wel gelukt en heb hem dus lekker met Angel en Lizzy buiten gezet.

Maar ja dat is mijn lange verhaal weer, en al is niet iedereen het ermee eens. Ik ben toch heel blij (ondanks het verdriet om Max), ze is toch een beetje verwaarloosd, vind ik zelf. Nu krijgt ze een lief huisje. Zelfs nu al volgde ze me zonder lijn eraan. Dus ik hoop dat ik die band nog meer kan opbouwen en dat ik haar vertrouwen niet schaad.

KootMiraDrum

Re: Lizzy goedgekeurd en mee naar huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:37

Ik kan me voorstellen dat je blij bent. Ze ziet eruit als een liefje, mooi roze halstertje
Mira's niet zwangere buik is dikker .......
Tip van de dag: kijk je uit dat de veulens de op komst zijnde melkbar niet gaan leegtrekken?
Ik hoop dat Max gauw weer in orde is, ben even vergeten of je zijn bloed al eens hebt laten onderzoeken.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 04:56

Gefeliciteerd, ik vind Lizzy heel bijzonder en denk dat ze een fijn huisje bij jou krijgt, wat te gek dat er nu bij jou ook een veulie op komst is.
sterkte met Max

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:23

Gefeliciteerd!!!
wat is het een mooie merrie zeg
Veel plezier met d'r, en spannend wat betreft de dracht!

sterkte met Max

TinkerRyan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:19

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!

fijn dat je er zo blij mee bent zeg.
Ik hoop dat je veel plezier met haar gaat beleven en een fijn huisje voor Max vind.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:22

Gefeliciteerd !!! wat een lekkere dame om te zien
haar buik is nog heel netjes zeg!
echt superkleurtje en een hele leuke uitstraling,
heel veel plezier met haar !

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:33

Gefeliciteerd hoor ! Je hebt een hele mooie en erg speciale merrie gekocht. Heel veel plezier ermee!

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:55

Ik sluit me geheel aan bij Quinzy.....

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:59

Van harte hoor!
Heel veel plezier met haar, ik vind haar echt "iets" hebben.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:23

Zeker een aparte merrie! Hou je ons op de hoogte over hoe ze opknapt en straks natuurlijk over het veulen!

Veel plezier ermee en nog sterkte met Max.

puzzeltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:56

Proficiat!! Ik weet zeker dat ze het super bij je gaat krijgen. Ook fijn dat je er nu een volwassen paardje bij hebt waar je al wat mee kan doen. En dan nu maar de weken gaan aftellen voor het veulen komt!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:06

zo met jouw foto's heb ik een beter beeld van haar, ze ziet er echt oké uit

max is niet fit? ik heb niet alles meer gevolgd, ff zoeken

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 23:32

Ik ben nog even wat gaan uitzoeken over Lizzy, aangezien ik ook wat PB'tjes kreeg over haar. Ik denk dat ze toch we laardig verwaarloosd is geweest.

Ze kwam volgens mij niet veel buiten, toen ik ging kijken lag er geen hooi niks in haar stal. Dat terwijl een drachtige merrie toch wel aardig wat moet eten nu. Hoefsmid heeft ze sinds ze in Nederland is nog niet gezien. (en ze is er nu sinds 2004) of ze ingeënt is, weet ik eigenlijk niet . Hij had een ander boekje waar het instond zei hij, maar dat heeft hij niet meer. Dus morgen komt de DA om in te enten, te scannen en na te kijken. Ze is wel al klinisch gekeurd, dus dat is wel in orde. Zaterdag komt de hoefsmid, ik heb hem al gewaarschuwd, dat het een flinke klus wordt...

Ik heb vandaag in ieder geval wel aan de voorkant uit kunnen krabben, en het viel mee hoe het eruit zag vond ik. Wel wat hoefgroei onder de hoef (vraag me niet hoe...) En verder gewoon brede hoeven die aan de zijkant iets ingescheurd zijn. Achter weet ik dus niet. Er brokkelde vandaag wel een heel stuk af.

Longeren ging wel erg goed, ze liep erg mooi, alleen was ze al na 10 minuten aan het zweten en ben ik al gaan afbouwen. uitstappen maar aan de hand gedaan, aangezien als ik dat met de longeerlijn deed, ze gelijk naar me toe kwam....

en ze heeft een ontzettend lief karakter! Ze kijkt telkens uit waar de kinderen staan en of ze niet in hun buurt loopt. Wat ze wel doet en ik niet prettig vind, is dat ze constant naar haar buik schopt.

Maar dat is omdat ze waarschijnlijk niet zoveel buik heeft en dus alles voelt als het veulen beweegt (heb ik ook al gevoeld) Ze is dan nu ook de hele dag aan het eten, ze vindt het echt heerlijk, ze geniet ronduit van haar stal, ze ziet iedereen aankomen en iedereen geeft haar aandacht.

Het klikt (tot nu toe) erg goed met haar, ze lijkt erg op Angel, ze volgt me als een hondje. Als ik klaar ben met longeren en ik laat haar in stap verder gaan dan komt ze al naar me toe lopen. De veulens drinken gelukkig niet bij haar, dus dat scheelt weer

Met Max is weer een ander verhaal Hij heeft vandaag de staleigenaresse het hele erf laten zien. hij heeft haar van de brug geprobeerd af te duwen en is zelfs toen ze op de grond lag, over haar heen gesprongen en na geschopt.... Ze gaat hem dus niet meer buiten zetten. Angel was helemaal gestressed en racede dus mee en wist niet meer waar ze het zoeken moest. Ze stond helemaal te trillen. ging dus lekker vandaag Hopelijk vindt de DA wat, want dit is erg sneu voor hem. Ze heeft we lal bloedonderzoek gedaan toen hij pas ziek was geweest, maar daar was niet veel bijzonders uitgekomen. Misschien dat ze het nu ook weer gaat doen...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 07:53

zweepje mee bij buiten zetten en voor zijn neus houden, dan kan je hem iig op tijd waarschuwen wil hij gaan etteren.

sneu voor lizzy!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:31

Dat gaat niet goed met Max... misschien moet hij wel manieren leren in een kleine kudde? Opfok toch maar?
Lizzy trapt naar haar buik, kan het niet zo zijn dat ze niet alleen op het veulen reageert maar ook mijt heeft??
Succes vandaag, welke veearts komt? Nico Knijn misschien?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 11:18

Pellie schreef:
zweepje mee bij buiten zetten en voor zijn neus houden, dan kan je hem iig op tijd waarschuwen wil hij gaan etteren.

sneu voor lizzy!

Dat zweepje, deed ze dus en daar werd hij behoorlijk boos over... Schiet dus niet op

@FK Ik ga binnenkort even nakijken of ze ergens plek hebben. Dan kijk ik eerst of het klikt met Angel en Lizzy en dan gaan die samen. Max dan dus naar de opfok. Hij staat nu ook in groepjes buiten, eerst met een ruin en merrie en dan met Lizzy. Dus manieren leert hij op zich wel, alleen is hij een beetje hardleers geloof ik. Dat zag ik al met Lizzy, hij toonde totaal geen respect voor haar en probeerde haar zelfs uit te dagen. Dat zal Angel nooit proberen, die staat al te happen (dat onderdanige gedrag) als ze een paard ziet.

Ik heb nog meer verhalen nu gehoord over Lizzy, de tranen springen in mijn ogen. Vandaag de DA maar eens goed laten nakijken. De dierenarts uit Hazerswoude komt langs, Dierenarts Meursink.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:49

Wat voor verhalen heb je nog meer gehoord, Biancaa?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:35

Als ik je een tip mag geven (niet iedereen is daar altijd even blij mee) zou ik niet binnenkort maar meteen op zoek gaan naar een opfok. Dit kan niet langer wachten neem ik aan, je kan Max niet binnen laten blijven omdat niemand hem buiten wil zetten. In een groepje jonge hengsten zal hij best even op zijn nummer worden gezet, helemaal als hij nu als laatste er bij gaat komen. Misschien is dat wel even goed voor hem. Lijkt mij iig beter dan steeds een ander paar paardjes en angel is al helemaal geen partij voor hem als ik het zo lees. Zo kan je hem ook niet verkopen lijkt me..

Succes met Lizzy, ik wist niet dat je haar al had opgehaald. Hoop dat ze een lang leven bij jou mag hebben.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:10

Cheveyo schreef:
Als ik je een tip mag geven (niet iedereen is daar altijd even blij mee) zou ik niet binnenkort maar meteen op zoek gaan naar een opfok. Dit kan niet langer wachten neem ik aan, je kan Max niet binnen laten blijven omdat niemand hem buiten wil zetten. In een groepje jonge hengsten zal hij best even op zijn nummer worden gezet, helemaal als hij nu als laatste er bij gaat komen. Misschien is dat wel even goed voor hem. Lijkt mij iig beter dan steeds een ander paar paardjes en angel is al helemaal geen partij voor hem als ik het zo lees. Zo kan je hem ook niet verkopen lijkt me..

Succes met Lizzy, ik wist niet dat je haar al had opgehaald. Hoop dat ze een lang leven bij jou mag hebben.

Ben het hier wel mee eens, zoek iemand waar het dier heen kan zo snel mogelijk, Dit is voor jullie niet leuk maar voor Max nog erger, binnen staan kan echt niet.
succes er mee,

Veel plezier met Lizzie, ik hoop echt dat deze klik blijvend is.

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:40

Een hele leuke merrie is het,is de dierenarts al langs geweest voor max ?
Heb je al reactie's gehad op je advertentie van max,
het is zo'n schatje !

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:45

De dierenarts zou vandaag komen volgens mij.

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:49

Ja dat had ik ook gelezen was nieuwsgierig of
hij al geweest was.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:40

Als Max in de opfok staat zul je zien dat hij in no-time weer harstikke leuk is, hij heeft dit gewoon nodig, manieren leren van leeftijdgenoten heeft veel meer effect dan volwassen paarden, heb hier ook een tijdje een jaarling hengst gehad, een etter, niet normaal meer, in de opfok, binnen twee weken het leukste en liefste paardje ter wereld.
Je moet ook niet een merrie met een hengst vergelijken, weet dat merries ook krengetjes kunnen zijn, maar hengstjes winnen het meestal, Max mist gewoon wat en ik denk dat hij dat in de opfok vind.

veel sterkte en succes

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 19:34

Sjo daar ben ik dan weer. Na een enerverende dierenarts bezoek...

Ze heeft Lizzy haar enting gegeven, dit ging heel goed. Ik heb haar ook het verhaal verteld over dat boekje, maar zij zei dat het op zich wel zou kunnen.

Daarna wilde ze haar opvoelen, scannen had niet veel zin zei ze. Je zou dan alleen een grote blaas zien, dus dat schoot niet op. Maar dat opvoelen, daar was Lizzy het niet mee eens. Was dus lekker knokken, maar met haar voorhoef optillen, wat ze trouwens heel goed deed , kon ze eindelijk voelen. Het veulen leeft in ieder geval in de buik, het lag nog vrij diep, maar het voelde goed zei ze.

Ik heb vandaag dus Max en Angel zelf buiten gezet, dat ging heel goed. Hij gedroeg zich voorbeeldig, hij wilde even niet meelopen, maar na streng toespreken en even het halstertouw tegen zijn kont aan, liep hij perfect mee. Ik kan behoorlijk streng voor hem zijn (als ik niet knuffel of troetel ) zeker als hij niet wil meelopen, ik ben de baas en hij niet, dus zijn zin krijgt hij niet. al moet ik er een uur over doen om hem mee te krijgen. De staleigenaresse heeft meestal de neiging om hem dan weer terug te zetten, dan heeft hij gewonnen.

Verder heeft hij dus een soort pukkeltjes op zijn witte gedeelte van zijn bles. De DA dacht dat het misschien door de zon zou komen, dat hij superallergisch is. Of een virus. Als het er meer worden, dan gaat ze er 1 openmaken en daar een tegenenting van maken. Maar meestal gaan ze vanzelf wel weg. Ze vond hem er niet ziek uitzien, alleen inderdaad wat droevig. Ze heeft dus geen bloed afgenomen, ze komt over 6 weken weer voor Lizzy, dus als hij dan nog zo is (of meer pukkeltjes heeft), dan doet ze het alsnog.

Ik heb nog een foto van iemand gekregen van Lizzy toen ze de eerste keer drachtig was en dus in haar zomervachtje.

Afbeelding
Heel verschil dus

Afbeelding
even gluren uit de stal, deze is vandaag gemaakt.

en ik heb ook een foto gehad van de dekhengst. Het is wel een foto van ongeveer 2 jaar terug. Schrik niet van zijn hoeven... Hij heeft nu meer sok gekregen en is iets breder.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=UHN3LNEZ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=E6O3UIHP

Even in links uiteraard, want er staan er al 2 nu.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=DEJZAIGV
En Lizzy met hoofdstel en mn dochter erop. Vond ze prima Dit was nog voordat de DA kwam, even stappen op het erf met haar.

Voor Max ga ik vanavond gelijk kijken of hij naar een opfok kan. Ik geloof dat er 1 in Leiderdorp is. Ik ben al op zoek

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:08

Ik hoop dat je daar terecht kunt in Leiderdorp, is tenminste niet zo ver weg.
Wat een mooie open blik op die foto in de stal! Ze was op de oude foto inderdaad heel veel dikker, maar misschien is die later in de dracht genomen?